Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 3 augustus 2018, 16:10   #1
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Nizoral negatief effect, dutasteride toevoegen aan regime?

Hallo,

Ik gebruik nu ongeveer een jaar finasteride, 1 mg per dag. Daarnaast gebruik ik voornamelijk topical minoxidil, breng elke dag 0.5ml aan voor het slapen gaan. Ook slik ik vitamine D pillen en neem ik soms L-Lysine, dit schijnt goed te zijn, maar dat weet ik niet zeker. Kwa shampoo gebruik ik dagelijks biotin shampoo van OGX.

Ik heb een aantal vragen/bevindingen:

1) Ik heb ook een tijd nizoral 2% gebruikt, maar ik heb gemerkt dat dit slecht is voor mijn haar. Voor mijn gevoel wordt mijn haar er altijd zwakker van en neemt shedding toe. Heeft iemand hetzelfde ervaren? Ik ben gestopt met nizoral, maar ik twijfel nog of dat juist is aangezien iedereen nizoral aanbeveelt in combinatie met finasteride en minoxidil.

2) Is het verstandig om dutasteride toe te voegen aan mijn regime, gewoon, voor extra zekerheid? Ik slik momenteel dagelijks 1 mg finasteride, tot dusver geen bijwerkingen. Kan het kwaad om 1x wekelijks of 2x wekelijks 0.5 mg dutasteride toe te voegen? Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit een negatief effect hebben, of juist positief? Ik heb laatst een research gelezen waarin stond dat dutasteride beter werkt dan finasteride, maar op fora lees ik ook dat mensen die overgestapt zijn op dutasteride (dus volledig gestopt met finasteride) er op achteruit gegaan zijn.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!
drs is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.