Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juni 2005, 21:59   #61
Stepel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2005
Berichten: 25
Join the club!

Hallo allemaal,
Ik lees weer zulke herkenbare gedachten hier dus ik moet even reageren. Ik wil heel graag zeggen dat mijn teller nu op nul staat maar god wat is het moeilijk. En wat verschrikkelijk herkenbaar Stien, over die haren waar je toch al eens aan hebt getrokken maar nog niet gesneuvelt zijn en dan zonder schuldgevoel die toch er uit trekken en denken dat je dan met " een schone lei " gaat stoppen......................Ik trek ook wimpers en wenkbrauwen. Gisteren had ik weer een aanval van totaal geen controle en besloot om nu echt niet meer tevoelen en trekken. Vanmorgen begon ik met goede moed maar halverwege de dag keek ik in de spiegel en zat er een haartje wat scheef. Voordat ik het wist pakte ik hem tussen mijn vingertoppen en trek ik hem eruit........en dan nog even doorvoelen of er misschien nog meer teplukken valt..............Ik ben doodsbang geworden van haren die " los " zitten en moet dus steeds controleren of alles wel goed vast zit............Met mijn gezonde verstand weet ik dat bij iedereen haren uitvallen en terug groeien maar ik moet steeds controleren met vaak als gevolg dat ik te hard voel en trek en doorsla.........niet meer kan stoppen, dan alles er maar uit en dan laat ik ze weer groeien.........Als er maar 1 haartje los zit dan moet ik gelijk controleren of de rest dan misschien ook wel "los" zit.........Ik heb erg veel/lang en intensieve therapie gehad. Nu nog trouwens en mijn psycholoog geeft als advies om er nu echt helemaal niet meer aan tekomen maar oei wat is dat moeilijk. Ik zat er zo dichtbij......2 weken geleden had ik al mijn wimpers terug en genoot van rose oogschaduw en mascara. Maar toen gingen mijn gedachten toch weer op de loop en moest ik weer voelen voelen voelen TREKKEN...................Het was temooi om waar tezijn. Kan het soms moeilijk bevatten dat iemand gewoon NOOIT aan z'n wimpers of wenkbrauwen trekt en altijd maar mooie wimpers en wenkbrauwen hebben.Voor mijn gevoel is het altijd maar tijdelijk tot ze weer uitvallen ( nou ja, trekken dus ) en dan weer wachten tot ze er weer even zijn om ze er vervolgens er weer uittetrekken........Als ik veel wimpers heb dan gaat de gedachte door m'n hoofd: Dit klopt niet, ze zitten vast los want zoveel kan ik niet hebben.
Een heel verhaal maar ik moest het even kwijt. Ik doe dus erg mijn best om met jullie mee tedoen maar soms denk ik wel eens als ik het echt niet mag dat ik dan nog meer drang krijg.
Succes allemaal!
Liefs van Stefanie
Stepel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2005, 22:15   #62
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
hallllooooo

Hai Allemaal,

Zo ik ben het nu ook weer echt zat aan het worden net mijn huis geveegd en tjonge jonge wat liggen er weer veel.
Dat is niet goed zeg.
Met andere woorden IK DOE MEE! oh helepie! Ik heb sinds maart zo'n terugval en zo'n grote plek dat het genoeg is geweest.

ff off topic ik heb gisteren voor het eerst een eletrische tandenborstel gekocht en wat voelt dat raar zeg om zo te poetsen. op kwijlen niet gelet
nou ja nu mijn haren nog op nul. dat wordt tellen dan denk ik he?
en dan nog een beloningsysteem bedenken. pfffffff.

maar goed we gaan er voor!!!

Liefs lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 19:25   #63
swickie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 56
hey allemaal!

Misschiene en wat late reactie, maar ik doe ook mee!!! we gaan dervoor!!!!! Tis ook slechter bij mij gegaan, grote kale plek op mn koppie. Maar ut ging de afgelopen 2weken beter!!! Dus ik doe met julie mee!
trouwens weet je wat fijn is met dit weer, als de zonop je hoofd schijnt groeit je haar veel sneller

groetjes, succes swickie
swickie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 20:33   #64
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey wat is dit, ik kijk even niet (haarweb niet bereikbaar en ik 'savonds film kijken) en wat denk je, drie nieuwe stoppers!! Cool!!

Stepel, leuk je weer te horen (hoewel, nouja, je snapt het wel denk ik hoe ik dat bedoel he?) Heel herkenbaar hoor, door er zo me bezig te zijn om niet te trekken ben je er teveel mee bezig en dan komt die drang dubbel opzetten. Net als dat je wilt afvallen en je megazin krijgt in een vette zak chips (nouja, ik dan). Vind die gulden middenweg maar eens he, niet trekken en toch ontspannen blijven daarbij, zucht... sterkte meid, we denken aan je!

