Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2008, 13:22   #16
maki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 5
Het probleem is dat ik geen zin heb om ze elke keer bij te knippen. Het is vaak frustrerend en ik heb elk uur van de dag de neiging om mijn wenkbrauwen te gaan checken in de spiegel. Het voelt heel onmannelijk allemaal.
Ik wil de haartjes nu weer gewoon hun gang laten gaan en probeer wel met de lengte te leven.

Hartelijk dank voor de info, Dundee!
maki is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 13:28   #17
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maki Bekijk bericht
Het probleem is dat ik geen zin heb om ze elke keer bij te knippen. Het is vaak frustrerend en ik heb elk uur van de dag de neiging om mijn wenkbrauwen te gaan checken in de spiegel. Het voelt heel onmannelijk allemaal.
Ik wil de haartjes nu weer gewoon hun gang laten gaan en probeer wel met de lengte te leven.

Hartelijk dank voor de info, Dundee!
Ik heb dat ook hoor ,moet ik ook regelmatig eens bijknippen ,zeker als je haarstimulerende middelen gebruikt . En als je wat magerder bent in je gezicht ,valt het ook al sneller op vind ik.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 13:34   #18
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tja, het is toch helemaal geen probleem om die haartjes een keer per week bij te knippen? Dat hoeft toch niet iedere dag?

En zelfs al zou het iedere dag moeten, dan wordt het routine, net als tandenpoetsen en scheren.
Is helemaal niet on-mannelijk!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 22:14   #19
sam
sam
 
Geregistreerd: 22 mei 2002
Locatie: belgium
Berichten: 4
wenkbrauwen

het is best een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben, maar ik zie dat haarweb nog springlevend is enfin... wou toch ff weer wat laten horen.

Maki, het is natuurlijk even wennen om je wenkbrauwen te doen, maar ik geloof dat het na verloop van tijd wel de gewoonste zaak zal worden.

Het doet in het begin wel een beetje ongewoon aan en geeft de nodige ergernis, maar je komt er wel over heen.

Het word wel aangeraden door esthetici om de wenkbrauwen aan de onderkant bij te werken dit om de natuurlijke boog bovenaan te bewaren.
Veel

mvg Sam
sam is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2008, 13:13   #20
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
eeh, mijn excuses dat ik me hierin meng, en dat ik volgend antword geef, want, ik weet, dit staat volledig haaks op de wetenschappelijke verklaringen en bevindingen, maar, de plaatsen die ik zelf knip en geknipt heb, zijn wel degelijk veel harder en veel langer gaan groeien, dat dit bij mij zo het geval is hoeft natuurlijk niet per definitie in te houden dat dat bij jullie zo is(haargroei en stimulatie ervan hangt van veel meer factoren af), maar ik zou er toch enigszins rekening mee houden dat dit kan gebeuren.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2008, 14:07   #21
maki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 5
Dat is bij mij gelukkig niet zo. De haartjes zijn al uitgegroeid, en ik zie geen verschil in lengte.
maki is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2008, 14:16   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mijn haartjes worden ook nooit dikker ofzo als ik ze afgeknipt heb en ik weet ook eigenlijk wel zeker dat dat bij praktisch niemand gebeurt.
Martje is een uitzondering, maar het is wel goed dat zij toch wil waarschuwen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 21:52   #23
maki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof Bekijk bericht
eeh, mijn excuses dat ik me hierin meng, en dat ik volgend antword geef, want, ik weet, dit staat volledig haaks op de wetenschappelijke verklaringen en bevindingen, maar, de plaatsen die ik zelf knip en geknipt heb, zijn wel degelijk veel harder en veel langer gaan groeien, dat dit bij mij zo het geval is hoeft natuurlijk niet per definitie in te houden dat dat bij jullie zo is(haargroei en stimulatie ervan hangt van veel meer factoren af), maar ik zou er toch enigszins rekening mee houden dat dit kan gebeuren.
Heb je aan een deskundige of iets dergelijks gevraagd hoe dat komt? Want ja, ik begrijp uit de reacties hier dat dat niet normaal is. Ik heb mijn wenkbrauwhaartjes ook een paar maandjes geknipt. Ik heb ze nu weer laten groeien en ze zijn geen nanometer langer als voor het knippen.
maki is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2008, 11:08   #24
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maki Bekijk bericht
Heb je aan een deskundige of iets dergelijks gevraagd hoe dat komt? Want ja, ik begrijp uit de reacties hier dat dat niet normaal is. Ik heb mijn wenkbrauwhaartjes ook een paar maandjes geknipt. Ik heb ze nu weer laten groeien en ze zijn geen nanometer langer als voor het knippen.
Ik weet dat dit wetenschappelijk niet kan, maar ben dan toch niet de enige uitzondering, ik ken namelijk verscheidene mensen die dit hebben, oa familieleden, die geen of zo goed als geen last van overbeharing hebben. Dit draait om precies hetzelfde als het zogenaamd scheren, waarbij ook geen verandering zou optreden of het epileren of harsen waarbij bij veel mensen, de haargroei na een aantal jaar sterk vermindert. Ik heb de indruk dat er vaak een groot onderscheid gemaakt moet worden tussen mensen met een normale tot beperkte haargroei en weinig haargroeistimulerende hormonen, en mensen die overbeharing hebben of last van stimulerende hormonen. Dit bepaalt tenslotte evengoed de uitkomst van bv blijvende ontharingsbehandelingen, ..., die daardoor namelijk sterk bepaald worden. Ik ben natuurlijk geen arts, dus het blijven hypotheses gebaseerd op autodidactische kennis, 100 procent zeker ben ik hier natuurlijk niet van, maar gezien de vele verhalen van kennissen, ervaringen hier op het forum en via internet, kan ik enkel maar tot deze conclusie komen.

Wat wetenschappelijk gezien niet verklaard kan worden op vlak van beharing(en overbeharing), wil niet zeggen dat dit in de praktijk neit voorkomt, hormonen en overbeharing zijn een vrij moeilijk medisch gebied, waar nog steeds zeer veel niet van geweten of begrepen is. Bovendien zijn mensen, en lichamen zeer verschillend.

Om een lang verhaal kort te maken, ik weet dat ik op veel beharingsvlakken een uitzondering ben, maar ik zou hier toch enigszins mee uitkijken, aangezien ik dit verschijnsel neit alleen bij mezelf heb gezien.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.