Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2012, 11:18   #136
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
@ Fleurr: thx! Ik heb me reeds herpakt hoor ik voel alleen dat nu alles wat aan het groeien is, het verleidelijk is om te voelen en te trekken. Ik trok meestal de nieuwe korte haren eruit en na meer dan 40 dagen niet te trekken zijn er heel veel
Ik heb altijd veel gedaan met mijn haar: geverfd, opgestoken, kort laten knippen,... ik gaf de kapper vaak carte blanche en na 12 jaar trekken mis je dat toch wel enorm... Ik zal al blij zijn als ik ooit nog eens mijn haar kan laten loshangen, maar ik hoop dat ik sterk genoeg blijf en ik terug fier alles kan doen met mijn haar zonder de onzekerheid... Maar daar ben ik hier niet de enige in
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2012, 19:36   #137
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
@Karentje: I know the feeling! Dit herken ik zeer goed, maar we blijven volhouden he! @Fleurrr: prima bezig!
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2012, 21:44   #138
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Karentje, ook ik vind die haren van 2-3cm het meest verleidelijk, gek genoeg..
Ik heb trouwens een tweede trekvrije dag op rij achter de rug! Dat zijn in 2012 al 5 van de 10 dagen, op zich al véél beter dan 2011.

Ik had trouwens nog een vraagje, welke shampoo gebruiken jullie eigenlijk? Ik ben gewoon van mijn haren heel vaak te wassen, ze worden snel vettig en dan kan ik niet alles even goed verbergen.. Iemand een "wonder"shampoo die je haar wat langer in model houdt?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 10:48   #139
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
@ Piekes: zolang we elkaar hier kunnen blijven steunen hé!!

@ Fleurr: super goed bezig! Ja die korte haren zijn het verleidelijkst, voor mij omdat ze zo onperfect zijn: ze zijn kort, krullerig, niet glad glad...

Ik gebruik een zachte shampoo van de apotheker (omdat ik roos krijg van supermarkt merken) maar ik vrees dat er niet zo'n shampoo bestaat die ervoor zorgt dat het langer proper blijft: doordat we continue met ons haar bezig zijn, al is het maar om te voelen hoe lang de stoppels geworden zijn, zorgen we ervoor dat we de talk van ons hoofdhuid op ons haar komt en daardoor rapper vuil wordt... Ik was mijn haar ook iets meer nu omdat ik voel dat het nog aantrekkelijker is om aan mijn haar te trekken als het niet pas gewassen is, dan lijken ze precies dikker...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2012, 18:24   #140
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hoi!

De voorbije dagen (late avonden eerder) waren voor mij niet trekvrij. De stress van mijn examens werd te groot en daar heb ik aan toe gegeven... Helemaal niet zoveel als vroeger, gelukkig, maar het is alleszins niet goed. Nu kan ik het terug even wat rustiger aan doen dus tijd om me te herpakken en om absoluut NIETS te trekken!

Hoe gaat het bij jullie?
Bolleke, miejefke, alles oké?

xxx
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 10:37   #141
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Super Fleurrr dat je in deze stressperiode meer trekvrije momenten hebt dan anders, laat je niet ontgoochelen door die keren dat er eens wat sneuvelt! Zet em op!!!
Hoe gaat het bij de rest? Gr Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2012, 20:49   #142
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Héhé, verhuis achter de rug, oef. Wonderwel heb ik hier nog geen trekdrang gehad (sinds zaterdag dus). Ik voel me dan ook supergoed in dit nieuwe stekkie! Alle chaos van het grote huis netjes opgeruimd en een nieuwe start genomen. Ik maak mezelf geen blaasjes wijs dat ik nu opeens zou veranderd zijn, maar toch... Wie steeds blijft doen wat hij altijd gedaan heeft zal nooit iets zien veranderen in zijn leven. Dus om te veranderen moeten we voorwaarden scheppen die de verandering mogelijk maken. Dat is dus gebeurd en... het voelt op dit moment zeer goed , dus hou ik me daaraan vast en hoop op een trek-arme toekomst! Yes!!
Duimen jullie mee?

