Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2007, 01:07   #1
orli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 3
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties?

hallo iedereen,

ben dus 19 jaar en ervaar de laatste tijd steeds meer haaruitval. niet zozeer uit zichzelf maar zeker als ik er met mijn hand doorheen ga dan eindig ik altijd met best wat haren in mijn hand. ik heb mijn haar daardoor heel kort geknipt in hoop gewoon nieuwe haargroei ermee te stimuleren maar nog steeds merk ik dagelijks het haaruitval.

ben inmiddels bij de dokter geweest en aangezien ik ook kamp met korsten en bulten op mijn hoofdhuid vooral aan de achterkant zei de dokter dat er niets aan de hand was en dat dit gewoon eczeem was en te bestrijden was met denorex en topicorte wat ik dus moet gebruiken. dat topicorte werkt wel goed en is goed remmend maar het haaruitval blijft gewoon doorgaan. de dokter zei dat 100 haren per dag verliezen vrij normaal is maar ik verlies er wel meer denk ik. nou ga ik volgende week terug want ik vind dit gewoon niet normaal en het gekke is dat dit eigenlijk gewoon uit het niets zo een maand geleden opgetreden is. ik gebruikte voorheen altijd de l'oreal remix wax voor me haar maar ben er voorlopig even mee gestopt. verder is het zo dat ik heel ongezond eetpatroon erop na heb gehouden de afgelopen maanden maar ja het lijkt me gewoon te sterk dat dit mijn haaruitval ermee verklaart.

ik heb nu dus veel over haaruitval gelezen en finasteride en rogaine zijn toch wel de voornaamste dingen die ik tegenkom.

ik heb nu geen kalende plekken nog maar ik denk dat dit gewoon een kwestie van tijd is. ik moet dit dus zo snel mogelijk zien te stoppen.

ik wilde gewoon even kijken wat jullie ervan vinden en ook wilde ik vragen.. rogaine.. is dat ook via recept verkrijgbaar en hoeveel kost dat en dat propecia... is dat ook per 10 pillen ofzo te koop of moet je er meteen heel veel geld in 1x aan uitgeven.en werkt dat finasteride meteen of moeten er ook maanden overheen ga.

ik hoop dat jullie me enigszins kunnen helpen.

alvast bedankt.
orli is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2007, 14:56   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Welkom Orli,
Ik denk dat 't beslist 't beste is om de hoofdhuid eerst volledig te laten genezen totdat alle eczeem verdwenen is.
Rogaine/minoxidil is zonder recept te verkrijgen, maar 't is wel verstandig om eerst aan de dokter te vragen of 't okay is in jouw geval. (Je mag b.v. geen lage bloeddruk hebben). Het wordt gezien als een cosmetisch middeltje, wat niet vergoed wordt. Voor Proscar/Propecia/Finasteride heb je een recept nodig, vanwege de eventuele niet geringe bijwerkingen; dit antiprostaatkankermiddel wordt wèl vergoed. Voor dutasteride heb je eveneens een recept nodig.
Geen enkel middel geeft snel resultaat, integendeel, je zult je moeten voorbereiden op een shedding na een tijdje gebruik, wat dan later weer voorbij gaat.

Verder moeten de ervaren Haarwebmannen je antwoorden, want ik weet er niet genoeg van.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2007, 12:02   #3
orli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Welkom Orli,
Ik denk dat 't beslist 't beste is om de hoofdhuid eerst volledig te laten genezen totdat alle eczeem verdwenen is.
Rogaine/minoxidil is zonder recept te verkrijgen, maar 't is wel verstandig om eerst aan de dokter te vragen of 't okay is in jouw geval. (Je mag b.v. geen lage bloeddruk hebben). Het wordt gezien als een cosmetisch middeltje, wat niet vergoed wordt. Voor Proscar/Propecia/Finasteride heb je een recept nodig, vanwege de eventuele niet geringe bijwerkingen; dit antiprostaatkankermiddel wordt wèl vergoed. Voor dutasteride heb je eveneens een recept nodig.
Geen enkel middel geeft snel resultaat, integendeel, je zult je moeten voorbereiden op een shedding na een tijdje gebruik, wat dan later weer voorbij gaat.

