Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 januari 2016, 21:24   #1
hairstyle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 27
Geslacht:
Effect citroen (met water/heet water) drinken

Dag allemaal,

Ik vraag mij af of het dagelijks drinken van citroenwater (koud/heet) enig effect heeft op finasteride (die slik ik in de ochtend)?

Ik heb weleens gehoord dat de werking van medicijnen tenietgaat door citroen(zuur?).
hairstyle is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2016, 12:44   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Als je het betwijfeld, drink dan de citroensap later in de middag. Zo kan de finasteride zich eerst even inwerken nadat je het in de ochtend genomen hebt.

Ik weet niet of zuren de werking van finasteride weerhouden. Over zuren gesproken, schijnt dan weer iets bitters zoals grapefruitsap de werking weer te versterken volgens deze link:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35493

Ikzelf neem in de late avond mijn pilletje. Overdag drink ik gerust iets waar citroensap en zuren in zitten.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2016, 12:49   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
(Vers) citroensap is veilig én gezond. Bevat enorm veel ascorbinezuur dat een positief effect heeft op vnl. je immuunsysteem, huid en spijsvertering.

Zoals gewoonlijk, gebruik alles met mate.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 21:40   #4
hairstyle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Als je het betwijfeld, drink dan de citroensap later in de middag. Zo kan de finasteride zich eerst even inwerken nadat je het in de ochtend genomen hebt.

Ik weet niet of zuren de werking van finasteride weerhouden. Over zuren gesproken, schijnt dan weer iets bitters zoals grapefruitsap de werking weer te versterken volgens deze link:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35493

Ikzelf neem in de late avond mijn pilletje. Overdag drink ik gerust iets waar citroensap en zuren in zitten.
Ik neem mijn pil al ongeveer 3-4 jaar in de ochtend (8uur). Zal het wat uitmaken als ik zou switchen naar de avond (22uur) denk je? Ik blijf toch twijfelen over het feit dat het misschien het effect vermindert. Je zal het misschien pas na een half jaar merken?
hairstyle is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 21:43   #5
hairstyle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
(Vers) citroensap is veilig én gezond. Bevat enorm veel ascorbinezuur dat een positief effect heeft op vnl. je immuunsysteem, huid en spijsvertering.

Zoals gewoonlijk, gebruik alles met mate.
Heb je daar toevallig een artikel over kunnen lezen o.i.d.?

En met mate denk ik dan aan een halve citroen per dag. Lijkt me redelijk.
hairstyle is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2016, 22:16   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairstyle Bekijk bericht
Ik neem mijn pil al ongeveer 3-4 jaar in de ochtend (8uur). Zal het wat uitmaken als ik zou switchen naar de avond (22uur) denk je? Ik blijf toch twijfelen over het feit dat het misschien het effect vermindert. Je zal het misschien pas na een half jaar merken?
Dat weet ik niet. Ik nam het in de late avond omdat ik met het idee zat dat, als deze inwerkt in de nacht en ik in de ochtend wakker wordt meestal een seksuele bui hebt. Daarbij dacht ik dat mijn testosteron hoger piekt en DHT aanmaakt om deze op het meest te proberen in te dammen.

Nu ik dutasteride neem maakt het eigenlijk weinig uit, want deze zit 240 uur in mijn bloed waardoor ik meer speling heb. En finasteride is slechts 8 uur.

Verder weet ik er weinig over en ga ik op mijn gevoel af en van informatie op `t web. Je kunt het besten hierover via google zoeken, gerust dat je daarover wat vind (en je vast op een oude draad van haarweb uit komt).

Verder over jou onderwerp 'effect citroensap'. Ik denk persoonlijk niet dat je daarmee je medicatie in de weg zit. Zelf zou ik het gewoon drinken (uiteraard niet op een nuchtere maag) en ik heb er alles voor over om mijn haardos te behouden en geen dingen te doen die mijn medicatie in de weg staan.

Warme citroensap (met een beetje water verdunt) is best lekker met een lepeltje honing erdoor
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 03:16   #7
hairstyle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Ik nam het in de late avond omdat ik met het idee zat dat, als deze inwerkt in de nacht en ik in de ochtend wakker wordt meestal een seksuele bui hebt. Daarbij dacht ik dat mijn testosteron hoger piekt en DHT aanmaakt om deze op het meest te proberen in te dammen.

Nu ik dutasteride neem maakt het eigenlijk weinig uit, want deze zit 240 uur in mijn bloed waardoor ik meer speling heb. En finasteride is slechts 8 uur.

Verder weet ik er weinig over en ga ik op mijn gevoel af en van informatie op `t web. Je kunt het besten hierover via google zoeken, gerust dat je daarover wat vind (en je vast op een oude draad van haarweb uit komt).

Verder over jou onderwerp 'effect citroensap'. Ik denk persoonlijk niet dat je daarmee je medicatie in de weg zit. Zelf zou ik het gewoon drinken (uiteraard niet op een nuchtere maag) en ik heb er alles voor over om mijn haardos te behouden en geen dingen te doen die mijn medicatie in de weg staan.

Warme citroensap (met een beetje water verdunt) is best lekker met een lepeltje honing erdoor
Dank voor je bericht. Je theorie klopt grotendeels wel; ik heb nu ook wat informatie opgezocht (m.b.t. inname). Je wil tenslotte wel je haardos behouden inderdaad, vandaar dat ik wat voorzichtig ben.

Ik ga nu switchen met de inname van mijn pil. Even kijken hoe dat uitpakt. Citroen (met lauw water) en keltisch zout drink ik dan in de ochtend.
hairstyle is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 13:18   #8
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Waarom neem je citroen? Voor detox doeleinde?
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2016, 15:33   #9
hairstyle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2014
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Waarom neem je citroen? Voor detox doeleinde?
Vooral voor de vitamine C. Maar zeker ook om te ontgiften.
hairstyle is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.