Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2009, 12:18   #1
Glatze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 3
Nieuw lid, even voorstellen

Hoi allemaal,

Ik ben een jongeman van 20 jaar en sinds iets meer dan een jaar ben ik kalende. De kaalheid betreft vooral steeds groter wordende inhammen en een algemeen dunner wordende haardos.
Als ik mijzelf zou moet inschalen zit ik met de éne inham op NW 1.5 en de andere op NW 2. De kruin is nog intact.
Dit forum leek mij een fijne plek om met lotgenoten te praten, aangezien mijn probleem op onbegrip stuit bij mijn familie.
Mijn familieleden zeggen steeds dat ik niet kaal word en dat áls ik kaal word het geen ramp is. Ik vind het zeer frappant dat geen enkele man in mijn omgeving zich schijnbaar iets aantrekt van mijn probleem, terwijl bijna iedere man het op zijn minst vervelend vindt om kaal te worden. Een haarprobleem is nog steeds een taboe in Nederland en dit is zeer spijtig.

Tot nu toe heb ik mijn haarprobleem niet volledig geaccepteerd. Ik kijk vaak in ruiten van winkels en dergelijke om te kijken of ik nou echt al zo kaal ben. Het forum is in mijn opzicht een opstapje om mijn probleem bespreekbaar te maken. Ik ben hier niet voor informatie over medicijnen of haarstukjes maar voor acceptatie van mijn probleem.
Jarenlang medicijngebruik staat mij zeer tegen en met een haarstukje zal ik altijd het idee hebben dat ik niet eerlijk ben tegenover anderen.
Een haartransplantatie is erg duur en de kans op blijvende littekens is aanwezig.

Graag ga ik in conclaaf met kalende mannen (danwel vrouwen) die op weg zijn naar acceptatie van kaalheid. Hoe ga ik met kaalheid om? Kan ik kaalheid bespreekbaar maken of moet ik het maar niet proberen? Kan ik het beter met een psycholoog bespreken?

Alvast bedankt voor de reacties.
Glatze is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 14:37   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien heb je alvast iets aan deze site: www.baldrus.com
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 15:24   #3
Glatze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 3
Beste Hanna,

Ik ben niet naar deze site gekomen om meteen weer te worden doorverwezen naar een andere site. Uw reactie komt naar mijn idee nogal bot over, of was dit niet uw bedoeling?
Zoals ik al zei ben ik hier om met lotgenoten te praten.
Glatze is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 15:55   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een NW 1½-2 en een algemeen dunner wordender haardos, wil helemaal niet zeggen dat je kaal wordt.
Het is heel goed mogelijk dat de inhammen niet of nauwelijks groter zullen worden en de dunnere haardos zou kunnen wijzen op vitaminen- of mineralentekorten in het bloed.
Je zou even via de huisarts je bloedwaarden kunnen laten controleren om dat te weten te komen. Overigens hou je aan FUE-transplantaties géén of alleen super-mini-littekentjes over, heb ik begrepen van wat ik gelezen heb op dit forum.
Acceptatie van kaalworden staat bij de meerderheid van de Haarwebleden als allerallerlaatste optie op het verlanglijstje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 17:14   #5
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Acceptatie van kaalworden staat bij de meerderheid van de Haarwebleden als allerallerlaatste optie op het verlanglijstje.
Ik denk dat het grootste deel van de haarweb-leden helemaal niet weten wat ze willen, maar dat ze tegen kaalheid aanlopen waarmee ze iets moeten/willen, maar vooral heel veel mee zitten. Via haarweb kunnen ze op zoek naar mogelijkheden om 'hun probleem' te verkennen en dit d.m.v. de verschillende mogelijkheden op te lossen.

Waar het werkelijk om gaat is het gevoel wat glatze schets. Namelijk de onrust die AGA in je leven brengt. Ik heb dit zelf als een behoorlijk storend iets ervaren en ben erg blij dat ik dit opgelost heb.

