Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 september 2005, 12:28   #46
Moonstar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2005
Berichten: 14
Hallo allemaal....

Zo weer een tijdje geleden.
Er valt best goed te leven met PPD. De ergste schrik heb ik inmiddels ook weer achter de rug.

De allergeloog vertelde idd dat PPD niet in cosmetica mag zitten, toch kon ik mijn mascara niet verdragen. Nu ben ik over gestapt op Clinique, echt geweldig spul, nergens last van.
Ik heb ook wat Trudy schrijft, tranende ogen, bij parfums en cremes. Mag alleen psyiogelcreme als dagcreme gebruiken. Alleen verkrijgbaar bij apotheek.

Maar vind het nog steeds raar dat Trudy alleen pastel kleuren kan dragen. Katoen moet bevat weinig sporen van PPD en vaak als je kleding een paar keer wast moet het helemaal te doen zijn.

Groetjes Moonstar
Moonstar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 12:34   #47
Moonstar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2005
Berichten: 14
Hoi Dia,

Is een tijd geleden....druk druk druk.
Kon een tijd niet op haarweb, moeilijkheden met wachtwoord en zo.

Hoe is het nu met je?
De homeopaat vertelde dat je veel vitamine B moest slikken, maar dat wist je al. Verder had hij een middel: Agnus Castus. Dit is niet zozeer tegen haaruitval, maar speciaal voor vrouwen, om de hormonale evenwicht te herstellen. Hij dacht dat dat een geschikt middel zou kunnen zijn. Geen idee of ik je hiermee heb geholpen, maar hoop echt dat het weer beter met je gaat.

Groetjes,

Moonstar
Moonstar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 12:37   #48
trudy2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
nov 2004 is de maand waarin je je hebt aangemeld bij haarweb forum, 1 balk hoger staat today + de tijd erbij.


Kitty
Oh, ik zie het, ben van nature niet eens blond.

dank je,

Trudy
trudy2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 12:42   #49
trudy2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moonstar
Maar vind het nog steeds raar dat Trudy alleen pastel kleuren kan dragen. Katoen moet bevat weinig sporen van PPD en vaak als je kleding een paar keer wast moet het helemaal te doen zijn.

Groetjes Moonstar
Hoe kom je erbij dat katoen weinig sporen van PPD bevat? Ik heb zelfs contact gehad met kledingverf-fabrikanten en zij bevestigden dat PPD gebruikt wordt als fixator bij donker kleuren.

Ook heb ik in het voorjaar contact gehad met de Voedsel en Warenauthoriteit, voorheen de Keuringsdienst van Waren, en de deskundige op dit gebied schreef me dit:

****start quote VWA:
Of u ergens overgevoelig voor bent kan alleen uw behandelend arts (huisarts,
dermatoloog, allergoloog) vaststellen
De stof para-fenyleendiamine (PPD) is in cosmetica uitsluitend toegestaan in
oxidatieve kleurstoffen voor het haar tot een maximale concentratie van 6%.
Op het etiket van het product staat naast de vemelding van de ingredienten
ook nog eens, en wettelijk verplicht, aangegeven:
"Kan een allergische reactie veroorzaken."
"Bevat diaminobenzeen".
"Niet gebruiken voor het kleuren van wimpers of wenkbrauwen."
In uw geval is het raadzaam om oxidatieve haarverven die parafenyleendiamine
of diaminobenzeen bevatten te vermijden, ook eventueel bij de kapper.
Verder kunt u een kruisallergie hebben voor 4-aminobenzoëzuur
(para-aminobenzoëzuur) of 4-aminobenzoëzuuresters dat zijn stoffen die in
bepaalde zonnebrandmiddelen worden gebruikt. Middelen waarvan op het etiket
bij de ingredienten "aminobenzoic acid" of "PEG25 PABA" staat kunt u dan
beter vermijden.
In principe kunt u vrijwel alle andere cosmetica gebruiken zonder dat u zich
over PPD zorgen hoeft te maken.

