Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 november 2008, 23:09   #1
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Post Boekje: Een nieuwe kijk op Trichotillomanie; bestelinfo en discussie

Eindelijk is hij af, het e-book over mijn aanpak van Trichotillomanie:

Een nieuwe kijk op Trichotillomanie.

Trichotillomanie is een stoornis waarbij mensen dwangmatig hun eigen haren uittrekken. Hoewel er veel mensen lijden aan trichotillomanie, is er nog niet veel bekend over deze aandoening. Er bestaat ook nog geen effectieve behandelmethode. Dit heeft mij als patiënt ertoe gezet om zelf op zoek te gaan naar de oorzaak van trichotillomanie. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van wetenschappelijk onderzoek naar allerlei aspecten die met trichotillomanie te maken hebben, met name de verwerking van stress in het lichaam. Dit e-book is een verslag van mijn bevindingen en beschrijft tevens de aanpak die mij van het haren trekken af heeft geholpen. Deze aanpak gaat verder dan het weerstaan van de drang, maar voorkomt het ontstaan daarvan. Iedere trichotillomanie-patiënt kan deze aanpak op zichzelf toepassen.

Je kunt het boekje bestellen via
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/trich/
(Ja, hij is weer open )


In dit topic kun je reacties kwijt en discussiëren over de inhoud.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.

Laatst gewijzigd door Lila; 30 april 2009 om 19:42
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2008, 00:34   #2
Ericaatjuh72
IkHebTrychotillomanie
 
Ericaatjuh72's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Locatie: Baarlo limburg
Berichten: 8
vraagje meid

hallo hallo! ik heb erg veel interesse in je boek,alleen ik zit momenteel met 1 probleempje, ik heb budget beheer ivm schulden,ik kan dus alleen contant betalen,of de centjes in een enveloppe sturen..... ik ben al zooo lang op zoek naar een boek hierover,dat ik het bijna op gaf,tot dat ik je bericht zag,,,,,kunnen wij mischien iets regelen? je mag me altyd mailen,ik zelf heb deze ziekte al vanaf mijn 12,13de jaar....heden een erge erge terugval...,ik hoop dat je me helpen kunt! knap trouwens hoe je t gedaan hebt...
Ericaatjuh72 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2008, 15:30   #3
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Hoi Ericaatjuh72,

Leuk dat je mijn e-book wilt lezen!
Je mag het geld ook opsturen. Ik mail je mijn adres wel even.

Groetjes,
Lila
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 17:49   #4
Taan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2008
Berichten: 1
Ik kan het boek niet bestellen op lulu

Hallo,

ik heb ook sinds mijn jeugd (ik denk zo rond mijn 7de jaar) last van harentrekken. Het was in die tijd vrij heftig, later minder en in de puberteit is het zelfs een periode verdwenen. Maar nu is het heftiger dan ooit. Iedereen merkt het op en ik ben bang dat ik kaal wordt.
Ik geloof zeer zeker dat er een verband is met stress, maar ook met hormonen misschien? Aangezien er toch ook veel verandering in is op leeftijden met hormoonschommelingen....
Anyway, ik zou graag je boek bestellen, zou je hem mij toe kunnen sturen als ik het bedrag overmaak via internet?
Alvast bedankt!
Taan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 17:56   #5
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Natuurlijk kan dat!
Ik stuur je even een privébericht.

En... Welkom op Haarweb!
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 20:23   #6
Ericaatjuh72
IkHebTrychotillomanie
 
Ericaatjuh72's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Locatie: Baarlo limburg
Berichten: 8
hallo hallo!

kunt u mij nog maals even uw adres mailen..heb hem per omgeluk verwijderd
ook graag het precieze geldbedrag erbij vermelden..ik zou het per post op sturen naar U....
mijn excuses voor het kwijtraken van het berichtje
groeten Erica
Ericaatjuh72 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 21:56   #7
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik stuur je nog even een privéberichtje.
En zeg maar jij hoor .
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2008, 05:23   #8
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Updates

Een paar dingen die ik nog even wil vermelden:

* Ik merk dat mensen het downloaden nogal lastig vinden, of dat ze geen creditcard hebben. Daarom heb ik besloten om de manier van uitgeven te gaan veranderen. Daardoor zal het boekje helaas wel duurder worden. Maar voorlopig kan het downloaden nog steeds, en het direct bij mij bestellen uiteraard ook.