Welkom Glatze, leuke post en veel succes met je zoektocht hier naar jouw mogelijkheden.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 17:36   #6
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Welkom Glatze,

Om direct maar over 'acceptatie' te beginnen. Tja, dit is altijd een moeilijk punt maar dit verschilt per persoon omdat iedereen op een andere manier tegen het leven aan kijkt en natuurlijk verschilt het hoe de persoon er op dit moment zelf in 't leven staat. Denk dan aan school, werk, vrienden etc.

Je zegt van hoe moet ik het bespreekbaar maken. Je familieleden proberen je misschien niet onzeker te maken en dat ze daarom zeggen dat 't wel mee valt. Tja mijn pa is kaal, dus dat praat ook wat makkelijker :p. Maar verder met vrienden en kennissen die begrijpen en zien 't allemaal en die accepteren het maar. Ik behandel hen niet anders en zij mij ook niet. Kijk tuurlijk wordt er wel es een grapje overgemaakt, maar dat moet gewoon kunnen vind ik. Eigenlijk is er voor mij persoonlijk weinig veranderd behalve dat ik steeds minder haar krijg. Ja zelfvertrouwen misschien een heel, heel klein beetje verminderd, maar merk hier zelden iets van. Een soort van 'schijt aan' mentaliteit noem ik het maar.

Dus of jij naar een psycholoog moet, tja ik weet niet hoeveel jij het je aantrekt maar ik denk zelf van niet. Mja als jij er dermate veel last van hebt en continu onzeker over van alles en nog wat bent dan is het misschien een mogelijkheid.

Zelf probeer ik momenteel wat met aminozuren, maar andere middeltjes zoals minox en fina heb ik op dit moment weinig trek aan. (mogelijke bijwerkingen/kosten). Maar misschien dat ik over een jaar weer anders denk. Maar goed zoals ik al vaker hiero heb gezegd, vanalles in oneerlijk, zo schijnt in Afrika altijd de zon en hier niet. Tevens is het ook zo dat er natuurlijk ergere dingen zijn.

Dus komt er opneer dat ik gewoon aan het relativeren ben. Kijk overal wat luchtig tegen aan en dat vind ik prima zo. Iedereen moet gewoon ffkes z'n eigen draai in het 'kaalwordingsproces' vinden. Hoe en wat tja, dat verschilt.

Succes dr mee!
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 18:56   #7
Glatze
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een NW 1½-2 en een algemeen dunner wordender haardos, wil helemaal niet zeggen dat je kaal wordt.
Het is heel goed mogelijk dat de inhammen niet of nauwelijks groter zullen worden en de dunnere haardos zou kunnen wijzen op vitaminen- of mineralentekorten in het bloed.
Je zou even via de huisarts je bloedwaarden kunnen laten controleren om dat te weten te komen. Overigens hou je aan FUE-transplantaties géén of alleen super-mini-littekentjes over, heb ik begrepen van wat ik gelezen heb op dit forum.
Acceptatie van kaalworden staat bij de meerderheid van de Haarwebleden als allerallerlaatste optie op het verlanglijstje.
Het stadium van twijfel over mijn kaalheid ben ik wel gepasseerd. De inhammen zijn dusdanig groot dat dit onmogelijk de vorming van een mannelijke haarlijn kan zijn.
Verder heb ik gezegd dat de MOGELIJKHEID bestaat tot blijvende littekens.

Waarom post u dat acceptatie als allerlaatste optie wordt gezien? Dit mag dan voor velen waar zijn, zeker niet voor iedereen. Zoals u het zegt, doet u net alsof mijn vraag ongepast is op het HaarWeb forum, zeker gezien uw eerste bericht.
Op dit moment probeer ik het te accepteren, maar natuurlijk zal de kaalheid op die manier wel gestaag toenemen. Het is daarom belangrijk voor mij om er met mensen over te praten... Het zou best kunnen zijn dat als ik een aantal jaren verder ben ik niet meer tegen mijn inmiddels behoorlijk kalende hoofd kan. Dus in plaats van preventieve maatregelen tegen de kaalheid, wil ik preventieve maatregelen treffen tegen een eventuele inzinking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Ik denk dat het grootste deel van de haarweb-leden helemaal niet weten wat ze willen, maar dat ze tegen kaalheid aanlopen waarmee ze iets moeten/willen, maar vooral heel veel mee zitten. Via haarweb kunnen ze op zoek naar mogelijkheden om 'hun probleem' te verkennen en dit d.m.v. de verschillende mogelijkheden op te lossen.

