Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2019, 00:58   #1
anoniem1011
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2019
Berichten: 3
Geslacht:
21 en kalend - wat is jullie advies?

Goede avond,


Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben 21 jaar oud en merk sinds een jaar dat mijn haar dunner wordt (inhammen en kruin). In de eerste instantie had ik het niet door en dacht dat het tijdelijk zou zijn omdat ik zo jong was, maar ik ben erachter dat het echt beginnende mannelijke kaalheid is. Met de dag lijkt het moeilijker te worden om een fatsoenlijk kapsel samen te stellen in de ochtend.


Het ergste van alles vind ik dat de bovenstaand beschreven situatie ervoor zorgt dat ik slecht in mijn vel zit. Gesprekken in het dagelijkse leven lopen niet meer soepel en ik kan me niet focussen op de dingen waar het in het leven om draait (plezier maken, school, sporten etc.). Altijd speelt het in mijn hoofd dat ik kalend ben. Het heeft veel invloed op mijn zelfvertrouwen en ik blijf zelfs thuis soms.


Ik heb een bijlage toegevoegd van de situatie. Hopelijk kunnen jullie mij van een goed advies en mogelijke tips voorzien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20190306_221747.jpg‎ (150,6 KB, 377x gelezen)
anoniem1011 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2019, 12:39   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Komt me helaas bekend voor, en een super vervelende situatie om in te zitten. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om de haaruitval onder controle te krijgen. In eerste instantie adviseer ik wel om met je huisarts te praten. Even controleren of er niks anders aan de hand is is altijd verstandig.

Mocht het erfelijke haaruitval zijn dan is er eigenlijk een aantal opties die je ofwel los kunt gebruiken, of kunt combineren voor maximaal effect. Dat is een shampoo (ik kies Revita), een lotion (ik kies nanoxidil) en eventueel een supplement.
Mocht je dat niks vinden dan kun je ook kijken naar LLLT.

Met toppik haarvezels kun je helpen dunne plekken te verbergen, of je haar lekker kort houden. Succes.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2019, 20:08   #3
anoniem1011
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2019
Berichten: 3
Geslacht:
Bedankt voor de tips. Bij de huisarts ben ik geweest, die zegt dat het beginnende mannelijke kaalheid is.
anoniem1011 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2019, 23:17   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem1011 Bekijk bericht
Bedankt voor de tips. Bij de huisarts ben ik geweest, die zegt dat het beginnende mannelijke kaalheid is.
je moet voor jezelf bedenken hoe gemotiveerd je bent er iets aan te doen. het klinkt alsof je er erg onder lijdt; velen hier op dit forum kunnen zich dat goed voorstellen.
heb je al een beetje op dit forum gelezen? dan weet je van het finasteride-dilemma (werkt goed, maar heeft voor sommigen bijwerkingen; zeker op jouw leeftijd moet je die serieus nemen), en ook wat minoxidil eventueel voor je kan doen. uiteindelijk is het jouw lichaam en jouw afweging wat jouw haar jou waard is. als je gerichte vragen hebt, vooral stellen.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 01:44   #5
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem1011 Bekijk bericht
Bedankt voor de tips. Bij de huisarts ben ik geweest, die zegt dat het beginnende mannelijke kaalheid is.
SMP is ook een optie
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 01:47   #6
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem1011 Bekijk bericht
Bedankt voor de tips. Bij de huisarts ben ik geweest, die zegt dat het beginnende mannelijke kaalheid is.
SMP is ook een optie

https://www.youtube.com/watch?v=VzIfzj1lH84&t=46s
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 12:50   #7
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
Sorry Roel, maar dat is het laatste wat ik iemand zou aanbevelen. Teveel horrorverhalen over gehoord. Het is niet lichaamseigen, dus de kans op afstoting is groot.

Anoniem, ik was ook 21 en vond het een hel. Later kun je het waarschijnlijk wel relativeren, maar daar heb je niets aan. Probeer het haar in elk geval kort te houden, eventueel vitamine-supplementen, ijzer, zink, vitamine B. Je kan je nog inlezen in de medicijnen/haargroeimiddelen-rubriek, focus je niet alleen blind op het resultaat, maar kijk ook naar de eventuele bijwerkingen.
In de tussentijd, geniet van de dingen die leuk vindt.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2020, 11:45   #8
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
@henk wat is er mis met het aanbevelen van SMP? Er zijn inderdaad veel horrorverhalen, maar dat heeft alles te maken met waar en door wie je de behandeling laat uitvoeren, en deze zijn ook voornamelijk afkomstig uit de beginjaren. Net als met een HT, is goedkoop vaak duurkoop. Er zijn op gebied van SMP helaas veel prutsers in de markt, en er is weinig controle op kwaliteit. Maar ga je voor een goede kliniek, dan is er geen enkele reden om een slecht resultaat te verwachten. Daarmee is SMP gewoon een hele waardevolle cosmetische oplossing voor diffuse haarverliezers.

Ik ben persoonlijk overigens geen fan van SMP op een kale kop. Dan liever kaal. Maar bij diffuus patroon een goede uitkomst en dus een terechte aanbeveling van Roel.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 20:39   #9
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalen=balen Bekijk bericht
@henk wat is er mis met het aanbevelen van SMP? Er zijn inderdaad veel horrorverhalen, maar dat heeft alles te maken met waar en door wie je de behandeling laat uitvoeren, en deze zijn ook voornamelijk afkomstig uit de beginjaren. Net als met een HT, is goedkoop vaak duurkoop. Er zijn op gebied van SMP helaas veel prutsers in de markt, en er is weinig controle op kwaliteit. Maar ga je voor een goede kliniek, dan is er geen enkele reden om een slecht resultaat te verwachten. Daarmee is SMP gewoon een hele waardevolle cosmetische oplossing voor diffuse haarverliezers.

Ik ben persoonlijk overigens geen fan van SMP op een kale kop. Dan liever kaal. Maar bij diffuus patroon een goede uitkomst en dus een terechte aanbeveling van Roel.
Satya kliniek is heel erg goed in india en doet dit waar echt nodig. Dan met biofibre
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 20:41   #10
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Sorry Roel, maar dat is het laatste wat ik iemand zou aanbevelen. Teveel horrorverhalen over gehoord. Het is niet lichaamseigen, dus de kans op afstoting is groot.

Anoniem, ik was ook 21 en vond het een hel. Later kun je het waarschijnlijk wel relativeren, maar daar heb je niets aan. Probeer het haar in elk geval kort te houden, eventueel vitamine-supplementen, ijzer, zink, vitamine B. Je kan je nog inlezen in de medicijnen/haargroeimiddelen-rubriek, focus je niet alleen blind op het resultaat, maar kijk ook naar de eventuele bijwerkingen.
In de tussentijd, geniet van de dingen die leuk vindt.
Maar is ook om die jongen te redden, maar ze doen wel eerst 100 test om te kijken als ze niet uitvallen wordt door een expertise gedaan. SMP blijft 3 jaren dan vervaagd, maar zou je mij iets meer kunnen vertellen over die horror verhalen?


https://www.youtube.com/watch?v=9Q2PZvKQe8w


https://www.youtube.com/watch?v=BxErKmK26EM

Laatst gewijzigd door roel2000; 26 juli 2020 om 20:45
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2020, 15:49   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Het is al eens besproken op Haarweb.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5744
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.