Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 14 december 2004, 21:29   #76
Peters
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 9
Ervaringen shedding bij Finasteride

Ik gebruik sinds een maand 1/4 Proscar en ervaar een behoorlijke shedding. Zijn er menesen die hetzelfde gebruiken (dan wel hebben gebruikt) en in de begin periode ook last hebben gehad van een shedding? Hoe lang duurde dat bij jullie en hoe lang duurt dat normaal (het moet toch een keer ophouden, toch....)? Bedankt!!
Peters is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 21:38   #77
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:


MODERATOR EDIT:
Enorme post van kevinme vervangen door een linkje naar een site waar het hele verhaal te vinden is:
https://www.xandrox.com/Shedding.htm
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door Tiuri; 14 december 2004 om 23:51
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 21:40   #78
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peters
Ik gebruik sinds een maand 1/4 Proscar en ervaar een behoorlijke shedding. Zijn er menesen die hetzelfde gebruiken (dan wel hebben gebruikt) en in de begin periode ook last hebben gehad van een shedding? Hoe lang duurde dat bij jullie en hoe lang duurt dat normaal (het moet toch een keer ophouden, toch....)? Bedankt!!
Hoe merk je eigenlijk dat je in een shedding zit ? Zie je echt meer haren uitvallen (op de kleding, kussen, tijdens douchen) of zie je je snel kaler worden ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 21:43   #79
Peters
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 9
Kevinme=> bedankt!

Ik merk inderdaad dat er mee haren op kleren, douche en bed liggen (gem. zo'n 150).
Peters is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 23:48   #80
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peters
Ik gebruik sinds een maand 1/4 Proscar en ervaar een behoorlijke shedding. Zijn er menesen die hetzelfde gebruiken (dan wel hebben gebruikt) en in de begin periode ook last hebben gehad van een shedding? Hoe lang duurde dat bij jullie en hoe lang duurt dat normaal (het moet toch een keer ophouden, toch....)? Bedankt!!
Thread samengevoegd met al bestaande thread over finasteride en shedding.

@Peters: wil je voortaan even de searchknop gebruiken om te kijken of er al een thread bestaat over jou onderwerp, voordat je een nieuwe thread opent? Thnx
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2004, 23:53   #81
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
@kevinme: zoals je ziet heb ik je post in deze thread aangepast. Hoewel je een zeer zinvolle bijdrage leverde (bedankt! ), is het niet echt de bedoeling dat HaarWeb gewoon gebruikt kan worden als dumpplaats om volledige artikelen van andere sites in te plakken. Je post was zes meter lang! Haal dan het stukje eruit waar het om draait en geef het liefst even een samenvatting in het nederlands voor de mensen die de Engelse taal niet zo goed meester zijn. Of plaats gewoon een linkje naar het artikel! Veel makkelijker.

Thnx!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 00:10   #82
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
@kevinme: zoals je ziet heb ik je post in deze thread aangepast. Hoewel je een zeer zinvolle bijdrage leverde (bedankt! ), is het niet echt de bedoeling dat HaarWeb gewoon gebruikt kan worden als dumpplaats om volledige artikelen van andere sites in te plakken. Je post was zes meter lang! Haal dan het stukje eruit waar het om draait en geef het liefst even een samenvatting in het nederlands voor de mensen die de Engelse taal niet zo goed meester zijn. Of plaats gewoon een linkje naar het artikel! Veel makkelijker.

Thnx!
ach kvond alles wel erg hulpvol, wel een beetje lang. Maar ik snap wat je bedoel.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 10:05   #83
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het fenomeen "shedding" is wetenschappelijk nauwelijks bewezen en ik geloof er dan ook niet zo in. Ik denk dat het in 90% van de gevallen iets is tussen de oren van de gebruiker. Maar voor de mensen die er wel in geloven is dit in ieder geval een interessant stukje van Dr. Lee over finasteride en shedding:

There have been multiple reports of excessive shedding several months after finasteride therapy. Typically, there is a good response to finasteride to prevent or reverse MPB. Then, around the 11th to 16th week, there can be sudden shedding, sometimes on a massive scale. The entire phenomenon fits the description of a telogen effluvium. It is a common observation that post-partum women often suffer the same temporary hair loss. In the case of finasteride use, the telogen effluvium appears to be a reaction to the sudden change in the systemic levels of the sex hormone, DHT. Often the cause of a telogen effluvium are obscure, but has been related to high fevers, stress, trauma, medications, etc.

