Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 20 mei 2008, 21:43   #91
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Intussen heb ook ik het gekende probleem met mijn Aculas: 2 van de 5 lasers laten het afweten: eentje is uiterst zwak, de andere werkt op halve kracht.

Het is zeer frustrerend allemaal... ik laser nu 3x per week gedurende telkens drie kwartier, en dat is een enorme investering van mijn tijd. De gedachte dat ik dan slechts 3 van de 5 lasers optimaal benut geeft me echt een machteloos gevoel. Het IS al zo saai, en dan nog die wetenschap dat je maar met drie goed werkende lichtpunten je hele hoofd aan het bedekken bent.

Misschien moet ik toch maar eens overwegen om zelf een laser helmet in mekaar te knutselen!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2008, 19:48   #92
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Pfff, dat is echt zwaar balen, Cloud! Wat een naar verhaal. Ik vond het bij mij nog een beetje een geval van eigen schuld, dikke bult omdat ik de Aculas niet bij een dealer had gekocht, maar voor jou is het echt rot. Kun je 'm niet terugsturen naar de fabrikant, er moet toch garantie op zitten...?

En wat een boeven zijn die lui om gewoon maar rotzooi te leveren, echt schandalig

Ik denk dat die laserhelm helemaal niet zo'n slecht idee is. Je had het vast zelf al gezien, maar die OMG-figuur heeft nu ook een eigen website geopend over het bouwen van een laserhelm. Het staat er beschreven zodat zelfs een kind van vijf het snapt: http://http://www.overmachogrande.com/

Ik zit zelf nog te twijfelen over wat te doen. Een soort laserhelm maken of losse lasers bij 'm aculas kopen. Dat laatste is een duur geintje en ik weet nog steeds niet of de problemen liggen bij kwalitatief slechte lasers of bij het apparaat van aculas dat misschien niet werkt...

Ga je stappen onderenemen tegen Aculas? Ben wel benieuwd hoe ze reageren.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2008, 20:07   #93
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore Bekijk bericht
Hey Vince, heb je die van 129 of 79 gekocht? Hoe snel was deze geleverd? Heb je een beetje dat deze vergelijkbaar werkt als de lasercomb die je, helaas, tot voor kort had?
Ha TMM, heb de laserbrush van 129 gekocht. Dit apparaat moet hetzelfde doen als de lasercomb. Ik denk dat dat wel goed zit. Maar moet eerlijk zeggen dat het ontwerp me erg tegenvalt. De lasers staan erg ver uit elkaar en daar komt bij dat de brush uit twee rijen lasers bestaat die precies tegenover elkaar staan aan weerszijde van de borstel (de haren die erop zitten zijn btw ook tamelijk onbruikbaar). Daardoor doe je telkens twee maal dezelfde plek en tegelijk is de dekking niet goed doordat de lasers zo ver uit elkaar staan.

Ik ben 'm nu zelf aan het verbouwen om er iets van te maken.

Als je een beetje handig bent, bouw je zelf een apparaat volgens de beschrijvingen op de site die ik in bovenstaande post opgaf: http://http://www.overmachogrande.com/ Moet te doen zijn Zou zelf iig nooit meer een lasercomb kopen voor die idiote prijs die lexington rekent.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2008, 20:15   #94
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik ga nog een paar dagen afwachten hoe Konftec reageert. Ik heb het gisteren pas ontdekt van die 2 lasers, maar het kan best zijn dat dit al een tijdje aan de gang was. Ik hou de lasers telkens zo dicht tegen mijn hoofd dat ik niet zoveel van het licht zie.
Het liefst zou ik de laser terugsturen (met pijn in het hart), zodat ze me een nieuwe kunnen opsturen (per express mail!). Ik wil niet terug overschakelen op 5mW lasers - tenzij het een laser helmet zou zijn.

Ondertussen nog een email ontvangen van aculas.com. Ik had geïnformeerd naar de sterkte van de lasers van hun toekomstige nieuwe product.

Citaat:
Thank you for your email. At present we do not want to give too much information away. Suffice to say we sold countless Aculas where multiple lasers failed precisely as you have seen, plus a wide variety of other issues also. We stood by Aculas for some time assisting them with identifying their production faults only to then find they were selling to our customers directly.

