Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juni 2004, 10:02   #1
brigitxxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 5
Question haaruitval na staken diana35 anticonceptie

Ik ben net lid van dit forum en ben werkelijk mezelf kapotgeschrokken. Ik dacht werkelijk dat het aan mij lag maar blijkbaar zijn er meer vrouwen die haaruitval kregen na het staken van diana35. Door een medische aandoening mag ik geen pil meer slikken. Toen ik zes jaar geleden met deze pil begon (ik was toen 28) had ik beslist geen haaruitval. Nu komt het al vijf maanden met soms wel 200 of meer haren per dag eruitzetten. Kan iemand die deze ervaring ook heeft mij vertellen of het ook wellicht nog stopt? Ook lees ik wel over haren die uitvallen waar een zwart puntje aanzit. Bij mij is dit niet het geval, er zitten kleine witte puntjes aan. Ben werkelijk wanhopig, terwijl ik me terdege bewust ben van het feit dat er zat mensen zijn die er al veel langer mee lopen.
brigitxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 10:34   #2
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Wink

Hoi Brigitxxx,

Ook ik stond er versteld van hoeveel vrouwen last hebben van deze aandoening. Ben zelf ook pas een paar weken lid en kan me maar niet losrukken van alle informatie die op deze website te vinden is. Het is soms erg emotioneel omdat het zo verschrikkelijk herkenbaar is, maar toch voel je je hierdoor een stuk sterker.
De informatie heb je ook gewoon nodig omdat je net als alle anderen de beste oplossing zoekt. Het is alleen heel persoonsgebonden hoe de haaruitval verloopt, en je zult altijd moeten proberen en afwegen wat voor jou zelf het beste is. Heel veel sterkte toegewenst!
Zelf heb ik ook na gebruik van de pil haaruitval gekregen. Ik ben nu 47, en vorig jaar ben ik gestopt met de pil en is de ellende begonnen. Het kan natuurlijk zo zijn dat de pil, en volgens mij maakt het niet uit welke je gebruikt, een remmende invloed heeft gehad op dit proces. Mijn kapper heeft wel vaak aan me gevraagd of ik misschien een tijd ziek was geweest, omdat er zoveel korte haren doorheen groeiden. Maar van extreme haaruitval tijdens het pilgebruik (30 jaar lang) heb nooit zo veel gemerkt.
Ik zit nog steeds met gigantisch veel vragen, maar de eerste stap is naar de dermatoloog en een bloedtest laten doen om alle mogelijke andere oorzaken uit te sluiten. Wanneer er dan toch vastgesteld wordt dat het (misschien) Alopecia androgenetica of A.areata is, kun je weer verder naar mogelijke oplossingen.
Nou, ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik wordt zelf een stuk rustiger als ik weet dat er meer zijn die deze onvoorspelbare aandoening hebben en wanneer ik de ervaringen lees met b.v bepaalde medicijnen enz.

Groeten , Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 11:35   #3
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Wat Jennifeer zegt zit wel wat in:
Citaat:
Zelf heb ik ook na gebruik van de pil haaruitval gekregen. Ik ben nu 47, en vorig jaar ben ik gestopt met de pil en is de ellende begonnen. Het kan natuurlijk zo zijn dat de pil, en volgens mij maakt het niet uit welke je gebruikt, een remmende invloed heeft gehad op dit proces.
Ik heb ong. 4 jaar de pil geslikt maar weet zeker dat ik nooit meer van mn leven aan de pil ga...Ik ben nu ruim een jaar gestopt en mn hormoonhuishouding is nou nog niet inorde En 3 maand nadat ik was gestopt met de pil is mn A. Areata ook weer terug gekomen
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 12:42   #4
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Unhappy

