Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2012, 13:43   #31
Marco84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2012
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
waarom is haartransplantatie onder mannen nog steeds ietwat een taboe?
Het is ook niet erg, maar in mijn omgeving hebben veel mannen de neiging om elkaar te beledigen. Als ze dan een HT zien geeft dat een aanleiding. Net als een bril, een kleine auto of een verkeerde kleur t-shirt. Iets met jezelf een houding geven.

Het is dan zogenaamd vriendschappelijk bedoeld, maar ik raak eerlijk gezegd alleen maar depressief van de dingen die ik af en toe naar mijn hoofd geslingerd krijg. Zelfs al weet ik dat ze het bij iedereen doen.

Dus ik denk niet dat specifiek een HT een taboe is. Het is gewoon een zoveelste excuus voor vervelende mensen om flauwe opmerkingen te maken.
Marco84 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 13:56   #32
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Wellicht een goed moment om nieuwe vrienden te zoeken?

Als iemand mij een belediging naar het hoofd slingert, dan zal ik daar de eerste keer vriendelijk om glimlachen, maar meteen vriendelijk verzoeken om dat soort opmerkingen voor zich zelf te houden.

Mogelijke andere antwoorden, met een glimlach gebracht:
- "Alsof JIJ volle zalen trekt"
- "IK heb nog steeds minder haar op mijn hoofd, dan JIJ op je rug"
- "In een drukke straat groeit geen gras. Daarom heb JIJ zo veel haar"
- "IK had slechts een HT nodig. Een gezichttransplantatie is, helaas voor JOU, nog niet mogelijk"

Of zoiets
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven

Laatst gewijzigd door rweersch; 24 augustus 2012 om 14:00
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 14:04   #33
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
"IK had slechts een HT nodig. Een gezichttransplantatie is, helaas voor JOU, nog niet mogelijk"
haha deze is nice
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 14:47   #34
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco84 Bekijk bericht
Het is ook niet erg, maar in mijn omgeving hebben veel mannen de neiging om elkaar te beledigen. Als ze dan een HT zien geeft dat een aanleiding. Net als een bril, een kleine auto of een verkeerde kleur t-shirt. Iets met jezelf een houding geven.

Het is dan zogenaamd vriendschappelijk bedoeld, maar ik raak eerlijk gezegd alleen maar depressief van de dingen die ik af en toe naar mijn hoofd geslingerd krijg. Zelfs al weet ik dat ze het bij iedereen doen.

Dus ik denk niet dat specifiek een HT een taboe is. Het is gewoon een zoveelste excuus voor vervelende mensen om flauwe opmerkingen te maken.
He, collega.

Maar inderdaad, perfect verwoordt.
Somminge collega's hebben niet veel nodig om flauwe grapjes te maken, en die grapjes blijven jaren hangen. Een goede reden om het niet te vertellen en te camoufleren.
Je kan wel een dik vel hebben maar trop est trop, en de hele firma moet dan horen van die "grapjassen" dat je een HT hebt gedaan met alle bijhorende commentaar en dergelijke.
Nee, men moet de melk niet bij de kat zetten in sommige gevallen.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 15:01   #35
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rweersch Bekijk bericht
Wellicht een goed moment om nieuwe vrienden te zoeken?

Als iemand mij een belediging naar het hoofd slingert, dan zal ik daar de eerste keer vriendelijk om glimlachen, maar meteen vriendelijk verzoeken om dat soort opmerkingen voor zich zelf te houden.

Mogelijke andere antwoorden, met een glimlach gebracht:
- "Alsof JIJ volle zalen trekt"
- "IK heb nog steeds minder haar op mijn hoofd, dan JIJ op je rug"
- "In een drukke straat groeit geen gras. Daarom heb JIJ zo veel haar"
- "IK had slechts een HT nodig. Een gezichttransplantatie is, helaas voor JOU, nog niet mogelijk"

Of zoiets
Collega's kies je niet. Vrienden wel.

Ik ben wel erg mondig, maar in deze situatie kun je uzelf er niet uit zeveren tegen die collega's. Jij hebt die HT gedaan zij niet, dus jij wordt hun mikpunt van spot.
En natuurlijk achter je rug, want dan kun je niet reageren, maar je voelt dat.
Als ze bij u zijn, reageren ze ongeinteresseert en tja jij doet waar jij je goed bij voelt. Maar wanneer je weg bent is het roddelroddelroddel. En plots begint iedereen maar uw haren te kijken, nee verzwijgen is de beste oplossing. De meeste collega's zijn niet bezig met uw haar, dus laten zo.
Alhoewel sommige collega's iets te familiaal zijn tegen mij
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 15:29   #36
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Mijn ervaring is dat openheid juist het beste is tegen roddel: roddel is tenslotte gebaseerd op onwaarheden, dus de beste remedie is de waarheid.

Wellicht een leuk verhaaltje. Ik hoorde een keer, toen mijn haren wat kort waren, en ik in een zwembad was, een stel dames achter mij tegen elkaar een opmerking maken over mijn onbedoeld zichtbare FUT-litteken. "Wat zou hij gehad hebben, wellicht iets met de hersenen of de huid?". Ik heb me omgedraaid, en heel vriendelijk gezegd dat het kwam door een haartransplantatie, en dat het litteken daar het gevolg van was. Hun reactie was zeer geinteresseerd, en uiteindelijk hebben we tien minuten of zo staan kletsen.

Zoals gezegd, het zal voor ieder persoon anders zijn. Maar ik hou niet van taboes, niet van anderen, en niet van mezelf. En als een collega een lullige opmerking tegen mij maakt, dan krijgt hij een minstens even zo lullige opmerking terug. Wie de bal kaatst...
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 15:36   #37
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Idd.. en ik denk anno 2020 als er nog geen medicatie is uitgevonden.. de helft van de mannen die zich er wat van aantrekken (AGA) transplantatie doen..
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 15:38   #38
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
@Rweersch.. hoeveel ht's heb je gehad.. 1tje toch? en waar op het hoofd?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2012, 22:51   #39
Jevo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 14
Ik heb het m'n beste vrienden verteld, 1 dag voor de behandeling al m'n moed bij elkaar geschraapt en het verteld. Ze wisten dat ik al wel met m'n haar bezig was en ze maakten er wel eens grappen over wat ik helemaal niet erg vond. Uiteindelijk verteld, zenuwachtig en ze reageerden allemaal hetzelfde.. "Oh echt? Succes man" "Ben benieuwd" "Oke fijn voor je".

En dat was het dan ook echt, gewoon wat vragen erover gesteld over hoe en wat en verder niks. Heb ze het een dag na de behandeling ook laten zien. En ik hoor er nu echt niks meer over. Neem van mij aan, gewoon vertellen, hun zitten er totaal niet mee.
Jevo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.