Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juli 2002, 00:26   #1
Roy1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Locatie: Leiden
Berichten: 28
Exclamation TOTAAL geen bijwerkingen!!!!!

Beste vrienden,

ik slik nu sinds 2 weken Finasteride.
Ik begon met 1,25 mg, maar ik las hier dat het verstandig was om met een hogere dosering te BEGINNEN. Dus slik ik nu sinds een kleine week 2,5 mg per dag.
Nu klinkt het misschien vreemd, maar het baart me zorgen dat ik totaal GEEN bijwerkingen heb. Ik lees vaak dat men last heeft van pijnlijke ballen. Dit is dus een bewijs dat het werkt.
Ik voel dus HELEMAAL niks........
Mijn vraag is nu: zijn er mensen hier die totaal GEEN last van enige bijwerking hadden, maar waarbij Finasteride TOCH, prima werkt??????

Ik hoop snel een reactie van jullie te mogen ontvangen.

Bij voorbaat dank,

ROY
Roy1980 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2002, 03:48   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi Roy

Als je van plan bent om zometeen Duta te gaan gebruiken is het niet erg om 2.5 of 5 mg Fina nu per dag te gebruiken. Maar als je dat niet van plan bent, adviseer ik je toch om op 1/4e Finast pil te blijven.


Roy, bijwerkingen zeggen niet altijd wat over hoe effectief een medicijn is. Sommigen hebben meer last van bijwerkingen dan anderen. Ik had net als jij in het begin ook geen last van bijwerkingen.

Maak je niet ongerust, neem je Fina ( 1.25 mg ) in, en let niet op de bijwerkingen.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2002, 18:16   #3
sn0rkel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2002
Berichten: 18
hoeze nu een halve of hele fina als je straks aan de duta gaat?
sn0rkel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2002, 11:57   #4
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
sn0rkel

De bijwerkingen op 2,5 of op 5 mg zijn groter dan op 1 mg of op 1,25 mg. Zo "wen" je er een beetje aan, want Duta zal immers nog grotere bijwerkingen geven dan 1 of 1,25 mg. Misschien vergelijkbaar met 2,5 of met 5 mg of misschien zullen de bijwerkingen nog groter zijn.


Het idee is dat Duta de bijwerkingen die je al had met Fina, zal vertsterken.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2002, 01:32   #5
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Ik heb geen last van bijwerkingen(na 5 maanden). Helaas, want het werkt volgens mij ook niet. Ik gebruik 1mg. per dag, samen met minoxidil, maar het verbeterd niet, volgens mij gaat het zelfs wat achteruit.
Dus het is lijkt me beter om wel wat bijwerkingen te hebben, dan weet je tenminste dat het iets doet.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2002, 18:37   #6
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Alessandro, echt goede resultaten zie je pas na 1 jaar. De eerste maanden hoef je helemaal niets te verwachten van fina.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2002, 20:02   #7
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Cool

DHT Killer,

Als ik het goed begrijp gebruik je al 15 mnd fina,mag ik ook weten wat je gebruikt (Pro-hair,proscar,fincar) en hoeveel mg?
Zie je ook hergroei of alleen behoud van eigen haren die dikker worden.Gebruik je er ook nog wat anders bij?
Zaterdag vier ik mijn 1 jarig jubileum met Pro-hair,sorry voor de vele vragen.
Kun je nu na 15 mnd nog merken of het haar nog steeds beter aan het worden is of in ieder geval dat het niet achteruitgaat.

Bij mij nu na 1 jaar zijn mijn haren al een stuk dikker geworden en ik hoop dat het nog beter wordt na 2 jaar(met o.a duta natuurlijk) ik heb diffuse thinning NW2 met een iets wat terugtrekkende inhammen en jij dan?

groeten.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2002, 22:30   #8
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hallo Russel, ik gebruik 1.25mg finasteride (Proscar). Wat ik merk is dat het haar in massa is toegenomen, meer dichtheid, meer pigment en de uitval is minimaal. 2 jaar geleden was dat wel anders, ik zat werkelijk urenlang voor de spiegel te kloten. Ook ik heb NW2 en heb ook een heleboel pigmenloze haartjes bij de inhammen, ik hoop dat FNS ( gebruik ik al 5 weken) wat hier aan zal gaan doen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2002, 21:55   #9
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
DHT killer bedankt voor je reactie !
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2002, 23:42   #10
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Maar je merkt de werking dus pas later en er is dus nog hoop? Ik dacht dat het meteen gaat werken en dat je na 3-6 maanden, waar ik dus al bijna aan zit, al duidelijk de grote verbeteringen moet merken.
Alessandro is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2002, 22:00   #11
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Alessandro

Op moleculair vlak doet het zeer z'n werk. Je haarwortels worden beschermd tegen verdere verloedering. Maar op cosmetisch vlak neemt het wat tijd. Binnen een korte tijd zal je haaruitval stoppen, mocht het nog niet zijn gebeurd. Na een maand of 11-12 begint het haar zichzelf te herstellen, het groeit weer aan en het wordt dikker. Het haar dat je al had op dag 1 toen je met Fina begon, zal teruggroeien mocht het zijn uitgevallen, en het zal dikker worden. Fina vereist helaas wel veel geduld. Haar groeit in cyclussen en elke cyclus neemt tijd.


Succes


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.