Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 november 2012, 15:16   #31
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Misschien nanoxidil proberen? Ik heb zojuist 1 besteld (wacht nog op mijn kirkland bestelling) duurt meestal anderhalf week. Maar nanox krijg ik binnen 2 werkdagen binnen volgens de site.

Er wordt gezegd dat nanoxidil hetzelfde doet als minox zonder bijwerkingen. Of zelfs beter is. Wel flink aan de prijs. Ik weet in ieder geval dat ik geen 35 euro per maand ga uitgeven. Misschien als ik ze ergens heel goedkoop kan krijgen maar zelfs in Amerika zijn ze erg duur.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2012, 21:05   #32
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Ronald wat voor soort minox gebruik je?
Dat maakt in de praktijk weinig uit, Minox is Minox. Het enige verschil wat je kunt ervaren is dat er PPG houdende en PPG vrije Minox bestaat al dan niet in foam uitvoering.

De meeste hier gebruiken wel de effectievere 5 % Minox. En regelmatig aanbrengen werkt dan ook het effectiefst.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2012, 20:45   #33
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
heb even een vraagje. Op het forum wordt beweerd dat minox en aminexil je callogeen soepel houdt op je hoofdhuid en dat dat een van de redenen is dat het zo goed werkt tegen haaruitval en haargroei. Nu weet ik dat het soepel houden van callogeen ook rimpels veroorzaak en het gebruik van deze middelen dus wel eens voor (extra) rimpels kunnen zorgen?! Nu ben ik zelf 32 en gebruik al een tijdje aminexil (icm onderstaande). Ik krijg al aardig wat rimpels en wil graag callogen filler van l'oreal gebruiken, maar zal dit dan ook niet averechts werken op je haargroei?Misschien hele stomme vraag, maar denk stel hem toch maar even:-)
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2012, 20:57   #34
Ronald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Ronald wat voor soort minox gebruik je?
Minoxidil van Kirkland, de vloeibare, die ik met pipetje aanbreng.
Ronald is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2012, 21:23   #35
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald Bekijk bericht
Minoxidil van Kirkland, de vloeibare, die ik met pipetje aanbreng.

Uitgerekend Kirkland veroorzaakt de meeste jeuk, schilfers en vettighheid. maar daar entegen is hij heel goedkoop en makkelijk via het internet te bestellen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2012, 00:02   #36
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Ik ben nu ongeveer drie weken verder na het stoppen met de Minoxidil en de klachten zijn geheel verdwenen. Tot dusver gelukkig nog geen effect gehad op uitval - die lijkt redelijk stabiel te zijn.

Ronald, de symptomen lijken ook erg op wat ik op internet kan vinden over hyperventileren. Het vreemde is dat er wel wat stress was, maar geen heel gigantische hoeveelheden. Ook heb ik totaal geen verleden met hyperventilatie. Daarnaast was vooral de keiharde prop in de keel bij het in bed liggen voor mij heel benauwend.

Een week na het stoppen waren bijna alle klachten foetsie en nu heb ik eigenlijk nul klachten gehad sindsdien. De werkdruk is juist op dit moment het allergrootst dus hyperventilatie had nu logische geweest. Ik denk er dan ook sterk over om dit risico niet opnieuw te nemen met Minox en alleen op Finas te blijven.

Aan de experts: wat ga ik hier van merken? Hoeveel baat heeft met gereduceerde dosis te werken (halve dosering of eens per dag ipv 2) ten opzichte van geheel stoppen?
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2012, 04:33   #37
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dooie mol Bekijk bericht
Ik ben nu ongeveer drie weken verder na het stoppen met de Minoxidil en de klachten zijn geheel verdwenen. Tot dusver gelukkig nog geen effect gehad op uitval - die lijkt redelijk stabiel te zijn.

Ronald, de symptomen lijken ook erg op wat ik op internet kan vinden over hyperventileren. Het vreemde is dat er wel wat stress was, maar geen heel gigantische hoeveelheden. Ook heb ik totaal geen verleden met hyperventilatie. Daarnaast was vooral de keiharde prop in de keel bij het in bed liggen voor mij heel benauwend.

