Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2020, 11:39   #1
Wesleyronald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 22
Geslacht:
HT 2500 crafts FUE Sapphire

Hallo Allemaal,

Ook ik heb er voor gekozen om een HT te doen. De corona perikelen hebben er wel voor gezorgd dat ik het juist nu heb gedaan ivm herstel etc.

Ik ben een man van 33 jaar en heb altijd al inhammen gehad omdat dat mijn haargrens is. Dit zorgde voor verschillende discussies jaren geleden dat ik al kaal werd. Dit was tot mijn 30ste niet het geval. Ik merk dat het bij mijn inhammen een stuk dunner is geworden. Dit is overigens best stabiel gebleven (afgelopen 365 dagen).

Ik heb altijd lang haar gehad waardoor het minder opvallend was dat het echt dunner werd. Heb op het moment alle kappers gingen sluiten vanwege corona mijn haar gemillimeterd. Op dat moment werd wel pijnlijk bevestigd dat het echt dunner is geworden. (Zie foto begin april).

Ook ik ga mijn hele HT proces + vorderingen delen. Dit doe ik ook voor de mensen die een ht overwegen maar echt behoorlijk twijfelen.
Ik heb ook veel getwijfeld en veel op het net gespeurd maar je komt geringe ervaringen tegen van mensen die het hebben gedaan. Recessies bijvoorbeeld vind ik persoonlijk onbetrouwbaar.
Zelf ben ik een behoorlijke hypochonder en bang voor naalden en vooral narcose ondanks dat ik nog nooit een operaties of iets dergelijks heb gehad. Een HT doen was echt een behoorlijke stap voor mij. 10 min voor het einde van mijn transplantatie had ik een euforisch gevoel door mijn eigen overwinning, van dit heb ik toch echt even gedaan.

Mijn verslag volgt in een volgende post.

Mijn vraag aan de mensen die dit lezen en al een HT hebben gehad.
Hoe zijn de eerste 10 a 14 dagen verlopen? Ik heb mij als hypochonder op het ergste voorbereid. Ik moet alleen zeggen dat het mij echt meer dan meevalt. Vind alleen die band storend en dat ik minder goed slaap aangezien ik normaal gesproken 180 keer tijdens mijn slaap draai en op mn buik slaap.

Ik had alleen op de dag van de ht alsof ik met mijn achterhoofd op een steen moest liggen die wel gewikkeld was in een handdoek ofzo. Het lag niet top maar dat gevoel was de volgende dag weer over.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg BCCDE1D1-8E94-43EC-9469-6B7C6C75B145.jpg‎ (163,5 KB, 410x gelezen)
Wesleyronald is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2020, 13:46   #2
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Top, ik ben heel benieuwd naar je verhaal en komende posts. Ga je zeker volgen.
Ik ben zelf over 2 weken aan de beurt. Goed om te lezen dat het herstel je vooralsnog meevalt. Ben benieuwd naar je vorderingen.
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2020, 15:20   #3
Wesleyronald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 22
Geslacht:
Afgelopen vrijdag 19 juni heb ik mijn HT gehad.

Consult:

Eerste consult als prettig en deskundig ervaren. Geven duidelijk aan wat er mogelijk is zodat je geen onhaalbare verwachtingen krijgt. Vond de dame ook niet commercieel opdringerig.

HT:
Vol met angst en echt flinke spanning naar de kliniek gegaan. Ik werd afgezet en opgehaald. Je wordt fijn ontvangen (met corona checks). Je wordt voorgesteld aan het team dat het gaat uitvoeren. Doen metingen (bloeddruk ed) en gaan aftekenen waar ze plaatsen. Na akkoord scheren ze haren weg en maken ze je gereed voor het nemen van de grafts.

Ik vond het naaldloos verdoven niet pijnlijk maar ook niet prettig. Daarna met vloeistof vond ik op gevoelige plekjes echt pijnlijk. Het ebt wel snel weg.

Ze hebben uiteindelijk 2500 grafts genomen Ipv 2800 (bij consult vastgesteld). Mijn donor gebied was erg goed werd mij verteld. (Gem 3 a 4 haren per zakje). Dit heeft ong 2,5 uur geduurd.

Ik mocht daarna zelf kiezen wat ik wilde. Door gaan of even lunchen. Het was rond 11 uur en had weinig trek dus ben door gegaan.

Het liggen op mijn rug voelde wel prettiger alleen ik had de hele tijd het idee dat ik een baksteen op mijn achterhoofd had. De arts legde uit met welke mesje de incisies worden gemaakt (sapphire) en werd net als de achterzijde vervolgens verdoofd. Je krijgt een tv voor je gehangen en netflixen maar. Ook de incisies en het plaatsen duurde ong 3,5 uur. Bij het plaatsen van de grafts waren ze uiterst gefocust en stil.

