Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2012, 15:15   #181
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Karentje,
Ik hoop dat je ondertussen al wat meer ruimte voor jezelf hebt gevonden, dat is toch echt wel van belang !
Piekes,
Stand houden hé, hopelijk brengt je werk geen extra stress met zich mee.
Bolleke,
Hoe is het nog ? mogen er bij jou ook stressloze rustperiodes ingelast worden?

Ikzelf was gedwongen om het een weekje rustigaan te doen, ik had een vervelende griep te pakken. Hopelijk ben ik nu ook weer rap helemaal fit want luieren is heel heel slecht voor mijn ttm.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2012, 16:27   #182
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
@Miejefke: jammer genoeg niet, tis met vallen en opstaan, maar langer dan 1 dag trekvrij lukt me niet :s en de trouw komt dichterbij en toch kan het me niet genoeg stimuleren om te stoppen
Ik probeer elke dag terug zo lang mogelijk niet te trekken, maar vanaf ik toegeef aan 1tje, dan is het hek van de dam....
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2012, 09:52   #183
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Vandaag is het zonnetje van de partij, geniet ervan en doe vitamientjes op en steek ttm in je achterzak.

Een zonnige en ttm -arme dag toegewenst !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2012, 13:02   #184
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
De zon doet idd wonderen...
Sinds onze verhuis woon ik nu 200 m van het groene hart van Deurne (Rivierenhof). Ik neem me voor om bij elke vrije dag een fikse ochtendwandeling te maken.. ook deze morgen, genoten van mijn groene lente-ontluikende achtertuin!! Heerlijk!
Met de ttm gaat het goed, niet helemaal trekvrij, maar op sommige dagen ben ik er gewoon niet mee bezig, geen drang, geen dwang... Goed voor jezelf zorgen is en blijft dus een belangrijke voorwaarde om trek-arm door het leven te gaan. En de balans in evenwicht houden... :-)

Miejefke, volgende week vertrekken we voor een week naar Oostenrijk. Daarna moeten we nog maar eens afspreken in Gent. Anderen zijn ook welkom natuurlijk... !

Karentje, wanneer is de trouw? En waar? Onze dochter trouwt op 5 mei in de Carolus Borremeuskerk. Lange haren zal ik niet hebben, maar een mooi haarlint zal mn dag toch niet stuk maken!!

Piekes, nog steeds goed bezig?? Bedenk hoe veel beter je je voelt nu je in je eigen kracht kan staan!!

Lotte, troost je... ikke in april veertig jaar ttm... ;-(

Sterkte allemaal! xx
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2012, 20:33   #185
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Hoi allemaal. Ben intussen meer dan 4 maand trekvrij en het voelt alsof de tralies waar ik achter zat verdwenen zijn. Ik voel me zoveel vrijer, en idd Bolleke ik realisseer me dat ik echt in m'n eigen kracht sta! Ik wens jullie dit allemaal toe! Heel veel liefs en hoop van Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2012, 20:17   #186
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
@ bolleke: we trouwen het stadhus van Edegem (waar we ook wonen) op 04/08/2012 en het feest gaat in Verbeke Foundation in Kemzeke zijn, speciale locatie maar iets typisch voor ons: georganiseerde chaos
Ondertussen heb ik wel weer 2 trekvrije dagen achter de rug! Ik Ben terug beginnen sporten: cliche om kilookes voor de trouw wat kwijt te geraken lol Maar het velt goed aan waardoor ik natuurlijker ook zelf wat rustiger ben en met mezelf meer in het reine sta... Ik hoop dat ik dit positieve gevoel terug mee naar mijn werk kan nemen morgen!
Btw ook proficiat met de trouw van je dochter he!

Aan iedereen: doe zo voort: trek arm of trekvrij, zolang je zelf maar trots op jezelf kan zijn voor al hetgeen je al bereikt hebt!
Die zonnestraaltjes doen inderdaad deugd!
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2012, 23:22   #187
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Ik lig nu in bed, heb zoveel haar uitgetrokken! Heb geen wenkbrauwen meer. Ik wist niet wat ik moest doen en moest dit even van me af schrijven. Morgenochtend voel ik me weer klote, verdrietig en boos! Ik wil stoppen ik wil mijn wenkbrauwen terug

