Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2012, 22:20   #31
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Nja.. ik ben er nog steeds van overtuigd. Maja we weten het niet zolang ik niet stop met finasteride. Ik ga het even staken (meer vanwege mijn ziekte) dit keer door een andere reden dus.

Ik heb rhabdomyolyse waarschijnlijk. Een ck waarde van bijna 12000! Mijn spieren verzuren ontzetten snel. Bruinkleurige urine door de nieren die het langzaam begeven. Ik moet 27ste naar de internist.

Heb bij het lopen al moeite aangezien de spieren ontzettend snel verzuren, steken bij de nieren, borst en hart. Overigens hele dag depressief hierdoor, ik mag niet meer sporten en ik moet alle rust nemen en vooral veel water drinken.

Ik kan het mezelf ook niet meer veroorloven om steeds weer zorgen te maken over mijn haar. Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven, zoals doorgaan met leven. Deze ck waarde is volgens mij ???? aardig levensbedreigend.

Daarnaast heb ik nog mijn enkel en voet waar ik elke dag bijna 3000mg ibuprofen voor neem. Begin september krijg ik een mri scan op de ct was niks te zien en de voetzolen helpen ook niet. De pijn is niet te harden, en dat is ontzettend zacht uitgedrukt.

Dus ja.. ik laat mijn haar voorlopig maar voor wat het is aangezien ik zo steeds meer stress krijg.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 07:01   #32
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
kl*te om te horen.. kan dat niet de oorzaak van je haaruitval zijn?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 07:59   #33
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ik weet toevallig, wanneer je spieren afbreken komen er enorm veel zuren vrij in je lichaam wat ZEKER voor haaruitval kan zorgen.. dit heeft waarschijnlijk niks met AGA of iets te maken.. Ik denk wel dat jij je haartjes kan laten terug groeien wanneer dit probleem is opgelost.. intussen zou ik wel voldoende anti-oxidanten eten en drinken.. ook regelmatig naar de sauna werkt ontzurend.. krijg je desondanks toch nog voldoende mineralen binnen?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 09:11   #34
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Dat klopt inderdaad, ook de afvalstoffen die in het bloed terecht komen. Ik zit er ook ontzettend mee. En het kan inderdaad voor fut en slappe dode haar zorgen.

Ik kan alleen zo ontzettend weinig vinden over de ziekte, rhabdomyolyse. Ik weet niet eens of het geneesbaar is of behandelbaar. Twee verschillende dingen. Ik weet wel dat bij een zeer ernstige vorm de kans op fatale afloop zeer groot is. Ik heb een semi-spoed afspraak gekregen bij voor de internist. Kijken wat zij ervan zeggen, ik zal ze dan meteen vragen of haaruitval een veel voorkomen symptoom is bij het verzuren van de spieren.

Ik ben nu heel hard bezig met studeren wat erg slecht gaat door mijn concentratieproblemen, maar na het schrijven van twee zinnen moet ik al pauze nemen aangezien het dan niet meer leesbaar is wanneer ik toch door ga met schijven. De spieren verzuren zo snel dat ik een hele kleine pauze moet houden na het schrijven van twee zinnen.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 09:18   #35
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
't Blijft symptoombestrijding, maar als je lichaam zo snel verzuurt, moet je zorgen dat je bases (stoffen die basisch zijn) binnen krijgt. Denk hierbij aan kalk, kalium, magnesium e.d. En zorg dat je minder zuren binnenkrijgt. De grootste bron van zuren zijn (melk)eiwitten en koolzuurhoudende dranken.
Als de zuurtegraad van je bloed in balans is, hoeven je nieren ook minder hard te werken.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 09:35   #36
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
De grootste bron van zuren zijn (melk)eiwitten en koolzuurhoudende dranken.
Ja klopt. Vergeet niet dat wanneer je spieren afbreken je degelijk wel eiwitten nodig hebt! Eet gewoon veel vis!

Citaat:
Als de zuurtegraad van je bloed in balans is, hoeven je nieren ook minder hard te werken.
Je zuur-balans goed in controle houden is volgens mij bijna niet te doen?!
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 09:44   #37
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ik had een soortgelijke probleem "Rhabdomyolyse" ik was toen 21/22 jaar.. enorme spierafbraak.. waarschijnlijk door de meds: Haloperidol/Rispedal..

