Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2008, 21:41   #1
sheila
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 28
gebruik minox zonder AGA

hoi allemaal,

Ik heb nooit jeuk op mijn hoofd zie niet dat er veel haren uitvallen ik denk een normale toestand. Maar mijn haar is wel dun ieder haartje is 2 a 3 x zo dun als vroeger. Het totaal is gewoon dun en ziet er gevoelig uit dun droog en breekbaar.

1x zei een derma. dat ik AGA had zonder haar uit te trekken en kreeg alpicort lotion.(duitse arts)

2e x nl derma. geen AGA omdat er overal nieuwe haatjes groeien geen kale plekken wel gevoelig beschadigd haar. Bloedonderzoek was in orde en geen haar uitgetrokken. Ze zei dat ik naar het radbout mag in Nijmegen, dat moet ik nog doen. afd. haar.(dr Pash)

Het jeuk en schilfer op de hoofdhuid is dat een kenmerk voor AGA zoals de haaruitval, wat ik allemaal niet heb. Bij mij groeit het gewoon slecht en breekt volgens mij snel af kan dat een verzuring zijn waardoor er te weinig voedingsstoffen in mijn haar komt er daarom zo dun terug groeit.

Gebruik van minoxidil en spironolactone kan dat werken als ik geen AGA heb en moet ik dat dan ook altijd blijven gebruiken (geen haaruitval)


Wat doet bv www.uw-kapper.nl haaronderzoek vaak oorzaak verzuring door lotions etc. nieuw dikker haargroei. ?????? geldklopperij??????

alle reacties welkom

sheila
sheila is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2008, 11:03   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij AGA hoef je helemaal geen last te hebben van jeuk of schilfers; heb ik ook nooit gehad.
Slechte haarkwaliteit kan misschien het gevolg zijn van medicijngebruik of agressieve haarverf.

Op 19 december heeft Kas jou al antwoord gegeven op de vraag over die kapper, zie:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=12440&#6
waar ik me volledig bij aansluit.

Als een dermatoloog haaronderzoek noodzakelijk acht, doet hij dat om een heel andere reden dan de kapper.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2008, 11:48   #3
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Spiro heeft geen enkele zin als je geen AGA hebt. AGA is hormonen; dus bestrijden met hormonen (en minox). Geen AGA; dan heeft het bestrijden met hormonen geen enkele zin. Spiro doet iets met hormonen.
Voor minox weet ik het niet. Je moet eerst duidelijkheid hebben over je diagnose. Maar AGA: dan wel minox.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2008, 12:55   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Spiro heeft geen enkele zin als je geen AGA hebt. AGA is hormonen; dus bestrijden met hormonen (en minox). Geen AGA; dan heeft het bestrijden met hormonen geen enkele zin. Spiro doet iets met hormonen.
Voor minox weet ik het niet. Je moet eerst duidelijkheid hebben over je diagnose. Maar AGA: dan wel minox.
MInox kan wel, de werking MInox is dat het de levensduur van de haren verlengt, ongeacht de oorzaak. Het slaat overigens niet altijd bij iedereen aan.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2008, 13:26   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Spiro heeft geen enkele zin als je geen AGA hebt. AGA is hormonen; dus bestrijden met hormonen (en minox). Geen AGA; dan heeft het bestrijden met hormonen geen enkele zin. Spiro doet iets met hormonen.
Voor minox weet ik het niet. Je moet eerst duidelijkheid hebben over je diagnose. Maar AGA: dan wel minox.
AGA heeft in principe eigenlijk niet veel met hormonen te maken. Het is de gevoeligheid voor een afgeleide van het mannelijk hormoon testosteron. De hormoonspiegel kan volkomen normaal zijn. Minox bestrijdt daarom AGA ook eigenlijk niet: de gevoeligheid blijft, de haren blijven alleen langer in de groeifase en worden dikker in diameter.

Spiro doet in die zin ook niets met hormonen, maar heeft wel een anti-androgene werking. Het blokkeert de receptoren voor DHT (het testosteronafgeleide) in de hoofdhuid.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2009, 01:32   #6
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Hoe lang is jouw haar Sheila?

Ik heb exact hetzelfde haarprobleem.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Bijwerkingen den oli Medicijnen/haargroeimiddelen 225 5 juni 2021 12:14
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
Te koop minox Kirkland 5% Zoevo Koopjeshoek 0 3 november 2007 12:05
Gebruik van rogaiine/propecia na HT Henk-yo Chirurgische behandelingen 4 1 juni 2007 19:31
wie kan er me een flesje minox verkopen om te testen? cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 4 1 april 2004 14:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.