Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 21 augustus 2006, 11:55   #751
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Meteen Duta nemen. Het heeft geen om eerst te stoppen met Fina als je lichaam er al gewend is.

Ik persoonlijk vind het bullshit dat je langer als 6 maanden moet wachten, omdat Duta en Fina bij de eerste pil als DHT verlagen. Een haarcycles heeft echt geen > 6 maanden nodig om verandering te maken. Als je in de 6 maanden geen enkel verschil merkt, dan zal het de 6 maanden daarop ook geen verschil maken.

Ook laten de trials van Finasteride zien dat 6 maanden lang genoeg is om resultaat te verwachten.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 12:07   #752
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Meteen Duta nemen. Het heeft geen om eerst te stoppen met Fina als je lichaam er al gewend is.

Ik persoonlijk vind het bullshit dat je langer als 6 maanden moet wachten, omdat Duta en Fina bij de eerste pil als DHT verlagen. Een haarcycles heeft echt geen > 6 maanden nodig om verandering te maken. Als je in de 6 maanden geen enkel verschil merkt, dan zal het de 6 maanden daarop ook geen verschil maken.

Ook laten de trials van Finasteride zien dat 6 maanden lang genoeg is om resultaat te verwachten.
Thanks voor de snelle reply Kevin.

Naast de 'normale' shedding die Duta met zich meebrengt, denk ik ook nog eens dat je lichaam zal reageren op de plotselinge verandering en zul je misschien eerst door een extra diep dal moeten gaan om eventuele resultaten te kunnen gaan zien. Maar dat is mijn mening puur gebasseerd op verwachtingen.

Here goes nothing I guess..


Hoe verliep de overgang bij jou en het avodart gebruik in het algemeen? Ik zie trouwens bij veel gebruikers 5mg Dutasteride staan, maar ik neem aan dat dit 0.5mg is, omdat dit ook op mijn verpakking staat en het nogal joekels van capsules zijn..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 12:56   #753
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik begon meteen met Dutasteride, omdat ik dacht dat ik geen bijwerkingen zou krijgen. Na 1 maand stopte ik al, omdat ik beginnende gyno kreeg zonder er ook maar iets van te voelen. Een tijdje later heb ik Finasteride voor zo'n 6 maanden geprobeert, maar dat deed mij niks. Op het moment ben ik aan het experimenteren met van alles.

Let wel op dat Dutasteride een paardenmiddel is en dat het bij 0.5mg per dag veel DHT weghaalt in je hersens en zo'n 90% in je lichaam. Bijwerkingen zijn dan ook niet vreemd, dus houdt het goed in de gaten.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2006, 19:33   #754
nillez81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 36
1 maand duta>>veel haarverlies

