Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 maart 2002, 18:55   #1
rickie rick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2002
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 19
haaruitval door stress

Bedankt voor de reacties die ik tot nu toe gekregen heb op eerder ingezonden stukjes van mij. Ikzelf geloof best dat een hormoon mijn haaruitval bewerkstelligt maar ik denk dat dit hormoon door stess geactiveerd wordt. Ikzelf heb vanwege ernstige psychische problematiek een vreselijke pijn in nek en schouders en hoofdhuid. Sinds die pijn heb ik grijze haren en haaruitval gekregen, zie hier: een direkt verband tussen stress en haaruitval. Het is algemeen bekend dat stress van invloed is op je hormoonhuishouding, dus waarschijnlijk op dht. Stress geeft dus dht en dat veroorzaakt uitvallende haren. Ikzelf geloof dus niet meer dat prohair mij persoonlijk kan helpen omdat ik overtuigd ben dat bij mij de stress tot verminderde doorbloeding en dus haaruitval heeft geleid. Uiteindelijk kies ik denk ik voor een haarwerk. Geloof mij:langdurige stress kan haaruitval veroorzaken en dan is ook prohair daar niet tegen opgewassen. Hopelijk zijn er meer mensen die mijn verhaal herkennen.Groetjes, Rickie Rick
rickie rick is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2002, 02:32   #2
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Ik herken je situatie.

Stress is slechts 1 van de vele factoren die vaninvloed is op je haargroei. De spierverkramping en verminderde doorbloeding spelen ook een grote rol.
__________________
Never give up
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2002, 16:20   #3
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Je kunt haren verliezen door stres. Normaal gesproken zouden de haren gewoon weer terug moeten groeien, als je niet gevoelig bent voor Alopecia Androgenetica.
Dus ik denk dat je gewoon Alopecia Androgenetica hebt en dit verder kunt voorkomen met prohair en minoxidil.

Savior, hoe gaat het met jouw haar ?
Heb je al verder resultaat geboekt met jouw aanpak m.b.t haaruitval ?Kun je een update geven,ben zeer benieuwd ?

Groeten.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2002, 23:01   #4
Jeroen2
HaarWeb lid
 
Jeroen2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 29
Angry Die nare jeuk!

IK herken het probleem stress.

Op gezette tijden krijg ik een enorme jeukaanval bovenop mijn hoofd.Het ziet er dan sterk geirriteerd en rood uit.
Door die jeuk vallen de haren vooral bij mijn kruin (als ik de haren door mijn hand haal) sterk uit.
Omdat het jeukt heb je de neiging om op die plek te gaan krabben,maar dit verergerd juist dan het probleem.
Is dit een reactie doordat je lichtelijk gestresst bent?
Of heeft dit een andere oorzaak. ?

Wie herkent dit?

Ik gebruik trouwens Finasteride in combinatie met Aminexil.
Je zou haast denken dat dit de jeuk moet doen afnemen en de haargroei moet stimuleren.

IK hoor het graag.


Groetz,
Jeroen.
Jeroen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2002, 00:57   #5
Knurft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2001
Berichten: 41
Aminexil

Ik heb ook altijd jeuk. Weet niet waarom.

Door de alcohol in Aminexil, kan de hoofdhuid meer uitdrogen. Gebruik eens een paar maanden geen Aminexil.

(Btw, ikheb een kuur gedaan en vond het niets. Het enige wat ik merkte is dat er een fors bedrag van mijn rekening werd afgeschreven).

Succes!
Knurft is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2002, 00:56   #6
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Tip

Voor allen die last hebben van erge jeuk of roodheid van de huid

Gebruik Ketoconazole 1 % shampoo.Wordt verkocht onder de naam ROOSCURE. Kun je gewoon kopen bij de DA of de kruidvat. Een Euro of 8-9.Deze helpt echt, je zult er versteld van staan. Dit product laat ALLE andere shampoos en gels ver achter zich.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2003, 15:57   #7
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Haaruival door stress

Volgens een Duits onderzoek speelt stress een belangrijke factor bij haaruitval:

