Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2020, 00:34   #1
damianp91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Nieuw hier - inhammen sinds 17 jaar. Nu al 13 jaar stabiel.

Hi iedereen,


Ik ben een 29-jarige man met een Norwood 2.5 situatie.
Mijn haarsituatie heb ik (obsessief) bijgehouden sinds ik een jaar of 17 ben en ook heb ik de afgelopen jaren meerdere keren Minoxidil en Finasteride geprobeerd (periodes langer dan 6 maanden). Nooit echt een verschil gemerkt, wellicht omdat het probleem zich alleen bij mijn inhammen bevindt.

Ik heb meerdere haarklinieken over de wereld bezocht voor advies over mijn situaties en eigenlijk zeiden ze allemaal dat mijn situatie erger is dan dat het op eerste gezicht lijkt, dat ik binnen de kortste keren kaal zou zijn, dat ik direct aan de finasteride/minoxidil moet etc. etc. Echter is sinds de laatste keer dat ik een kliniek heb bezocht 2 jaar geleden geweest en is mijn situatie nagenoeg hetzelfde.

Gedurende de afgelopen 10 jaar heb ik altijd een transplantatie overwogen, maar het niet gedaan 'voor het geval ik op mijn dertigste volledig kaal ben en met twee plukken haar bij mijn inhammen loop'. Nou word ik volgend jaar dertig en is mijn situatie de afgelopen 10-13 jaar vrijwel stabiel gebleven.

Gezien de kaalheid enkel bij mijn inhammen is en de finasteride/minoxidil geen effect hebben op de rest van mijn hoofd, ben ik eigenlijk aan het onderzoeken wat het percentage is van mannen die op relatief jonge leeftijd symptomen van kaalheid vertonen, maar waarbij de situatie stabiel is gebleven, de rest van hun leven.

Zijn er hier mensen met een soortgelijke situatie of die mensen kennen met een soortgelijke situatie en wat raden jullie aan om te doen?

Zie bijgevoegd 6 foto's: 2 uit 2016, 2 van 2 weken terug en 1 uit 2007/2008,

Groet!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 18 juli 2016 1.jpg‎ (76,6 KB, 186x gelezen)
Bestandstype: jpg 18 juli 2016 2.jpg‎ (75,7 KB, 153x gelezen)
Bestandstype: jpeg 19 mei 2020 1.jpeg‎ (124,0 KB, 167x gelezen)
Bestandstype: jpeg 19 mei 2020 2.jpeg‎ (124,7 KB, 125x gelezen)
Bestandstype: jpg 2007:2008.jpg‎ (114,8 KB, 128x gelezen)
damianp91 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2020, 17:57   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damianp91 Bekijk bericht
Hi iedereen,


Ik ben een 29-jarige man met een Norwood 2.5 situatie.
Mijn haarsituatie heb ik (obsessief) bijgehouden sinds ik een jaar of 17 ben en ook heb ik de afgelopen jaren meerdere keren Minoxidil en Finasteride geprobeerd (periodes langer dan 6 maanden). Nooit echt een verschil gemerkt, wellicht omdat het probleem zich alleen bij mijn inhammen bevindt.

Ik heb meerdere haarklinieken over de wereld bezocht voor advies over mijn situaties en eigenlijk zeiden ze allemaal dat mijn situatie erger is dan dat het op eerste gezicht lijkt, dat ik binnen de kortste keren kaal zou zijn, dat ik direct aan de finasteride/minoxidil moet etc. etc. Echter is sinds de laatste keer dat ik een kliniek heb bezocht 2 jaar geleden geweest en is mijn situatie nagenoeg hetzelfde.

Gedurende de afgelopen 10 jaar heb ik altijd een transplantatie overwogen, maar het niet gedaan 'voor het geval ik op mijn dertigste volledig kaal ben en met twee plukken haar bij mijn inhammen loop'. Nou word ik volgend jaar dertig en is mijn situatie de afgelopen 10-13 jaar vrijwel stabiel gebleven.

Gezien de kaalheid enkel bij mijn inhammen is en de finasteride/minoxidil geen effect hebben op de rest van mijn hoofd, ben ik eigenlijk aan het onderzoeken wat het percentage is van mannen die op relatief jonge leeftijd symptomen van kaalheid vertonen, maar waarbij de situatie stabiel is gebleven, de rest van hun leven.

Zijn er hier mensen met een soortgelijke situatie of die mensen kennen met een soortgelijke situatie en wat raden jullie aan om te doen?

Zie bijgevoegd 6 foto's: 2 uit 2016, 2 van 2 weken terug en 1 uit 2007/2008,

Groet!
Hoe zit het met je haar van je grootvader aan moeders kant, en je eigen vader? Vergelijkbaar of helemaal niet?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2020, 19:29   #3
damianp91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Dat is een beetje verdeeld. Grootvader van mijn moeders kant is nagenoeg kaal, grootvader van mijn vaders kant ook. Mijn vader is nagenoeg kaal, één andere broer van hem ook, maar zijn twee andere broers dan weer niet. Van mijn moeders kant is één broer nagenoeg kaal en de andere niet. Dus daar is allemaal niet heel veel uit op te halen vrees ik..
damianp91 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2020, 21:38   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ik geloof zelf niet zo in een kansberekening door naar je ouders en fam. te kijken om de door jou zelf genoemde reden: de ene broer wel kaal, de andere niet, de ene zus, de andere zo... gewoon periodiek zelf goed vergelijkbare foto's (laten) maken en in de gaten houden. Het lijkt er bij jou op dat je best mazzel hebt wat achteruitgang/stabilisatie betreft. Het leek er lang geleden op dat het agressief was en dat je idd snel heel wat haren zou verliezen. Als je nog voor een HT zou willen gaan dan zou ik persoonlijk wel de gok durven wagen zonder medicatie in jouw situatie. Je staat er niet onwelwillend tegenover en mocht het nodig zijn na een HT dan kun je altijd nog aan de medicijnen of een 2e HT laten doen als je haarstatus zeer langzaam achteruitgaat.

Laatst gewijzigd door Reet; 6 juni 2020 om 21:42
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2020, 11:46   #5
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Ik vind zulke inhammen echt helemaal niet lelijk bij een man. Fijn dat de rest van je haar zo mooi is gebleven. Als ik je als vrouw een advies mag geven... geen ht en lekker zo laten
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2020, 17:04   #6
damianp91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Ha! Dank iedereen voor de reacties. Ik vind het zelf ook lastig om te bepalen hoe mijn toekomst qua haar eruit komt te zien als we het hebben over de haarsituatie in mijn familie. Ik ben overigens zeer blij dat mijn haar zo stabiel is gebleven de afgelopen 13 jaar. Uiteraard heerst er zeker nog de onzekerheid dat het alsnog achteruit gaat, helaas heb ik niet echt het gezicht voor een kale kop :-). Een HT staat zeker op mijn lijst, maar wellicht een subtiele, zodat de haargrens iets verlaagt wordt bij de inhammen, zodat ik net iets meer vrijheid krijg qua kapsels.
damianp91 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.