Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2004, 20:06   #1
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Propecia verergert shedding na 2 maanden?

Hallo allemaal,

Fijn dat er een forum als deze is om je bevindingen met elkaar te delen.

Mijn verhaal:

Sinds een maand of 3/4 kwam ik erachter dat ik veel haren aan het verliezen was (viel op met haren wassen, kammen & kleine trektestjes). Na een bezoek aan de huisarts werd ik doorverwezen naar een dermatoloog. Ik had jeuk op mijn hoofd, snel een vette hoofdhuid (alsmede neus en voorhoofd overigens! Als ik met mijn nagel over mijn voorhoofd krab na een halve dag werken, blijft er een soort wit/geelachtige 'troep' onder zitten) en m'n haren vielen uit, niet normaal meer dat tempo.

Opvallend aan de uitgevallen haren: soort wit patroon van 1 a 2 mm (soort hardgekorst talg) aan het beginpunt van de haar.

De dermatoloog schreef zonder er eigenlijk bij na te denken Propecia voor. Ik slik dit medicijn nu bijna 2 maanden, alleen de shedding is de laatste 2 weken echt dramatisch veel erger geworden. Mijn kapster was gister op bezoek en ik heb bewust mijn haar niet laten knippen. Zij heeft er overigens even naar gekeken en zei dat ik wel veel nieuw 'haartjes' in aangroei had.

Maar goed, wat zijn die nieuwe haartjes? Donshaartjes zoals bij mannelijke kaalheid voorkomt of nieuwe aangroei?

Mijn kapster zei dat het goed kon komen van de stress op het werk (en dat heb ik heel erg) alsmede het feit dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit. Nu die extra shedding van m'n haar ook nog eens om de bocht komt kijken, dan begrijpen jullie wel dat het het probleem alleen maar erger maakt. Maar versterkt Propecia zo sterk de haaruitval in de beginperiode van gebruik?

Dank voor jullie reacties,

MVG Maurice
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 22:04   #2
Retteketet
HaarWeb lid
 
Retteketet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 183
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MauZ
Hallo allemaal,

Fijn dat er een forum als deze is om je bevindingen met elkaar te delen.

Mijn verhaal:

Sinds een maand of 3/4 kwam ik erachter dat ik veel haren aan het verliezen was (viel op met haren wassen, kammen & kleine trektestjes). Na een bezoek aan de huisarts werd ik doorverwezen naar een dermatoloog. Ik had jeuk op mijn hoofd, snel een vette hoofdhuid (alsmede neus en voorhoofd overigens! Als ik met mijn nagel over mijn voorhoofd krab na een halve dag werken, blijft er een soort wit/geelachtige 'troep' onder zitten) en m'n haren vielen uit, niet normaal meer dat tempo.

Opvallend aan de uitgevallen haren: soort wit patroon van 1 a 2 mm (soort hardgekorst talg) aan het beginpunt van de haar.

De dermatoloog schreef zonder er eigenlijk bij na te denken Propecia voor. Ik slik dit medicijn nu bijna 2 maanden, alleen de shedding is de laatste 2 weken echt dramatisch veel erger geworden. Mijn kapster was gister op bezoek en ik heb bewust mijn haar niet laten knippen. Zij heeft er overigens even naar gekeken en zei dat ik wel veel nieuw 'haartjes' in aangroei had.

Maar goed, wat zijn die nieuwe haartjes? Donshaartjes zoals bij mannelijke kaalheid voorkomt of nieuwe aangroei?

Mijn kapster zei dat het goed kon komen van de stress op het werk (en dat heb ik heel erg) alsmede het feit dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zit. Nu die extra shedding van m'n haar ook nog eens om de bocht komt kijken, dan begrijpen jullie wel dat het het probleem alleen maar erger maakt. Maar versterkt Propecia zo sterk de haaruitval in de beginperiode van gebruik?

Dank voor jullie reacties,

MVG Maurice
Hoe oud ben je maus? ik heb veel gelezen op dit forum, en ook dat je van propecia juist een extra vette hoofdhuid krijgt (lees de posts van Lik), dus mischien was dit niet zon goed idee van je dermatoloog. Al zou deze persoon natuurlijk wel veel geleerd hebben op dit gebied.
Maar goed, ik ben mischien niet helemaal neutraal omdat ik propecia zowiezo een waardeloos middel vindt.
Mijn ervaring : borstgroei, verminderd zin in sex, extreme haaruitval op het laatst, vermoeidheid etc etc....... voor mij is het echt het vreselijkste midden wat ik in jaren heb geslikt, maar ok......wie ben ik
__________________
CO FOR PRESIDENT

gebruikt inovate sinds +/- 3e week januari
1 HT bij lasereastatic 1150 stuks.
Retteketet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 10:16   #3
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
he retteketet, wat gebruik jij nu dan??

He mauz ik heb een tijdje geleden het zelfde gehad. Kriebelt het bij jou ook.
Als ik jeukte zat er ook allemaal geel wit spul onder me nagels, en me haar viel ook snel uit.

Ik heb toen shampo van anti roos loreal gekocht en toen was het in 3x wassen weg.