beste haarwebbers,ik ben vorige maand na lang te hebben overwegen tog maar aan de zware"shit" gegaan,hiervoor heb ik 4 jaar lang aan de prop gezeten met als gevolg een periode van 2 jaar stabiel te zijn en de laatste 2 jaar achteruitgang met name frontaal,in de afgelopen tijd heb ik ook veel uitgeprobeert ,lasercomb na 6 maanden was ik het zat mijn hoofdhuid te belichten totaal geen resultaten(en ik deed het egt goed).Viviscal heb ik vier maanden geprobeerd,maar is niet meer te krijgen bij mijn apotheek en apotheker.net,het word niet gemaakt zeiden ze???,ik voelde me er wel lekker bij en nu ik gestopt ben tijdje geleden vind ik mijn haar ook minder.Frontaal daar maak ik me het meeste zorgen over het gaat met de week slechter en vooral ik nu aan de duta zit gaat het naar mijn idee sneller en sneller.ik heb mijn duta van QHI en het werd geleverd uit Praag ze hebben er ook andere doorzichtige stickers op geplakt om hem dicht te houden,het moesten vierkante zijn en nu ronde en de verpakking is volledig geel met tekst??Door mijn mijn haaruitval ga je twijfelen en ook over alles.ik blijf hopen dan maar dat het aanslaat anders zie dr. Gho eerder dan geplant,mijn haarstatus is nw2 3 en verder wil ik niet dan moet ik maar kromleggen voor mijn koppie. succes
nillez81 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2006, 13:22   #755
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
eh ja het welbekende shedding probleem, waar wij allemaal nog steeds onze twijfels over hebben. Maar de verpakking is goed hoor. Het zijn ovale beige tabletten met GSK erop volgens mij. En in een felgele verpakking met groene letters.
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2006, 22:31   #756
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Even een vraag wat net zo zeer in finasteride algemeen had gekunt, of eigenlijk wel zijn eigen topic verdient; Mocht je stabilisatie krijgen met gebruik van welke medicijn dan ook, kan het dan zodanig 'getriggerd' worden dat de haarsituatie weer labiel wordt? Met triggeren bedoel ik dan bijvoorbeeld je kapsel veranderen in een kapsel wat ruw in model te krijgen en dus meer haren zal verliezen tijdens het modeliseren. Of zijn de medicijnen hier imuun voor en maakt het weinig uit wat je doet?
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2006, 17:36   #757
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Precies 2 maanden aan de duta nu en ik merk nog helemaal niets eigenlijk. Dat wil zeggen geen bijwerkingen, haaruitval is niet meer of minder dan met fina. Wel lijkt het haarverlies wat minder constant te worden. Ik heb vooral de laatste week bijvoorbeeld een dag gehad dat ik echt flink door me haar moest woelen voordat er een haartje uit viel, en dan weer een andere dag was het weer zoals vanouds.
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 20:45   #758
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
[DUTASTERIDE] Eerste drie maanden zitten er op!

Beste mensen,
Ik heb al een tijdje dit willen posten, maar het kwam er niet van (ivm drukke studie)

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

Ik kamp al vanaf mijn 18e met erfelijke haaruitval (ben nu 22). Ik had last van diffuse thinning. Geen enkel spoortje te vinden van inhammen, maar een algehele uitdunning van de (bovenkant van de) scalp. Met voorname de kruin en de voorste haarlijn moesten het ontgelden.

Om de schade enigzins te beperken ben ik op mijn 18e begonnen met het slikken van 1mg finasteride (proscar capsules van apotheker) en ben ik gaan smeren met minoxidil 15%. De minoxidil heb ik binnen enkele maanden uit mn regime gegooid. Aangezien ik last had van kaalheid over de gehele scalp was het appliceren van het middel niet gemakkelijk. Verder zag ik op de plekken waar ik de minoxidil aanbracht geen substantiele progressie. Maar ook met name het feit dat gezonde haren minoxidil afhankelijk zouden worden sprak mij niet aan. Kortom: Minox de deur uit! Finasteride heb ik echter wel 2.5 jaar gebruikt (tot mijn 21e). Dit (mijns inziens) met succes. Haarsituatie was redelijk gestabiliseerd. Misschien een piep klein beetje achteruit gegaan.

Ik na ongeveer een jaar finasteride te hebben gebruikt, een knop omgedraaid op het gebied van leefstijl. Ik ben gestopt met veel drinken. Ik ben gestopt met roken! Ik ben gezonder gaan eten. Iedere dag fruit en groente. Verder ben ik supplementen gaan slikken: o.a. MSM, Hair skin & nails, Visolie caps en vitaminepillen. Ook ben ik mijn haar gaan wassen met Rooscure (1% ket). Al deze dingen hebben zeker weten positieve invloed gehad op de algehele conditie van het haar.