Gut Lies, wat lullig dat het weer minder gaat he? Maar je bent ook welkom uiteraard to join the club. Stom he, dat het eerst weer zo mis moet zijn voordat je zegt dat het NU genoeg is. Heb ik dus ook, en ook een megaplek. Vandaag vroeg er ook iemand: goh wat heb jij, ben jij geopereerd ofzo? Toen heb ik heel helder en duidelijk uitgelegd: nee ik heb trichotillomanie. En wat dat dan was. Ikke trots!(dat ik dat durfde te zeggen, in het openbaar)
Maargoed het gaat hier niet om mij he, welkom enneh, het gaat natuurlijkw eer lukken, al was het alleen maar minder trekken.

Swickie, hoi, kom erbij, gezellig. Het is natuurlijk nooit te laat om mee te doen he? Zou wat zijn, nee hoor...sorry, de inschrijving is gesloten...haha, mooi hulpforum heb je dan. Nog een dame met een kale plek, het is wat he, wat doen wij onszelf aan. Wat trouwens weer een goede opmerking, dat je haar sneller groeit in de zomer(zon) ik ga nu zonnen om mijn haar te laten groeien, hihihi!! Wordt het ook nog eens mooi roodblond, cool.
Zo, en nu ga ik even een hapje eten, heb nog niks gehad en als ik honger krijg wordt ik vervelend en als ik vervelend ben ga ik trekken....
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 22:34   #65
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hai,

Het is dus nu half elf sávonds en voor vandaag 2 haren in de middag. ik zit constant aan mijn haar, maar mag dus niet verder.
Ik heb echt afkickverschijnselen, ja sorry een ander woord heb ik er niet voor. heb spanningsmisselijkheid, hoofdpijn en hyper oef. echt niet leuk meer.
Dit voelt niet lekker.
Ben ik nou de enige die hier last van heeft? er zo sterk op reageert? of hebben jullie dat ook? grrrr stoppen met roken vond ik makkelijker.
Wel ik vroeg het me gewoon af en ook of het na een tijdje minder wordt?

Sterkte verder meiden. We kunnen het!

Liefs Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 22:49   #66
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
okay, ik zit vandaag op 0 maar ik heb de hele dag een helm op mijn kop gehad. Dat scheelt een hoop hahaha. Maargoed, nu trek ik ook niet dussss.

Lies, om jouw vraag een beetje te beantwoorden...ik heb geen afkickverschijnselen (ook nooit gehad) zoals jij maar ik weet wel dat het niet trekken in het begin elke keer heel erg moelijk is en heel veel discipline vergt en dat dat op den duur steeds makkelijker gaat. De drang wordt uiteindelijk minder en dan is het steeds makkelijker om niet te trekken want je hoeft het niet meer zonodig. Dat kost echter wel tijd! bij de een meer dan de andere en het ligt er ook nog aan hoe je verder in je vel zit denk ik. Dus dat kan per dag nog verschillen.

Morgen weer een dag!!

Greetz
Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 00:30   #67
Geeske-Laura
I love Jesus
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Locatie: Drenthe
Berichten: 22
Talking Karin is super!!

Ha Karin!!
Je bent echt helemaal geweldig top en super!! Ik vind het echt knap van je en nu ook volhouden he!!

Nou ik ga me ff hier ook aansluiten... Ik trek lang niet zo vaak als de meesten hier en ik heb denk ik meer trek vrije dagen dan dat ik wel trek!! Maar ja... Ik ga duzzz vanaf vandaag NIET meer trekken!! Ookal is het maar 1 haartje!! Voor mij is het nog steeds niet echt een probleem maar jah wat niet is kan nog komen! duzzz heb ik maar besloten dat ik gewoon zo ie zo stop met trekken! Duzzz ik ga jullie op de hoogte houden!!

greetz
Geeske-Laura
Geeske-Laura is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 07:58   #68
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Red face

Poeh hey Geeske_laura,
wat een hulde, dat verdien ik toch niet hey? Maar wel lief, zit helemaal te blozen hihihi.

Welkom bij de stopclub! Ik hoop dat het je helemaal 100% gaat lukken!!

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 15:47   #69
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Met mij gaat het nog goed : )
Gisteren niet getrokken en vandaag ook nog niet.
Heb geen afkickverschijnselen - voel me zelfs extra goed. Daar heeft het mooie weer ook wel mee te maken. En goeie vrienden om me heen om te relaxen. Wens ik jullie ook allemaal toe.
Let's go for it

j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 20:45   #70
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Ik wil zo graag...maar KAN het echt niet! Teveel spanningen en aankomende veranderingen,gelukkig blijft het bij rond de 20 haren per dag! Maar ik vind het onwijs goed van jullie allemaal!! Hou vol,wees mijn voorbeeld in deze. Succes!
Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 21:16   #71
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
Ik doe mee!
Weer knap kaal ben ik .Terwijl het een paar maanden geleden heel goed ging.
Toen kwam hetr moment dat de capsules opraakten en het geld ook binnen 3 weken was ik weer kaal.Ik merkte dat met het trekken ik ook minder op haarweb ben te vinden.Daar kon ik behoorlijkdepri wegkomen.Terwijl ik dat gevoel niet heb als het goed gaat.Maar zo zie je maar weer hoe relatief alles is.Ik werd helemaal blij van je idee Karin en hoe meer reacties ik las hoe blijer ik werd.Ik slik trouwens nu wel weer capsules en dat hetpt ook wel maar ik ben er ook wel achter dat je zelf ook nog iets toe moet voegen.Hier word ik beter van.
succes voor Iedereen toegewenst;