Laatst gewijzigd door hansworst1; 22 april 2004 om 10:23
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 18:42   #4
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Retteketet
Hoe oud ben je maus?
ben 25 geworden net
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Retteketet
ik heb veel gelezen op dit forum, en ook dat je van propecia juist een extra vette hoofdhuid krijgt (lees de posts van Lik), dus mischien was dit niet zon goed idee van je dermatoloog. Al zou deze persoon natuurlijk wel veel geleerd hebben op dit gebied.
Verminderen de problemen na langer gebruik dan 2 maanden? Anders kan ik er maar beter mee nokken...?!?

MVG Maurice
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 18:44   #5
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansworst1
He mauz ik heb een tijdje geleden het zelfde gehad. Kriebelt het bij jou ook.
Ja onwijs kriebel, maar niet teveel aankomen, maakt het erger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansworst1
Als ik jeukte zat er ook allemaal geel wit spul onder me nagels, en me haar viel ook snel uit.
Is die haaruitval wel opgehouden dan naarmate je propecia langer gebruikte?

MVG Maurice
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2004, 22:29   #6
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
Sinds die jeuk en weg was, viel me haar zowiezo als veel minder snel uit. En nu ik propecia gebruik valt het helemaal al veel minder uit!
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2004, 12:29   #7
Dead simple
HaarWeb lid
 
Dead simple's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Locatie: Lv-426
Berichten: 34
Hallo allemaal,

ik heb ook last van een vettige hoofdhuid, ik ben net 20 en bij mij begint het haar bovenop ook al aardig dun te worden , ik slik nu een dikke maand propecia en ik merk ook wel dat ik al heel veel nieuwe donshaartjes heb, ook bij mijn inhammen, ik heb nog wel jeuk op mijn hoofd, maar ik neem aan dat dit wel over zal gaan.

Wat ik mij nu nog afvraag, wordt die vettige huid door finasteride veroorzaakt en is extra haaruitval normaal? (ik heb die indruk dat het sterker dan eerst uitvalt) want op het ene forum lees je dat het normaal is en elders dat het weer niet zo is. Ik ben gewoon op zoek naar wat antwoorden.

Ik hoop dat ik hier op de juiste plek post, anders hoor ik het wel.. we zijn er tenslotte om elkaar te helpen of niet

Sterkte met de haarproblemen,

Dead

Laatst gewijzigd door Dead simple; 3 mei 2004 om 12:32
Dead simple is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2004, 16:00   #8
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik heb ook meer last gekregen van een vette hoofdhuid en ook van schilfertjes sinds in fina gebruik.
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2004, 19:46   #9
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Hey lotgenootjes!

Ik ben nu ongeveer 70 dagen bezig met Propecia. M'n hoofdhuid is alleen vrij vet (net als voorhoofd en neus). Wat is het beste middel hiertegen? Grote Klis?

Ik was het 2 keer per week op aanraden vande apotheek met Vichy DERCOS. Mijn dermatoloog had aggressieve shampoo voorgeschreven: DENOREX. Wat een troep! Na het wassen trouwens is mijn haar echt heeeeeel dun en valt het ook zeer gemakkelijk uit. Het lijkt wel alsof heel m'n schedel in 'rustfase' verkeerd.

Het klopt trouwens wat Dead simple suggereert, het haar lijkt veel en veel sneller uit te vallen.

De jeuk op m'n hoofd is af en toe ook niet te harden! Het beste is om er niet aan te zitten, dat doe ik dan ook, al valt het af en toe niet mee.

Ik hoop dat wij wat meer reacties kunnen verwachten op deze posting

Groetjes,

MauZ
MauZ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2004, 20:07   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik gebruik sinds 1 jan.04 propecia, en heb geen last van jeuk of vette huid of iets. Het is allemaal precies hetzelfde als ervoor. Heb alleen wel het idee dat mijn haargrens nu achteruit RENT, maarja dat kan ik me verbeelden. Hoop ik maar
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2004, 20:24   #11
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MauZ
Hey lotgenootjes!

Ik ben nu ongeveer 70 dagen bezig met Propecia. M'n hoofdhuid is alleen vrij vet (net als voorhoofd en neus). Wat is het beste middel hiertegen? Grote Klis?

Ik was het 2 keer per week op aanraden vande apotheek met Vichy DERCOS. Mijn dermatoloog had aggressieve shampoo voorgeschreven: DENOREX. Wat een troep! Na het wassen trouwens is mijn haar echt heeeeeel dun en valt het ook zeer gemakkelijk uit. Het lijkt wel alsof heel m'n schedel in 'rustfase' verkeerd.

Het klopt trouwens wat Dead simple suggereert, het haar lijkt veel en veel sneller uit te vallen.

De jeuk op m'n hoofd is af en toe ook niet te harden! Het beste is om er niet aan te zitten, dat doe ik dan ook, al valt het af en toe niet mee.

