Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2005, 06:26   #1
mirelltje
Mirelle
 
mirelltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Emmeloord
Berichten: 3
Question werken en alopecia areata

hallo allemaal,

Ik ben een meid van 25 uit Emmeloord(flevoland). Ik heb sinds kort mijn haar weer terug, op een paar kale plekjes na dankzij iriscopie (als je meer info wil laat maar weten). Ik weet dat dit niet vanzelfsprekend is en ik wens ook dat iedereen hier ook zijn haar terug krijgt. Toen ik kaal werd studeerde ik nog en was in het stadium dat ik niet al te veel naar college moest. Dit maakte eigenlijk dat ik me kon afschermen van de op uiterlijk gerichte buitenwereld.
Ik ben nu aan het solliciteren en ik merk toch dat, hoewel ik al wat haar heb, het toch veel invloed heeft of je aangenomen wordt of niet. Aan de voorkant zie je niets aan mij maar de achterkant zie je wel dat er iets is of is geweest. Iedere keer als ik na een sollicitatiegesprek de deur uitloop dan voel ik een paar ogen naar mijn achterhoofd kijken. Ik kan het me natuurlijk verbeelden, maar toch doet het veel pijn. Helemaal als de zoveelste afwijzingsbrief binnenkomt.
Ik probeer het van me af te zetten maar ik heb het er vooral vandaag erg moeilijk mee . Je kan natuurlijk niet alles afschuiven op alopecia areata maar het heeft volgens mij zeer veel invloed.
Ik zou graag willen weten hoe de ervaringen hier zijn met werk en AA. Kan iemand mij misschien tips en advies geven over hoe ik het van me af kan zetten.

Alvast heel erg bedankt

Laatst gewijzigd door mirelltje; 22 juni 2005 om 23:01
mirelltje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2005, 12:55   #2
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Hoi!
waarom doe je niet een leuk sjaaltje of hoofddoekje op?? Het is helemaal in op het moment, ik moet ze dragen, anders ziet het er neit uit, maar meeste mensen denken dat het gewoon hip is hoor!
Zeker als het alleen de achterkant is, kun je de voorkant van je haar wel laten zien, en zal er niemand meer naar je achterhoofd kijken.
Ik meot nu ook gaan solliciteren, maar heb er eigenlijk niet eens aan gedacht wat mensen er van vinden. Loop al zolang met sjaals en doekjes, dat moeten ze maar accepteren.
Succes!
Groetjes
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2005, 15:10   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hallo allemaal!!

Ik ben voledig kaal door mijn AA, en ben ook gewoon voledig kaal aangenomen in de instelling waar ik nu werk.
Er wordt geen enkel probleem van gemaakt, en ik ben altijd heel open geweest over mijn aandoening!!

Niet bang zijn voo rje gesprekken het komt echt goed!!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 01:43   #4
mirelltje
Mirelle
 
mirelltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Locatie: Emmeloord
Berichten: 3
Bedankt!!!

Hoi,

Bedankt voor de tip. Ik hoop trouwens niet dat ik mensen bang heb gemaakt met mijn gedramatiseer. Blij om te horen dat er ook mensen zijn die goede ervaringen hebben. Goed ik ga nu lekker vrolijk verder en ik ga shoppen. Bedankt.

Groetjes Mirelle
mirelltje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2009, 14:05   #5
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Iemand anders nog ervaringen op het gebied van haarverlies/kaalheid en solliciteren?
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2009, 12:37   #6
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 66
Ik heb gesolliciteerd, toen ik nog kaal was. Had toen een doek, tulbandgewijs rond mijn hoofd. Heb heel eerlijk gezegd, wat er aan de hand was. Die mensen zeiden me, dat ze me wilden voor mijn capaciteiten en niet voor mijn haar. En ik had de job...
penake is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ff voorstellen Ongeruste mam AA - Algemeen 40 7 juli 2005 22:35
mezelf even voorstellen Nele TTM - Algemeen 4 22 december 2004 21:45
ff voorstellen susa30 TTM - Algemeen 9 18 november 2004 13:46
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen Desiree2 TTM - Algemeen 6 27 september 2004 15:35
even voorstellen roosje TTM - Algemeen 5 21 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.