Waar het werkelijk om gaat is het gevoel wat glatze schets. Namelijk de onrust die AGA in je leven brengt. Ik heb dit zelf als een behoorlijk storend iets ervaren en ben erg blij dat ik dit opgelost heb.

Welkom Glatze, leuke post en veel succes met je zoektocht hier naar jouw mogelijkheden.
Bedankt voor uw het compliment over mijn post


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1989 Bekijk bericht
Welkom Glatze,

Om direct maar over 'acceptatie' te beginnen. Tja, dit is altijd een moeilijk punt maar dit verschilt per persoon omdat iedereen op een andere manier tegen het leven aan kijkt en natuurlijk verschilt het hoe de persoon er op dit moment zelf in 't leven staat. Denk dan aan school, werk, vrienden etc.

Je zegt van hoe moet ik het bespreekbaar maken. Je familieleden proberen je misschien niet onzeker te maken en dat ze daarom zeggen dat 't wel mee valt. Tja mijn pa is kaal, dus dat praat ook wat makkelijker :p. Maar verder met vrienden en kennissen die begrijpen en zien 't allemaal en die accepteren het maar. Ik behandel hen niet anders en zij mij ook niet. Kijk tuurlijk wordt er wel es een grapje overgemaakt, maar dat moet gewoon kunnen vind ik. Eigenlijk is er voor mij persoonlijk weinig veranderd behalve dat ik steeds minder haar krijg. Ja zelfvertrouwen misschien een heel, heel klein beetje verminderd, maar merk hier zelden iets van. Een soort van 'schijt aan' mentaliteit noem ik het maar.

Dus of jij naar een psycholoog moet, tja ik weet niet hoeveel jij het je aantrekt maar ik denk zelf van niet. Mja als jij er dermate veel last van hebt en continu onzeker over van alles en nog wat bent dan is het misschien een mogelijkheid.

Zelf probeer ik momenteel wat met aminozuren, maar andere middeltjes zoals minox en fina heb ik op dit moment weinig trek aan. (mogelijke bijwerkingen/kosten). Maar misschien dat ik over een jaar weer anders denk. Maar goed zoals ik al vaker hiero heb gezegd, vanalles in oneerlijk, zo schijnt in Afrika altijd de zon en hier niet. Tevens is het ook zo dat er natuurlijk ergere dingen zijn.

Dus komt er opneer dat ik gewoon aan het relativeren ben. Kijk overal wat luchtig tegen aan en dat vind ik prima zo. Iedereen moet gewoon ffkes z'n eigen draai in het 'kaalwordingsproces' vinden. Hoe en wat tja, dat verschilt.

Succes dr mee!
Mijn vader heeft ongeveer NW 5 maar met hem valt niet over kaalheid te praten... Hij is het schoolvoorbeeld van iemand die zijn kaalheid niet accepteerde en allerlei middeltjes heeft geprobeerd zonder resultaat. Hij heeft er echt onder geleden maar door het taboe dat op dit onderwerp rust kan ik er blijkbaar niet met hem over praten.
Mijn onlangs overleden opa accepteerde zijn kaalheid beter maar met hem kon ik ook niet over dit onderwerp praten.
Mijn oom wordt al behoorlijk kaal en gaat er zeer goed mee om. Hij ziet dus ook helemaal geen probleem.
Snappen jullie waarom ik op dit forum ben beland?

Hoe kaler je wordt, hoe moeilijker het wordt om te relativeren. Tot deze conclusie ben ik al gekomen. Nu kan ik nog een redelijk hip kapsel maken.
Ik hoop dat ik als ik de NW 3 fase bereik, ik de moed kan opbrengen om mijn hoofd te millimeteren...
Glatze is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 19:25   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glatze Bekijk bericht
Waarom post u dat acceptatie als allerlaatste optie wordt gezien? Dit mag dan voor velen waar zijn, zeker niet voor iedereen.
Ik heb ook niet geschreven dat 't voor iedereen geldt. Maar 't geldt zeer zeker wel voor bijna 100% van de Haarwebvrouwen en een zeer groot deel van de Haarwebmannen, met uitzondering van mensen die areata hebben, en dan nog zijn het meestal alleen de areata-mannen die kaalheid kunnen accepteren.