Hoe gaat het met jullie? Ik begin zwaar na te denken over een nieuwe bijeenkomst, ergens in de lente... kan voor velen onder ons een stimulans zijn, niet??
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 13:43   #143
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
't Is hier wreed stil... lukt het zo'n beetje of eenieder in z'n eigen dipje??
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 21:11   #144
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hey Bolleke! Met mij gaat het nog steeds prima, op gebied van TTM toch (dag 76). Beetje op de sukkel met gezondheid, heel wat onderzoeken en pijnlijke spuiten int vooruitzicht, maar nog steeds trekvrij dus supercontent! Ik blijf het zo vreemd vinden dat ik ineens een klik heb gemaakt van 'elke dag veel trekken' naar 'totaal niks meer'. Nog geen terugval gehad en ik ga er gewoon van uit dat ik die ook niet ga krijgen (positief denken he). Hoe gaat het met jou? Wat houdt zo'n samenkomst precies in? Ik vind het zelf nog een beetje eng om me zichtbaar te maken, nu plakt er nog geen gezicht op mij he ;-). Lekker veilig achter m'n pc wat typen, dat gaat me wel goed af. Ik vind het echt lef hebben om je zo letterlijk bloot te geven, das je echt wel kwetsbaar opstellen he! Gaan de bijeenkomsten door in Nederland? Ikzelf ben trouwens van België, want ik heb de indruk dat de meesten hier in Nederland wonen? Of is dat een verkeerd idee misschien? Liefs Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 22:23   #145
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Hoi Bolleke en piekes,
Sorry dat het alweer even geleden is, die examens eisen veel tijd van me.
Ze gaan niet zo heel goed jammer genoeg, en de avond ervoor geef ik altijd toe aan het trekken. Voor de rest gaat het redelijk goed, vandaag weer een trekvrije dag achter de rug!

Bolleke, wat leuk dat je eindelijk goed geïnstalleerd bent! Voel je je nog altijd zo goed?
Piekes, 76 dagen, wow! Ik hoop dat je gezondheid snel vooruit gaat, dat is uiteindelijk nog het allerbelangrijkste!

Ikzelf heb ook wel wat schrik voor een 'echte confrontatie' omdat in mijn omgevind (bijna) niemand er van weet.
Tinniemans zie ik wel af en toe, en dat is helemaal niet zo 'eng' als ik eerst dacht, piekes! (Ikzelf ben ook van België!)

Groetjes
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 14:18   #146
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,
Fleurr, Piekes en alle anderen,
Ik ben niet ingedommeld, maar heb het alweer veel te druk gehad.
Bolleke, leuk om te horen dat je goed gesetteld bent en vooral dat je er trekvrije dagen kunt creeren, houden zo hé.
Bij mij is dat een een 2 tal maanden gelukt, maar helaas door een vervelend telefoontje ben ik opeens geen plukken en dat in mijn nieuw appartement, ik had zo gehoopt dat ik er trekvrij zou blijven ! maar ja de anderen houden zich niet aan totale vernieuwing, ze bellen met dezelfde negatieve instelling als vroeger en verpesten de nieuwe sfeer.
Tracht zulke situaties te vermijden, of tenminste op voorhand in te calculeren zodat jij er jezelf tegen kunt beschermen.
Fleurr en Piekes, ik zie dat jullie echt wel goed bezig zijn, en een bijeenkomst zou wel deugd kunnen doen, ik ben trouwens ook een Belg.
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 17:56   #147
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Hallo, ik ben nieuw hier, al wel een aantal keer actief geweest. Ik ben bezig met een therapie om het af te bouwen. Ik heb nu 5 jaar TTM en ik ben jong, ik wil leven en dromen waar maken!
En het gaat goed. Ik heb mezelf een limiet gesteld, lager dan op de therapie de afspraak was. Tuurlijk heb ik af en toe een terugval, maar ik doe het veel minder dan voorheen. Trots.


Ik hoop deze zomer zonder extensions te hoeven doorbrengen en lekker te gaan zwemmen, zonder zorgen. Dus ik doe mee en zeg TTM gedag
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2012, 09:28   #148
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
vandaag 60 dagen trekvrij! Ok ik moet toegeven dat er af en toe wel nog een haartje sneuvelt, maar ik herpak me telkens en eet ze niet op dus voor mij is dit trekvrij Ik hang er niet vanaf... en heb al weer een dikkere bos haar!!
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2012, 11:14   #149
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Keigoed van je Karentje! Ik merk nu ook dat mijn haar terug wat dikker wordt en dat stimuleert toch wel enorm! Dus aan iedereen: het is echt de moeite waard (maar dat wisten jullie natuurlijk al ) Blijven proberen/volhouden!!! Groetjes Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2012, 14:13   #150
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Beetje stilletjes hier... hopenlijk is dat een goed teken
piekes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.