Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2003, 11:27   #1
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
finasteride schadelijk!?

Vraagt niemand zich ooit af, of mensen van rond de 20/30 zomaar straffeloos jaren achtereen finasteride of dutasteride kunnen slikken?!!! Ik heb die troep een half jaar gelsikt: te kort om te merken dat het werkt, inderdaad, maar lang genoeg om te merken dat ik iets slikte: behoorlijke pijn in je kloten, minder sexdrive, er gebeurt dus wel degelijk iets!! Finasteride is voor ouwe kerels die iedere 10 minuten een uur naar de plee moeten. Maar is het ook voor jonge mensen, met kinderwens? Daar betaat naar mijn smaak veel te weinig duidelijkheid over. Tuurlijk, haaruitval / kaalheid is ongelooflijk KUT, maar hoe ver ga je omdat te vermijden? Ik hoor de rocco's en russels van dit forum al maanden over duta dit en duta zus en fina vet! etc. Maar hoeveel jonge mensen in Nederland slikken nou eigenlijk Fina ?? Ik bedoel, vraag je je nooit af of jullie jezelf niet aan 1 groot medisch experiment onderwerpt? Voor hetzelfde geld ben je over 10 jaar steriel en heb je geen prostaat (bepaald geen onbelangrijke klier in je hormoonhuishouding btw) meer (en ben je ook nog eens toch kaal ).

Ik wil absoluut helemaal niemand op dit forum schofferen, maar de onbezorgdheid waarmee sommigen van jullie die chemicalieen naar binnen werpen vind ik niet cool. en wat ik des te meer betreur, is dat het aan de orde stellen van de risico's van die pillen bijna TABOE IS OP DIT FORUM. Ik weet, het is niet leuk om jezelf die vragen te stellen. Maar ik ben in ieder geval gestopt met die pillen tot er meer duidelijkheid over de risicos bestaat, inderdaad op het gevaar af dat ik (hell!!) kaal word.
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2003, 16:27   #2
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Cool

Het blijft altijd een eigen keus die je moet afwegen van wat wil je en de bereidheid om de risico's te aanvaarden.Ga je hier voor of speel je op safe en probeer je het met andere middellen.
Nee,ik hou er niet van om dit te slikken en meestal ga ik de meest natuurlijke weg m.b.t medicatie alleen weet ik dat dit niet zal werken om me haar te behouden en heb ik de keus gemaakt om fina te slikken.
Kijk bij sommige mensen valt het wel mee als ze kaal worden en staat het wel als je een donkere huidskleur hebt,maar dat is niet het geval bij mij heb lichte huidskleur dus wil ik gewoon absoluut niet verder kaal worden en bovendien zou ik gewoon niet meer lekker in me vel zitten met alle gevolgen vandien(altijd thuisblijven,weinig stappen etc..)
Ik ben nog niet toe aan kinderen en zou het ook niet gebruiken als ik ooit kinderen wil.(uit voorzorgsmaatregel)
Verder de bijwerkingen zijn echt niet taboe en zijn gewoon bekend van fina: kansop verminderde libido.erectie stroornis,"pijn in je kloten",verminderde ejactulatie or whatever,maar dat is absoluut op een acceptabel niveau.
Wat betreft de lange termijn risico's hier kun je natuurlijk op gaan zitten wachten 10 jaar lang maar dan is het te laat.
Ik leef nu niet morgen!
En met goeie verwachtingen voor de toekomst i.v.m. nieuwe middellen kun je er van uitgaan dat je het niet een leven lang hoeft te gebruiken.
Nate is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.