Liefs Halla
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2012, 10:13   #188
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
@ Halla: schrijf het maar van je af, we weten allemaal maar al te goed hoe kl*te dit voelt... Weet je voor jezelf wanneer je juist aan je wenkbrauwen trekt? Bij mij helpt het om elke dag met goede moed te starten en het trekken zo lang mogelijk uit te stellen: de ene dag lukt dit 1 uurtje, de volgende 2 uur en voor je het weet heb ik een hele dag niet getrokken... Als ik dan herval, dan begin ik terug opnieuw... en zo ben ik ook terug weer aan dag 3 trekvrij bezig...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2012, 10:42   #189
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Goede reis !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2012, 11:06   #190
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
@ Karentje, wat goed van je! Ik probeer het ook uit te stellen maar de afgelopen weken heb ik daar de kracht niet voor en voor ik het weet ben ik weer aan 't trekken en soms de hele dag door. En vooral s'avonds, het is voor mij een soort onspanning, uitlaatklep. Een afsluiter van de dag. Ik was een jaar trekvrij en daarna sluipte het er weer langzaam in bij mij. Ik ga proberen elke dag de strijd aan te gaan met mezelf en de kracht te vinden maar het is ZOO moeilijk! pff...ben ten einde raad. En heel erg boos op mezelf. Kan de hele dag wel huilen.

XXX

Succes allemaal.
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 23:05   #191
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Ik ben begonnen met een nieuwe therapie, maar echt veel vertrouwen hebben ik en mijn ouders er niet meer in. De therapeut die ik nu heb is echt een trut, maar ik zal het ermee moeten doen. Er is gedoe over het feit dat de dokter mij medicatie voorschotelde als extra optie. Maar mijn therapeut zegt daar nog nooit gehoord van te hebben. Het zal wel.
Ik ben het zat. Vijf jaar al. Vijf jaar te lang, naar mijn mening. Mijn vader is vanochtend begonnen over een opname. En eerlijk gezegd, ik geloof hem. Het is nog de enige optie. Al die uitstapjes naar Nijmegen helpen niets. Sinds ik daar een therapie volg, gaat het allemaal slechter. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Het wordt tijd van gerichte hulp. Hulp die ik echt nodig heb. Mijn hele jeugd is verpest door dit. Alles is weg, ik kan niets zo.
Ik ga er serieus over nadenken. Als ik wil gaan leven en mijn dromen waar wil maken, zal ik er voor moeten gaan. Hoe moeilijk het ook is en zal worden.
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2012, 12:42   #192
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Coldplayer,

Ik kan u weinig raad geven in verband met een opname, wees blij dat je ouders je ondersteunen want dat is niet altijd vanzelfsprekend. Ik hoop dat je hier iemand treft die positieve ervaringen heeft in verband met opnames.
Je (maar ook je ouders) willen er echt iets aan doen, en dat is al een hele stap, denk aan jezelf en overweeg alles grondig.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2012, 16:45   #193
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Miejefke,

Misschien dat uit mijn verhaal is gekomen dat mijn ouders mij ondersteunen. Helaas, was het maar zo. Mijn moeder worstelt met de frustraties die ze vervolgens op mij afreageert. En dat terwijl het voor mij het allerergste is. Ik snap het wel, het is voor haar ook moeilijk. Maar toch. Al vanaf mijn 12e lig ik in een oorlogsgebied met mijn moeder, dus van haar verwacht ik niets. Enkel negatieve opmerkingen over mij, naar mij toe. Maar ze bedoelt het goed, dus ik zal het maar accepteren. (:

Ik kom trouwens met mijn verhaal in de CosmoGIRL van april.
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2012, 22:11   #194
Halla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2011
Berichten: 22
Ik blijf maar hangen in die stomme terugval. Gisteren de hele nacht gehuild. Volgende ochtens werd ik wakker met dikke ogen, geen wimpers en geen wenkbrauwen. Hate my life this moment!
Halla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 11:40   #195
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Goldplayer,
Hoe gaat het nu met u? ik las in een andere topic dat je sterk twijfelt wat de bebandeling betreft, kies momenteel wat je zelf het beste vind, en probeer het. ik wens je veel succes

Halla,
Wat jammer van je terugval, natuurlijk heb je daar spijt en verdriet van, tracht toch weer de moed bij elkaar te rapen , je bent meer dan wimpers en wenkbrouwen !

Bolleke,
Hoe was het in Oostenrijk, kunnen herbronnen?

Ikzelf tracht te genieten van het mooie voorjaar, houd mijzelf bezig met aangename dingen en blijf positief. Als er nu en dan haartjes sneuvelen voel ik mij niet slecht, het zijn er maar een paar en niemand die zich daarover zorgen maakt, waarom zou ik dat dan doen?

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.