Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2007, 00:10   #31
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twinkel Bekijk bericht
Hoi...nou ik heb ketoshampoo van de apotheek nav recept van de huisarts..zit 20mg in ofzo..kan geen percentages vinden waar hier ook over gesproken wordt...heb nu dermalex hoofdlotion wat ik gebruik. en van de zus van mijn vriend heb ik nioxinshampoo, zou goed reinigen enzo..dus dat gebruik ik nu. De extensions zijn eruit nu en er is een stuk haar af, krullen zijn er een beetje...mijn hoofdhuid is beetje rustiger nu...gelukkig
Hoi,

Ben blij te horen dat je hoofdhuid iets rustiger is nu.
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 10:11   #32
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
weer veel verlies

Pfff.net weer mijn haar gewassen....weer veel haren in t putje en met t drogen en stylen ook weer veel in mijn handen...beetje verdrietig wordt ik ervan...zit als een plumpudding...s kijken wat ik er weer van kan maken...zijkanten dunnen gewoon uit..bovenop wordt t voor mijn gevoel korter...zit er even doorheen...ben er gewoon misselijk van...bah..
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 10:35   #33
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Bah, kl.te he. Ik moet ook zo mijn haar wassen, maar stel het uit met maskertjes nemen en internetten. Vooral de hele ceremonie van niet willen kijken naar orstel, grond en schouders waar dan langzaam een hoogpolig tapijtje groeit. En daarna de gaten opvullen met mijn allerlei spuitbussen. Het houdt je wel van de straat zullen we maar zeggen...........
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 10:40   #34
twinkel
bijna geen krullies meer
 
twinkel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: in provincie Utrecht
Berichten: 18
ja het is echt erg ja...ik stel t ook zo veel mogelijk uit....maar ik moet vandaag om half 1 ergens zijn....dus ga nog maar ff knutselen en straks uithuilen bij de mama...zal vandaag maar zeggen dat life sucks today!
twinkel is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 22:06   #35
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Het is af en toe fijn om te lezen dat ik niet de enige die het haarwassen uitstelt. Ik was mijn haar 2x per week, soms 3 maar het is elke keer een drama.
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2007, 16:36   #36
Myllie
Niet in hokje te stoppen
 
Myllie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 139
Het is inderdaad fijn om te lezen dat meer mensen haren wassen verschrikkelijk vinden..Kijk er altijd zo tegen op en als ik dan onder de douche vandaan kom en in de spiegel kijk schrik ik telkens weer van de nieuwe kale plekken. Ik lees al een tijdje het Haarweb maar heb gewoon nog niet het lef gehad mezelf voor te stellen
Ben een meid van 23 jaar met AGA in een vergevorderd stadium... Slik Fina maar helpt helemaal niets, ga er mee stoppen denk ik.. Ben me geestelijk aan het voorbereiden op een pruik... Maar goed, zodra het me lukt het hier goed neer te zetten zal ik mijn verhaal vertellen. Wil in ieder geval iedereen hier bedanken voor alle goede tips altijd die jullie iedereen hier geven. Vind het fijn dat er hier mensen zijn die met dezelfde gevoelens zitten als ik. Succes en heel veel sterkte allemaal. Liefs Mylène




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisa34 Bekijk bericht
Het is af en toe fijn om te lezen dat ik niet de enige die het haarwassen uitstelt. Ik was mijn haar 2x per week, soms 3 maar het is elke keer een drama.
Myllie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2007, 19:06   #37
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisa34 Bekijk bericht
Het is af en toe fijn om te lezen dat ik niet de enige die het haarwassen uitstelt. Ik was mijn haar 2x per week, soms 3 maar het is elke keer een drama.
Ik doe het maar één keer per week meer. Dramatisch! Honderden en honderden en honderden haren, en de dag erna weer. Echt om een crisis van te krijgen.
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2007, 10:17   #38
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik heb een vaste dag om mijn haar te wassen (donderdag) en als ik woensdag een weinig uitval dag heb kan ik ook vreselijk aan het twijfelen slaan of ik het dan een dag eerder of niet zal doen. Mijn haar fohnen doe ik ook naast de kast war de stofzuiger staat want als ik dat in de badkamer doe of in andere kamer boven zie ik alles liggen en moet ik sjouwen met dat kring. Ik ben net een volleerd crimineel na het wassen en fohnen, ieder bewijs van enorm haaruitval moet direct verwijderd worden.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2007, 23:41   #39
sheila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 28
Vicopura producten

Hallo allemaal,

Ik ben Sheila en ben 30 jaar.
Ik heb vrij dun haar gekregen de laatste jaren. Ben 2 dermatologen geweest de ene zei aa en gaf me er lotion voor (wat niets deed)de ander ben ik pas geweest en ze zei dat ik dat niet had omdat er overal nieuwe haartjes groeien, ze heeft een bloedonderzoek gedaan en die was verder goed.
Maar mijn haar lijkt wel van een kind van 4, het is ook alleen maar dunner aan het worden en groeit slecht Mijn ponny is even dik als de rest van het haar bij elkaar. Ik gebruik ook insuline maar dat moet niet uitmaken.

