Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2009, 13:52   #1
Rosty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Locatie: Arnhem
Berichten: 2
Post Hulp voor een onderzoek/scriptie nodig: Een nieuwe kijk...

Hallo, allemaal!

Ik ben Rosty – een stille meelezer voor de laatste weken hier, in de forum.
Ik heb (bijna) afgerond mijn opleiding Chinese Kruidentherapie in de Academie voor Chinese Geneeswijze Qing-Bai. Op dit moment ben ik bezig met mijn scriptie en de onderwerp is “Behandelen van Trichotillomanie met Chinese Kruiden”. En dit is, eigenlijk, de reden voor mijn melding.


Ik heb de hulp van mensen met trichotillomanie nodig.


Ik weet hoe lastig het TTM probleem is en hoe moe de mensen zijn van de verschillende pogingen om dit probleem op te lossen. Met mijn kennis en in mijn hart ben ik overtuigd dat de Chinese kruidentherapie kan een effectieve oplossing bieden.
Helaas, precies op dit gebied is er weinig informatie. Daarom wordt mijn werk zo veel theoretisch als praktisch. Volgens de theorie van TCG (traditionele Chinese geneeskunde) kan het zelfde stoornis geworteld zijn in een complex van verschillende aparte syndromen. Dus, ik heb verschillende mensen met TTM nodig om het volledige platje van de kernproblemen te “ontrafelen” en, eventueel, als ze willen, ook in mijn onderzoek actief te participeren als patiënten. (De behandeling wordt onder de begeleiding van een gecertificeerde therapeut uitgeoefend.)


Klein voorgeschiedenis...
Ik zelf heb geen TTM (maar ik heb wel andere manies )... De reden dat ik TTM als mijn scriptie onderwerp gekozen heb is dat de dochter van een goede vriendin van mij trich heeft. Ze is een mooi, zeer getalenteerd meid van 16 en het is zo pijnlijk voor haar en voor haar familie! Ze is mijn grootste motivatie en inspiratie dit ongemakkelijk onderwerp te kiezen en, natuurlijk, ze is mijn eerste helpende hand (en patiënt).


Graag ben ik bereid om verder vragen te beantwoorden en, natuurlijk, volledig in dienst te zijn van iedereen wie mij wil helpen.


En “last-but-not-least”...
Ik wil de moderators van HaarWeb danken voor hun toestemming om dit melding te publiceren.
Ik wil ook heel duidelijk stellen dat mijn onderzoek volledig buiten HaarWeb plaatsvindt.


Alvast bedankt!


Rostislava Kostova-Assan
kruidentherapeut i.o.
Rosty is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2009, 15:35   #2
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Interessant Rosty.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat ikzelf geen connecties heb met dit onderzoek, hoewel de titel misschien anders doet vermoeden.

Ik ben uiteraard wel erg benieuwd naar de uitkomsten!
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2009, 18:31   #3
Rosty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Locatie: Arnhem
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Ik ben uiteraard wel erg benieuwd naar de uitkomsten!
Ik ook! Een week geleden zijn we met mijn eerste patiënte al begonnen. Dus, "fingers crossed"!
Het is geen makkie en het zal (eventjes) duren tot er is iets te bemerken. Van mij is een grote commitment en kennis gevraagd, maar er is veel commitment en geduld ook van de patiënt zelf gevraagd.
In het beste case scenario het zal twee of drie manden nemen tot een verandering is te bemerken. Drie manden regelmatig kruiden innamen, sommige veranderingen in je levensstijl en je dieet brengen en... geduldig zijn. En dat wordt alleen maar het begin.
Het meest belangrijk (volgens mij) is de innerlijke redenering en de motivatie...

En... ik beloof geen vieze smaken
Rosty is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Boekje: Een nieuwe kijk op Trichotillomanie; bestelinfo en discussie Lila Boeken en artikelen 33 26 augustus 2013 12:23
heb jullie hulp eve nodig! eline TTM - Algemeen 4 15 november 2003 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.