Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 augustus 2013, 15:46   #16
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja het is doffe ellende dat haargedoe en kost je veel tijd & energie. Ik was jarenlang in de ochtend een uur bezig om mijn dunne haar zo te kappen dat het nog wat leek. De laatste tijd droeg ik het naar achteren in staart of knot met een bus haarlak erin. Dat was ik zo beu ..
Medicatie leek mij niets, duurt lang voordat je resultaat ziet, als het aanslaat.
Nu draag ik een haarwerk naar volle tevredenheid en niemand die het merkt of ziet. Ik krijg alleen maar positieve reacties op mijn nieuwe coupe
Daar groeit wel je zelfvertrouwen van
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 16:58   #17
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
@ tummtummetje vaak is het iets wat dan al langer speelt. Je moet echt best wat haren kwijt zijn wil je het op gaan vallen en dan zie je dat ineens en dan ga je er ook meer op letten en steeds naar kijken.
Ik ben nu 35 ik merkte het voor het eerst op rond mijn 26e.

@ Astrid wel fijn dat je nu een leuk haarwerk hebt gevonden. Ik vind ze alleen zo duur. Heb gelezen dat je ze ook kunt huren / leasen voor soms wel 150-200 euro per maand daar lease je een middenklasse auto voor!
Maar ik heb me er verder nog niet in verdiept.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 18:03   #18
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tumtummetje Bekijk bericht
En zo is het nu

Lijkt eerder op een stevige uitgroei ipv een kaler wordende midden scheiding.

Maar haarverlies kan toch sneller gaan dan je verwacht en wilt, heb ergens op dit forum gelezen dat de hormoonhuishouding van vrouwen ingewikkelder in elkaar zit dan die van mannen, en dus ook sneller ontregeld kan raken.

Maar op die andere foto heb je naar mijn bescheiden mening toch mooi lang haar.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 19:39   #19
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
De eerste foto is ook de foto waarop er nog niets aan de hand was.

Het is misschien niet zo duidelijk. Ik zal morgen een betere foto plaatsen
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 21:24   #20
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Haarwerken heb je in verschillende prijsklasse (een Fiat of een Mercedes
Het is altijd leuk om je er alvast in te verdiepen; er is zoveel mogelijk. Echt haar, synthetisch haar, volledig haarwerk of een haarstukje. Synthetisch haar is goedkoper dan echt haar en makkelijk in onderhoud. Het is maar wat je zelf wilt.
Nu ik een haarwerk draag zeg ik vaak tegen mijn man: was ik er maar eerder aan begonnen, wat een tijdwinst en nu zit mijn haar altijd goed
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2013, 21:26   #21
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Met nat haar is je brede scheiding (denk ik) echt goed te zien.
Maar het valt nog mee, dus wellicht kan je het stabiliseren met monoxidil ?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 09:53   #22
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Hoi astrid, fijn dat je zo tevreden bent met je haarwerk, wat mij echter lastig lijkt, ik ben single, Het lijkt mij zo lastig als je iemand leert kennen, stel hij gaat aan je haren zitten
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 12:14   #23
tumtummetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 30
Hier komt ie dan.
Foto gemaakt vanochtend na het douchen. Scheiding zit niet helemaal in het midden op de foto, maar het is ook overal diffuus dunner.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1070795.jpg‎ (148,1 KB, 177x gelezen)
tumtummetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 12:56   #24
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@debje23; de date fase ben ik voorbij
Je moet je afvragen: wie & wanneer zit er iemand aan je haar ?
Hoe draag je het nu; kan er nu iemand door je haar 'kroelen' ?

Ik weet niet hoe snel er iemand aan je haar gaat zitten, hoor.
Bij mij zat voorheen niemand aan mijn haar; het stond stijf van de lak

Ik heb een volledig handgeknoopt haarwerk en als ik door mijn haren strijk voel ik overal (nep)hoofdhuid. Ik heb net mijn man even gevraagd om door mijn haar te 'woelen' Hihi.
Mijn pruik zit met een klein stukje dubbelzijdig tape vast, dus die zit wel goed vast.
Mijn man zei: het is dat ik het weet, als 'leek' merk ik niks bijzonders

