Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 mei 2007, 22:22   #76
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nee, dat hoef je dus niet iedere maand te betalen. Stom van die dermatoloog dat hij geen rekening heeft gehouden met de prijzen.
Maar in het vervolg koop je de minoxidil gewoon merkloos, vervaardigd door de apotheker zelf, tenminste, dat is -denk ik- wat Dundee bedoelt.

Idd dat bedoel ik .....en geen enkele minox is zo vers.. als pas gemaakt bij de apotheek
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 22:23   #77
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
en elke apotheek kan dat dus maken..?

Dan hoef k niet dat dure merkbusje te kopen..

Het gata om de werking, niet om t merk..
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 22:26   #78
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Precies! Iedere apotheker kan dat gewoon zelf maken. Nu nog even uitzoeken welke apotheek 't goedkoopste is bij jou in de buurt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 22:40   #79
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Nouja, ik moet het dus gebruiken niet voor specifieke kale plekken maar gewoon voor heel me bovekant...
Word je haar er ook dikker en sterker door als het aanslaat of niet?

Ik zit echt met heel veel hoop, en heb het enkele uren geleden voor t eerst aangebracht, en ik heb echt hoop voor over een half jaar...
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 23:00   #80
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Normaliter zit minoxidil in een flesje met een pipetje, zodat je hier en daar een druppeltje tussen de haren kunt laten vallen, in totaal niet meer dan 1 ml verdeeld over het hele hoofd, 1 x 's morgens en 1 x 's avonds.

Het lijkt me erg lastig om 't goed op de huid aan te brengen met zo'n verstuiver. Volgens mij spuit je op deze manier veel op de haren i.p.v. de huid en kun je ook niet zo goed doseren, want je mag maar 1 ml per keer over je hoofd verdelen. Hoe weet je of het 1 ml is?

Ik hoop voor je dat de haaruitval in ieder geval hierdoor stopt en dat je geen irritaties krijgt.
Volgende maand dus gewoon zelfgemaakte minoxidil met pipetje kopen bij een apotheek!
Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2007, 12:19   #81
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Nouja, 10 keer 'verstuiven' is 1ml staat er bij de gebruiksaanwijzing en zei de dokter ook...

Ik hoop dat de uitval stopt ja, maar ik hoop nog meer dat er meer haar zou teruggroeien, ik weet niet of hier mensne zijn waarbij het effectief haar heeft terug laten groeien..? Najah, k zit met vol hoop en verwachting..
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2007, 23:58   #82
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik gebruik nu al sinds enkele dagen neoxidil 2% en tot nu toe nog geen irritaties ofzow, weet iemand na hoeveel tijd irritaties kunnen optreden...?

Ook ben k t al een keer vergete op te doen enzow, isdat erg..?
En moet er exact 12 uur tussenzitte of is ongeveer ook goed?
Want soms kan dat nou eenmaal niet...

Bedankt
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2007, 00:22   #83
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
exact 12 uur lijkt me niet nodig. maar je moet het wel consequent gebruiken.

en ik zou me geen zorgen maken over irritaties, misschien treedt er wel geen irritatie op. als je erop gaat letten, dan bemerk je vaak klachten die er niet zijn.

als er wel irritatie optreedt merk je dat vanzelf. maar na een paar dagen zal er echt nog niets merkbaar zijn, zowel positief als negatief.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2007, 23:12   #84
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yglodokus Bekijk bericht
Ik weet dat mijn reactie niet de gemiddelde reactie is hier, maar ik blijf hier toch graag rondhangen om mijn eigen ervaringen te delen.

Ik denk niet dat het verstandig is, als je vanaf je 16e kaal wordt, om je hele leven lang middelen te gebruiken. ik denk niet dat je daar je (psychische) problemen mee oplost.

Ik zou zeggen: sluit het feit dat je uniek bent (overig net als iedereen) in je armen en hou je hier verder niet mee bezig. En ik weet dat het niet makkelijk is hoor.

En ik gun het ook iedereen die zegt dat zijn haar weer voor een deel terug is dankzij middelen, maar ik bied graag een 'alternatieve' oplossing tussen het gros. Het is maar een advies. Je kan honderden euro's uitgeven aan middelen, maar misschien, dat wanneer je het kaal- of kort scheert, dat je het wel heel goed vindt staan bij jezelf. En dan zul je de zon wel weer zien schijnen
Weet je wat het is Yglodokus : als mensen slechte tanden hebben en er nilks meer aan te doen is laten ze een kunstgebit aanmeten , niemand kijkt hier van op , maar nemen ze een haartransplatie zeggen ze Waarom ???
die jongen heeft gewoon hulp nodig en ik weet best hoe het voelt als je haarverlies begint te krijgen dus helpen die jongen en niet meteen zeggen : scheer maar af dat is het allerlaatste wat je kan doen .