Ondanks de redelijk positieve ontwikkelingen (door voornamelijk de fina) heb ik echter een paar maanden terug last gekregen van enorme sheddings (rond april/mei). Het haar viel met bosjes uit. Ik vond echt overal haren en het doucheputje zat iedere dag bomvol. Het probleem bleef enkele maanden aanhouden. De haarconditie ging ook achteruit (glans werd minder en haren werden dunner) en ik zat er gigantisch over in. Het probleem begon obsessieve vormen aan te nemen. Dat wil zeggen: al het haar uit het douche putje (stuk voor stuk) tellen, constant in de spiegel turen of er kale plekken te zien waren, haar niet durven te wassen, over haaruitval dromen etc.

Na 2 maanden compleet in de rats te hebben gezeten heb ik de beslssing genomen om finasteride de deur uit te doen en ben ik begonnen met Dutasteride (0.5mg p dag). (Ik bestel dit trouwens bij Merlonipharma en ben hier erg tevreden over)

De haaruitval bleef de eerste 1.5 a 2 maanden onveranderd (veel haaruitval). Na ongeveer 2 a 2.5 maand begon de haaruitval aanzienlijk minder te worden.
De haarconditie wordt nu zeker weten beter. Het haar begint weer te glanzen en wordt ook zichtbaar dikker. Zowel frontaal als op de kruin merk ik substantieel verschil. Met nat haar kon je bij mijn scheiding redelijk door het haar kijken. Nu is dat zeker weten minder!!! Verder draag ik vaak een petje en tijdens de enorme shedding (in april/mei) vond ik aan het eind van de dag in mn pet rond de 8 tot 10 haren. Nu tijdens het pet dragen vind ik er meestal slechts 2 a 3. Ook de haren die ik vind met wassen, stylen, en de haren op kussen. Het is allemaal gigantisch veel minder geworden!

Tot nu toe heeft dutasteride voor mij zeker weten positieve invloed gehad op het haar. Ik verlies ook zeker weten minder haar dan dat ik deed tijdens het gebruik van finasteride. Kortom Dutasteride doet bij mij op dit moment zeker wat! Ik zit nog maar op de eerste drie maanden dus het is nog even afwachten hoe het zich verder ontwikkeld, maar tot nu toe ben ik er zeer over te spreken!

Verder heb ik absoluut geen ongemakkelijke/negatieve bijwerkingen. Geen last van erectiestoornis, bitch tits, of iets dergelijks. Het enige wat mij opviel is dat ik weer 'last' begin te krijgen van ochtend erecties. In de tijd dat ik aan de finasteride was kwamen de ODOLS eigelijk nooit meer voor. Nu sinds een paar weken heb ik daar weer last van. Als je hier over 'last' kan spreken.

Ik hoop dat ik voor jullie een duidelijk beeld heb kunnen schetsen over mijn haaruitval en de oplossingen en ontwikkelingen ervan. Ik wilde het al een paar dagen geleden hier neer zetten maar is er iedere keer niet van gekomen.


Groetjes!

Maart






Groetjes Maart
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 20:53   #759
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Hey Maarten.. Ik zit eigenlijk zo'n beetje in het zelfde schuitje als jou. Ik heb bijna 20 maanden fina gebruikt vanwege mijn inhammen. Deze zijn sinds gestabiliseerd alleen werd mijn haar over mijn gehele scalp flink dunner en nam mijn haarverlies niet af. Ook minoxidil heb ik bjina een jaar gebruikt maar ik merk hier te weinig van om hiermee door te gaan. Zo ook heb ik mijn leefstijl geprobeerd te veranderen (gezonder eten) en ben ik aan de duta gegaan. Ben nu bijna 2 maanden bezig en merk eigenlijk nog niets. Mocht er een verandering bezig zijn is deze positief omdat mijn haaruitval wel iets minder is geworden. Verder geen last van sheddings of bij-effecten. Hoop ook niet dat dit komt uiteraard..

