Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2006, 16:58   #1
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
hoop?

Kaalheid binnen vijf jaar effectief te behandelen

vrijdag 16 juni 2006 in Huid- en haarproblemen door Frank Ruiters


Onderzoekers van de University of Pennsylvania beweren dat een effectieve behandeling van kaalheid niet ver van ons ligt. Zij hebben stamcellen ontdekt die in haalfollikels kunnen veranderen, waaruit vervolgens haar groeit.

Men heeft bij muizen al met succes deze stamcellen in de hoofdhuid getransplanteerd, waar ze meteen tot haarfollikels uitgroeiden die haar lieten groeien. Cellen van haar dat zich nog op het achterhoofd bevindt zouden kunnen worden geïsoleerd, op kweek gezet, waardoor ze nieuwe haarfollikels vormen.


bron (staan mer dingen over haaruitval in!) : http://www.psycholoog.net/?cat=29
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 18:34   #2
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
oeps, heb per ongeluk 2 x dezelfde thread gepost. deze kan op slot of verwijderd worden
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 21:24   #3
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ja hoe zeker is het dat dit gaat werken? En hoe lang gaat dit op zich laten wachten? En als het uitkomt, wat zijn we er dan voor kwijt?? Ik zit er over te denken propecia te slikken, maar ik wacht denk ik nog ff, want het schijnt maar een paar jaar goed te werken. Ik wacht dan liever wat langer totdat mn haar wat dunner is en dan begin ik. Ik wil het dan blijven gebruiken totdat ik zon stamcelbehandeling kan ondergaan.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 21:35   #4
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qet.
Ja hoe zeker is het dat dit gaat werken? En hoe lang gaat dit op zich laten wachten? En als het uitkomt, wat zijn we er dan voor kwijt?? Ik zit er over te denken propecia te slikken, maar ik wacht denk ik nog ff, want het schijnt maar een paar jaar goed te werken. Ik wacht dan liever wat langer totdat mn haar wat dunner is en dan begin ik. Ik wil het dan blijven gebruiken totdat ik zon stamcelbehandeling kan ondergaan.
qet., Op die manier werkt fina natuurlijk niet. Als je er aan wilt beginnen moet je dat zo snel mogelijk doen. Als je nu voor 10 jaar fina zal slikken zal je meer haar hebben dan als je twee jaar wacht en dan 10 jaar fina zal slikken. Hoe eerder je begint hoe beter. Lees de bronnen van het haarwoordenboekje eens. Dat zal de boel wel wat verduidelijken.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 22:26   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
qet., Op die manier werkt fina natuurlijk niet. Als je er aan wilt beginnen moet je dat zo snel mogelijk doen. Als je nu voor 10 jaar fina zal slikken zal je meer haar hebben dan als je twee jaar wacht en dan 10 jaar fina zal slikken. Hoe eerder je begint hoe beter. Lees de bronnen van het haarwoordenboekje eens. Dat zal de boel wel wat verduidelijken.
Waar komen die verhalen over verminderende werking van finasteride eigenlijk vandaan? Willen mensen dat graag geloven omdat ze bang zijn voor (mogelijke bijwerkingen van) finasteride en een excuus zoeken om het niet te hoeven slikken?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2006, 22:46   #6
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Waar komen die verhalen over verminderende werking van finasteride eigenlijk vandaan? Willen mensen dat graag geloven omdat ze bang zijn voor (mogelijke bijwerkingen van) finasteride en een excuus zoeken om het niet te hoeven slikken?
Nou, er is een studie die zegt dat haarhergroei niet meer mogelijk is na 20 of 30 maanden na haaruitval. Dit heeft o.a te maken met Fibrosis en Inflammation (wat copper peptides tegengaat).

Gevonden, hier
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 29 november 2006 om 22:49
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2006, 07:56   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Nou, er is een studie die zegt dat haarhergroei niet meer mogelijk is na 20 of 30 maanden na haaruitval. Dit heeft o.a te maken met Fibrosis en Inflammation (wat copper peptides tegengaat).

Gevonden, hier
Een interessante studie, dank je! Misschien zit er dan toch iets in het ook nog gebruiken van copper peptides. En het is een heel sterk argument om zo snel mogelijk de achteruitgang te stoppen, want als een haar al 30 maanden geleden is verdwenen maak je dus sowieso weinig kans op hergroei, wat je ook gebruikt. Maar het was wel een studie met een erg kleine groep.

Maar hoe dan ook, het zegt alleen iets over potentie tot hergroei. Finasteride blijft na die tijd gewoon doen wat het belooft: haaruitval vertragen of stoppen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2006, 12:04   #8
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Waar komen die verhalen over verminderende werking van finasteride eigenlijk vandaan? Willen mensen dat graag geloven omdat ze bang zijn voor (mogelijke bijwerkingen van) finasteride en een excuus zoeken om het niet te hoeven slikken?
Uit het haarwoordenboekje:

Te verwachten resultaat
Hoewel finasteride vooral op het begin gezien werd als een wondermiddel, is het dat zeker niet. Zo moet men geen nieuwe haardos verwachten, maar bij een groot deel van de gebruikers van dit middel (70 tot 80%) is er sprake van stabilisering van het proces van kaal worden.
Zoals ieder haargroeimiddel werkt ook finasteride het beste op de kruin. Hergroei bij de inhammen komt zelden voor.
Uit recente langetermijnonderzoeken is gebleken dat finasteride het eerste jaar het beste werkt. Daarna zal de haaruitval weer langzaam doorgaan. Naar verwachting duurt het ongeveer acht tot tien jaar voordat het aantal haren minder wordt dan op het begin van de behandeling. Finasteride blijft echter ook daarna nog wel effectief: de haaruitval gaat een stuk langzamer door dan bij mensen die het middel niet slikken.

Maar goed ik ga in het nieuwe jaar beginnen met slikken.

Mn vraag is echter nog niet beantwoord, ik vroeg me namelijk af of het zin heeft om op die stamcel technologie te gaan hopen, ik bedoel stel dat het over zon 5 jaar uitkomt, heb je dan niet de kans dat je €50.000,- kwijt bent?
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
eerst wanhopig nu weer wat hoop Birgit Jansen Haarproblemen bij vrouwen 4 2 september 2006 12:09
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 13:40
goeie hoop ! eva2001 TTM - Algemeen 4 24 mei 2005 09:59
hoop truusvisser TTM - Algemeen 18 12 maart 2005 10:01
Na hoop komt wanhoop charliegirl Haarproblemen bij vrouwen 45 21 februari 2005 19:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.