* Ik krijg vaak de vraag waar mijn boekje nou eigenlijk over gaat. Daar heb ik nu een mooi nieuw antwoord op, omdat ik onlangs gehoord heb dat mijn opa ook TTM had en altijd over zijn haarwortels zei: "Daar zit iets in en dat moet eruit!", het gevoel dat iedere TTMer wel kent. In mijn boekje beschrijf ik dat dat geen inbeelding is, maar dat er daadwerkelijk iets in onze haarwortels zit wat er niet thuishoort, namelijk een bepaalde stof. Ik beschrijf ook wat die stof is, en hoe je kunt voorkomen dat die erin komt.


Voor de mensen die het boekje gelezen hebben:
Let op! Dit zijn toevoegingen die je in de context van het hele boekje moet zien.

* Deze week was de kaas in de aanbieding bij de AH, en hoewel ik normaal nooit kaas koop omdat ik het vage vermoeden had dat het invloed had op mijn TTM, kon ik nu toch de verleiding niet weerstaan. Ik heb een stuk van een halve kilo gekocht en in drie dagen opgegeten. En guess what... vandaag voor het eerst sinds hele lange tijd weer een paar haren geplukt. Dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat een halve kilo kaas gelijk is aan 5 liter melk! Dit versterkt mijn vermoeden dat zuivel invloed heeft op TTM. Een glaasje melk kan geen kwaad, maar 5 liter melk in 3 dagen dus wel .

* Bolleke wees mij erop dat ik het helemaal niet heb over de stress van het dagelijks leven, en eventuele psychologische behandeling. Dat klopt, dat heb ik inderdaad een beetje over het hoofd gezien omdat ik het misschien vanzelfsprekend vond, maar dat is het natuurlijk helemaal niet, dus daarom bij deze (in het kort):
Ook de stress in de gangbare betekenis van het woord moet je zo veel mogelijk voorkomen:
Ervaar je veel stress van je werk, probeer daar dan iets aan te doen, zoek een andere baan, ga minder werken, of stop zo mogelijk helemaal met werken. Dit geldt ook voor studie. (Ik leef zelf nu al best lang op bijstandsniveau, maar ik ben een veel gelukkiger mens).
Zijn er dingen uit je verleden of het heden die je dwars zitten, misschien zelfs onbewust, probeer daar dan mee in het reine te komen, eventueel met behulp van een psycholoog of andere hulpverlener.
In feite gaat het erom dat je alles wat je dwars zit zo veel mogelijk uit de weg ruimt, want alles wat je dwars zit veroorzaakt stress.

* Het wel of niet slikken van de pil kan ook verschil maken. Ik durf alleen niet te zeggen dat iemand moet stoppen met de pil, want dan ben ik straks verantwoordelijk voor de gevolgen negen maanden later . Bovendien ben ik geen arts dus ik mag helemaal niet zeggen of iemand wel of niet de pil moet slikken.
Ik kan me wel voorstellen dat het slikken van de pil positief kan werken voor TTMers, want het geeft mogelijk wat rust in de hormoonhuishouding.
Aan de andere kant kan het toevoegen van vreemde hormonen aan het lichaam ook wel negatief uitwerken.

* Er bestaat zoiets als Psycho-Neuro-Endocriene Meditatie. Dit is een speciale vorm van meditatie om onder andere je cortisolniveau te laten dalen. Op het eerste gezicht lijkt dat ideaal voor ons TTMers (het hele cortisolgebeuren valt onder de Endocrinologie), net zoals eigenlijk alle vormen van meditatie.
Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar ik kan me ook voorstellen dat het juist negatief uitwerkt. Meditatie laat het lichaam tot rust komen; het cortisolniveau daalt. Hiermee creëer je dus eigenlijk een avond-situatie. En dat is juist een plukmoment, omdat de haarwortels niet meedoen met het tot rust komen van het lichaam. Het zou dus goed kunnen dat meditatie daarom het plukken juist erger maakt.
Maar zoals gezegd, ik heb er geen ervaring mee. Mocht er iemand zijn die aan Psycho-Neuro-Endocriene Meditatie doet, dan hoor ik graag zijn/haar bevindingen.