Ben benieuwd hoe het middel verder bij ons werkt gezien ons nogal identieke 'hairloss-treatment' geschiedenis.
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 20:56   #760
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Hey Maarten.. Ik zit eigenlijk zo'n beetje in het zelfde schuitje als jou. Ik heb bijna 20 maanden fina gebruikt vanwege mijn inhammen. Deze zijn sinds gestabiliseerd alleen werd mijn haar over mijn gehele scalp flink dunner en nam mijn haarverlies niet af. Ook minoxidil heb ik bjina een jaar gebruikt maar ik merk hier te weinig van om hiermee door te gaan. Zo ook heb ik mijn leefstijl geprobeerd te veranderen (gezonder eten) en ben ik aan de duta gegaan. Ben nu bijna 2 maanden bezig en merk eigenlijk nog niets. Mocht er een verandering bezig zijn is deze positief omdat mijn haaruitval wel iets minder is geworden. Verder geen last van sheddings of bij-effecten. Hoop ook niet dat dit komt uiteraard..

Ben benieuwd hoe het middel verder bij ons werkt gezien ons nogal identieke 'hairloss-treatment' geschiedenis.
Ben benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkelt! Ik hoop dat het ook bij jou de goede richting uit gaat!!
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 21:01   #761
MikeSpike
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 119
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maart84
Ben benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkelt! Ik hoop dat het ook bij jou de goede richting uit gaat!!
Thanks.. Voor jou geldt hetzelfde uiteraard!

Ik merk wel erg veel overeenkomsten, btw. Ben zelf ook 22 en heb zo'n beetje hetzelfde regime.

Hoelang gebruik jij trouwens al Omega 3-6? Misschien is dit wel één van de smaakmakers bij jou. Ik zelf gebruikte het namelijk gelijk toen ik aan de duta ging en kan het ook dit zijn die mijn situatie mild verbeterd..
__________________
Sinds 8 Februari 2005 aan de finasteride. Op 20 augustus 2006, na zo'n 1,5 jaar, gestopt vanwege ontevreden resultaten (kaalheid zette door en de lichte shedding bleek permanent).

Gebruik minoxidil op de kruin sinds einds 2005, maar ook dit lijkt niet te werken. Lijkt zelfs eerder tegen te werken dan mee. Zelfde geld voor de rooscure.

Sinds 20 augustus aan de avordart 0.5mg..
MikeSpike is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 21:07   #762
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike
Thanks.. Voor jou geldt hetzelfde uiteraard!

Ik merk wel erg veel overeenkomsten, btw. Ben zelf ook 22 en heb zo'n beetje hetzelfde regime.

Hoelang gebruik jij trouwens al Omega 3-6? Misschien is dit wel één van de smaakmakers bij jou. Ik zelf gebruikte het namelijk gelijk toen ik aan de duta ging en kan het ook dit zijn die mijn situatie mild verbeterd..
denk nu een jaartje ongeveer. Het is voor mij moeilijk te zeggen of het echt wat heeft bijgedragen aangezien ik destijds met allerlei dingen tegelijk ben gestart (MSM, HS&N, Multi-vits etc! Maar baat het niet dan schaadt het niet zeg ik maar!
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 22:45   #763
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
mmmz maart, ik zie dat jij je levenstijl ook hebt veranderd. gestopt met roken en betere voeding. dat heb ik dus 3 maanden geleden ook gedaan en ik vraag me dus wel eens af of dat roken gewoon niet ontzettend schadelijk voor ons was, naast het feit dat het een deel van de effectiviteit van fina en duto verminderde.

(stoppen met roken is voor mij mischien wel de beste regime uitbreiding in tijden)
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2006, 00:02   #764
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Goed om te horen dat het bij jullie wel allemaal werkt gasten! Eh ja die lifestyle moet ik ook maar eens omswitchen, vooral dat roken. Kuch..
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2006, 00:10   #765
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
(stoppen met roken is voor mij mischien wel de beste regime uitbreiding in tijden)
Ik ben gister 1 dag gestopt, één dagje slechts . Vandaag weer pakje gekocht dus.. Waarom is t zo moeilijk om te stoppen? Volgens mij is wilskracht ook maar een illusie ofzo, ik heb iets anders nodig om te stoppen.
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.