Our new product will be many times more reliable than any other device on the market. Aculas falsely claim to manage their lasers with a "computerised base controller" which is simply incorrect. The base controller is little more than a timer and power system. The management pin on the base of their lasers is not even connected. On high powered lasers modules there are 3 pins, 2 for power and 1 for management purposes. As Aculas attempt to run high powered lasers without management, they are prone to over heating or over power and they simply fail. Many Aculas will fail at some point. Aculas attempted to solve this problem by manually turning the power down to their laser modules running them at say 17mW for the 20mW modules. It would be a similar story for their other models.
We have solved the technical issues that plague Aculas and will also provide a number of other unique advantages including innovative safety features unique to our product. With your permission, I would like to arrange an early sample for you. But it still may be some time away.
An early sample... mmmm.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Ik denk dat die laserhelm helemaal niet zo'n slecht idee is. Je had het vast zelf al gezien, maar die OMG-figuur heeft nu ook een eigen website geopend over het bouwen van een laserhelm. Het staat er beschreven zodat zelfs een kind van vijf het snapt: http://http://www.overmachogrande.com/
Mja, ik heb toch wat schrik om aan zoiets te beginnen, ik ben echt niet handig. Het lijkt me wel zalig om een helmet te hebben. Het laseren met de Aculas begint me alweer zo te vervelen.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2008, 19:09   #95
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Ik ga nog een paar dagen afwachten hoe Konftec reageert. Ik heb het gisteren pas ontdekt van die 2 lasers, maar het kan best zijn dat dit al een tijdje aan de gang was. Ik hou de lasers telkens zo dicht tegen mijn hoofd dat ik niet zoveel van het licht zie.
Het liefst zou ik de laser terugsturen (met pijn in het hart), zodat ze me een nieuwe kunnen opsturen (per express mail!). Ik wil niet terug overschakelen op 5mW lasers - tenzij het een laser helmet zou zijn.
Ik hoop van harte dat ze je een nieuwe sturen. Met een beetje mazzel gaat die wel een paar jaar mee.

Tegen die 5mw zit ik nu aan te hikken. Ik ben dus al aan de 5mw laser en daar ben ik ook helemaal niet blij mee. Toch is het goed dat ik niet zondermeer een paar losse laserdiodes heb aangeschaft en die heb aangesloten op het Aculas apparaat. Het citaat hieronder uit jouw mail zegt genoeg:
Citaat:
As Aculas attempt to run high powered lasers without management, they are prone to over heating or over power and they simply fail. Many Aculas will fail at some point.
Dat ding is dus totaal onbruikbaar!
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2008, 10:07   #96
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
An early sample... mmmm.


Cloud, ik zou die hele aculas even uit je hoofd zetten. Ik zou alles op alles zetten om dat ding terug te sturen en je geld terug te krijgen. Als je een nieuwe krijgt toegestuurd is het weer een dikke kans dat die het ook niet doet!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2008, 12:22   #97
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Antwoord van Konftec!

Citaat:
Dear Cloud,

The faulty laser diode mostly come from the disconnection during the operation. The disconnection will cause electric spark and harm the laser diode and gradually lose its laser power. The only way to avoid this kind of fault is not to accidentally fall down the controller in the process.

We had modified with a D-SUB connector to avoid the electric spark. Our shipping department will ship another set of controller + power supply + handheld unit to you. (without the aluminum case) Please note you can not use the old power supply in this new set.

Sorry for your inconvenience.

Best regards,
Wow zeg, ik hoef mijn huidige laser niet eens naar hen op te sturen! Dit had ik helemaal niet van hen verwacht.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2008, 20:42   #98
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Wow zeg, ik hoef mijn huidige laser niet eens naar hen op te sturen!
Dat is supergoed nieuws voor je zeg! Gefeliciteerd Moet een hele opluchting zijn.
Citaat:
The faulty laser diode mostly come from the disconnection during the operation. The disconnection will cause electric spark and harm the laser diode and gradually lose its laser power. The only way to avoid this kind of fault is not to accidentally fall down the controller in the process.

We had modified with a D-SUB connector to avoid the electric spark. Our shipping department will ship another set of controller + power supply + handheld unit to you. (without the aluminum case) Please note you can not use the old power supply in this new set.

Sorry for your inconvenience.
Ik vind het erg netjes van ze, maar het is ook wel een beetje een raar verhaal. Ik heb nl nog nooit de het draad losgetrokken terwijl de laser brandde en toch gingen ze stuk.