Ik hoop dat wij wat meer reacties kunnen verwachten op deze posting

Groetjes,

MauZ
Heb je al Rooscure geprobeerd? Ik heb er vanochtend voor het eerst mijn haar mee gewassen. Ik laat het weten als het helpt.
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 14:50   #12
Dead simple
HaarWeb lid
 
Dead simple's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Locatie: Lv-426
Berichten: 34
Hallo allemaal,

Ik heb nog eventjes wat feedback opgedaan via dit forum en het lijkt erop dat ik ook met een lichte vorm van "shedding" te maken heb, als ik anderen moet geloven heeft dit slechts te maken met de oude haar die door een nieuwe wordt verstoten. Maar het gevoel dat je erdoor krijgt is wat mij betreft de vervelendste bijwerking: het gevoel NOG kaler te worden en dat gevoel is echt om te janken

Wat ik mij ook nog afvroeg over die donshaartjes ( waar Mauz het in zijn startpost ook over had) groeien die uiteindelijk uit tot volwassen haren of sterven ze uiteindelijk helemaal af zoals het normaliter bij kaalheid gebruikelijk is.

Ik ben nu een dikke maand bezig met propecia, en er wordt vermeld dat je pas resultaten kunt verwachten na 3 maand, dus het zit het daar nu mee?

Help

Dead

ps. sinds mijn haar echt aan het uitvallen is ben ik ook steeds huiveriger geworden voor het wassen van mijn haar, nog meer mensen die hier mee zitten?
__________________
huidige status: NW 3,2 Rahhhh!!!
finasteride sinds 1-4-04
geen bijwerking, wel jeuk/vettige hoofdhuid
update: en het haar valt weer even sterk uit als vanouds

Laatst gewijzigd door Dead simple; 5 mei 2004 om 15:08
Dead simple is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 15:13   #13
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
Ik heb juist dat ik nu bijna geen haaruitval heb boven om mij kop (waar het kaler werd) maar juist aan de zijkant en achterkant. Iemand hier ook last van gehad?? HEt is niet super extreem maar verlies daar meer haar
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 15:26   #14
Dead simple
HaarWeb lid
 
Dead simple's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Locatie: Lv-426
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas
Ik heb juist dat ik nu bijna geen haaruitval heb boven om mij kop (waar het kaler werd) maar juist aan de zijkant en achterkant. Iemand hier ook last van gehad?? HEt is niet super extreem maar verlies daar meer haar
Ja dat haar aan de achterkant heb ik ook vaak in de kraag van mijn jas/ t-shirt zitten, maar dat lijkt me normaal. De haren die daar zitten zijn ongevoelig voor DHT

groetjes Dead
__________________
huidige status: NW 3,2 Rahhhh!!!
finasteride sinds 1-4-04
geen bijwerking, wel jeuk/vettige hoofdhuid
update: en het haar valt weer even sterk uit als vanouds
Dead simple is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 19:25   #15
MauZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dead simple
Maar het gevoel dat je erdoor krijgt is wat mij betreft de vervelendste bijwerking: het gevoel NOG kaler te worden en dat gevoel is echt om te janken
Dat is zeker waar ja. Alleen denk ik wel dat dat averrechts werkt en dat die stress juist extra haaruitval stimuleert. Het is zeker moeilijk om je positief te blijven voelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dead simple
Ik ben nu een dikke maand bezig met propecia, en er wordt vermeld dat je pas resultaten kunt verwachten na 3 maand, dus het zit het daar nu mee?
Hierover kan ik je het volgende vertellen, waar ik me maar aan vasthou:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PROPECIA SOURCE
SHEDDING: Our hair naturally goes through growth and resting cycles. Each hair has its own cycle, and at any given time, a large % of follicles are "resting" while the remainder are "growing" as hair on the scalp. When Propecia enters the system, the sudden removal of DHT from the follicles can sometimes shock a large number of follicles to enter into the resting phase at the same time. Its known as a synchronization of the hair cycle. To the layman, it's frequently known as the "shedding sh*ts". Panic can set in as the person who sought to stop their hair loss, suddenly see's it get worse right before their eyes. The change is typically not noticeable to anyone but the one on the treatment, but its enough to cause many to freak out and lose their stability. We are here to inform you to NOT worry about shedding. If you are shedding, this means you are responding to the treatment. A larger number of hairs have entered into dormancy so that they can rest, and rejuvenate in 2 or 3 months free of any DHT affliction. It's as simple as that. Shedding rarely lasts more than 4 months, and typically results in a sudden "awakening" of large numbers of hairs.

PATIENCE: Propecia takes time. Do not expect results in 3 months. If you are a good responder, your hair loss will stop at about month 4. You typically will not see any regrowth until month 6 to 8, and your optimum results on the treatment won't be seen until after one full year. Be patient, know that you've got an 83% chance to keep what you have today, and let it do its job.
Als ik dit moet geloven, moet het goedkomen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dead simple
ps. sinds mijn haar echt aan het uitvallen is ben ik ook steeds huiveriger geworden voor het wassen van mijn haar, nog meer mensen die hier mee zitten?
Wat bedoel je met 'huiveriger'? Dat je het juist vaker wilt wassen of juist minder vaak?


MVG Maurice
MauZ is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.