Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 juni 2005, 19:49   #76
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Als je niet aan de fina wilt kun je het beste een combinatieregimen samenstellen.

Dus bijvoorbeeld:
- 2x per dag spiro (1x 2%, 1x 5%)
- 3x per week ketoconazol-shampoo
- minoxidil

Opzich heb ik persoonlijk veel vertrouwen in spironolacton, maar het feit dat het relatief weinig onderzocht is zorgt ervoor dat je er niet echt harde feiten over kunt vertellen.
Ik heb nu Spiro 2% en 5% binnen. Maar hoe zit het met de preventieve werking. Werkt spiro alleen op de plekken waarop je het smeert of wordt je hele scalp wel "beschermt"? (In hoeverre dus vergelijkbaar met de preventieve werking van fina).

En ik heb nog gewoon veel haar (alleen inhammen en receding hairline), de Spiro 5% is bedoelt voor de inhammen, en de 2% wil ik over mn hele scalp doen. Echter zit er een dropper op, het is vrijwel niet te doen om dan de Spiro op mn hoofdhuid te doen. Toch?? Of hebben jullie tips??
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 19:51   #77
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Promise
Ik heb nu Spiro 2% en 5% binnen. Maar hoe zit het met de preventieve werking. Werkt spiro alleen op de plekken waarop je het smeert of wordt je hele scalp wel "beschermt"? (In hoeverre dus vergelijkbaar met de preventieve werking van fina).

En ik heb nog gewoon veel haar (alleen inhammen en receding hairline), de Spiro 5% is bedoelt voor de inhammen, en de 2% wil ik over mn hele scalp doen. Echter zit er een dropper op, het is vrijwel niet te doen om dan de Spiro op mn hoofdhuid te doen. Toch?? Of hebben jullie tips??
Als je iets terugleest staat alles uitgelegd
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 20:33   #78
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Als je iets terugleest staat alles uitgelegd
Haha okey, thnx... maar heb t vanaf t begin af aan nog eens gelezen. Maar heb toch niet een een duidelijk antwoord kunnen vinden op mijn vragen.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 12:55   #79
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik ben het spoor een beetje bijster...


In het haarwoordenboekje staat:

"Mensen die spironolacton in combinatie met minoxidil gebruiken, wordt geadviseerd éérst de minoxidil aan te brengen, dan een paar minuten te wachten, en vervolgens de spironolacton aan te brengen. Beide stoffen kunnen het beste niet in één flesje vermengd worden of vlak na elkaar worden aangebracht, omdat dat tot ongewenste chemische processen leidt."


Van de site van Dr. Lee (Xandrox.com):

"It is best to apply liquid spirinolactone before applying Minoxidil or Xandrox to avoid contamination of the dauber surface."

Ik weet inmiddels dat Cloud spiro ook VOOR de minox aanbrengt.

Omdat ik (gelukkig nog) geen kale plekken heb, vind ik het aanbrengen van minox ook niet makkelijk: echt goed verspreiden lukt niet, want dan smeer ik alles op de haren. Ik druppel dus maar zo verspreid mogelijk, er van uit gaand dat de minox door de absorptie in de hoofdhuid wel overal komt (ook Dr. Lee's advies bij diffuus haarverlies). Op de dunnere plekken bovenop gaat wat meer.

Kan ik deze "techniek" ook gebruiken bij spiro?
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 13:13   #80
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik vind het juist andersom terug op de site van Dr Lee:
When 5% Spironolactone Lotion is used with Regrowth 5% topical minoxidil or Xandrox 5% (5% minoxidil / 5% azelaic acid), apply the minoxidil solution first. Allow several minutes for it to partially dry. Then apply the 5% Spironolactone Lotion on top of the minoxidil solution. The lotion will act as an occlusive dressing and enhance the absorption of both medications.
[bron]
Waar staat dat stukje van jou precies op de site van Dr Lee, Georgie?

Ik snap t ook niet meer.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 14:37   #81
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik denk dat het al weet (hoop ik). Wat ik gepost heb, staat bij de Spiro 2%, niet bij de 5%.
Je komt in die tekst door het land te kiezen, en dan te klikken op het product.