Hoi Saar,

Mijn laatste pil was trouwens wel de Diane-pil, die had ik toen plm. 3 maanden geslikt. Sinsdien dus haaruitval. Maar een tijdje daarvoor was ik ook al eens gestopt met de pil, dat was toen na een paar maanden Ministat gebruikt te hebben. Toen viel m'n haar ook erg uit. Vandaar dat ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke pil je slikte. In mijn geval heb ik hem wel erg lang (30 jaar) gebruikt. Nu denk ik wel eens dat die pil de gevoeligheid voor het mannelijk hormoon heeft opgewekt. Dat is een van de vragen die ik m'n dermatoloog voor zal leggen. Maar eerst wil ik de hormoontest en de bloedtest afwachten. Wel opvallend dat jouw hormoonspiegel nog steeds niet hersteld is. Ben benieuwd wat er bij mij uitkomt. Dat hoor ik pas over een week.
Wat ik dus ook heel vreemd vind is het feit dat mijn huisarts nog nooit van de relatie stoppen met de pil /haaruitval had gehoord. Soms lijkt het wel of die pil heilig verklaard wordt. Ook wordt de Diane-pil vaak voorgeschreven tegen deze vorm van haaruitval. Dat het slechts werkt zolang je hem gebruikt,(trouwens ook niet altijd) brengt je volgens mij wel in een vicieuze cirkel.
Ik heb grote twijfels bij het gebruik van deze pil gekregen, en al die andere middelen lijken me eigenlijk nog erger . Van alles denk ik nu op dit moment: Het middel is erger dan de kwaal.
Misschien denk ik er over een tijdje anders over maar op dit moment durf ik nog geen enkel middel aan, en probeer zo gezond mogelijk te eten, en voorzichtig met m'n haar om te gaan.
Verder gebruikte ik altijd hennapoeder om het te verven omdat ik daar geen irritatie van had, maar zelfs daar begin ik nu aan t twijfelen na jaren van gebruik.
Pffft.......Enkele weken geleden was ik een stuk zorgelozer. Zou die grauwsluier nog wel eens optrekken?

Jennifer
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2004, 16:18   #5
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Hallo,
zoals ik al eerder heb gepost, ben ik via de alternatieve weg aan het uitproberen. De vorige keer dat ik bij mijn arts was, vond ze ook dat mijn hormonen niet in balans waren, ik had teveel testosteron. Ze heeft de pil bij me getest, die ik nu 2 jaar slik, maar die deed geen kwaad volgens haar. Maar ik moest wel Zink-pillen slikken om die hormonen weer in balans te krijgen. En nu ben ik gisteren weer geweest, en nu was de balans in elk geval een stuk beter.
Ik weet niet of dit ene oplossing is om misschien je hormonen huishouding weer goed te krijgen, maar bij mij heeft het wel geholpen. Niet dat dit de oorzaak was van mijn AA, maar het bevordert ook zeker niet zei mijn arts.
Nou ja, sterkte er maar mee allemaal.
Groeten,
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2004, 14:23   #6
sabine
Sabine
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Berichten: 18
Question Reactie op haar uitval tot kale plekken toe

Bericht verwijderd door Webmaster.
Ongewenste reclame! Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3733

Laatst gewijzigd door Webmaster; 23 juli 2004 om 14:59
sabine is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2004, 15:07   #7
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Wink

hoi Sabine,

Bedankt voor je reactie, maar zitten deze stoffen niet in bijna alle produkten voor de verzorging van je huid en haar?
Ik ga nu zeker de Neways spullen kopen, alleen waar zijn deze verkrijgbaar?

Groeten , Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2004, 19:40   #8
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ik heb ook haaruitval gekregen na het stoppen van de Diane 35. Uit schrik ben ik weer aan deze pil gegaan maar slik hem inmiddels alweer 14 maanden en het is nog steeds niet gestopt! hoelang duurd het voor dat mijn haaruitval weer stopt? Weet iemand dat? Haaruitval zit niet bij mij in de familie en ik heb er ook nooit eerder last van gehad.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 20:32   #9
Peetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 3
diana35

Hallo ook ik ben nieuw hier.
Vorig jaar besloot ik na drie jaar diana35 gebruikt te hebben, te stoppen met deze pil...en na een paar mnd begon me op te vallen dat mijn haar veel meer uit viel.
Ik ben toen ook van schrik weer begonnen met die pil, maar nu ruim een jaar verder valt mijn haar nog steeds veel meer uit dan dat ik denk dat normaal is.
Heb 15 jaar geleden ook een jaar diana35 gebruikt en gestopt omdat ik zwanger wilde worden, toen is mijn haar bij mijn weten niet uitgevallen.
Daarna jaren geen enkele pil geslikt.
Nu weet ik het niet meer...stoppen of doorslikken??
Of zou overstappen op een andere pil misschien helpen.
Dus als er mensen zijn die ervaring hebben met het gaan slikken of stoppen van de diana35 zou ik graag wat van jullie horen.
Peetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 09:01   #10
Mathilda
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 11
Hallo!
Vreselijk die diane-35. Mijn haar is er ook door gaan uitvallen. Ik had nooit problemen met mijn haar, maar het begon acuut toen ik met diane-35 begon. (een vriendin van mij kreeg het zodra ze stopte met diane) Wel heel toevallig, zeker omdat het 100en vrouwen precies zo overkomt. Die hebben echt niet allemaal in die periode alopecia androgenetica gekregen. Het doet bij sommigen iets met het lichaam wat niet klopt. Mijn ijzerniveau is er bijvoorbeeld door omlaag gegaan. Dat ben ik gaan opkrikken en daarna ging het beter. Als ik echter een paar dagen geen ijzer slik is het weer mis. Het is dus iets chronisch, maar ik ga ervan uit dat mijn lichaam zich uiteindelijk herstelt. Ik begrijp dat heel veel mensen deze pil ook zonder problemen slikken. En dat hij geweldig is tegen acne. Maar ga eens op de buitenlandse haarforums kijken en zie met lede ogen al die lotgenoten die diane hebben geslikt. Ik vraag me af of de producenten van Diane dit nou daadwerkelijk niet weten, of het lekker verzwijgen om hun zakken te kunnen vullen....
Mathilda is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 15:46   #11
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ik slik nu de naamloze diane35. Ze hebben de bijsluiter veranderd, er staat nu bij de bijwerkingen dat het bij een enkeling jeuk en/of haaruitval kan veroorzaken. Maar die slimmerds hebben er niet bij gezet dat dit voornamelijk gebeurd als men ermee stopt. Dus zo gaan vrouwen deze pil slikken, en denken ze bij zichzelf: ik krijg er geen haaruitval door. Maar echter als ze ermee stoppen dan begint het bij de meesten.
Dit gebeurd trouwens niet alleen bij de diane maar ook bij heel veel andere anticonceptie pillen heb ik gelezen.

