Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 maart 2009, 16:35   #1
Stress kip
stress kip
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 4
Oorzaak Alopecia= vaccinaties?

Zolangvaccinatietegen bepaalde ziekten bestaat, is er al sprake van een sterke controverse tussen voor-en tegenstanders. Ook in Nederland is sinds kort de discusse over het voor en tegen van vaccinatie en immunisatie weer opgelaaid. Al jarenlang worden onze huisdieren gevaccineerd, van honden en katten tot paarden en hele veestapels toe. Eigenaren van dieren zijn er altijd op gewezen dat als je een dier niet laat vaccineren voor bepaalde ziekten, het dier dan juist deze ziekte krijgt.

De gedachtegang achter het vaccineren is, dat de specifieke afweer tegen bepaalde ziekten door het vaccineren toe kan nemen om op die manier de ziekte te bestrijden of te weren. In de praktijk blijkt echter steeds vaker, dat de algehele afweer juist enorm kan afnemen ten gevolge van een vaccinatie. Na de vaccinaties zie je dan bepaalde dieren, die tot dan toe een probleemloze gezondheid hadden, ineens allerlei kwalen ontwikkelen, of je ziet reeds bestaande klachten verergeren. Hiervoor worden dan vaak door de dierenarts medicijnen, zoals antibiotica en prednison voorgschreven, waardoor de reeds verzwakte afweer nog meer verslechtert.

Een verklaring voor deze verzwakte afweer kan mogelijk gevonden worden in de verschuiving van een meer cellulaire afweer (met behulp van witte bloedcellen) naar een overwegend humorale afweer (met behulp van antistoffen, afkomstig uit het vaccin). Door het vaccineren wordt de humorale afweer versterkt en de cellulaire afweer verminderd. Gebeurt dat wanneer de dieren nog maar enkele maanden oud zijn en hun cellulaire afweer nog aan het opbouwen zijn, dan kan een ernstig verlies van algehele weerstand en dus infectiegevoeligheid het gevolg zijn.


Het post vaccinaal syndroom (PVS)

Vaccins blijken veel meer bijwerkinge te hebben dan tot nu toe werd aangenomen. Vaccins zijn immers samengesteld uit verzwakte, gedode of gesplitste ziektekiemen of toxinen met hun toevoegingen, waaraan altijd verontreinigingen kleven, zoals aluminiumfostfaat, aluminiumhydroxide, neomycine, thiomersal (kwikverbinding), formaldehyde of 2-fenoxyethanol (kippeneiwit).

De ziekteverschijnselen die deel uitmaken van PVS zijn van tweeérlei oorsprong. Aan de ene kant wordt een groot aantal van deze symptomen regelmatig in de literatuur vermeld als postvaccinale ziekte verschijnselen en aan de andere kant zijn bepaalde symptomen de waarnemingen van mensen, Therapeuten, artsen en dergelijke. Daarbij geldt het principe, dat als een symptoom ontstaan is na een vaccinatie en pas weer verdwijnt door de toediening van het gepotentieerde vaccin, dit symptoom veroorzaakt is door het betreffende vaccin. Wanneer een dier echter geen directe ofwel acute reactie op een vaccinatie heeft gehad, betekent dat nog niet dat het vaccin niet de oorzaak zou kunnen zijn van chronische klachten. De klachten kunnen zich namelijk ook veel later manifesteren, terwijl de vaccinatie al weken, maanden en zelfs jaren eerder gegeven is. Het afwijzen van de diagnose PVS bij chronische klachten op grond van een te lange tijd tussen de oorzaak (vaccinatie) en het verschijnen van de klachten is daarom fundamenteel onjuist. Het kan namelijk best zo zijn dat er pas na de tweede, derde, vierde of zelfs de vijfde herhaling van de vaccinatie ineens problemen ontstaan.

Er is in Engeland grootschalig onderzoek gedaan naar de neveneffecten van vaccins. Dit onderzoek is verricht door het Canine Health Concern, een vereniging die zich bezighoudt met allerlei zaken die te maken hebben met de gezondheid van onze viervoeters. Behalve vaccinaties houdt deze organisatie zich bijvoorbeeld ook bezig met de kwaliteit van diervoeders en andere zaken die de gezondheid van de dieren kunnen schaden of juist bevorderen en ondersteunen. Uit het genoemde onderzoek is ook gebleken dat dierenartsen in veel gevalllen ontwetend zijn wat betreft de bijwerkingen van de vaccins, omdat ze geen of slechte voorlichting krijgen van de fabrikanten, maar er zijn er ook die ondanks alle informatie en onderzoeken blijven beweren dat vaccins noodzakelijk en volkomen onschuldig zijn voor het dier.


