Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 september 2008, 10:54   #1
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Scheer/camouflagetips..:-(?

Nou, ik ben nu dus al een paar weken bezig met het scheren van mijn kin en bakkebaarden..
Het is ook goed te zien, want 's ochtends heb ik net zo'n gezichtsbeharing als mijn vriend voor mijn gevoel.
Door het scheren wordt mijn huid ook met de dag lelijker. Ik heb op mijn hals allemaal rode bultjes en opeens puistjes op mijn kin die ik normaal niet had.
Bij mij bakkebaarden krijg ik ook rode bultjes.

Nu moet ik vanaf uiterlijk woensdag ook stoppen met het epileren van mijn bovenlip en mijn wenkbrauwen (het stukjes er tussenin in dan, er onder laseren ze niet).

Maar ik weet niet of ik het wel trek als ik ook stoppels krijg op mijn bovenlip. Dan gaat alles wel heel erg opvallen.

Mijn nekharen ga ik ook laten laseren. Maar ik doe daar nu niks meer aan, ik steek maar wat meer tijd in het stijlen van mijn haar, en ik draag veel sjaaltjes.

Nu heb ik nog 6,5 week te gaan voor mijn behandeling begint.

Heeft iemand hier misschien ervaring met het scheren van je gezicht?
Ik denk er aan om mijn bovenlip met ontharingscreme te gaan doen.

Ik draag nu maar een dikke laag foundation om alles zo goed mogelijk te verbergen, maar nog voel ik me er zo afschuwelijk slecht door.
Terwijl ik van mezelf eigenlijk helemaal niet ben van het veel make-up dragen en zitten mutsen zodat mijn haar goed over mijn nek valt...

Dus ik vraag me af hoe anderen deze tijd zijn doorgekomen.. Me thuis opsluiten gaat niet lukken want ik werk fulltime en volg daarnaast ook nog een studie.. Dus een dagje overslaan zit er al niet in..
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2008, 12:37   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
tips; scheren met een goed scherp mesje, nat scheren, droog scheren geeft sneller irritaties, goede scheermesjes vind ik nog altijd die van agiletz, blauwe verpakking, voor vrouwen, met een laagje verzorging op de scheerkopjes, voorzichtig zijn met make up, zie dat je zachte en voor gevoelige huid make up gebruikt die je poriëen niet te veel verstopt, daarom dat je gezicht reinigen, 2 keer per dag, ook zo belangrijk is, was je gezicht voor het scheren heel goed, evt lichtjes peelen, een goede zeep voor geiriiteerde huid met ontstekingen is saforelle wasgel, dit is eigenlijk wasgel voor de intieme zone(wordt vaak voorgeschreven bij mensen met ontstekingen van of in de intieme zone), maar mensen met extreem gevoelige huid, couperose of ontstekingen zijn hier ook mee gebaat, omdat het verzachtend is en licht ontstekingsremmend.

Probeer je haren los, en dus ook gedeeltelijk voor je gezicht te laten hangen, dan kun je alleszins al een gedeelte verbergen, en verder is het idd echt op je tanden bijten, en denken dat het maar tijdelijk is. Leuk is het niet, maar het is de enige manier om toch die behandelingen te beginnen.

heel veel succes padje, en ik hoop dat je eindelijk van je haren verlost gaat zijn.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2008, 20:58   #3
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Eigenlijk kan ik hier niets meer aan toevoegen, maar probeer je gewoon te troosten aan het feit dat je over een paar weken voorgoed van al die haren in je gezicht verlost bent en je gezicht nooit meer gaat moeten scheren/epileren.
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2008, 19:35   #4
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Marte,

Bedankt voor je reactie.
De scheermesjes van Agiletz kan ik niet vinden. Ik gebruik nu de blauwe scheermesjes van gilette.

Misschien dat die wasgel tegen onstekingen iets is.
Ik heb ook nog twee producten gehaald vandaag speciaal voor het ontharen van je gezicht.
Ik ga dit woensdag proberen. Ik hoop een beetje dat hiermee mijn bovenlip wel een paar dagen nog toonbaar blijft. Ik ga komend weekend drie dagen weg met mijn ouders en mijn zus, en die weten nergens van. Dat wil ik ook graag zo houden.

Maar je hebt gelijk, ik moet gewoon even doorbijten. Na dit weekend nog vijf weken, en dan hoop ik maar dat de laserbehandeling aanslaat.
Anders heb ik het probleem alleen maar veel erger gemaakt met het scheren.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 14:20   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
die scheermesjes van agiletz kun je bij het kruidvat krijgen. de saforelle moet je bij de apotheek bestellen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.