Ik kon niet goed liggen in bed omdat ik dan spierpijn kreeg, oververmoeid en ik werd akelig dun.. At en dronk bijna niks meer en was soms erg verward, tot flauwvallen toe..
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 09:53   #38
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Ik had een soortgelijke probleem "Rhabdomyolyse" ik was toen 21/22 jaar.. enorme spierafbraak.. waarschijnlijk door de meds: Haloperidol/Rispedal..

Ik kon niet goed liggen in bed omdat ik dan spierpijn kreeg, oververmoeid en ik werd akelig dun.. At en dronk bijna niks meer en was soms erg verward, tot flauwvallen toe..
Dat herken ik ook allemaal behalve flauwvallen. Dat is bij mij niet gebeurt. Hoe hebben ze jou behandeld? Ik drink nu wel enorm veel water 4liter of meer.

Wat ik vooral merk is dat mijn gezicht is ingevallen, ontzettend diepe wallen en zwart, rimpels en inderdaad dun geworden.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 09:59   #39
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Bij mij kwam het dus door de medicatie. en dat bleef nog een half jaar aanhouden nadat ik gestopt was met de medicatie. Dat flauwvallen is 4 of 5x gebeurd.. "Rhabdomyolyse" kun je krijgen door verschillende dingen zoals; spierziektes, mineralen, virussen, medicijnen!..

Weet iemand of finasteride "Rhabdomyolyse" kan veroorzaken?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 09:59   #40
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Let op dat te veel water ook niet gezond is. Je kunt een watervergiftiging oplopen. Je nieren slijten" harder als ze zo veel moeten werken. En omdat je zoveel urineert, raakt je lichaam bovenmatig veel mineralen zoals natrium kwijt.

Je moet niks "te" doen, dat is altijd fout!
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2012, 10:02   #41
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ik denk tussen 1,5/2 liter prima is. "Rhabdomyolyse" zorgt voor spierafbraak wat enorm slecht voor je nieren is, beetje spoelen kan geen kwaad.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2012, 10:44   #42
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik snap dat teveel niet goed is maar bij 2 liter is mijn urine nog steeds heel donkergeel of bruin. De ene keer niet de ander keer wel. 4 liter heb ik hier geen last van. Aangezien mijn lichaam steeds meer afvalstoffen blijft vasthouden is het toch juist beter als ik meer water drink dan een gemiddeld mens die gezond is? Zo gaat het via de urine er namelijk ook weer uit? Ik weet niet of mijn informatie helemaal juist is hoor.

Ik neem overigens: biergist, multivitamine, magnesium, calcium, en omega 3.
Komt nog bij: zink en ijzer.

Ik zal overigens binnenkort een goede foto maken van mijn haarlijn en inhammen met droog haar. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat jullie ook gaan denken dat er iets heel goed mis gaat.

Even een goede camera regelen die ook echt hele duidelijke foto's maakt. Moet wel zeggen dat ik wel steeds minder de nadruk leg op mijn haren. Het interesseert mij niet zoveel meer als twee dagen terug ben daar wel heel blij mee om eerlijk te zijn. Maar goed om nou weer zorgen te gaan maken over mijn lichaam is ook niet echt handig. Morgen naar de internist!!!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2012, 15:10   #43
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Als je urine bij 2 liter per dag nog steeds heel donker is, dan is er wellicht iets mis. Ik ben benieuwd wat de internist zal vertellen!

Waarom slik je zoveel supplementen? Multivitamines bevatten al meer dan je nodig hebt, dus die anderen voegen niet veel toe. En het is uiteraard nog beter om gewoon gezond te eten, dan heb je die supplementen normaalgesproken helemaal niet meer nodig.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2012, 16:08   #44
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ik heb mezelf opgegeven.. lees berichten.. maar multivitames zijn vaak slecht door de hoeveelheid vitamine A en b6 (b6) dat aga bevordert en teveel(A) voor uitval zorgt.. + overschot aan mineralen zorgt ook voor uitval.. Ben ook overtuigd dat teveel biergist eczeem op je kop brengt.. Ik weet ook niet meer welke vit. maar wanneer je daarvan teveel binnen krijgt breekt het ijzer af.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2012, 12:57   #45
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Heb mijn haren ongeveer op 1cm nu. Krijg toch wel veel opmerkingen. Word je kaal jongen? Heb je veel stress? Waarom? Je hebt wel erg dunne haren!

Geweldig!

Edit: bewijst maar weer eens dat ik gelijk had en de foto's die ik hier heb geplaatst een ontzettend verkeerd beeld geven van mijn situatie.

Laatst gewijzigd door Memeber; 29 augustus 2012 om 13:09
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.