Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 5 oktober 2006, 11:41   #466
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Wat wil dat dan zeggen! Dat het ten nadele komt van je haar, omdat het het testesteron verlaagt?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 12:44   #467
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Wat wil dat dan zeggen! Dat het ten nadele komt van je haar, omdat het het testesteron verlaagt?
Hier, hier en hier.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 13:46   #468
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Als je goed leest zie je dat er nergens staat dat Saw palmetto het testosteron verlaagt. Er staat alleen dat de inname ('uptake') van testosteron in het onderzochtte weefsel 40% afneemt. Deze studie laat zien dat saw palmetto testosteron juist verhoogt, net als fina en duta (wat ook logisch is).

Dat neemt niet weg dat het nog steeds onwenselijk kan zijn als de werking van testosteron met 40% wordt gehinderd door SP. De vraag is of dat echt het geval is, dat is moeilijk te concluderen adhv dat ene kleine onderzoek. Ik weet ook niet of het onderzoek in het laboratorium is uitgevoerd met stukjes huid (in vitro, minder betrouwbaar) of dat het echt in mensen is getest (in vivo, betrouwbaarder). Maargoed, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik ben sowieso geen fan van saw palmetto en dit is weer een reden te meer om er niet aan te beginnen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 16:14   #469
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Boeiend voor mannen: Saw Palmetto

dinsdag 14 februari 2006 in Huid- en haarproblemen door Frank Ruiters


Het kruid Saw Palmetto, oftewel vertaald de zaag(tand)palm, wordt al lange tijd ingezet tegen prostaatvergroting bij mannen. Vergrote prostaat heeft de vervelende bijkomstigheid dat je veel vaker moet plassen.

Nu is er recent een dubbel-blind onderzoek geweest dat de werking bevestigt. Aan dit onderzoek, waarover geschreven is in het vakblad Urology, namen 65 mannen deel. Ze kregen ٍf 160 mg zaagtandpalm ٍf een nepmiddel, twee keer per dag. De mannen die de neppil kregen, constateerden verbetering van hun plasproblemen. Dat is weer eens het beroemde placebo-effect. De mannen die zaagtandpalm kregen deden het nog veel beter dan de controlegroep. Er is dus nu geen twijfel meer: zaagtandpalm werkt.



Zaagpalm verhindert de omzetting van testosteron in DHT. DHT is, denken onderzoekers, een belangrijke veroorzaker van de vergroting van de prostaat. Het is ook dè boosdoener bij erfelijke haaruitval bij mannen.

Dit kruid is net zo werkzaam als het medicijn Proscar of Finasteride, maar “is goedkoper en vermijdt het verminderde libido dat voorkomt met Proscar”, volgens Gerber, professor aan de Universiteit van Chicago.

Finasteride werd oorspronkelijk ingezet tegen prostaatvergroting, tot een onverwachte bijwerking aan het licht kwam: kalende mannen kregen hun haar terug. Deze werking is nu grotendeels verklaard: dezelfde hormonen die prostaatvergroting veroorzaken zijn ook verantwoordelijk in het proces van mannelijke kaalheid. Daarom wordt finasteride in veel landen (maar nog niet in Nederland) voorgeschreven aan mannen met haarproblemen. Er zijn inmiddels ook sterke aanwijzingen dat zaagtandpalm hetzelfde effect heeft, dus net als finasteride tegen kaalheid werkt. Omdat het gaat om een niet te patenteren kruid, is het aantal onderzoek naar de werking tegen haaruitval schaars.

(Urology)
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2006, 16:52   #470
Paulus1111
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2005
Berichten: 30
Er zijn verschillende Saw palmetto aanbieders.

mijn vraag: Welke zouden jullie adviseren:

Alopesan 400
Universial bij perfectbody
Eigen merk perfect body
Anders...

Gebruik nu eigen merk van perfect body(nog maar 2 weken) maar zou graag de beste saw palmetto willen gebruiken.

Hoef geen info over proscar of duta dat interesseerd me niet..

Mijn dank is groot
__________________
Multivitaminen Plantina
Proscar delen in 5 stukjes en dat valt niet mee
Rooscure
Paulus1111 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 04:04   #471
floberken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2006
Berichten: 4
Dat vraag ik mij nu ook nog steeds af, ik lees ier al super lang nu.. maar kmoet nekeer stoppen want straks worrek kierewiet :p maar ja ik ben ook op zoek naar saw palmetto, de juiste, de gestandaardiseerden, ... en tliefst ook tege e schappelijk prijske.

keb ier al vanalles gevonden maar ofwel weet ek niet juist of de samenstelling nu wel de juiste is, ofwel is het gewoon stukken duurder dan andere merken.

weet hier ondertussen iemand een goede aanbieder kwa prijs en samenstelling ??


ps.: weet iem of de saw palmetto die je in het kruitvat zou kunne verkrijge de juiste samenstelling heeft? maar kwil gerust over internet bestellen ook.

grtzzz
floberken is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 11:22   #472
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
ben ik ook benieuwd naar ja. Ik gebruik nu nog alopesan 400, maar wil overstappen naar gewone saw palmetto. Dit in verband met de kosten. Ik was van plan de gestandaardiseerde variant van de tuinen te kopen, aangezien ik daar ook mijn groene thee suplement vandaan haal.
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 13:43   #473
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik gebruik al een tijdje naast mijn finas de Saw Palmetto van Now. Het is gestandardiseerd en bevat ook pumpkin seed oil en zink...Kosten zijn geloof ik zo een 26 euro voor 90 softgels, ik gebruik er maar 1 per dag. Je kan het bestellen op vitadvice.nl
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 11:53   #474
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
In deze post staat nog veel meer info over het kopen van Saw palmetto en de voorwaarden waar het aan moet voldoen. zie hier
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 17:24   #475
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ik gebruik Saw Palmetto nu 7 maand ,en bij mij werkt het heel goed. Zelfs mijn inhammen groeien er dicht van ,(plaatsen waar al 10 jaar) geen haar meer opstond ,staan nu vol nieuwe haren ,en geen donshaartjes ,maar haren die wel degelijk doorgroeien (ondertussen reeds 3cm lang).Verder verlies ik ook totaal geen haar meer. Van minoxidil komt het niet ,want dat gebruik ik nog maar 2 maand erbij ,en het resultaat was al van daarvoor .Ben 42 ,dus als het bij mij aanslaat,moet het ook bij jongere mensen lukken.

