Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juli 2004, 16:08   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question Hoe kom ik aan Nizoral?

Ik heb besloten om ketoconazole aan mijn regimen toe te voegen. Ik slik nu iets langer dan 6 maanden finasteride maar ik merk dat de jeuk die ik ervaar aan een inham (de linker, waar ik het snelst kaal word) niet weggaat. Deze jeuk wordt op de haarforums ook wel "inflammation" genoemd en kan worden onderdrukt door ketoconazole (zie dit artikel: "Why you better be using Nizoral: to itch or not to itch"), een stof die zit in o.a. de shampoos Rooscure en Nizoral. In Nizoral zit het in een hoeveelheid van 2%, in Rooscure in een hoeveelheid van 1%. Nu heb ik begrepen dat in Nederland alleen Rooscure verkrijgbaar is (die gebruik ik ook al, gewoon gekocht bij de Etos), maar ik heb liever de Nizoral omdat alle onderzoeken naar ketoconazole en haarverlies zijn gedaan met 2%. Weet iemand hoe ik aan de 2% versie (Nizoral dus) kan komen als Nederlander?

Alvast bedankt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 9 juli 2004 om 12:04
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 11:02   #2
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Volgens mij kan je huisarts ook de 2% voorschrijven... Anders moet je t hebben van webwinkels als deze: http://www.inhousepharmacy.com/hair-...l-shampoo.html
Een jaartje terug was dit de goedkoopste die ik kon vinden...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 11:16   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ga het denk ik ook gebruiken, je hoeft het maar 1 of 2 keer in de week aan te brengen, omdat de keta nog dagen na aanbrenging door blijft werken.

Ik heb overigens een jaar geleden eens keta 2% voorgeschreven gekregen. Dat was in roze gel-vorm wat ik na het wassen moest aanbrengen. Dit was trouwens voor een schimmelinfectie op mijn hoofdhuid.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 11:29   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Laurensj, verdorie, ik heb het artikel gelezen en natuurlijk is het niet iets nieuws, maar er staat genoeg in die een keuze voor het gebruik van Nizoral ondersteunen. Vooral op de langere termijn kun je verwachten dat jeuk en irritatie (inflammation) over gaan. Maar wat ik niet snap; ik had begrepen dat inflammation een gevolg is van AGA. Dus het immuumsysteem die de follikels aanvalt omdat ze door DHT aangetast zijn. Als Nizoral deze inflammation tegengaat, dan zou het toch heel goed moeten werken? Ik bedoel, de inflammation is volgens die eindverantwoordelijke voor de haaruitval en als die eindverantwoordelijke weghaalt, moet je veel resultaat kunnen boeken.

Ik ga het zeker gebruiken om de zoveel dagen. Voor dat geld kan het makkelijk uit als je het maar zo weinig hoeft te gebruiken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 11:31   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik lees trouwens dat het ook heel effectief kan zijn voor een vette hoofdhuid en deze kan normaliseren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 12:11   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Laurensj, verdorie, ik heb het artikel gelezen en natuurlijk is het niet iets nieuws, maar er staat genoeg in die een keuze voor het gebruik van Nizoral ondersteunen.
LOL Ja ik besef ook pas sinds gister het belang hiervan.

Ik lees op de Amerikaanse forums dat het een essetieel en onmisbaar onderdeel is in de strijd tegen AGA. Het is de enige shampoo die er wat tegen doet. Iedereen daar gebruikt t zowat, nu vind ik de Amerikanen normaal gesproken niet zo navolgenswaardig, maar nu maak ik ff een uitzondering

Het zal vooral goed werken icm een 5AR-remmer (bijv. fina), omdat je dan op twee vlakken bezig bent: remmen van DHT-productie en het onderdrukken van de inflammation die nog wordt veroorzaakt door de DHT die altijd nog wel een beetje aanwezig is.

Zorg ervoor dat je Nizoral goed in laat trekken tijdens 't douchen: minstens 5, liever 10 minuten.

Nu ga ik binnenkort nog spironolactone toevoegen aan mijn regimen om de receptoren helemaal ongevoelig te maken voor DHT, en dan kan ik voorlopig ff niet meer doen. Als fina dan over een paar maandjes nog niet is aangeslagen stap ik over op duta.

Maar idd is nizoral echt een goede shampoo en een goed middel tegen AGA!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 12:16   #7
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Zelf heb ik ook Ketoconazol shampoo door mijn huisarts voorgeschreven gekregen, maar gebruik dit niet meer, omdat haaruitval ook een bijwerking van deze shampoo is.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 12:21   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja inderdaad, ik heb het best wel vaak zien staan, maar er nooit op gelet. Ik ga het zeker gebruiken. Vooral ook tegen de irritaties, de jeuk en de talg. Ik moet wel zeggen dat dat alles stukken minder is geworden sinds het gebruik van de Rozemarijn Shampoo, maar het kan ook nog stukken beter.

Maar wat ik nog steeds niet snap dan. Als we DHT bekijken in het licht van de immuumtheorie, dan zou het helemaal niet meer nodig hoeven zijn om iets te doen met je DHT. Dan zou het genoeg zijn om wat te doen aan de aanvallen van het immuumsysteem op de follikels? Dat is toch wat volgens die theorie de inflammation veroorzaakt? Dus als je dat wegneemt (en ik heb begrepen dat Nizoral dat zelfs kan doen op het laagste niveau) dan moet je toch al een hele stap zijn, als het al daarmee niet opgelost is.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 12:22   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Zelf heb ik ook Ketoconazol shampoo door mijn huisarts voorgeschreven gekregen, maar gebruik dit niet meer, omdat haaruitval ook een bijwerking van deze shampoo is.
Nee, het kan een bijwerking zijn, maar ik heb op diverse plaatsen gelezen dat dit slechts een tijdelijke bijwerking is. Dus dat je wellicht iets haaruitval krijgt, maar dat herstelt zich weer. Je hoofdhuid moet er dan aan wennen of iets dergelijks.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 12:30   #10
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja inderdaad, ik heb het best wel vaak zien staan, maar er nooit op gelet. Ik ga het zeker gebruiken. Vooral ook tegen de irritaties, de jeuk en de talg. Ik moet wel zeggen dat dat alles stukken minder is geworden sinds het gebruik van de Rozemarijn Shampoo, maar het kan ook nog stukken beter.