PPD kan verder nog voorkomen in rubber (handgrepen van fietsen,
rubberlaarzen), slangen van tankstations, leder, bont, textiel (onder andere
in jeans), schoenpoets, plastics, fotografische ontwikkelaars, drukinkten.
Hierop staat de eventuele aanwezigheid van de stof niet vermeld, zodat u
helaas alleen proefondervindelijk te werk kunt gaan. Het is ons niet bekend
of kleding die visueel minder kleurstof afgeeft ook per definitie veiligers
is qua PPD dan kleding die meer afgeeft.
einde quote VWA*****

Misschien hebben jullie iets aan deze informatie.
Die kruisallergie, vind ik ook wel interessant, zou veel verklaren.

Trudy
trudy2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2005, 08:18   #50
gfm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 3
Salon haar en gezondheid

Heeft iemand met een ppd-allergie ervaring met de haarverf van Haar en Gezondheid aan de Amstel in Amsterdam? Ik durf het nl niet uit te proberen hoewel ze beweren dat er in hun verf geen PPD zit.

groetjes Geeta
gfm is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 17:42   #51
trudy2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfm
Heeft iemand met een ppd-allergie ervaring met de haarverf van Haar en Gezondheid aan de Amstel in Amsterdam? Ik durf het nl niet uit te proberen hoewel ze beweren dat er in hun verf geen PPD zit.

groetjes Geeta
Geeta, ik niet, maar kom even hier:
http://www.allergieplein.nl/showpage...PnRe=11#TopNav

Heel veel mensen met PPD-allergieen aanwezig. Er wordt druk geëxperimenteerd met behandelingen bij de Sebastian kapper, die in Amsterdam er ook een?
Schijnt prima te zijn.

groet,
Trudy
trudy2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 04:00   #52
Gonne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 1
ppd

Hoi,

kwam toevallig op deze site terecht toen ik zocht op ppd. Ook ik ben allergisch, in combinatie met de huidaandoening psoriasis beslist gene pretje. Als ik in aanraking ben geweest met de stof (of een derivaat), bv haarverf, dan krijg ik er dus psoriasis voor terug.
even twee weetjes: ppd zit ook in zonnebrandmelk en in nylonkousen. En wat betreft donkere kleding: als je wat duurdere stoffen koopt en die eerst een paar keer uitwast dan vermindert dat de kans op een allergische reactie aanzienlijk. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb trouwens ook gehoord dat de producten van Sebastian (colourshine) geen ppd bevatten, alleen zijn dit alleen kleurspoelingen en geen verven. Ik ga het in ieder geval wel eens proberen.
Mocht je nog goede make- up zoeken die betaalbaarder is dan Clinique dan is Almay een aanrader; uitsluitend hypo- allergeen en vooral de mascara is geweldig. Hoop dat iemand er wat aan heeft.
groeten
Gonne is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2006, 13:48   #53
ana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2006
Berichten: 1
Beste Moonstar,

Heel toevallig kom ik dan eindelijk terecht op deze site na maanden en maanden met dikke opgezwollen ogen te hebben rondgelopen. Niet alleen mijn ogen zijn branderig en jeukerig, ook mijn oogleden zijn vreselijk opgezwollen, de ooglidrandjes heel erg branderig en de huid onder mijn ogen is ook erg opgezwollen wanneer ik 's morgens opsta.
Na het lezen van jouw bericht dacht ik gelijk, dit is het! De haarverf! Hoewel ik dit niet met 100% kan zeggen, maar het komt mij allemaal heel bekend voor.
Ik heb nu van de huisarts Tavegil tabletten, voor allergische reakties, zodra ik er eentje inneem verdwijnt de zwelling rond mijn ogen voor een groot deel, maar 's morgens bij het opstaan is het allemaal weer net zo dik.
Ik word er gek van!

Ik gebruik inderdaad haarverf. Maar is het zo dat deze allergische reaktie ook weken na het verven nog aanwezig is? Of krijg je deze allergische reaktie alléén op het moment van het verven en/of na het verven?

Verder wil ik jou en andere members vragen om nuttige tips en wat ik het beste kan doen.
Ik ga in ieder geval naar de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoog.