Laatst gewijzigd door Dundee; 17 januari 2007 om 17:27
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 18:13   #476
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee
Ik gebruik Saw Palmetto nu 7 maand ,en bij mij werkt het heel goed. Zelfs mijn inhammen groeien er dicht van ,(plaatsen waar al 10 jaar) geen haar meer opstond ,staan nu vol nieuwe haren ,en geen donshaartjes ,maar haren die wel degelijk doorgroeien (ondertussen reeds 3cm lang).Verder verlies ik ook totaal geen haar meer. Van minoxidil komt het niet ,want dat gebruik ik nog maar 2 maand erbij ,en het resultaat was al van daarvoor .Ben 42 ,dus als het bij mij aanslaat,moet het ook bij jongere mensen lukken.
bij mij hielp het niet, of toch niet voldoende, tof dat het bij jou aanslaat.
ik ben er dan mee gestopt met sp maar ik zie dat in mijn vitamine pil van now ook sp zit
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)

Laatst gewijzigd door kurt; 17 januari 2007 om 18:20
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2007, 19:21   #477
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja ik ben er best blij mee,dat het bij mij helpt .Als dit niet hielp ,zou ik eigenlijk nog weinig andere middelen beschikbaar hebben ,omdat ik geen Fina of Duta durf nemen gewoon. Ik heb 4j antidepressiva moeten nemen (Effexor) ,en ik had daarvan in het begin al problemen mee,(erectiestoornissen) ,een erectie van maar 70% meer .Ik dacht als ik mijn antidepressiva zou afbouwen ,en ermee stoppen ,dat alles weer normaal zou worden, dat zei de dokter ook ,maar dat is zo gebleven want ben reeds 1j van die pillen af . Ik heb dan vele onderzoeken laten doen ,en nu blijkt dat als je een lange tijd een middel neemt dat als bijwerking erectiestoornissen heeft ,dit na een lange periode het zenuwstelsel kan aantasten, en dat dan het probleem blijvend is .Dit soort dingen zeggen ze je nooit vooraf ,maar dan krijg je dan pas achteraf te horen pff . Ik kan het gelukkig nog verhelpen met een (natuurlijke) erectiepil.

Regime :
Saw palmetto
Minox 5% (sinds iets meer dan 2 maand)
Nizoral 2%
Desquaman 1.5% zinkpyrithion
Rozemarijn (weleda)
Groene chinese thee (losse blaadjes)
Multivitaminen en mineralen voor sporters (kruidvat)

(eindelijk geen last meer van de minox) ,stukken beter met glyserin inplaats van propylene glycol vind ik.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 00:05   #478
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
saw palmetto.. hmmm. je haar gaat er niet van uitvallen dus schaadt het niet, dan baad het niet. ik ben een 17 jarige jongen en wil het gebruiken. slim of juist niet? want ja, t is voor je prostaat maar daar heb ik op deze leeftijd zeker geen problemen mee maar wil wel graag me haar behouden omdat ik er vroeg bij ben. k bn al aan de zink-b6 en wat andere dingen.. maar zoek een 'basis'boost.
__________________
Minox
Lasercomb

Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2007, 20:38   #479
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee
Ik gebruik Saw Palmetto nu 7 maand ,en bij mij werkt het heel goed. Zelfs mijn inhammen groeien er dicht van ,(plaatsen waar al 10 jaar) geen haar meer opstond ,staan nu vol nieuwe haren ,en geen donshaartjes ,maar haren die wel degelijk doorgroeien (ondertussen reeds 3cm lang).Verder verlies ik ook totaal geen haar meer. Van minoxidil komt het niet ,want dat gebruik ik nog maar 2 maand erbij ,en het resultaat was al van daarvoor .Ben 42 ,dus als het bij mij aanslaat,moet het ook bij jongere mensen lukken.
vraagje: Wat voor saw palmetto gebruik je ? want ik lees hier op het forum dat er veel verschillende soorten merken zijn die ook van prijs verschillen.
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 01:02   #480
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ik gebruik Saw Palmetto - Supreme Nutrition van : http://www.perfectbody.nl/

Ze hebben er 3 soorten :

Perfect Saw Palmetto € 10,50
Saw Palmetto - Supreme Nutrition - €12,50
Saw Palmetto - Universal. € 20,50

Misschien dat ik de volgende keer de Universal eens neem (is wel duurder) ,maar zie niet echt in waarom ik zou moeten veranderen ,aangezien ik hele goeie resultaten heb.

Regime :
Saw palmetto
Minox 5% (sinds iets meer dan 2 maand)
Nizoral 2%
Desquaman 1.5% zinkpyrithion
Rozemarijn (weleda)
Groene chinese thee (losse blaadjes)
Multivitaminen en mineralen voor sporters (kruidvat)
(misschien dat ik Omega 3 visolie nog toevoeg )

Kom uit Belgie ,en de betaling kan ook simpel via overschrijving ,en de levering is ook snel .

Laatst gewijzigd door Dundee; 19 januari 2007 om 01:13
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.