Het team wat de behandeling deed vond ik erg vriendelijk en stelde me ook goed gerust.

Ik heb op de dag van de HT wel last gehad van het gevoel dat ik een helm die te straks zat op had. Dit zorgde wel voor wat hoofdpijn. Daarnaast het gevoel van een baksteen op je achterhoofd waar je op ligt tijdens het slapen was ook minder prettig. Dit gevoel was de ochtend daarop wel voorbij gelukkig.

Het is mij tot nu toe enorm meegevallen (dag 2) en ervaar ik alleen last van die band die om mijn hoofd zit. Donorgebied en transplantatiegebied kriebelen wat en noem ik ook niet echt jeuk.

Vandaar ook mijn vraag hoe dit bij andere is? Is dit de stilte voor de (pijn)storm?

Mocht je vragen hebben stel ze gerust! Ben her en der vast wat vergeten.

Foto is na HT gemaakt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3B5E6323-7A25-4360-BED6-2E3A82E132C7.jpg‎ (147,1 KB, 358x gelezen)
Wesleyronald is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2020, 17:15   #4
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Proficiat dat je de stap hebt gezet! Denk dat het mooi gaat worden.

Wat je vraag over pijn betreft... na ongeveer 1 week kreeg ik plots zenuwpijn in het donorgebied zodra er druk op uitgeoefend werd, zoals bijvoorbeeld neerliggen op je hoofdkussen. Ik werd meteen gerustgesteld dat dit normaal is en met paracetamol kon ik toch probleemloos slapen. Na een 5-tal nachten was de pijn ook vanzelf weg.

Dat was voor mij ook letterlijk het enige waarvoor ik het woord "pijn" zou durven te gebruiken.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2020, 17:47   #5
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Hoi @Wesleyronald,

Tof dat je ook je HT ervaringen aan het delen bent. Doe ik ook sinds kort, maar ik zit nu nog in de pre-HT fase. Voel je vrij om ook mijn verhalen te lezen en erop te reageren.
Verder is het voor mij niet meer de vraag of of ik het ga doen, maar slechts wanneer.

Het kan aan mij liggen, maar ik kan nergens bij je terug lezen bij welke kliniek je bent gegaan. Zou je dat willen delen?
mjds is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 15:46   #6
Wesleyronald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchrobh Bekijk bericht
Top, ik ben heel benieuwd naar je verhaal en komende posts. Ga je zeker volgen.
Ik ben zelf over 2 weken aan de beurt. Goed om te lezen dat het herstel je vooralsnog meevalt. Ben benieuwd naar je vorderingen.
Ik ben erg benieuwd naar hoe jij het straks ervaren hebt. Wat laat je doen, hoeveel en welke methode?
Wesleyronald is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 16:07   #7
Wesleyronald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 22
Geslacht:
@grsuy mooi resultaat wat jij al hebt behaald. (Te zien in jouw posts).

@mjds, klopt inderdaad dat ik de naam van de kliniek niet heb genoemd. Ik stuur het je in een pb.

Update:

Vandaag ben ik weer bij de kliniek geweest om mijn haar de eerste keer te wassen en de instructies te krijgen. Vond dit best spannend omdat het weer de eerste keer is dat mijn haar/hoofd wordt aangeraakt.

Het los halen van het verband is pijnloos gegaan, sterker nog het was een opluchting om weer een briesje daar te voelen. Ook om even die zweetband af te hebben. Het wassen was ook heerlijk! Heb geen pijn ervaren maar genoten dat er ook weer wat water langs liep.

Zagen dat zowel mijn donorgebied als plantatie gebied er erg rustig uit zagen.
Wel een klein beetje zwelling van mijn hoofd. Werd gezegd dat dit er bij hoort en nog kon toenemen. Ik ervaar rond beide gebieden wat kriebels, dus geen jeuk, wat dus ook niet storend is.

Tot nu toe is alles me echt enorm meegevallen.

Fotos zal ik nog toevoegen.
Wesleyronald is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 20:48   #8
Dexter2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 55
Geslacht:
Ze hebben uiteindelijk 2500 grafts genomen Ipv 2800 (bij consult vastgesteld). Mijn donor gebied was erg goed werd mij verteld. (Gem 3 a 4 haren per zakje). Dit heeft ong 2,5 uur geduurd.


Werd gezegd dat dit er bij hoort en nog kon toenemen.


Ben je geholpen bij Visus? Deze complimenten en nog meerdere zijn tegen mij ook gezegd namelijk...Ook aantal grafts was 3000, tijden operatie is het verlaagd naar 2700. Zie eventueel mijn ervaringen...

Ik zie het nu pas, wat is de reden dat je geen kliniek naam opgeeft?
Dexter2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 21:00   #9
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Omdat hij dit graag per PB doet. En dan direct reclame kan maken over Visus.