Bij Spiro 2% ziet zo'n charmant doppertje, en daar komt natuurlijk Minoxidil op als je het NA de Minox gebruikt.

Wat jij in het haarwoordenboekje beschrijft, is voor de 5%.

Maar wat denk jij, Laurens, is mijn "techniek" nu goed of niet.... .

Ik vind het een gedoe. Het zal vast wennen zijn...
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 18:29   #82
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Het maakt niet uit welke je eerst toepast. Het gaat er alleen om dat de minox ervoort zorgt dat de Spiro beter wordt opgenomen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 15:44   #83
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb me even tot Dr. Lee persoonlijk gewend. Misschien ook interessant voor anderen.

Zijn antwoord:
Dear Dr. Lee,

I do have another question: I have now also purchased Spironolactone 2% of Regrowth. I do already use the Minoxidil of Regrowth.

As the top of my head has diffuse thinning, I apply Minoxidil to as many locations as possible, but 1 ML is just not enough to moisten the whole skin area. I rely on the absorption of Minoxidil through the skin layers. As stated on your website: Even though the minoxidil may not be evenlydistributed on the scalp, there is sufficient diffusion in the layersunder the surface of the skin to allow for effective coverage. Can I do the same with Spironolactone? Or has the whole skin area to be moistened?
And if I have to moisten the whole area with Spiro, do I have to do the same with the Minox?
Essentially the same as minoxidil, but apply the liquid spironolactone first with 4 swipes of the roll on dabber. Wait 10 minutes for it to dry or partially dry, then apply the minoxidil. If you apply the minoxidil on first, minoxidil will get on the dabber and over time cause and offensive odor.
Richard Lee, M.D.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 17:38   #84
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
maar hoe breng je minox aan dan? toch ook met een dabber? en als je eerst spiro gebruikt gaat de dabber van de minox weer stinken doordat er spiro opkomt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 17:53   #85
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
maar hoe breng je minox aan dan? toch ook met een dabber? en als je eerst spiro gebruikt gaat de dabber van de minox weer stinken doordat er spiro opkomt.
Niet als je 2 verschillende dabbers gebruikt en het opgedroogd is.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 12:14   #86
heyoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 31
en spiro gebruikers, kunnen we een update krijgen ??
heyoo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 12:58   #87
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik zelf zit pas op de 2.5 maanden. Ik ga er dus nog geen update over totdat er 4-6 maanden voorbij zijn.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 14:12   #88
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
Ik gebruik het nu een paar maanden. Wat betreft het aanbrengen: Ik doe meestal eerst Spiro met een depflesje (met zo'n kussentje) in de inhammen en op de frontale haarlijn. Daarna met een pipetje op de vertex (achter) de minoxidil 5%. Het is gewoon een kwestie van tactisch aanbrengen en het pipetje van je minox niet geheel topt 1 ml te vullen anders gaat het bij mij over mijn hoofdhuid of langs mijn horen lopen.

Voorheen deed ik het minder precies en gaf mijn vriendin af en toe aan dat mijn hoofd cq. haar naar wiet (jaja ) rook. Zelf vergelijk ik het het best met een lichte vorm van rotte eieren.

Wat betreft het resultaat: Ik gebruik veel door elkaar heen maar ben niet echt een strikte gebruiker. Wat ik zowiezo elke dag doe is Fina, en RK19 daarnaast sla ik wel eens een avondje over voor spiro en minox. Het wordt verder niet echt enorm snel slechter maar ik ben nogsteeds niet echt te vreden over de werking van uberhaupt EEN middel tegen frontaal oplopende haarlijn.

Maar ach de zomer komt er aan dus we gaan lekker ala David Beckham millimeteren das ook wel een keer lekker. Het enige jammere is dus dat mijn frontale haarlijn en inhammen niet echt over een komen met David
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 15:05   #89
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Maar was je haarlijn en inhammen al redelijk minder, voordat je met je regime begon, of is de haarlijn zichtbaar verminderd, nadat je al een tijdje een regime gebruikte?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 16:14   #90
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Kan iemand hiermee wat teruggroei melden?!? Of kleine haartjes die weer zijn gaan mee groeien?

Ik ben benieuwd naar een update!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
[fluridil] Algemeen ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 732 18 december 2013 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.