Nou, dat was het even.
Als iemand vragen of opmerkingen heeft, ook over dingen die in het boekje staan, dan hoor ik dat graag.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.

Laatst gewijzigd door Lila; 22 mei 2009 om 21:27
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 19:15   #9
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Oh ja,
Het schijnt dat melatonine een rol speelt in de huid zelf en ook in de haarzakjes. Misschien is het gebruik van mijn melatonine-pilletjes (3mg) dus wel veel directer van invloed op het stoppen met plukken dan ik eerst dacht.
Ik ga er eens in duiken.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.

Laatst gewijzigd door Lila; 20 december 2008 om 19:22
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 08:04   #10
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Hee Lila,

Door alle drukte heb ik nog geen tijd gehad om het boek te lezen, maar inmiddels wel mijn cortisol laten bepalen. Die is 105 nmol/l (de normaalwaardes liggen tussen de 27.6 en de 1380) en ligt eigenlijk wel aan de lage kant.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 19:44   #11
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Hey Stefke,

Bedankt voor het testen. Hoe laat had je die meting gedaan?

Mijn bloedwaarde was de hele ochtend (4x gemeten tussen 8 en 14 uur) 0,06 μmol/l. De normaalwaardes liggen tussen de 0,1 en 0,65 μmol/l. Véél te laag dus.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2009, 20:01   #12
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Nieuwe versie en nieuwe site!

Vanaf vandaag is de nieuwe versie van mijn boekje verkrijgbaar, en wel via:

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/trich/

Je kunt nu gewoon de gedrukte versie bestellen via deze site. Je hebt geen creditcard meer nodig.

De vorm is wat anders dan de vorige, maar nog steeds zo eenvoudig mogelijk om de kosten laag te houden. Het boekje wordt verstuurd in een discrete enveloppe.

Ook de inhoud is aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen. Er is namelijk onlangs ontdekt dat de haarzakjes zelf ook het stresshormoon cortsiol kunnen produceren! Ik zie dat zelf als een enorme doorbraak in het TTM-onderzoek en ik heb dit uiteraard verwerkt in de nieuwe versie. Daardoor is het enzymenverhaal wat minder belangrijk geworden. De Aanpak die ik beschrijft blijft verder hetzelfde. Wel heb ik deze aangevuld met de punten die ik hierboven genoemd heb (op 18 december).

Vragen en opmerkingen zijn uiteraard nog steeds welkom.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.

Laatst gewijzigd door Lila; 30 april 2009 om 19:43
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 11:47   #13
linsy
linsy
 
linsy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Berichten: 3
kan ik het boekje op die site bestellen en betalen via overschrijving want op de site staat kies betaalwijze IDEAL en vooraf . Wat sit verschil???
linsy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2009, 14:54   #14
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
iDEAL is een manier van betalen waarbij je door de site naar je eigen bank wordt doorgestuurd. Je kunt dan direct via internetbankieren betalen. Alle gegevens staan al ingevuld, dus je hoeft alleen maar te bevestigen. iDEAL is sneller en makkelijker van gewoon overmaken. Je moet wel de mogelijkheid hebben om te internetbankieren met een Nederlandse bank.
Hier kun je meer lezen over iDEAL en een demo bekijken.

Bij Vooraf Betalen maak je gewoon het geld over naar het rekeningnummer dat je in je bevestigingsmail krijgt. Dit kan via internetbankieren of gewoon op papier. Het kan ook vanuit België.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2009, 11:04   #15
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Hoi Lila, ik ben heel nieuwsgierig naar je ontdekkingen en wil daarom je boekje bestellen.
Op je site kon ik de download versie niet vinden. Klopt dat? Doe je dat nog wel?

groetjes,
Pip
Pip is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.