Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 april 2012, 11:08   #211
Passiebloem
HaarWeb lid
 
Passiebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2010
Berichten: 11
Ik ga vandaag even kijken. Bedank dat je het even deelt.

Groetjes, Passiebloem
Passiebloem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2012, 21:44   #212
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké, durf het bijna niet hardop zeggen (schrijven), maar vandaag dus tiende dag op rij... helemaal trekvrij!!
Tinneke, doe je nog mee?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 11:17   #213
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi bolleke,

Goed nieuws zeg! ben blij voor je!
ik doe nog mee! ik ben donderdag/vrijdag/zaterdag trekvrij (enkel zat 2 of 3 haartjes) geweest. gisteren mindere dag gehad (moe, ziek, ongewassen haar, ... allemaal bekende triggers maar had de puf niet om er tegenin te gaan). vandaag nog steeds ziek (en dus alleen thuis > gevaarlijk) maar heb meer moed om er tegen te vechten, dus nog niets getrokken.

Let's do this!
x
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 11:30   #214
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
hoi allemaal! Heel lang geleden dat ik nog iets van me heb laten horen! Ik ben nog steeds trekvrij, waar ik heel erg fier op ben en ik voel me innerlijk ook pakken rustiger. Wil niet zeggen dat ik geen stresssituaties meer meemaak (absoluut wel!), maar om een of andere reden krijgt de drang/dwang niet meer de bovenhand, heb ik zo goed als geen last meer van. Ik hoop dat dit jullie kan motiveren om de draad terug op te pakken of om verder vol te houden, want het is de moeite waard! En zoniet, lukt het de volgende keer wel of wel wat beter, ik geloof in jullie! Geloof vooral wat in jezelf, want dat is uiteraard het belangrijkste!!8 Liefs piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 16:04   #215
Passiebloem
HaarWeb lid
 
Passiebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2010
Berichten: 11
Super en goed van jullie. En piekes is zeker ook een bemoediging.
Ik ben vandaag 3 dagen trek vrij

Gaat goede kant op

Passie
Passiebloem is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 19:31   #216
Invisible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 6
Hey iedereen,

Ik probeer ook trekvrij te blijven alleen lukt het me totaal niet..
Hebben jullie tips voor me?

En echt knap dat jullie al een aantal dagen trekvrij zijn!

Groetjes Eline
Invisible is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2012, 14:59   #217
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi Invisible,

Ik probeer vooral mijn aandacht ergens anders op te vestigen. en dat werkt soms heel goed, soms minder.

Ik heb nu toch weer 2 slechte dagen achter de rug (maandagnamiddag beginnen trekken en precies niet kunnen stoppen tot dinsdagavond), ik was ziek, moe, alleen thuis ... maar gisteren terug gaan werken, na het werk met vriendinnen afgesproken en de ergste drang is weer voorbij, gisteren niets en vandaag 2 haartjes getrokken. dat is voor mij al een goed resultaat. ik fixeer me niet te hard op die nul haren trekken, want daar geraak ik slechtgezind en zenuwachtig van. als ik op een dag maar 1 of 2 haartjes trek, ben ik al héél blij.

ik probeer me er echt bewust van te worden als ik met m'n hand naar m'n haar ga (waarom doe ik dit nu en stop ermee!) en ik probeer niet te veel alleen thuis te zijn en energie te halen uit leuke dingen (shoppen, afspreken, goed werken, ...)

succes!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2012, 15:21   #218
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Heej allemaal,

Lang geleden dit.
Heb even snel het een en ander gelezen.

Het doet me echt deugd te lezen dat er mensen zijn die al maanden trekvrij zijn.
Mij wilt het maar niet lukken

Het is nu alweer een week geleden dat ik best een erge terugval gehad heb. Daarna nog enkele haartjes geplukt.
Dus ik dacht ik ga weereens hierop reageren en het is geweldig te lezen dat er genoeg mensen zijn die het wel gelukt is.
Uiteindelijk zijn WIJ ZELF degene die het moeten doen.

Dus vanaf vandaag zal ik er weer tegenaan gaan en zal koste wat het kost 20dagen trekvrij blijven!!!

Voor degene die dagenlang trekvrij zijn, ga zo door!!
De mensen die net als ik nog erg hiermee wostelen, blijf je best doen, geef niet op! Ook wij zullen trots op onzelf worden<3

Groetjes,
Elizee
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2012, 17:48   #219
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wonder boven wonder, het lukt me nog steeds. Op 5 april had ik een deal met mezelf afgesloten: als ik tot 5 mei (huwelijk dochter) niet zou trekken dat die dag de zon zou schijnen! Dus, we zijn vandaag 19 april... al veertien dagen helemaal trekvrij, YES!!! Soms nog wel wreed veel 'goesting', maar toch kunnen weerstaan aan de drang.
Maar... heb een dubbel gevoel: enerzijds blij, voldaan en fier, anderzijds... kan ik niet ontkennen dat ik 'het' soms mis...
Maar ik wéét: hoe langer ik trekvrij blijf, hoe minder 'goesting' ik zal hebben...
Nu maar hopen dat ik geen terugval krijg na de zon op 5 mei!!

Dus, wat kan ik meegeven als tip: zoek een doel, werk er naartoe en maak het doel belangrijk genoeg om supergemotiveerd te zijn!!!
Sterkte aan iedereen!! XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2012, 18:22   #220
Invisible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinneke Bekijk bericht
hoi Invisible,

Ik probeer vooral mijn aandacht ergens anders op te vestigen. en dat werkt soms heel goed, soms minder.