Petra
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 22:27   #72
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Nul
tot nu toe, ik maak af en toe wel de beweging om het eruit trekken, maar ner op dat moment denk ik wat doe je nou? en dan stop ik weer en dus staat de teller voor vandaag op NUL!! ( voor het eerst sinds weken) YESSSSSSSS!!!!!
Hoe vergaat het met de rest?
We zijn zo wel een aardige grore groep he? goed hoor.

Marly een andere keer beter toch als je leven weer in wat rustiger vaarwater is terecht gekomen.

Liefs LIes
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 23:05   #73
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi, zal ook maar even mijn 'toestand' meedelen...
Begin vorige week heel goed, mijn teller stond op nul en bleef op nul.. en toen werd ik ziek. Een banale verkoudheid maar ik voelde me vreselijk belabberd, mijn kop zat vol snot en studeren lukte dus niet, stress alom, want niet studeren betekent niet klaar voor de examens van volgende zaterdag.
Vrijdag ben ik dan uiteindelijk naar de dokter gegaan, zaterdag niet naar de les en ook vandaag rustigaan... het trekken was mijn enige troost, stom hé.
Maar goed, ik voel me nu beter. Dus, morgen opnieuw aan de studies, de teller opnieuw op nul en proberen om de week zonder stress door te komen...
Pfff, wat doe ik mezelf toch aan, stomme stresskip
Ik knijp in jullie handen, heel hard, voel het maar!!!
Slaap vredig warm, zwoel en zacht en morgen er tegenaan, ja toch!
Daniëla, Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 23:16   #74
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey mensen
heel goed allemaal hoor, wat de teller ook mag zeggen, je bent er mee bezig en je doet je best, dat is wat telt. En als je veel stress hebt zoals Marly of je bent ziek en je hebt examenstress zoals Daniela (ik ben zelf net weer beter Daniela, weet hoe je je gevoeld moet hebben, duurde bij mij meer dna een week!!) dan lukt het gewoon niet. Nee logisch toch? Niet trekken kost energie en van die pot met energie heb je maar een bepaalde hoeveelheid en als die energie nodig is om je hoofd boven water te houden vanwege stress of om je lichaam de kans te geven zichzelf te genezen bij ziekte, tja, dan heeft dat voorrang en dan kan je niet meer ook nog even een extra emmertje aanrrukken voor (tegen) de trekdrang, want dat heb je immers niet op voorraad! Dus het is jammer maar erg begrijpelijk. Later komt dat weer helemaal goed hoor!

Hey Petra, goed dat je mee doet, had je al een beetje gemist hierzo in het algemeen. Mooi dat je er ook weer voor gaat, jammer dat je bolletje weer helemaal kaal is maar hey, we gaan ervoor hoor!!

Lies, super dat jejezelf tot de orde roept man! Je bent je nu dus bewust van het trekken en dat is al een heel belangrijke stap. Heel goed hoor, volhouden maar he?

Ha Janika, lekker he, dit weer en dan relaxen met vrienden? Ik ga morgen toch nog kamperen (alleen) en met een vriend (ja, mijn ex... ) en zijn zoontje, die heeft TT-vakantie, naar het Loo meer, heerlijk, zwemmen, zonnen, niksen.

En de rest, ook okay hoop ik? Volhouden hoor, voel onze handen maar.

Hey Daniela, ik knijp lekker hard terug hoor en ik zal voor je duimen he, zaterdag!

lieve groeten

Karin

Oh, PS, ja ik zit ook nog weer op nul, de afgelopen week dus een keer misgegaan, maar het gaat. Nu maar afwachten wat volgende week doet, zit op een camping en heb dus geen internet en wel boeken....
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 23:16   #75
swickie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 56
Hallo!!!

Ik zit niet op 0, maar wel op 4!!!! gister zelfs op 2!!!!! Het is niet perfect, maar ZO weinig is al heel wat voor mij, eerst waaren het er minstens 30, vaak 100.... ik ga door!!!! ik ga morgen weer voor de nul! nieuwe dag, nieuwe kansen!!!
succes allemaal!!!!!!!!volhouwe!!!!! we kunne ut!!!!! woew
sorry kgeloof datk vrolijk ben, ik ben blij omdat ik der zo weinig getrokken heb, mijn record is een week trekvrij, dat gaak verbreken, ofja, proberen!!!
doei
succes!!!!
swickie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58
Wat doet 6bap nu precies? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 6 oktober 2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.