Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juli 2005, 00:50   #16
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Op dat punt van de obsessie ben ik het absoluut met je eens. Sinds ik er op let, zie ik bij 'iedereen' AGA.

Ik reageerde omdat Haarmannetje niet begreep waarom iemand (i.c. Spike99) zich zorgen kon maken over kalend zijn, terwijl hij zelf zei kaal zijn niet leuk te vinden. Dat verschil zag ik niet.

Maar na jouw reactie begrijp ik dit beter, voordat ik ermee bezig was, was iemand voor mij inderdaad alleen maar kaal (of niet kaal). Er zat niks tussen.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 00:50   #17
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Kijk mannelijke kaalheid gaat meestal in een bepaalde patroon.
Van Norwood1(geen kaalheid) tot Norwood 7 (compleet kaal).
Het is gewoon een schema , een systeem waardoor je weet in welke klasse iemand qua kaalheid zit.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 00:58   #18
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
denk dat het door het een naam te geven alleen maar erger ewordt. Dan wordt je het bewust.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 01:12   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Ik zie het verschil niet. Als je zelf een NW6 of NW7 erg vindt, dan kun je je miscchien toch ook voorstellen dat iemand anders een NW2 of NW3 verrot vindt?
Je ziet het verschil niet tussen NW2/NW3 en NW6/NW7? Als er geen verschil zou bestaan, vanwaar dan die schaalstadia?

Nee, als ik mij kan voorstellen dat iemand een NW6/NW7 verrot vindt, kan ik mij niet automatisch voorstellen dat iemand een NW2/NW3 ook verrot vindt. Een wereld van verschil.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 01:13   #20
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Spike, bij deze de Norwood schaal:

Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 01:17   #21
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ja Ycelik, ik ben bijvoorbeeld duidelijk een NW2 en iets meer, maar mensen vinden het vreemd wanneer ik zeg dat ik kalend ben. "Huh?" reageren ze dan, "je hebt toch nog een heel bos haar man!" Zij zien alleen maar een bos haar, terwijl ik beter weet. Ik heb één keer wel een opmerking gekregen, maar dat was van iemand die zelf ook flink kalend is en er daardoor veel op let bij andere jongens (zoals hij zelf ook toegeeft). Ik vind een NW2/NW3 absoluut niet kaal. Vanaf NW4a vind ik het pas echt kaal worden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 01:19   #22
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99
denk dat het door het een naam te geven alleen maar erger ewordt. Dan wordt je het bewust.
Ja, maar je bent je toch sowieso wel bewust van kaalheid? Ook zonder schema? Het is alleen een handige tool om de voortgang te bewaken en te controleren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 10:12   #23
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Precies Haarmannetje, je word niet kaal beschouwd als je een nw2 bent.
Alleen door die gene die zelf onzeker zijn en of kalend zijn.
Maar wijzelf denken van shit ben kaal , dus niet van word kaal maar ben kaal waarom omdat onze leeftijd genoten met nw1's rondlopen.
Dan word het ook moeilijker om het te accepteren dan dat je 35 bent en pas inhammen krijgt.
Want in je vrienden kring lopen er dan meer mensen met inhammen en of zwaardere haaruitval rond.
En de vrouwen tjaah, die weten dat er mannen bestaan in de nw klasses, die jongen middelbare schoolmeisjes die weten daar niks van.
Pizzacat zegt ook al van je krijgt een paar shit kaarten gedeeld in het leven.
Je moet gewoon minder veel gel in smeren dan is er niks aan de hand en dan schijnt er niks door het haar heen.
Nw2 , stekkeltjes haar doe maar, lang haar doe maar, het kan allemaal.
En dan vind ik niet dat je dan kaal bent.
Kijk iemand zij al op hairlosshelp(hij was duidelijk kalend op een jonge leeftijd)van dat ie met een heel mooi maar oppervlakkig meisje een gesprek had en het werd gewoon geen oog kijkend naar oog maar oog kijkend naar haar.
Sommige mensen kunnen ook ongevoelig zijn he, die kerel heeft gezegd wat kijk je naar mijn haar voor kijk naar mijn ogen.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 10:17   #24
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
hmm okee maar ik heb geen 1 van NW dingen .. de vorm lijkt wle op nw2 maar heti s lang niet zo dik als op dat plaatje. Je kan bij mij overal hoofd huid zien.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 10:19   #25
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Hoe lang is je haar?
Is het kort en smeer je veel gel in en dan zie je het hoofdhuid, nou jah dan kan je dat verwachten.
Hoe lang ben je al kalend.
En het is een 2d plaatje ze kunnen moeilijk het realiteit nabootsen, in de zin van hoe een nw2 ook een beetje dunner is bovenop.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 10:23   #26
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99
hmm okee maar ik heb geen 1 van NW dingen .. de vorm lijkt wle op nw2 maar heti s lang niet zo dik als op dat plaatje. Je kan bij mij overal hoofd huid zien.
Ja, dat is de beperking van de Norwood-schaal. Deze toont alleen maar de haarlijnen zeg maar en niet hoe het zit met de bedekking. Iemand kan volgens de Norwood-schaal een NW2 hebben, terwijl hij, zoals jij kennelijk, voor de rest ook dun haar heeft.

Maar het kan ook zijn dat je diffuus kalend bent. Dus dat je haar vooral overal uitdunt. Daar is de Norwood-schaal niet geschikt voor.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2005, 12:37   #27
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
ik ben dus diffuus. En het is ongeveer 4 cm lang. En er moet wel gel in anders valt het dood neer op me hoofd.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 08:03   #28
Christiaan72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99
ik ben dus diffuus. En het is ongeveer 4 cm lang. En er moet wel gel in anders valt het dood neer op me hoofd.
Heb je foto's van hoe het er precies aan toe is? Ik kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt en teleurgesteld. (gezien je andere thread posting).
Christiaan72 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 14:22   #29
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
nee ik schaam me er dood voor ik kan er wel ooit webcam fotos van maken. IK zorg ook altijd op fotos dat mijn haar niet te zien is . dus ik maak foto van mijn ogen naar beneden. Ofschuin zodat je mijn haar gewoon niet ziet.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 14:47   #30
Christiaan72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99
nee ik schaam me er dood voor ik kan er wel ooit webcam fotos van maken. IK zorg ook altijd op fotos dat mijn haar niet te zien is . dus ik maak foto van mijn ogen naar beneden. Ofschuin zodat je mijn haar gewoon niet ziet.
Het zit wel diep als ik het lees. Rot voor je joh! Wat nou als je het eens omdraait! Wel je haar en niet je ogen en de rest van je gezicht. Wie weet kunnen we je helpen, zeker hier als lotgenoten onder elkaar, om je zelf vertrouwen weer wat terug te winnen. Gewoon doen. Je kunt je niet altijd blijven verbergen. Kop op!
Christiaan72 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.