Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 november 2017, 10:58   #1
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Haaruitval - bloedtest

Mijn vriendin heeft ongeveer 10 jaar de Diane 35 pil geslikt, enkele jaren geleden is ze hiermee gestopt. Ik kan niet zeggen sinds wanneer, maar vooral het laatste jaar begint het mij ook op te vallen dat haar haarddichtheid behoorlijk aan het slinken is (diffuse). Een vol doucheputje, of een overvolle kam is ook niets bijzonders meer.

Ik verwacht daarom dat ook zij de pech heeft dat ze 1 van de vele vrouwen is die overgevoelig is (geworden) voor DHT door de Diane 35 pil.

Zover ik heb kunnen lezen heb je als vrouw zijnde gewoon pech, vooral als je een kinderwens hebt. Het effect is niet onomkeerbaar en zal ook niet stoppen.

Ik ben nu alleen benieuwd of dit ook in je bloedwaardes terug te lezen is? Ik verwacht van niet, want je haarzakjes zijn gevoeliger geworden, je testosteron of DHT level zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn. Maar toch, iemand die dit weet? En waar moet je dan precies op testen?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2017, 11:30   #2
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Interessante vraag. helaas heb ik niet het antwoord, maar de theorie dat haarzakjes overgevoelig worden door DHT kan ik niet volgen. Dit is namelijk genetisch bepaald. de hormoonspiegel wordt wel verstoord door (langdurig) pilgebruik. herstel zou wel mogelijk moeten zijn, maar de effecten tot die tijd niet. die haarzakjes zijn al beschadigd door de allergische reactie op DHT.
vrouwen kunnen ook niet zomaar aan de finasteride of dutasteride. minoxydil kan weer ongewenste haargroei opleveren. zaagbladpalm is een optie voor vrouwen, maar zal ook geen zoden aan de dijk zetten.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.