Ik heb nu toch weer 2 slechte dagen achter de rug (maandagnamiddag beginnen trekken en precies niet kunnen stoppen tot dinsdagavond), ik was ziek, moe, alleen thuis ... maar gisteren terug gaan werken, na het werk met vriendinnen afgesproken en de ergste drang is weer voorbij, gisteren niets en vandaag 2 haartjes getrokken. dat is voor mij al een goed resultaat. ik fixeer me niet te hard op die nul haren trekken, want daar geraak ik slechtgezind en zenuwachtig van. als ik op een dag maar 1 of 2 haartjes trek, ben ik al héél blij.

ik probeer me er echt bewust van te worden als ik met m'n hand naar m'n haar ga (waarom doe ik dit nu en stop ermee!) en ik probeer niet te veel alleen thuis te zijn en energie te halen uit leuke dingen (shoppen, afspreken, goed werken, ...)

succes!
Hoi Tinneke

Bedankt voor je reactie! Ik kan eigenwijs zijn. Ik werk bijv. het liefst alleen op mijn kamer, maar ik denk dat ik nu wat meer de woonkamer ga opzoeken. Ik lees namelijk veel, wat jij ook doet, dat iedereen gezelschap opzoekt. Bij mij gaat het de laatste dagen best goed, mijn wimpers zijn geen slachtoffer geworden en gisteren heb ik minder dan 15 hoofdharen getrokken. Ik kon eindelijk een keer tegen mezelf zeggen: stoppen.
Jij ook succes en ik weet zeker dat je na die twee slechte dagen weer de goede kant op gaat!
Invisible is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2012, 10:54   #221
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Dag allemaal! Leuk dat ik hier ook tips kan blijven volgen, ookal ben ik al 5 maand en 18 maanden trekvrij! Ik heb er zolang mee geworsteld, ik herken alle verhalen, dus als ik het kan, zal het jullie op het juiste moment ook lukken. En idd Bolleke, blijven volhouden ,die goesting gaat ECHT weg! Heel af en toe merk ik eens dat ik eraan denk of aan't prullen ben aan m'n haren, maar trekken doe ik nooit en de gedachte verdwijnt ook meteen. Ik kan het eigenlijk niet eens 'dwang' of 'drang' noemen. Het heeft gewoon niet veel betekenis meer voor mij. Het leven gaat door zoals anders, met dezelfde gebeurtenissen als daarvoor, maar ik voel me bevrijd! Ik ben geen slaaf meer van m'n eigen gedrag! Hou de goede moed erin en raap jezelf elke weer op als het tegenzit, zo is het mij ook gelukt! DE gouden formule bestaat niet, daarom zijn we allemaal anders, maar elkaar blijven steunen kan wonderen doen. Zo is het alvast mij gelukt!!! Liefs piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2012, 13:24   #222
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dankjewel Piekes, zo'n berichten doen altijd deugd!! Inderdaad is lotgenotensteun heel belangrijk, daarom dat ik hier nooit lang wegblijf ...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2012, 14:27   #223
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey iedereen,

dat van 'een doel vinden'. dat vind ik een goede tip. Mijn doel gaat vanaf vandaag zijn: mooi haar voor mijn trip naar New York (half juni) en eind juni mooi haar voor 4 dagen kamperen op Werchter!

Uit ervaring weet ik dat lange termijndoelstellingen voor mij niet makkelijk zijn, ik begin er vol goede moed aan maar dan geef ik het toch weer op. Ik zou mezelf eigenlijk dagelijkse doelen moeten stellen. Bv. maar maximum 5 haartjes trekken, ik ga het zo eens proberen. Voor mij is 5 haartjes al bijna gelijk aan trekvrij zijn .. helemaal trekvrij is natuurlijk fantastisch (knap Bolleke, ben zo blij dat je het goed doet! en 5 mei gaat er snel zijn! > dan wel weer een doel vinden!).

en piekes, tof dat je nog steeds meeleest en ons steunt!

Invisible, je hebt gelijk: onder de mensen komen helpt echt. je voelt je minder geneigd om te trekken want iedereen kan het zien EN je hebt iets om je aandacht op te vestigen. maar dat wil niet zeggen dat je constant onder de mensen moet zijn... als ik heel veel dingen te doen heb, dan word ik daar op den duur ook een beetje nerveus van (te veel MOETEN precies) en dan heeft dat ook weer een effect op m'n trekken. het is een beetje kwestie van de juiste balans vinden en op tijd ingrijpen.

Na mijn mindere dagen gaat het sinds woensdag weer veel beter, gelukkig maar! ik start met wat doelstellingen te stellen voor de komende dagen en dan zien we wel weer verder.

ik ben blij dat ik er opnieuw bewust mee bezig ben, ook al heb ik toch nog slechte dagen gehad, ik voel dat ik sneller de klik kan maken.

Succes allemaal!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2012, 12:41   #224
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
reeds 18 dagen... en het wordt makkelijker en makkelijker... kan het zelf amper geloven...
Hoe gaat het met de anderen??
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2012, 13:33   #225
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Bij mij gaat het ook nog goed, soms geen soms 2 haartjes per dag. volhouden dus!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.