Maar wat ik nog steeds niet snap dan. Als we DHT bekijken in het licht van de immuumtheorie, dan zou het helemaal niet meer nodig hoeven zijn om iets te doen met je DHT. Dan zou het genoeg zijn om wat te doen aan de aanvallen van het immuumsysteem op de follikels? Dat is toch wat volgens die theorie de inflammation veroorzaakt? Dus als je dat wegneemt (en ik heb begrepen dat Nizoral dat zelfs kan doen op het laagste niveau) dan moet je toch al een hele stap zijn, als het al daarmee niet opgelost is.
hee haarmannetje ..nu heb je wel drie soorten shampo's..kan de ze er dan nog wel bij man?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 12:53   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherifo
hee haarmannetje ..nu heb je wel drie soorten shampo's..kan de ze er dan nog wel bij man?
Hehe , je kunt het je afvragen inderdaad .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 13:10   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar wat ik nog steeds niet snap dan. Als we DHT bekijken in het licht van de immuumtheorie, dan zou het helemaal niet meer nodig hoeven zijn om iets te doen met je DHT. Dan zou het genoeg zijn om wat te doen aan de aanvallen van het immuumsysteem op de follikels? Dat is toch wat volgens die theorie de inflammation veroorzaakt? Dus als je dat wegneemt (en ik heb begrepen dat Nizoral dat zelfs kan doen op het laagste niveau) dan moet je toch al een hele stap zijn, als het al daarmee niet opgelost is.
sja haarman, ik weet ook niet of alleen nizoral genoeg kan zijn. De wetenschap is ook nog druk aan het stoeien met AGA zoals je weet. Ook de rol van inflammation staat nog ter discussie. Op hairlosstalk.com staat er bijv. over:

Scalp skin contains more clusters of inflammatory cells than you would see in non-scalp skin. [...] Not many studies have been done to look at these cell clusters. [...] These studies always look at the inflammation after hair loss had developed. They didn't take into account the possibility that changes in the hair follicle DURING hair loss may attract the cells, and an inflammatory response. So there is a lot of argument among dermatologists over whether scalp inflammation in AGA actually contributes to AGA. Some well respected dermatologists believe that it does, while others say that scalp inflammation is common and seen even when AGA is not present.

Er moet dus nog een hoop onderzoek gedaan worden voordat we kunnen vaststellen of het bestrijden van de inflammation genoeg is ben ik bang.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 13:52   #13
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Ik gebruik enkel nog Nizoral, 'k was m'n haar maar om de 3 dagen, dus dat gaat wel...

De jeuk is in ieder geval al héél veel beter en hoofdhuid is ook 'n stuk minder vettig => haar wordt minder snel vet, wat altijd 'n voordeel is

Verminderde haaruitval heb 'k nog niet geconstateerd, niet door de Nizoral en niet door de minox, maarja, ben met beide nog niet zo lang bezig he
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 13:53   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
1% en 2% ketoconazole in onderzoeken zelfde resultaat

Ik lees net dat met de onderzoeken naar de 1% oplossing van ketoconazole dezelfde resultaten opleveren als de 2% oplossing!

Zie artikel: Nizoral 1% Study Shows Benefits for Androgenetic Alopecia

Dus Rooscure (1%) en Nizoral (2%) zijn even effectief. Het lijkt me zelfs beter Rooscure te gebruiken aangezien het nooit goed is van een middel teveel te gebruiken, dan kan het sneller zijn werking verliezen.

Met deze shampoo zijn even goede resultaten behaald als met 2% minoxidil, ook wel goed nieuws.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 13:59   #15
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik lees net dat met de onderzoeken naar de 1% oplossing van ketoconazole dezelfde resultaten opleveren als de 2% oplossing!

Zie artikel: Nizoral 1% Study Shows Benefits for Androgenetic Alopecia

Dus Rooscure (1%) en Nizoral (2%) zijn even effectief. Het lijkt me zelfs beter Rooscure te gebruiken aangezien het nooit goed is van een middel teveel te gebruiken, dan kan het sneller zijn werking verliezen.

Met deze shampoo zijn even goede resultaten behaald als met 2% minoxidil, ook wel goed nieuws.
Oke, dus we kunnen de Nizoral laten zitten en gewoon overgaan op Rooscure. Blijf jij nu bij Rooscure, of stap je toch over op Nizoral?

Ik ga dan denk ik eerst toch gewoon Rooscure gebruiken om te kijken wat het precies gaat doen (Rooscure is voor ons Nederlanders namelijk makkelijker te krijgen ook). Ik heb het eens eerder gebruikt en ik moet zeggen dat ik toen ook al genoot van een wasbeurt met Rooscure.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 12:58
nizoral creme Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 1 juni 2004 19:02
Nizoral 2% DHTkiller Medicijnen/haargroeimiddelen 1 28 mei 2004 23:37
nizoral veens764 Medicijnen/haargroeimiddelen 0 1 oktober 2003 19:20
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.