Ook als het wel klopt, en laten we daar vanuit gaan, blijft het een maf verhaal. Een laser die ze voor duizend dollar en meer verkopen en die je naar de knoppen helpt door een slechte stekker te gebruiken.... Even voor de duidelijkheid, hieronder een plaatje van zo'n 'D-SUB connector'. Wordt al jaren voor vanalles en nogwat gebruikt...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image001.jpg‎ (12,2 KB, 30x gelezen)
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2008, 21:23   #99
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ja het is inderdaad heel vreemd. Ik snap niet veel van die technische uitleg, met name wat ze bedoelen met "disconnection during the operation". Heb wel eens per ongeluk de douchekop tegen iets aangetikt... en dan zo'n storingsmuziekje gehoord, maar zeker nooit "accidentally fall down the controller in the process". Die stond altijd netjes stil zonder te bewegen.

Ben wel blij dat ik mijn oude laser niet hoef terug te sturen. Op die manier hoef ik niet een maand of langer zonder te zitten. Het is echt wel netjes van hen, en ik vermoed dat ze toch heel wat nieuwe apparaten de wereld moeten rondsturen, wij zullen verre van de enigen zijn met dit technische probleem. Vince, kan je niet eens vragen aan de persoon van wie je de laser hebt gekocht, of hij nog een garantiebewijs ervan heeft?

Bedankt voor het plaatje, ik wist helemaal niet wat ik me bij een D-SUB connector moest voorstellen of waarvoor het dient. Ik ga het meteen ook eens googlen.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 26 mei 2008 om 22:20
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2008, 21:36   #100
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Mijn nieuwe laser is toegekomen, dit keer heb ik 24 EUR aan douanekosten betaald. Hij ziet er zo uit als de foto hieronder (controller + 'douchekop'), bij mijn oude laser zag het gedeelte om in je hand te houden eruit zoals op de foto rechts. Op de website van Konftec zijn trouwens enkel nog afbeeldingen te vinden van lasers met de nieuwe connector.
Het toestel lijkt iets minder kwetsbaar, nu die 5 aparte aansluitingen met draden er niet meer zijn. En nu maar hopen dat alles goed blijft gaan!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif HB+HU.gif‎ (36,1 KB, 40x gelezen)
Bestandstype: jpg aculaslaserattachment-1.jpg‎ (5,7 KB, 40x gelezen)
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 6 juni 2008 om 22:47
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2008, 14:53   #101
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ziet er idd beter uit, hou ons op de hoogte!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2008, 20:15   #102
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Yep, ziet er inderdaad goed uit, Cloud. Heb nog even gekeken, maar geloof niet dat de nieuwe stekker op de internationale fora al is opgemerkt. Kennelijk roept het (nog) geen vragen op over de kwaliteit van de vorige versie.

Hoop dat ie het nu blijft doen.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 18:12   #103
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Nog steeds weinig te melden over de Aculas. De laatste 3 à 4 maanden heb ik het zeer moeilijk gehad de discipline op te brengen om 3x/week te laseren. Het is misschien ook wel mijn eigen schuld dat het zo slecht gaat sinds ik de Aculas heb: met de Hairmax had ik sessies van 20 minuten, met de Aculas heb ik 45 minuten nodig om de laser telkens 1 minuut op elke plek van mijn hoofd te houden. En 45 minuten is bijna onmogelijk voor mij om vaker dan 1x/week op te brengen. Het is ook zeer oncomfortabel om de laser 1 minuut lang op 1 plek te houden.
Het is erg jammer, want ik geloof nog steeds rotsvast dat sterkere lasers, hogere dosissen, beter zijn.

Ben nu aan het overwegen om toch op één of andere manier aan een helmet te geraken. Na 4,5 jaar ben ik zo ontzettend "laser-moe".. het hele ritueel ben ik zo beu!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2008, 18:17   #104
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
The same here. Gaat niet zo lekker met het laseren. Heb 50 losse diodes liggen en moet daar nog steeds een grote soort comb van maken die ik dan 3 x 20 minuten wil gebruiken op de kruin, midden op mn hoofd en frontaal. Het bij elkaar zoeken van de juiste materialen blijkt alleen een heel gedoe en de laaste tijd ben ik niet meer zo met haaruitval bezig.

Cloud, een member op Regrowth bouwt op bestelling laserhelmets. Zijn naam daar is Nidhogge. Weet alleen niet of dat het soort helm is waar je naar zoekt, met voor jou de juiste dekking. Kost geloof ik wel zo'n $300 tot $400, maar ja met de huidige waarde van de dollar kan het interessant zijn...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[laser] Zelf maken haaribo Overige behandelingen 217 10 april 2009 10:50
[laser] Hoe kom ik eraan? Vince001 Overige behandelingen 57 3 juli 2008 18:56
[laser] Wired - goed idee? Hanna Overige behandelingen 10 20 maart 2007 21:35
[laser] HairBeam van Versacchi lanne Overige behandelingen 161 17 februari 2007 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.