Verder moeten de ervaren Haarwebmannen je antwoorden, want ik weet er niet genoeg van.
dank je wel voor je reactie maar wat is shedding nou precies?!
orli is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2007, 12:28   #4
MyGame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 43
Uit het haarwoordenboekje:

'To shed' betekent letterlijk: haar verliezen. Haar is in een voortdurende cyclus. Iedere haar volgt z'n eigen cyclus, en op ieder moment zijn er veel haren op de hoofdhuid in de rustfase (catagene fase), terwijl anderen juist aan het groeien zijn (anagene fase). Nu is het zo dat sommigen kort na het gebruik van een haargroeimiddel juist een verergerde haaruitval melden. Dit staat bekend als 'shedding' (afgekort: shed). Een verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat haren relatief inflexibel zijn in de anagene fase. Door het gebruik van een haargroeimiddel krijgt het haarzakje een groei-impuls. Maar omdat de haarzakjes zo inflexibel zijn, kan de haar slechts zeer beperkt in omvang toenemen. Het kan niet in één keer zichtbaar groter/dikker worden. Wat er dan uiteindelijk kan gebeuren is dat het haarzakje geen raad weet met de enorme impuls om dikker haar te produceren in een hoger tempo. De regel is dan dat het op zo'n moment moet stoppen met het produceren van de haar in de groeifase, en dat het opnieuw moet beginnen. De bestaande haar wordt afgestoten en het haarzakje gaat in een soort 'slaapstand'. Dit staat bekend als shedding. Het duurt dan enige weken voordat het haarzakje in omvang is toegenomen en een stevigere/dikkere haar kan produceren.
Een shedding kan dus veroorzaakt worden door ieder middel dat een groei-impuls kan geven aan de haren: van ketoconazol tot finasteride, van fluridil tot minoxidil. Hoewel veel mensen in een shedding in paniek stoppen met het haargroeimiddel, is dit een slecht plan. Eigenlijk is een shedding namelijk zeer positief: het is een aanwijzing dat het medicijn aanslaat, en dat de verloren haren groter en dikker zullen terugkeren. Een shedding duurt zelden langer dan vier maanden.
Het is belangrijk om te beseffen dat het begrip 'shedding' is uitgevonden op de Amerikaanse haarforums. Het is geen wetenschappelijk begrip en er zijn nauwelijks onderzoeken die het bestaan van dit fenomeen bevestigen. Nu is er niet zo lang geleden een onderzoek geweest dat heeft aangetoond dat bij gebruik van minoxidil een zeer lichte shedding kan plaatsvinden. Dit is echter nauwelijks merkbaar voor de gebruiker. De verhalen dat mensen zwaar verergerde haaruitval krijgen door gebruik van een haargroeimiddel behoren naar alle waarschijnlijkheid tot het rijk der fabelen.
Kort samengevat: het is zeer onzeker of sheddings überhaupt wel bestaan. Als ze al bestaan, zal dit nauwelijks merkbaar zijn voor de gebruiker. En ten slotte is het dan een zeer positieve ontwikkeling: het is een teken dat het haargroeimiddel aanslaat en dat de haren dikker en langer zullen terugkeren. Niets om je zorgen over te maken dus.
MyGame is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2007, 21:16   #5
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
na veel over sheddings te hebben gelezen ben ik eigenlijk van mening dat het vrijwel niet voorkomt.

mensen geloven echter snel dat ze zich wel in een shedding bevinden, omdat ze hoge verwachtingen hebben van het middel dat ze gebruiken, maar het in het begin niet aan lijkt te slaan. omdat ze het nu scherper in de gaten houden lijkt het sneller achteruit te gaan.

dit is mijn mening hierover, dus geen feit
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2007, 23:00   #6
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Ik wil dit topic niet veranderen in een shedding verhaal, maar ik ben het niet met jullie eens.
Toen ik begon met finasteride kreeg ik na een maand extreme haaruitval. Ik hoefde maar te schudden met mijn hoofd en daar gingen er weer een paar. Na zo'n 3 maanden verminderde dat en daarna kwam er een grote opkomst van nieuwe haren.
Nu, na ruim 2 jaar is het nog steeds stabiel gebleven (mischien een zeer lichte achteruitgang). Zelfs als ik wild met mijn handen door het haar ga, valt er geen enkele uit.
Uiteraard is het voor iedereen anders maar ik geloof echt wel in het sheddingverhaal.


Aan orli, het is erg goed mogelijk dat jouw haaruitval door je huidproblemen komt. Ik zou je sterk willen aanraden eerst dat te behandelen en dan kijken of de haaruitval doorzet of niet.
__________________
Regime:
- finasteride (propecia) 1x per dag.
- Minoxidil (Kirkland) 2x per dag 0,75 ml.
- p5p: 1x per week.
- Rooscure 1x per 2 weken.
- Rozemarijn shampoo 2x per week.
- Groene thee 5x per week.
Colm is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Liefde, vriendschap en wat het waard is. Guoy Van alles en nog wat... 53 9 januari 2008 08:55
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen. Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 20 30 juni 2006 07:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.