Duidelijk ook dat hij zijn hoofdband half weghaalt, zodat je nieuwsgierig wordt naar waar hij is behandeld.

Ik zie steeds vaker nepaccounts zoals deze ook opduiken voor visus. Eerst waren het vooral de turken. Maar blijkbaar nemen de "turkse" klinieken ook deze vorm van reclame over van de turken.

Let maar op hoeveel nepaccounts er zijn die zogenaamd allemaal.bij visus zijn behandeld. Vervolgens reageert er weer iemand die bij visus behandeld gaat worden enz enz.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 21:11   #10
Dexter2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 55
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Binum Bekijk bericht
Omdat hij dit graag per PB doet. En dan direct reclame kan maken over Visus.

Duidelijk ook dat hij zijn hoofdband half weghaalt, zodat je nieuwsgierig wordt naar waar hij is behandeld.

Ik zie steeds vaker nepaccounts zoals deze ook opduiken voor visus. Eerst waren het vooral de turken. Maar blijkbaar nemen de "turkse" klinieken ook deze vorm van reclame over van de turken.

Let maar op hoeveel nepaccounts er zijn die zogenaamd allemaal.bij visus zijn behandeld. Vervolgens reageert er weer iemand die bij visus behandeld gaat worden enz enz.
Hi Binum,

Ik zie het inderdaad, dat hij bij Visus is behandeld (te zien aan het bandje en de logo). Ik hoop echt niet dat hij reclame maakt, dat zou dan betekenen dat er bij Visus bij elke klant dezelfde werkwijze wordt gehanteerd.

Dit doet mij niet goed...

Laatst gewijzigd door Dexter2020; 22 juni 2020 om 21:13
Dexter2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 21:19   #11
Wesleyronald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 22
Geslacht:
De reden dat ik de kliniek niet noem is om juist dit soort gedachten te voorkomen. Heb het namelijk al bij andere ook als reactie gezien.

Ik heb zelf enorm veel angsten gehad en de drempel was daardoor behoorlijk. Ik deel mijn ervaring alleen om mensen wat mee te geven. Ik had dit namelijk zelf ook nodig maar gebrek aan goede ervaringen was helaas aan de orde.

Het maakt mij overigens niet uit of je wel of niet denkt dat ik reclame maak. Ik weet zelf dat ik geen belang bij reclame maken of iets dergelijks voor de betreffende kliniek.

De complimenten van de behandelaar tijdens de HT trek ik zelf ook nu in twijfel.
Zolang het resultaat er uiteindelijk maar is. Want daar doe ik het voor (de HT).
Wesleyronald is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 21:21   #12
Dexter2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 55
Geslacht:
Hoi Wesley,

Thx voor je reactie. Hoe denk jij erover dat er bij jou ook exact 300 grafts minder is geworden tijdens de HT?
Dexter2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 21:28   #13
Wesleyronald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 22
Geslacht:
Ik had ook mijn vraagtekens bij het minder nemen van de grafts. Ik wil tenslotte een volle bos haar en een resultaat waar ik echt blij mee kan zijn. Ik vertrouw er op dat zij de juiste afweging hebben gemaakt in de hoeveelheid.

Maar het stelselmatig, zoals het nu lijkt, minder oogsten/plaatsen doet mij ook niet veel goeds.
Wesleyronald is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 21:43   #14
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesleyronald Bekijk bericht
De reden dat ik de kliniek niet noem is om juist dit soort gedachten te voorkomen. Heb het namelijk al bij andere ook als reactie gezien.

Ik heb zelf enorm veel angsten gehad en de drempel was daardoor behoorlijk. Ik deel mijn ervaring alleen om mensen wat mee te geven. Ik had dit namelijk zelf ook nodig maar gebrek aan goede ervaringen was helaas aan de orde.

Het maakt mij overigens niet uit of je wel of niet denkt dat ik reclame maak. Ik weet zelf dat ik geen belang bij reclame maken of iets dergelijks voor de betreffende kliniek.

De complimenten van de behandelaar tijdens de HT trek ik zelf ook nu in twijfel.
Zolang het resultaat er uiteindelijk maar is. Want daar doe ik het voor (de HT).
Teveel red flags dat je een fakeaccount.


Wil je best geloven. Maar dan moet je even een foto maken met een papiertje met mijn username erop.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2020, 21:44   #15
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter2020 Bekijk bericht
Hi Binum,

Ik zie het inderdaad, dat hij bij Visus is behandeld (te zien aan het bandje en de logo). Ik hoop echt niet dat hij reclame maakt, dat zou dan betekenen dat er bij Visus bij elke klant dezelfde werkwijze wordt gehanteerd.

Dit doet mij niet goed...

Hebben ze jou gevraagd om een review achter te laten?
Binum is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.