Laatst stond ik op het schoolplein om mijn kids op te halen staat er een moeder naast me. Zegt ze; meid wat zit je haar toch goed en wat een mooie kleur. Draai je 's om ? Ik draai me om; zit ze ineens aan mijn haar ! In schrik me rot en denk: oei, nu ben ik erbij !
Zegt ze: sorry hoor, ik ben 25 jaar kapster en moet altijd aan iedereen zijn haar zitten. Verder zei ze: je haar is mooi geknipt & gekleurd. Dat is een goede kapper. Welke kapper ben je geweest?
Ik: eeehh.. (Effe snel denken)... In Antwerpen !
Zegt ze: jammer dat dat zo ver weg is, anders had ik bij hem in de leer gegaan !
Oeffffff ....
De moraal van dit verhaal: zelfs een kapster had niet in de gaten dat het een synthetisch haarwerk is !

Laatst gewijzigd door Astrid26; 3 augustus 2013 om 13:08
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 13:09   #25
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
@ Debje ik denk dat niet iemand zomaar aan je haar gaat zitten. Persoonlijk zou ik het al snel tegen die persoon vertellen voordat de relatie een intieme wending gaat krijgen. Dan ben je dat i.i.g kwijt.

@ tummtummetje het lijkt wel op AGA want een TE is meer diffuus. De rest van je haar lijkt nog gewoon dik en vol. Maar ik denk dat je gewoon minox moet gaan gebruiken als je dat wilt dan kun het mss stabiliseren en krijg je mss wat hergroei.

@ Astrid zo zie je maar weer ieder nadeel heb zun voordeel. Als ik straks een haarwerk nodig heb krijg ik iig weer mooi haar en niet dat dunne haar van nu. En dat zelfs een kapster het niet ziet is geweldig toch.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 13:19   #26
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
Hey meiden, ik zou het niet snel willen vertellen aan een man met wie ik date, ik heb nu vak extensions in, van die dingen met clipjes, ik had toen een tijd een vriendje, die wel aan me haar zat maar hij zei niks hihihi,

Tumtummetje ik zie niks aan je haar,
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 13:26   #27
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik kom overal & nergens en tot op heden alleen maar positieve reacties. Ik droeg mijn schouderlange bruine dunne haar altijd naar achteren in knot of staart (ouderwets kapsel). Ik kon het nog wel zo camoufleren dat niemand mijn dunne haar zag.
Nu heb ik een vlot kort haarwerk met rood nuances. Omdat het een vrij grote overstap is van bruin schouderlang naar kort rood denkt iedereen: kappertje geweest & kleurtje erin.
Sommige collega's herkenden me niet eens de eerste dag met haarwerk op. Hahahaha wij zijn bezig met ons haar, maar veel mensen letten daar echt niet op, hoor, zij hebben er geen benul van dat wij zo met ons haar bezig zijn.
Ik let op iedereen zijn haar en zie tegenwoordig veel vrouwen met dun diffuus haar.
Zo jammer, want het is niet nodig. Hier zijn (hulp)middelen & medicatie voor .... Je moet alleen wel over een drempel heen.

Succes meiden
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 13:35   #28
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@tumtum; bij twijfel ga naar de huisarts & dermatoloog. Als het AGA is zou ik met monoxidil beginnen en kijken of het aanslaat en je haar in dit stadium stabiliseert.
Ik had al veel dunner haar voordat ik naar de dermatoloog ging, voor mij was er geen redden maar aan ...
Mijn eigen haar heb ik kortgeknipt en rood geverfd en nu merk ik geen haaruitval meer; het lijkt zich te stabiliseren. Ik ben niet meer met mijn eigen haar bezig; ik heb geen haar stress meer.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 13:41   #29
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
@tumtummetje
Je geeft aan dat het overal dunner is.
Hoe ziet de zijkant eruit wanneer je haren in een strakke staart hebt?
En dan voornamelijk achter je oren en net boven je oren.
Zou je daarvan een foto willen maken?

@de rest die zeker weten dat ze AGA hebben.
Hoe ziet het bij jullie eruit, de zijkant?
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2013, 13:47   #30
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Mijn haar is nu overal dun en zie je mijn hoofdhuid; ik kan echt niet meer zonder haarwerk de deur uit.
Op foto's ziet het er meestal beter uit dan in het echt.
Foto's geven vaak een vertekend beeld; dus daar moet je niet op afgaan.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.