Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2012, 14:29   #1
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Hoe zit dan nou? AGA-patroon?

hey guys,

Ik was het haarwoordenboekje aan het lezen en las dat de moederskant zwaarder wogen dan de vaderskant-genen.. Betekend het dus dat je een mix van allebei krijgt? of alleen moederskant of alleen vaderskant? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar en ik denk meerdere hier ook!
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2012, 15:20   #2
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Aan moederkant geen noemenswaardige kaalheid, aan vaderskant wel al een paar generaties. En die genen heb ik blijkbaar geërfd.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2012, 15:25   #3
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
En heb je precies hetzelfde patroon als je vader of minder?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 11:41   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Moeders kant is het belangrijkst. Van haar krijg je het x chromosoom. Op het x chromosoom ligt het belangrijkste gen dat de voorwaarde vormt voor kaalheid. Als je daar het risico gen hebt, heb je 3 keer zo vele kans kaal te worden.

Het is niet zo simpel als alleen kijken naar grootvader van moeders kant, je kunt ook nog kijken naar de vader van je moeders moeder en broers van je moeder.

Een ander gen dat meespeelt ligt op chromosoom 20. Dit krijg je van beide ouders en is recessief. Heb je daar het risico gen heb je ongeveer anderhalf keer zo veel kans om kaal et worden.

Heb je beide risicogenen ben je dus fucked!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 11:46   #5
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
mijn moederskant en vaders kant hebben allemaal boshaar. behalve mijn vader zijn broertje.

en toch heb ik wel wat haaruitval. inhammen, kruin normaal, maar zie wel dat dat de haren bij de kruin ook wat dunner zijn.

haren aan de bovenkant zijn veel dunner, door mijn geirriteerde hoofdhuid en vaak haaruitval.

Als de haren dunner terugkomen betekent toch dat de haarzakjes zijn beschadigd door AGA?
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 12:03   #6
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Als de haren dunner terugkomen betekent toch dat de haarzakjes zijn beschadigd door AGA?
Ik weet het niet.. ik heb ook dunnere haartjes in de krans en die zouden dht bestendig moeten zijn toch.. ik denk dat er meerdere invloeden zijn
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2012, 12:20   #7
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Mijn vader: NW3v op zijn 38e, mijn opa van mijn volgens mij ook. Mijn moeder heeft een streep op haar achterhoofd, ik dus ook. Mijn moeders vader NW1, mijn ooms van mijn moederskant allemaal bos haar :s, ooms aan mijn vaderskant is wisselt enorm! mijn vader nw3 dus, zijn broer misschien nw1/2, andere broere nw2 en andere broer kaal :S. Opa van mijn moeder geen idee eigenlijk moet ik ff uitzoeken. Ik heb zelf nu NW1,5 en zie verdunning in mijn inhammen.. mijn grootste probleem is en word mijn kruin denk ik..
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.