Ik zou Bart adviseren eerst eens met Minoxidil te gaan proberen , daar zijn mooie resulaten mee geboekt , Proscar kun je altijd later doen ivm met de bijwerkingen , Minoxidil heeft gunstigere bijwerkingen als finastride , zeker als je een 21 bent en een vriendin hebt en je ..... weigert door de finasteride is echt erg
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2007, 23:16   #85
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatima2285 Bekijk bericht
Je moet de volgende ingredienten in pilletjes tot je nemen:

zink
biotine
msm (hele goeie stof doet je haar super groeien)
vit.b12
vit.b6

deze stoffen stimuleren de haargroei
je hebt speciale haargroei pilletjes gewoon bij de drogist
succes!!! (het helpt want groei komt van binnen uit en shampoos helpen geen reet) vooral de dure shampoos neit meeer kopen zonde van je geld. oja geen shampoo gebruiken is nog beter, want daar droogt je haar van uit! succes
Fatima ,
Wat is dat nou voor een stof dat "MSM " heb het al vaker gezien hier op het forum maar heb geen idee waar die afkorting voor staat ????
Kan slecht naar de Apotheker of drogist gaan en zeggen doe mij een potje MSM
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2007, 23:30   #86
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan2005 Bekijk bericht
Fatima ,
Wat is dat nou voor een stof dat "MSM " heb het al vaker gezien hier op het forum maar heb geen idee waar die afkorting voor staat ????
Kan slecht naar de Apotheker of drogist gaan en zeggen doe mij een potje MSM
MSM
MSM staat voor methylsulfonylmethaan of DMSO2. Het is een variant op dimethylsulfoxide of DMSO, een oplosmiddel dat chemische middelen door de huid het lichaam in kan transporteren. Volgens sommigen is MSM bijzonder goed voor het menselijk lichaam, en kan het ernstige ziektes als kanker en diabetes voorkomen. Op haarforums wordt geclaimd dat het de groei van haar en nagels stimuleert. Het middel is echter zeer omstreden: de werking is niet bewezen.

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39259#39259
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2007, 23:40   #87
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CA. Bekijk bericht
MSM
MSM staat voor methylsulfonylmethaan of DMSO2. Het is een variant op dimethylsulfoxide of DMSO, een oplosmiddel dat chemische middelen door de huid het lichaam in kan transporteren. Volgens sommigen is MSM bijzonder goed voor het menselijk lichaam, en kan het ernstige ziektes als kanker en diabetes voorkomen. Op haarforums wordt geclaimd dat het de groei van haar en nagels stimuleert. Het middel is echter zeer omstreden: de werking is niet bewezen.

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39259#39259
Hey CA ,
Bedankt voor de reactie , elke dag leer je weer wat bij toch ben benieuwd of dat gewoon gekocht kan worden bij een Apotheker of Drogist ...
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 01:35   #88
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan2005 Bekijk bericht
, zeker als je een 21 bent en een vriendin hebt en je ..... weigert door de finasteride is echt erg
Ook al is de kans klein, een mismaakt kind op de wereld zetten door de finasteride...is nog veel erger.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 01:39   #89
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan2005 Bekijk bericht
Hey CA ,
Bedankt voor de reactie , elke dag leer je weer wat bij toch ben benieuwd of dat gewoon gekocht kan worden bij een Apotheker of Drogist ...
Het is verkrijgbaar bij gewone drogisterijen, maar Kruidvat schijnt er mee op te houden. Ik slik 't niet meer, omdat 't de haaruitval absoluut niet verminderde.
Het slikken van extra vitaminen en mineralen heeft ook alleen zin als er een tekort is vastgesteld. Zo niet, dan kan 't zelfs gevaarlijk worden, zoals ik ook geantwoord heb op de post van Fatima.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2007, 19:28   #90
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het is verkrijgbaar bij gewone drogisterijen, maar Kruidvat schijnt er mee op te houden. Ik slik 't niet meer, omdat 't de haaruitval absoluut niet verminderde.
Het slikken van extra vitaminen en mineralen heeft ook alleen zin als er een tekort is vastgesteld. Zo niet, dan kan 't zelfs gevaarlijk worden, zoals ik ook geantwoord heb op de post van Fatima.
Hoi Hanna ,
Ik heb nooit gelooft in die extra vitamine preparaten , ik neem gewoon 3 daags 3 x stuks fruit bv Appel , Sinaasappel en Peer , of banaan , Kiwi net wat je zelf wil , fruit is niet echt duur en als je dat iedere dag doet weet je zeker dat je de goed vitaminen inkrijgt , eenmaal een paar weken dit gedaan te hebben wil je het iedere dag positive verslaving noem ik dat .
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.