Stress veroorzaakt soms haaruitval
Duitse onderzoekers van de Vrije Universiteit Berlijn hebben ontdekt dat een bepaald stresshormoon, corticotropin-releasing hormone of CRH, een belangrijke invloed heeft op de functie van de talgkliertjes die talg produceren. Tijdens angst en depressie wordt CRH meer aangemaakt. Het aantal CRH-receptoren in de huid blijkt ook nog eens afhankelijk van de hormonen testosteron en groeihormoon. En daarmee is een verband tussen CRH en het mannelijke type van haarverlies volgens de onderzoekers meer dan voldoende verklaard.
Het Duits onderzoek keek naar de invloed van CRH op de talgklieren in het laboratorium. Onderzoek moet nog worden herhaald bij levende proefpersonen om definitieve conclusies te kunnen trekken. Dan kan er een behandeling worden uitgedacht waarmee de invloed van CRH onderdruk wordt. Tot dan toe blijft het goed om zelf na te gaan hoe stress verlicht kan worden als haaruitval meer dan 'normaal' voorkomt.
(Bron: Proceedings of the National Academy of Sciences, mei 2002)
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2003, 19:03   #8
Pieter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 62
Rick, bedankt voor dit interessante bericht. Het zou mede kunnen verklaren hoe dezelfde medicijnen (afgezien van lichamelijk verklaarbare vatbaarheid) verschillend uitwerken bij diverse mensen.
Aan de andere kant is het niet verbazingwekkend dat wederom blijkt dat lichaam en geest minder gescheiden zijn dan men denkt.

Mens sana in corpore sano! (Een gezonde geest in een gezond lichaam)

Ik moest wel even lachen om deze zin uit jouw citaat:

"Onderzoek moet nog worden herhaald bij levende proefpersonen om definitieve conclusies te kunnen trekken."

Zo geformuleerd lijkt het net alsof ze eerder bij overledenen hebben gekeken. Vraag me af hoe die doden dan aan hun stress kwamen...
Pieter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2003, 19:37   #9
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Lightbulb De rol van stress in het ontstaan van haaruitval.

Dit kwam me al zo bekend voor en nu weet ik waarom:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=4912#post4912



Ik ben ervan overtuigd geraakt dat haaruitval veel te maken heeft (kàn hebben moet ik zeggen, want ik moet voorzichtig zijn hier tegenwoordig... ) met stress.

Ik ben het helemaal met Pieter eens die zegt : ' Aan de andere kant is het niet verbazingwekkend dat wederom blijkt dat lichaam en geest minder gescheiden zijn dan men denkt.'

In de volgende threads wordt het onderwerp stress en haaruitval uitvoerig besproken. Wellicht is het leerzaam ze eens door te nemen:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=&threadid=555
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=&threadid=674
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1004
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1316
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1693

Ik ben ervan overtuigd dat mijn haaruitval (alopecia androgenetica) een reden heeft. En de hoofdreden (leuke woordspeling Grover! ) zit niet in mijn lichaam. Ik kom steeds meer tot de bewust-wording dat mijn lichaam feitelijk een 'neutraal' orgaan is. Mijn lichaam wordt bestuurd door mijn geest. Mijn lichaam vertelt een verhaal. Mijn kaalheid dus ook : het verhaal hierover vind je o.a. in de bovenstaande threads. (En ik het boek wat ik -in navolging van Bolleke- wellicht ooit nog ga schrijven....),

Het geeft me steeds meer Kracht om steeds dieper te gaan beseffen dat ik geen slachtoffer ben van mijn mannelijke hormonen, mijn DHT of hoe al die stoffen dan ook mogen heten, van de erfelijkheid in mijn familie, enz....

Mijn kaalheid zegt iets over mijzelf, net zoals TTM iets zegt over diegenen die daar aan lijden. TTM is voor de meesten mensen niet iets wat je overkomt en ik ben ervan overtuigd dat mijn vroegtijdige mannelijke kaalheid ook niet iets is geweest wat me 'zomaar overkomen is'. Ik ben er niet alleen van overtuigd...ik weet het nu ook. Jarenlang heb ik enorm geleden onder mijn steeds meer uitvallende haar, jarenlang heb ik geleden onder het dragen van een haarstukje. Het wordt tijd dat ik eens ophoud met lijden en ga leven....

Ik leed enorm onder mijn kaalheid (wat wil je als je 17 bent....), en het leed werd verzwaard doordat ik mij een verschrikkelijk slachtoffer voelde van wat me overkwam. Nu, jaren en jaren later begin ik te herkennen en erkennen dat me dit niet voor niets is overkomen.... ik begin te erkennen dat ik er zèlf een rol in speel.

Zoals onze Dr. Phil altijd zegt : 'Je kunt niet veranderen wat je niet erkent...'

Precies!
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 22 augustus 2003 om 19:39
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2003, 12:38   #10
stresskip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Berichten: 2
haaruitval door stress

Hallo Rick en anderen die dit lezen,

Ik ben een vrouw van 30 jaar en heb de afgelopen jaren een aantal keren gemerkt dat ik veel haar verlies als ik veel stress heb. Dan heb ik veel spierspanning in mijn nek, een strakke hoofdhuid met veel meer talg dan normaal en het jeukt dan ook. Dit haarverlies geeft me dan weer veel stress, daarvan wordt het dus niet beter. Heb jij tips voor me? Zou een shampoo met aminexil helpen? Bijv. Dercos Energie. Of kan Rooscure shampoo wat betekenen? Alle tips zijn welkom!! Dank!
stresskip is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2003, 17:54   #11
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Re: De rol van stress in het ontstaan van haaruitval.