The shedding is generally diffuse (global) and can affect areas of the scalp not usually affected by MPB. So, it would be common to note shedding from the sides and back of the head in addition to the crown, vertex and frontal areas. The shedding tends to be fairly symmetrical, but will be more noticeable in the areas affected by MPB, because there is a higher ratio of hairs in the telogen phase than in the other areas of the scalp.

The duration of a telogen effluvium is variable, but rarely lasts more than a few months and there is invariably complete restitution unless another pathologic process also occurs.

As a rule, treatment is not necessary because the hair will grow back. For most patients, there is no evidence of residual loss of hair within a year. However, there have been cases of patients taking finasteride and reporting repeated bouts of excessive shedding. In this situation, it would be advisable to discontinue use of finasteride in favor of alternative anti-androgens.

[Bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 december 2004 om 11:02
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 00:07   #84
koentjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 6
shedding, no problem

Hallo,zit sinds tijden weer eens op het forum en lees deze threat. Zelf ben ik 9 maanden begonnen met fina en minox en heb in de eerst maanden echt een hele sterke shedding gehad (mensen die zeggen dat dat alleen lijkt omdat je erop gefocust zou zijn zouden het zelf eens moeten meemaken, gaat echt bijna met plukken tegelijk, echt geen verbeelding dus). Na circa 4 maanden is shedding opgehouden en nu is mijn haar in topcoditie. (heb zeker weer terug wat ik had voor gebruik en voor mijn gevoel nog beetje meer (of het is dikker)) Dus allemaal: maak je geen zorgen. Verder klopt het dat als het goed gaat met je haar je bijna niet op dit forum komt. Tijdens mijn shedding zat ik er dagelijks.
koentjes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 12:04   #85
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
hee kalende vrienden

Ik vind die shedding toch een raar venomeen, ik heb er totaal niks van gemerkt!!

Is een shedding geen teken dat finasteride aanslaat en begint te werken?
high is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 15:21   #86
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koentjes
02-07-2004, 22:22 #95
koentjes
HaarWeb lid

Join Date: Jun 2004
Posts: 3 minoxidil tabletten
Zelf gebruik ik al een tijdje dutasteride in combinatie met minxidil 5% tabletten. Ben erg tevreden over resultaat. Als ik hier lees over 'al dat geklooi' met het extern aanbrengen dan is een pilletje slikken toch wel makkelijk. Ervaren jullie tabletten minoxidil slikken als gevaarlijk, of is er een andere reden waarom jullie het niet doen. Enige waar ik soms een beetje last van heb is flauw gevoel (lage bloeddruk).


Maar Koentjes, hier zeg je in Juli dat je al een tijdje Duta gebruikt ?!?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.

Laatst gewijzigd door peter10; 16 december 2004 om 19:31
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 19:04   #87
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
minox pillen??????????????

hmmmmmmmmmmm, als dat net zogoed werkt zou ik daar ook over denken
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 21:42   #88
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
hee kalende vrienden

Ik vind die shedding toch een raar venomeen, ik heb er totaal niks van gemerkt!!

Is een shedding geen teken dat finasteride aanslaat en begint te werken?
Normaliter wel. Al hoeft niet iedereen door een shedding te gaan... het kan zijn dat je haarwortels gewoon weer wat gezonder worden maar dat je niet door de DHT-shock gaat, die maakt dat je haren massaal in een rustperiode gaan.

Bovendien kan je maar goed spreken van fina die werkt als je de verloren haren (tijdens de shedding) ook nog een keertje krijgt terug te zien, iets waar ik nog op zit te wachten
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2004, 01:28   #89
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
Normaliter wel. Al hoeft niet iedereen door een shedding te gaan... het kan zijn dat je haarwortels gewoon weer wat gezonder worden maar dat je niet door de DHT-shock gaat, die maakt dat je haren massaal in een rustperiode gaan.

Bovendien kan je maar goed spreken van fina die werkt als je de verloren haren (tijdens de shedding) ook nog een keertje krijgt terug te zien, iets waar ik nog op zit te wachten
hey zuch, is je haaruitval al wat verminderd of gaat het nog even hevig door ? En hoe erg is je haaruitval precies ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2004, 01:48   #90
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
hey zuch, is je haaruitval al wat verminderd of gaat het nog even hevig door ? En hoe erg is je haaruitval precies ?
Het gaat nog door, maar ik durf te denken dat het ietsje minder is. Hoewel... na al wat er is uitgevallen KAN er gewoon niet zoveel meer uitvallen.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 15:29
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 21:11
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 15:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 11:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.