Vriendelijke groet,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moonstar
Beste members,

Sinds januari dit jaar heb ik te kampen met een vreselijke allergie. Misschien onder jullie wel bekend: PPD allergie. Na 4 bezoeken aan de huisarts, tig pilletjes, zalfjes en druppels verder, kreeg ik na 2 maanden een verwijskaart voor de dermatoloog. Na weer 1,5 maand later werd er eindelijk een allergietest gedaan. Na 3 maanden rond te hebben gelopen met dikke, opgezette, rode opgeblazen, branderige, jeukerige en schrale ogen en hoofdhuid, vertelde mijn dermatoloog dat ik allergisch was voor PPD. De oorzaak van alle ellende was mijn haarverf geweest. Nu heb ik zo'n spijt van het verven van mijn haar. Op dit moment zit ik weer met knalrode schrale branderige en jeukerige ogen, me geen raad wetend, op zoek naar informatie en hulp. Wie kan mij helpen. Ben inmiddels ook bij homeopathen geweest. Tevergeefs. Het is om te huilen.

Vast bedankt!
Groetjes
ana is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 18:43   #54
Sirin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2006
Berichten: 1
Ik ben 20 jaar en maak me nu al ernstig zorgen. Ik heb een aantal jaren geleden een henna tatoeage laten zetten in Alanya. Ik kreeg precies dezelfde allergische reactie. Plus ik heb er een jaar lang een litteken aan overgehouden. Toen ik na het plaatsen van deze tatoeage mijn haren ging verven, kreeg ik weer een allergische reactie. Ik kreeg flaporen en het jeukte onwijs. Mijn huisarts zei dat ik niet meer mijn haren kan verven, omdat ik waarschijnlijk allergisch ben voor waterstofperoxide. Nu ik dit lees, blijkt dat dus niet zo te zijn...

Ik blijk dus allergisch te zijn voor paraphenylenediamine. Ik ben alleen nog niet naar een dermatoloog geweest, dus zeker weet ik het niet.

Ik heb gelukkig geen last van een allergische reactie bij make-up en zwarte kleding. Wel heb ik destijds een allergische reactie gehad, toen ik haarverf ging testen van Garnier 100%. Omdat ik dus een allergische reactie kreeg op die tatoeage, leek het mij verstandig om de verf te testen. Ik smeerde het om mijn ellebogen en achter mijn oren. Zoals jullie hierboven ook al lazen...ik kreeg flaporen! Ik durfde een week lang niet naar buiten te gaan, zo erg was het. Gelukkig is het verholpen met een zalfje van de huisarts, want ik dacht dus werkelijk dat die flaporen niet meer zouden verdwijnen. Verder jeukte het onwijs en kreeg ik blaren waar pus uit kwam.

Ik ben nu nog 20 en het is niet noodzakelijk om mijn haren te verven. Maar wat moet ik als ik straks 40 ben (hopende natuurlijk dat ik dan pas grijs begin te worden en niet eerder)? Is er dan geen enkel product zonder ppd?

En dan heb ik nog een vraag. Kan de allergische reactie op ppd telkens erger worden? Ik heb nu geen last van een allergische reactie op make-up, maar kan dit met de jaren veranderen...???

Ik kan nu wel janken, vind dit verschrikkelijk....Had ik die verdomde hennatatoeage maar nooit laten zetten...
Sirin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2007, 11:52   #55
trudy2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Berichten: 10
Sirin,

late reactie, ik ben hier heel erg lang niet meer geweest.
Ja een contact allergie wordt erger als je telkens weer aan de bewuste stof blootgesteld word. Vandaar dat ik niet meer tegen donkere kleding kan.