Het is overigens mogelijk dat jouw vader tientallen niet-bewezen middeltjes (zoals van TelSell e.d.) heeft gebruikt, wat een grote desillusie is geworden. Op Haarweb adviseren wij wetenschappelijk bewezen middelen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 20:52   #9
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glatze Bekijk bericht
Hoe kaler je wordt, hoe moeilijker het wordt om te relativeren. Tot deze conclusie ben ik al gekomen. Nu kan ik nog een redelijk hip kapsel maken.
Ik hoop dat ik als ik de NW 3 fase bereik, ik de moed kan opbrengen om mijn hoofd te millimeteren...
Misschien word het idd moeilijker om het te relativeren. Maar dit heeft denk ik ook weer te maken met je zelf vertrouwen in het algemeen. Maar misschien is dit een beetje op te krikken. (gespierd lichaam, verzorgde kop, makkelijk bij dames)

Mbt millimeteren. Hierover zijn wel verschillende topics te vinden op dit forum. Lees 'n beetje hoe de mensen de stap hebben gemaakt en kijk naar de foto's en dan beslissen of je 't wil gaan doen of niet. Maar...let wel, te lang wachten ziet er soms ook niet meer uit. Dan denk ik soms ook van tja haal de zooi dr gewoon af. Mja zo denk ik dan....

En ja Hanna heeft net zo goed een punt. Acceptatie bij mannen is makkelijker dan bij vrouwen. Dit heeft denk ik alles weer te maken met schoonheid en aantrekkelijkheid en hoe de mens hierover denkt.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2017, 00:21   #10
Glatze2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Nog steeds kalend

Hey mensen,

Het leuk me leuk om weer eens een berichtje te plaatsen. Inmiddels is mijn haar weer flink achteruitgegaan, dus het gaat de verkeerde kant op. Op de langere termijn wil ik een mooi haarwerk gaan aanschaffen, daar ben ik voor aan het sparen. In mijn openingspost heb ik gezegd dat ik geen haarwerk wilde, maar ik ben er inmiddels achter hoe mooi het kan zijn. Arie Boomsma heeft bijvoorbeeld ook een haarwerk.over het niet eerlijk zijn: tja ik loop bij nader inzien toch liever met een weelderige haardos rond. Het lijkt mij erg om een kale kruin te krijgen, binnenkort komt dat er toch echt van. Het verbaast me wel dat mijn kruin zo lang heeft standgehouden, terwijl mijn haarlijn eigenlijk non existent meer is, enorme inhammen en 3 centimeter naar achteren..
Groetjes, glatze.

Laatst gewijzigd door Glatze2; 29 augustus 2017 om 00:37
Glatze2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2017, 22:27   #11
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Tja, wat is acceptatie eigenlijk? Je kunt het toch accepteren maar tegenlijk je er niet bij willen neerleggen, vind het vaak nogal een dooddoener.
Ik geloof dat iedere persoon de keuze voor haar zou maken wanneer het zo gemakkelijk lag en daarbij zie ik niet wat een persoon op dit soort fora leest terwijl hij heeft zogenaamd accepteerd.

Wat ik het meest erg vind is dat ik simpelweg foto's en spiegels ben gaan mijden om mijn haaruitval, en dit is iets waar ik dus daadwerkelijk aan stoor en alles aan doe dit niet te doen. Vooral op locaties als een openbaar toilet met veel verlichting waar je haar er vaak op z'n slechts uitziet.

Maar ik zou zeggen, lees eens rond en bekijk de ervaringen van personen. Vooral als je hier om die reden zit en niet om je te laten informeren over eventuele opties.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw even voorstellen Never back down AA - Algemeen 11 22 juni 2009 20:28
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 10:46
Hoi, ik ben nieuw hier! Even voorstellen! Poema TTM - Algemeen 13 17 mei 2006 17:07
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen Desiree2 TTM - Algemeen 6 27 september 2004 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.