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 21:23   #12
Peetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathilda
Hallo!
Vreselijk die diane-35. Mijn haar is er ook door gaan uitvallen. Ik had nooit problemen met mijn haar, maar het begon acuut toen ik met diane-35 begon. (een vriendin van mij kreeg het zodra ze stopte met diane) Wel heel toevallig, zeker omdat het 100en vrouwen precies zo overkomt. Die hebben echt niet allemaal in die periode alopecia androgenetica gekregen. Het doet bij sommigen iets met het lichaam wat niet klopt. Mijn ijzerniveau is er bijvoorbeeld door omlaag gegaan. Dat ben ik gaan opkrikken en daarna ging het beter. Als ik echter een paar dagen geen ijzer slik is het weer mis. Het is dus iets chronisch, maar ik ga ervan uit dat mijn lichaam zich uiteindelijk herstelt. Ik begrijp dat heel veel mensen deze pil ook zonder problemen slikken. En dat hij geweldig is tegen acne. Maar ga eens op de buitenlandse haarforums kijken en zie met lede ogen al die lotgenoten die diane hebben geslikt. Ik vraag me af of de producenten van Diane dit nou daadwerkelijk niet weten, of het lekker verzwijgen om hun zakken te kunnen vullen....
Hoe ben je erachter gekomen dat je ijzerniveau omlaag was gegaan??
En wat slik je nu precies.
Mijn haar is wel dunner geworden, heb ik het idee, maar is nog niemand opgevallen, toch maak ik me zorgen. wat als dit zo blijft.
Peetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 21:34   #13
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Peetje,


Moeilijke beslissing hé dat stoppen of doorgaan. Ik ga er mee door omdat ik in de tussentijd al twee keer geprobeerd heb om er mee te stoppen. Maar zodra de eerste twee weken erop zaten begon mijn hoofdhuid ontzettend te jeuken en werd de haaruitval nog erger.
De Dermatoloog vertelde me dat het te vergelijken is met iemand die een kind gebaard heeft (hormoon verandering) Daarom komt haaruitval bij het stoppen met de pil bij meerdere pillen voor. Ik zou uitkijken met het veranderen van pil, aangezien dat ook weer een verandering is, maar hou me op de hoogte als je wilt.

liefs, sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 21:58   #14
Peetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 3
Tja sigur... ik ben er nog niet uit.

Ook mijn haar is na de geboorte van mijn dochter nu acht jaar geleden uitgevallen, maar dat was maar een korte periode en daarna was alles weer gewoon.
En dat is wat ik me nu afvraag bij het stoppen van de diane, of het haarverlies na een tijd ook stopt en alles weer normaal wordt.
Dan is het een kwestie van door de zure appel heen.
Dus ben ik op zoek naar mensen die met de diane zijn gestopt, en die hun ervaringen hierover kunnen vertellen.
Peetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2004, 22:18   #15
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ja, dat is een goed idee om ervaringen van anderen te lezen voordat je verder iets besluit. Ik denk dat het lezen van ervaringen soms meer nut kan hebben dan een bezoek aan de arts. Voor iedereen is het natuurlijk anders daarom is er niets op tegen om je te laten onderzoeken, maar ik zelf ben meer wijs geworden van deze (en andere websites) dan de twee bezoekjes aan de dermatoloog.

liefs, sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.