Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2004, 20:28   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
zwerver met volle bos haar

ik was vorige week een paar dagen in berlijn en toen zag ik daar een stinkende zwerver op de hoek van een straat staan met spuiten in zijn arm, geen grammetje vet op het lijf en met een arm in een prullenbak om zijn diner eruit te vissen en...... hij had een prachtige volle bos haar.

sorry hoor maar toen dacht ik wel effe waar zijn we mee bezig hier. denk maar niet dat die rakker groene thee, weleda rozemarijnshampoo of vitaminen in zijn keukenkastje heeft staan. sterker nog: die heeft niet eens een keukenkastje.

Ik wil hier overigens geen mensen mee beledigen ofzo. ik vind dat milieuliefhebbers op dit forum prima werk verrichten (zoals haarmannetje), maar erfelijke factoren wegen toch het zwaarst. denk ik.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 6 juli 2004 om 17:06
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 20:32   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik zelf heb ook nooit beweerd dat we de erfelijkheidsfactor zo even kunnen uitschakelen door gezond te leven. Het enige dat ik heb gezegd is dat een gezonde eet- een lijfwijze bijdraagt aan een langer behoud van het haar. Het is niet moeilijk voor te stellen dat ongezond leven en eten het proces kan versnellen. Het haar in een geval van AGA is kwetsbaar en heeft alle hulp nodig om het zo lang mogelijk vol te houden. Zaken als groene thee, rozemarijnshampoo, niet roken, niet overmatige alcoholconsumptie, niet te veel vet enzovoort kunnen deze hulp bieden.

Sinds ik mijn levenswijze een beetje omgegooid heb merk ik nog steeds dat mijn haaruitval minimaal is en waarschijnlijk niet (veel) meer dan normaal (50/100 haren per dag). Dat is mij al heel wat waard, want kaal worden vind ik op mijn 35ste/40ste veel minder erg dan in mijn 20er jaren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 00:20   #3
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
ja dat zie ik ook vaak, zwervers met boshaar
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 00:54   #4
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
inderdaad Bijna alle zwervers hebben een prachtig dikke haardos , mischien moeten we allemaal maar zwerver worden..
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2004, 01:30   #5
Lik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2003
Locatie: Lely
Berichten: 36
Ik ben al een zwerver geworden.. haaruitval is gestopt..
Lik is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2004, 19:38   #6
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
dat junks veel haar hebben is een punt waar we het al vaker over gehad hebben. Dit komt door de heroine (zoek maar eens rons op dit forum). Dat is de ultieme DHT-killer. Kijk maar naar al die zwervers, herman brood, iggy pop, mick jaggger en ozzy osbourn.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2004, 19:41   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
dat junks veel haar hebben is een punt waar we het al vaker over gehad hebben. Dit komt door de heroine (zoek maar eens rons op dit forum). Dat is de ultieme DHT-killer. Kijk maar naar al die zwervers, herman brood, iggy pop, mick jaggger en ozzy osbourn.
En hoe kan het dan, dat dergelijke heren (zoals Osbourn) wel gewoon kinderen kunnen krijgen zonder problemen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2004, 20:23   #8
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
En hoe kan het dan, dat dergelijke heren (zoals Osbourn) wel gewoon kinderen kunnen krijgen zonder problemen?
Voorzichtig met je uitspraken he. Het zijn wel de twee grootste randdebielen op aarde die kids van osbourne !!
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2004, 03:20   #9
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
drugs verhindert je niet om kinderen te krijgen, of het echter verstandig is is een tweede. Ik denk van niet, zie idd Jack en Kelly osbourne, zij hebben allebei voor hun 16 al ernstige verslavingsproblemen. Of dat komt door de wilde levensstijl van de ouders of door eventuele drugsinvloeden tijdens de zwangersschap is niet bekend, goed is het hoe dan ook niet natuurlijk.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 21:12   #10
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik was vorige week een paar dagen in berlijn en toen zag ik daar een stinkende zwerver op de hoek van een straat staan met spuiten in zijn arm, geen grammetje vet op het lijf en met een arm in een prullenbak om zijn diner eruit te vissen en...... hij had een prachtige volle bos haar.

...

maar erfelijke factoren wegen toch het zwaarst. denk ik.
De erfelijke factor maakt gewoon uit of je snel last hebt van de mannelijke hormonen of niet. Hoe je dat daarna aanpakt verschilt van persoon tot persoon. Vitamientjes, pillen of een goede shampoo... elk van die spullen zal wel ergens helpen voor mensen die er vroeger gewoon totaal niet op letten en elke dag 4 hamburgers aten en hun haar wasten met zwavelzuur. Jouw zwerver hoeft niets te nemen want hij heeft gewoon 'de ziekte' niet.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02
Moeilijk erik 38 Haarwerken 3 29 april 2002 21:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.