Mogelijke gevolgen van vaccins

In de praktijk zie je dat er veel auto-immunziekten ontstaan na vaccinaties, zoals;
  • hashimoto´s thyroíditis (chronische schildklierontsteking, vooral bij teven)
  • Ziekte van Addison (onvoldoende functie van de bijnierschors)
  • Reumatoídde artritis (chronische gewrichtsreuma)
  • Lupus erythematosus (voornamelijk chronische huidafwijking met rode, schilferige plekken met littekenvorming)
  • Idiopathische trombocytopenische purpura ( op zichzelf staande bloedvlekziekte met verlaagd aantal bloedplaatjes)
  • Haemolytische anemie (versterkte afbraak en ontoereikende aanmaak van de rode bloedlichaampjes)
  • Chronische actieve hepatitis
  • Diabetes mellitus
  • Hypogonadisme (onvoldoende functie geslachtsklieren en gestoorde seksualiteit)
  • Myasthenia gravis (ernstige spierzwakte met op verlamming lijkende verschijnselen)
  • Pemphigus vitiligo (huidontsteking)
  • Alopecia (plaatselijke haaruitval)
  • Glomerulonefritis (ontsteking van de vaatlussen in de nierschors)
  • Ziekte van Grave (schildklieraandoening)
  • Hypoparathyroídie (onvoldoende werking bijschildklieren)
  • Diverse neurologische aandoeningen
  • Uveítis en andere immunologische oogziekten
Wanneer je deze lange lijst ziet, zul je misschien ook beter begrijpen waarom er dieren zijn die ziekten of aandoeningen hebben, welke niet direct verklaarbaar zijn. Bovendien zal er niet gauw een link gelegd worden tussen vaccineren en de aandoening.
Stress kip is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 16:40   #2
Stress kip
stress kip
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 4
uitleg over oorzaak!

Na veel onderzoek ben ik erachte gekomen waar je nou eigenlijk Alopecia van krijgt!

Het zijn dus vaccineren, als ik terug ga denken dan klopt het precies.. Elke keer als ik een vaccinatie kreeg dan kreeg ik dus last van Alopecia, je merkte ook bij een zware vaccinatie dat het erger werd... Ik ben helemaal kaal geweest en sinds een paar maanden begint alles weer te groeien, mijn wenkbrauwen zijn terug, mijn wimpers zijn terug en mijn hoofhaar begint weer omgekeerd terug te keren, dus waar het gestart is begint het ook weer te groeien.. Dit allemaal omdat mijn vaccinatie, die ik 3 jaar geleden heb gekregen: Hepatitus A.. bijna uitgewerkt is!!

Ik heb me ook late onderzoeken en alle blokades in mijn lichaam komen dus door vaccinaties!! Het is dus zo als je je bijvoorbeeld laat vaccineren, Hepatius A of B, die blijven na je 21ste 25 jaar in de lichaam zitten ofzo.. Dit betkend voor veel mensen die er niet tegen kunnen dus dat ze 25 jaar last hebben van Alopecia.. Ik ben blij dat ik hier optijd achter ben gekomen en dus weet dat dit de oorzaak is, dit kun je dus voorkomen.. Ik hoop da tik hiet mensen mee kan helpen!!! Dit is trouwens ook onderzocht op dieren in Engeland.. Toen veel dieren Hepatitus vacin kregen, kregen ze ook last van Alopecia. Ik heb toen daar heen gebeld en gevraagd of het ook voor mensen geldt, hun gaven aan dat dieren en mensen eigenlijk gelijk zijn en dus ook dezelfde reacties kunnen krijgen.. Als je de bijlsuiter zoekt van Hepatitus B staat er oo duidelijk in dat je kans hebt op Alopecia Totalis!! Ik vind het absurd want dokters lichten je hier niet over in en ze zullen het ook niet even vertellen!!!

GR,!

Laatst gewijzigd door Stress kip; 22 maart 2009 om 16:43
Stress kip is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 18:08   #3
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Hoi Stress kip,

Voor jou zou vaccinatie inderdaad een oorzaak kunnen zijn van alopecia. Dit geldt echter lang niet voor alle alopecia patiënten...

Vaccineren is een methode om ervoor te zorgen dat je lichaam antistoffen aanmaakt tegen een bepaalde besmetting. Zo werkt je immuunsysteem nou eenmaal. Een vaccinatie zorgt er dus voor dat je immuunsysteem besmettingen opruimt, ook andere lichaamsvreemde stoffen zullen hierdoor misschien sneller aangepakt worden.

Alopecia areata is een auto-immuun ziekte. Bij AA reageert je lichaam alsof er een lichaamsvreemde stof aanwezig is, terwijl dit juist een eiwit is dat nodig is voor de vorming van o.a. haar.
In het geval van 'Stress kip' zou een bestaande afwijking in het immuunsysteem (die AA veroorzaakt) geactiveerd kunnen zijn door de vaccinatie. Waarschijnlijk had je al een grotere kans op AA, maar is die nu naar voren gekomen. Misschien was dit anders een paar jaar later gebeurd met een zware griep of een ontsteking oid...

Ik denk dus dat een vaccinatie hoogstens ervoor zorgt dat je eerder last krijgt van alopecia...
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 18:38   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Martijn,
Wat ik niet snap van areata: Waarom groeien de kale plekken vaak weer dicht, maar ontstaat er nog veel later weer elders een kale plek? Heb jij daar een verklaring voor?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2009, 19:47   #5
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Heel misschien komt dat door de plaats waar de witte bloedlichaampjes terechtkomen... De ene keer nemen ze de ene afslag in de slagaders, de andere keer een andere? Door toeval, of gestuurd door een andere infectie??
(Dit is puur speculatie...)
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
[finasteride] [dutasteride] Oorzaak van seksproblemen? Guoy Medicijnen/haargroeimiddelen 36 19 april 2008 19:29
Kale kruin en inhammen andere oorzaak? kaledildo20 AGA - Algemeen 0 3 januari 2008 23:31
Straightener oorzaak haaruitval? Josianne40 Haarproblemen bij vrouwen 4 9 april 2007 17:19
oorzaak Jacqueline TTM - Algemeen 1 2 september 2002 15:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.