In Arnhem is er een kapper die veel haaronderzoeken doen, vicopura zou helpen bij slechte doorbloeding en verzuring van de haarwortels. www.uw-kapper.nl heeft iemand er ervaring mee. De foto"s na pr mnd zien er goed uit, als dat ook echt is. Ik denk dat ze alleen mensen kunnen helpen die geen aa hebben zoals ik dat heb vernomen.

Ik weet ook niet wat ik nu heb, wil er wel naartoe gaan.....

Ik heb vaak extentions gehad maar mijn haar wordt nu toch dunner dus stop ik ermee, hoe slecht zal weaving zijn het is ook makkelijk te verwijderen want dat is het slechtste naar mijn ervaring.

groetjes Sheila
sheila is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2007, 15:17   #40
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sheila,

Ga niet naar die kapper, want die verkoopt echt klinkklare peperdure nep.

Welke lotion kreeg je van de dermatoloog? Waarschijnlijk was het minoxidil en dat is een bewezen werkend middel, maar je moet wel minstens 3 maanden geduld hebben voordat je enig resultaat ziet.

Als je dunne zwakke haartjes hebt, moet je er beslist geen extensions of weavings aan bevestigen.

Welke anticonceptiepil je slikt, is van belang. De Diane35 kan haaruitval tegengaan, waardoor je haardos langzaam kan herstellen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2007, 12:46   #41
Myllie
Niet in hokje te stoppen
 
Myllie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 139
Wat ik begrepen heb van de dermatoloog is dat je haar sneller wisselt als je nephaar hebt.. Denk nog afgezien van dat het natuurlijk gewoon afbreekt.. Heb wel vernomen in de pruikenwinkel zoals ik dat altijd noem dat er een soort van haarnetje is waarbij je je eigen haar door het netje kan doen.. Schijnt wel niet helemaal ideel te zijn maar als je er iedere ochtend de tijd voor wilt nemen kan dat misschien een oplossing zijn..
Myllie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2007, 14:25   #42
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mylène Bekijk bericht
Wat ik begrepen heb van de dermatoloog is dat je haar sneller wisselt als je nephaar hebt.. Denk nog afgezien van dat het natuurlijk gewoon afbreekt.. Heb wel vernomen in de pruikenwinkel zoals ik dat altijd noem dat er een soort van haarnetje is waarbij je je eigen haar door het netje kan doen.. Schijnt wel niet helemaal ideel te zijn maar als je er iedere ochtend de tijd voor wilt nemen kan dat misschien een oplossing zijn..
Jemig, wat een onzin! Dan zou je dus ook nooit een muts mogen dragen!
Als je iedere dag een muts draagt, breken je haren dan ook af? Nee, tuurlijk niet.

Alleen als je een pruik hebt waarbij de hele basis is gemaakt van zeer slecht ventilerend materiaal, zoals "thin skin" wat een dun laagje plastic met gaatjes is, maar bedoeld is voor compleet kale mensen, ja, dan heb je misschien kans dat de hoofdhuid niet meer voldoende kan ademen, maar zelfs dat lijkt me onzin, want dan zouden ook kale mensen last krijgen bij "thin skin"-pruiken.

Er bestaan "integration"-haarwerkjes, waarbij je je eigen haren door het "kippengaas" heen kunt trekken. Zo'n ding ventileert vanzelfsprekend als een tierelier, klik om te vergroten:
integration.jpg

Een nadeel van de integration-haarwerkjes is, dat je behoorlijk lang staat te klieren voordat je je eigen haren er doorheen getrokken hebt; met lang haar lukt 't helemaal niet.

Ook bij alle pruiken met een "open" constructie plus "wefts" kunnen de eigen haren door de "gaten" heengetrokken worden, maar dat is meestal helemaal niet nodig, klik:
open wefted cap.jpg


Een haarwerk wat volledig bestaat uit Swiss lace of French lace (soorten ragdunne tule) ventileert 't allerbeste, klik:
all lace + stretch.jpg
De bedoeling daarbij is, dat je de randen op maat knipt en dan vastlijmt aan de hoofdhuid, in ieder geval aan de voorkant; dat geeft een schitterend resultaat en kan wekenlang dag en nacht blijven zitten. Het lijmen vereist wel enige oefening. Een nadeeltje is dat de knoopjes van de haren gebleekt moeten worden voor een natuurlijk ogend resultaat, waardoor de knoopjes echter zwakker worden; wat dat betreft zijn "geïnjecteerde" haren bij een monofilament-pruik mooier en sterker.

Laatst gewijzigd door Hanna; 31 december 2007 om 14:31
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
Nieuw haarwerk kattemie Camouflage 16 9 februari 2006 17:43
Een nieuw jaar, een nieuw begin... bolleke TTM - Algemeen 36 23 januari 2006 12:52
Nieuw hier Thekriek Hirsutisme - Algemeen 2 16 september 2005 11:45
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.