Een week na het stoppen waren bijna alle klachten foetsie en nu heb ik eigenlijk nul klachten gehad sindsdien. De werkdruk is juist op dit moment het allergrootst dus hyperventilatie had nu logische geweest. Ik denk er dan ook sterk over om dit risico niet opnieuw te nemen met Minox en alleen op Finas te blijven.
Wat ik al zei, het kan en kwestie van én én geweest zijn. Minoxidil was niet de enige oorzaak, maar wel de druppel die de emmer deed overlopen. Stoppen was dus verstandig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dooie mol Bekijk bericht
Aan de experts: wat ga ik hier van merken? Hoeveel baat heeft met gereduceerde dosis te werken (halve dosering of eens per dag ipv 2) ten opzichte van geheel stoppen?
Na stoppen met minoxidil kun je vanaf een maand of anderhalf verwachten dat de haaruitval tijdelijk wat versnelt. Daarna stabiliseert het wel weer (de uitval).

Ik neem aan dat je nu 5% gebruikte? Ik had de eerste 2 jaar al enorm profijt bij 2%. Ik denk dat je zonder probleem je dosering kunt halveren. Dat is overigens wat ik zou doen, 2x per dag de helft.

Je kunt de minox dus extra zuinig aanbrengen of je verdunt de minox-lotion met een even grote hoeveelheid alcohol.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2013, 09:46   #38
Dooie mol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2012
Berichten: 14
Een half jaar later - tijd voor een update ;-)

Na mijn klachten eerder beschreven ben ik eind oktober volledig gestopt met Minox gebruiken en heb puur aan de Finasteride gezeten. Enkele maanden leek dit goed te gaan en was de achteruitgaan minimaal.

Daarna was de terugval in de dikte van mijn haar enorm. Voorheen was er nog wel iets van lichtinval nodig om te zien dat het haar bovenop dun was, maar na een kappersbezoek ergens in maart was mijn hoofdhuid onder alle omstandigheden zichtbaar. Overal waar ik kwam lagen haren en het douche-putje zat altijd vol.

Ijdelheid gecombineerd met het feit dat ik nog een half jaar voorraad Minoxidyl in de kast had staan, heeft me doen besluiten om opnieuw Minox te gaan gebruiken. Dit keer gebruik ik echter kleinere hoeveelheden.

Ik ben nu ruim twee maanden aan het gebruiken en tot dusver geen klachten die ik daarvoor had. Ik heb wel twee keer gehad dat ik vlak voor het slapen wat onrustig was als ik te veel gebruikte. In de avond gebruik ik dus iets minder dan de helft en in de ochtend iets meer.

De resultaten zijn meteen weer heel goed. De dikte bovenop is op weg naar het resultaat voor het stoppen en de uitval van haren is bijna geheel gestopt. For better, or for worse - het lijkt er op dat ik moet kiezen voor Minox of een tondeuse. Voor nu kijk ik hoe lang ik het kan rekken met Minox / Finas.
Dooie mol is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2013, 10:45   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Gelukkig dat je nu minder bijwerkingen ervaart, Mol. Ook voor minox is spreiding over de dag overigens aan te raden. Dus als je 's morgens na het opstaan smeert, dan zou je het eerder op de avond kunnen aanbrengen. Dan heb je bij het slapen ook geen last.

Misschien ben je een van die mensen die na het eten de tanden poetst, dan zou je het kunnen combineren
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2013, 19:53   #40
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Zou je met uitsluitend minox de uitval kunnen stabiliseren of heb je dan echt fina nodig? Minox is toch meer een groeimiddel of kan het ook dht remmen??
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2013, 20:14   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Zou je met uitsluitend minox de uitval kunnen stabiliseren of heb je dan echt fina nodig? Minox is toch meer een groeimiddel of kan het ook dht remmen??
Wat nou precies minox effectief maakt is zelfs na decennia toepassing nog steeds niet helemaal bekend, maar het werkt zeker niet op dezelfde manier als fina. Dus niet door vorming van DHT te remmen. Hoe is dus onbekend, maar wat het wel doet is de haren veel langer in de groeifase houden, zodat het proces uitval, rust, dunner teruggroeien, uitval, rust, nog dunner teruggroeien, ... etc. vertraagt. Bovendien zijn er door de langere groeifase procentueel gezien minder haren in rust ... dus meer zichtbaar.

Ik zou met alleen minox niet rekenen op stabilisatie. Je zult het eerste jaar winst zien en daarna wordt die winst weer opgesoupeerd doordat het proces van kaler worden (wel geremd) toch verder gaat.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2013, 21:07   #42
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Dat is een zeer helder antwoord op mijn vraag, merci!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, foto, minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.