Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2012, 19:55   #1
viktor1406
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3
dermatillomanie

hallo, ik weet dat dit eigenlijk niets met ttm te maken heeft maar ik vond geen enkele andere site waar ik iets kon zeggen over mijn ervaringen.
ik heb net zoals de persoon in dit bericht last van "dermatillomanie"
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5137
zoals die persoon pulk ik dwangmatig het vel van mijn vingers en eelt op mijn voeten maar ik pulk het meest aan mijn duimen.ik heb geen echt traumatische dingen meegemaakt hoewel ik wel meer dan 6 jaar doodgepest ben op school en dat heeft wel diepe sporen nagelaten, gelukkig valt dat nu goed mee.
het is niet zo dramatisch als bij andere mensen want ik kom niet aan mijn handen en buiten mijn duimen pulk ik alleen het vel aan de bovenkant van mijn vingers weg. het duurt soms wel 2 weken eer dat ze zijn genezen en als ik het zolang volhoud voelt mijn huid aan alsof er een vlies over zit en begint spontaan te schilferen waardoor ik er automatisch terug aan begin te plukken.
het heeft bijna geen invloed op mijn leven maar veel vrienden die het zien maken er wel opmerkingen over en ik zou er graag mee stoppen, maar dat gaat gewoonweg niet!ik probeer er af te blijven maar zodra ik er even niet op let zit ik er terug aan te pulken heeft iemand tips?
viktor1406 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 21:03   #2
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hey Viktor! Ik heb TTM, maar pulk regelmatig ook aan eeltplekjes en oneffenheden. Op dit moment ben ik TTM-vrij maar het prullen en prutsen aan velletjes enz kan ik moeilijk laten. Voelt ook aan alsof het sterker is als mezelf. Wat jij omschrijft is niet zo anders dan wat de meesten hier ervaren denk ik, dus we herkennen jouw verhaal ook wel. Wat traumatische ervaringen betreft; je moet het soms ook niet te ver gaan zoeken, gepest worden is trouwens niet te onderschatten, dat laat ook zijn sporen na. Jammer genoeg triggert het soms iets in ons waar we aanleg voor hebben, zo (zo denk ik er over he, daarom is het niet persé zo he!)
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 21:04   #3
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
oeps iets te senl ;-). Ik heb het dan over bv TTM of over andere zaken. Hier kan je allesinds je verhaal kwijt. Welkom! Liefs Piekes x
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 18:16   #4
viktor1406
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3
bedankt voor de reacties maar ik probeer er eigenlijk vanaf te geraken maar omdat mijn vel begint te schilferen kan ik er niet afblijven, zijn er geen zalfjes om de huid soepel te houden ofzo?
viktor1406 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 20:49   #5
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
uiercreme helpt het beste vind ik persoonlijk!
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 16:50   #6
viktor1406
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piekes Bekijk bericht
uiercreme helpt het beste vind ik persoonlijk!
bedankt, ik zal het proberen
viktor1406 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.