Ik ben 47, zwart haar van nature, nu dus behoorlijk grijs. Ik behandel mijn haar met Renature van Schwartzkopf, dat geeeft me mijn eigen kleur weer terug. Werkt prima. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

En nee, er zijn geen haarverfmiddelen zonder PPD, alleen spoelingen, en dat is niet toereikend als je grijs bent.

sterkte en groet,

Trudy
trudy2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 15:02   #56
madeleine op de
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Berichten: 1
PPD allergie

Hallo allemaal,
Ik ben een redacteur van het tv programma SBS Hart van Nederland. Naar aanleiding van een persbericht dat wij ontvingen over allergie door haarverven wil ik graag een item maken over de PPD allergie. Wil een van jullie, of weten jullie iemand, meewerken aan een item hierover?
Als er iemand is dan zou ik het graag horen via madeleine.op.de.weegh@sbs.nl
madeleine op de is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 14:21   #57
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
een kleine correctie, clinique zegt inderdaad hypoallergeen te zijn, maar ik heb zelf gemerkt dat dit dus blijkbaar niet voor iedereen geldt. Voor een aantal producten van clinique ben ik evengoed allergisch. Dus toch enige voorzichtgiheid met clinique(hoewel het inderdaad wel een van de betere merken is indien je een extreem gevoelige huid hebt).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2007, 21:59   #58
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
is er iemand van jullie die ervaring heeft met antihistamica of antiallergica en het mogeljk effect van donsharen en overbeharing hierdoor? (vanwege de corticosteroiden erin, oftwel de cortizone)? Gebruiken jullie een dergeljik middel die geen corticosteroiden bevat, en welke??
Ervaringen??? (ik moet nl aan deze pillen binnenkort maar durf niet vanwege de sterke stimulatie van (over)beharing, en daar ik momenteel al redelijk wat medicatie slik om deze onder controle te houden met zeer wisselend succes, sta ik er enigszins terughoudend tegenover. Daarom de vraag wat jullie ervaringen hiermee zijn??? En of er mss een product is zonder de corticosteroiden??

xxx m
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 14:44   #59
Lelanie
HaarWeb lid
 
Lelanie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2007
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 4
Hallo,

Ik weet niet of iemand geaboneerd is op deze discussie, maar ik heb hier veel gelezen (en geleerd) en heb ook een discussie gestart ...

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11933

Zou iemand misschien willen kijken als ze zin/tijd hebben Zit een beetje met "mijn handen in mijn haar". En misschien heb iemand wel een tip of zo ...

Groetjes,
Lelanie
Lelanie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2008, 23:12   #60
sibel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2008
Locatie: België
Berichten: 3
Ppd

hallo

ik zocht wat informatie over ppd, en ik kwam hier terecht, en vond het best wel intressant om al deze reacties te lezen en heb me dan ook meteen aangemeld op deze site.

ik ben namelijk pas een week geleden teweten gekomen dat ik allergisch ben voor ppd. maar ik weet niet goed in wat het voornamelijk zit, ik bedoel daarmee in welke merken... ik werk namelijk in een kapsalon en gebruik allerlei soorten producten.we gebruiken voornamelijk l'oreal, wella en bes. ik heb al elke product 1 per 1 onderzocht of er bij de ingredienten ppd inzat, maar helaas, ik heb nog altijd niets gevonden.

Ik heb ondertussen mijn haren zwart laten verven, en er is niets gebeurd, dus daar zit al geen ppd in, maar de dermatoloog zei wel dat het kon zijn door mn acrylnagels, en gelijk kon ik hem ook geven, want ik heb het eigenlijk pas na mijn nagels gekregen. maar ik heb wel een probleempje nu, en dat is dat ik elke hoofdwassing, met dubbele handschoenen moet doen,dus eerst moet ik katoenen aandoen en dan pas plastieke handschoenen, en het mogen geen doktershandschoenen zijn dat stof afgeeft want dat is ook al niet goed, en dan mag ik pas wassen, en bij het slapen gaan, moet ik een speciaal zalf opdoen wat de apotheker zelf heeft samengesteld en katoenen handschoenen aandoen. dit is best wel irritant, maar probeer het natuurlijk wel vol te houden. heb nog altijd wel last ervan, maar ik heb het voornamelijk rond mijn nagels en vingers. ik hoop dat ik ervan af ga geraken maar mijn dermatoloog vreest ervoor en ik ook, het is best wel al erg uitgebreid...

bedankt voor het lezen

groetjes...
sibel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.