Citaat:
Originally posted by Grover

Ik ben ervan overtuigd dat mijn haaruitval (alopecia androgenetica) een reden heeft. En de hoofdreden (leuke woordspeling Grover! ) zit niet in mijn lichaam.
...

Mijn kaalheid zegt iets over mijzelf, net zoals TTM iets zegt over diegenen die daar aan lijden. TTM is voor de meesten mensen niet iets wat je overkomt en ik ben ervan overtuigd dat mijn vroegtijdige mannelijke kaalheid ook niet iets is geweest wat me 'zomaar overkomen is'.
Ik kan nu nog aannemen dat lichaam en geest samen de oorzaak kunnen zijn van je haaruitval. Je zegt dat het een psychologische reden heeft, maar wàt die reden dan weer is haal je dan weer niet aan!
Als ik het vertaal naar mijn situatie... ik ben beginnen kaal worden sinds mijn 17de en lever sindsdien een innige strijd tegen dat proces. Voor mijn 17de had ik een schitterend, stress-loos leven en nu heb ik niks meer... geen sociaal leven meer, gewoonweg niks!

Heb ik daarvoor gekozen? Zeer zeker niet!
Wat is de psychologische reden? Geen idee!
Ben ik hierdoor sterker geworden in het leven? Totaal niet, integendeel!

Nu wil ik je statements best geloven, maar ik zou het wat beter geargumenteerd willen zien!
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2003, 18:36   #12
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Lightbulb Re: Re: De rol van stress in het ontstaan van haaruitval.

Citaat:
Originally posted by Francis
Ik kan nu nog aannemen dat lichaam en geest samen de oorzaak kunnen zijn van je haaruitval. Je zegt dat het een psychologische reden heeft, maar wàt die reden dan weer is haal je dan weer niet aan!

Nu wil ik je statements best geloven, maar ik zou het wat beter geargumenteerd willen zien!
Hoi Francis,

Moet je maar eens kijken in de threads die ik in mijn bovenstaande posting noem.... ik vermeld ze niet voor niets: redenen genoeg die ik daarin noem! Mèt de nodige beargumentatie trouwens...

Neem mijn antwoord in
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1004 eens door als je daar interesse in hebt : zowel reden als argumentatie zul je daarin vinden.

Ik kan niet voor jou en jouw situatie spreken, maar als ik puur naar mijzelf kijk, dan weet ik nu dat ik niet voor niets op mijn 17e kaal ben geworden. Door mijn eigen groei in de bewustwording van mijzelf en mijn leven ben ik nu zover gekomen dat ik dat in ieder geval voor mijzelf kan verklaren. Meer hierover is allemaal te vinden in de bovenstaande threads.

Sterkte,
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2003, 09:58   #13
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Hallo Stresskip,

als eerste is het natuurlijk verstandig om stress te vermijden. Ten tweede rooscure is een goede shampoo om je hoofdhuid gezond te houden.

Als je meer wilt weten over een strakke hoofdhuid moet je deze link een bekijken :

http://www.hairloss-reversible.com/discus/

Op deze site wordt o.a. de scalp exercise besproken.
RICK is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2003, 22:32   #14
Knurft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2001
Berichten: 41
Stresskip

Bovendien kun je vitamine B complex slikken. Als je stress hebt, verbruik je extra viatmines. Je kunt een tekort krijgen, waardoor haaruitval kan verergeren en de opbouw van nieuw haar vertraging kan oplopen.

succes
Knurft is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2004, 23:09   #15
veens764
HaarWeb lid
 
veens764's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: netherlands
Berichten: 128
stress

ik slkik al 5 maanden fina shedding wordt erger en erger vooral de voorste haarlijn lijkt nu wel een spelde kussen kwaliteit haren

over de gehele hoofhuid verslechter vet en voelt niet natuurlijk meer aan

mijn vraag kan stress hierop inspelen en zal stress dit proces zoals fina dit tegenhouden wie wint er uiteindelijk
ik denk niet dat iets dan ook meer zal helpen stress de baas worden is moeilijk
en kasn zeker schade aan de haren brengen ,en uiteidelijk nooit meer terug kunnen komen>?
wat denken jullie ervan???????
__________________
marco
veens764 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.