Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2002, 15:02   #1
fakkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2002
Berichten: 2
Question Bioscalin

Heeft er al iemand ervaring met het homeopatisch product Bioscalin. het bestaat uit een combinatie van een shampoo, een elixir en een tonicum.

Dank voor uw antwoord
fakkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2002, 16:27   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Welkom fakkertje

Ik heb nog nooit van BIOSCALIN gehoord.Een werkend middel voor Androgene haaruitval zal het niet zijn,want anders was ik ( waren wij ) al reeds op de hoogte.

Waar wil je het voor gebruiken.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2002, 16:56   #3
fakkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2002
Berichten: 2
Wel, ik heb last van trage haaruitval, en dit middel hab ik ontdekt via Gezondheidsmagazine.

Ik gebruik het al een maand of drie maar niet echt met resultaat, alhoewel de bijsluiter vermeldt dat je een 9tal maanden dient te wachten tot er echt resultaat (dit is groei van nieuw haar) is.

Misschien toch maar eens een dermatoloog raadplegen? (alhoewel ik niet zo direct ben voor pilletjes en zalfjes)

Vraag hierbij: kan men bepalen (bv via bloed) of de haaruitval erfelijk dan wel door een bepaald tekort of teveel aan substantie in je lichaam als oorzaak heeft?
fakkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2002, 17:44   #4
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
fakkertje

Bijna al die producten in gezondheidsmagazines helpen niet.

Als je echt last hebt van haaruitval en je hebt zo het vermoeden dat je mannelijke kaalheid hebt,moet je even naar een dermatoloog gaan.Hij zal je dan gegarandeert Fina voorschrijven.

Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld bloedarmoede (TE weinig IJZER mn. ) hebt of TEVEEL of juist TE WEINIG ZINC in je bloed hebt.Maar je kunt niet zo in je bloed zien of je erfelijke kaalheid hebt.Wel als je een DNA test laat uitvoeren.Maar dit zullen ze niet een twee drie voor je doen.

Citaat:
Misschien toch maar eens een dermatoloog raadplegen? (alhoewel ik niet zo direct ben voor pilletjes en zalfjes
je hebt geen andere keus.Als je ECHT wat aan je kaalheid wil doen ( mocht het van mannelijke origine zijn) dan heb je 2 echte keuzes: Slik Finasteride of laat je castreren.Fina dan toch maar he


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2005, 11:02   #5
pkeijzer72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Almere
Berichten: 59
Talking ik gebruik wel bioscalin

Ik heb dus wel bioscalin omdat het door een goede drogisterij aangeraden werd, tenminste, bij de vraag op hoe je het veelvuldig uitvallen van haar knt voorkomen en ervoor kunt zorgen dat mijn inhammen wegtrekken, werd er geeneens getwijfeld, maar direct naar bioscalin gegrepen..... Zoals mijn vriendin het vertelde.... ik moet zeggen... ik heb ondanks dat ik geen "bewijs" heb zoals bv. Ugh met zijn mooie fotos. wel resultaat behaald... ik zie al kleine donshaartjes en haalde hier en daar een volledige haar uit mijn hoofd.. echt heel dik, dus ik dacht dat het een verdwaalde sch**m haar was of een snorhaar van een van de katten.....

Bioscalin werkt op het principe dat de hoofdhuid goed doorbloed moet zijn en vrij van talg.. en het moet gevoed worden.. dat zijn veelal ook de belangrijkste dingen d8 ik..... in ieder geval is iedereen vrij om te doen wat hij/zij wil, en als zelfs mijn broer (waarbij ook zijn voorhoofd zijn haar opeet) ziet dat ze langzaam toch wegtrekken, zie ik niet in waarom ik iets anders zou gebruiken.....

Ik ben nu ook met een vitaminekuur begonnen dus kan het alleen nog maar beter worden denk ik...... ik houd jullie op de hoogte i.i.g.
__________________
Regime:

Bioscalin Elixer : 25-12-2004
Bioscalin Shampoo : 25-12-2004
Plantina multi fit : 5-2-2005
Haarbalans : 5-2-2005
Q10 : 12-2-2005
Gingko Biloba : 18-2-2005


laatste foto-post: 15-2-2005 : resultaat :
pkeijzer72 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2005, 19:32   #6
marleenhuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2005
Berichten: 9
bioscalin

word je haar er niet vet van? Van die lotion bedoel ik dan?
marleenhuis is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2005, 08:44   #7
pkeijzer72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Almere
Berichten: 59
lotion bioscalin

ik heb niet de lotion, maar de elixer, die moet je minimaal 2 uur in laten trekken - en voor beter resultaat de hele nacht/dag watdanook... ik doe altijd savonds op mijn inhammen druppellen en inmasseren, en volgende dag 2x uitwassen...

en mijn haar word er dus niet vet van..... gzd..
__________________
Regime:

Bioscalin Elixer : 25-12-2004
Bioscalin Shampoo : 25-12-2004
Plantina multi fit : 5-2-2005
Haarbalans : 5-2-2005
Q10 : 12-2-2005
Gingko Biloba : 18-2-2005


laatste foto-post: 15-2-2005 : resultaat :

Laatst gewijzigd door pkeijzer72; 8 februari 2005 om 08:45 Reden: was echt antwoord fff vergeten
pkeijzer72 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2005, 22:05   #8
pkeijzer72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Almere
Berichten: 59
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fakkertje
Wel, ik heb last van trage haaruitval, en dit middel hab ik ontdekt via Gezondheidsmagazine.

Ik gebruik het al een maand of drie maar niet echt met resultaat, alhoewel de bijsluiter vermeldt dat je een 9tal maanden dient te wachten tot er echt resultaat (dit is groei van nieuw haar) is.

Misschien toch maar eens een dermatoloog raadplegen? (alhoewel ik niet zo direct ben voor pilletjes en zalfjes)

Vraag hierbij: kan men bepalen (bv via bloed) of de haaruitval erfelijk dan wel door een bepaald tekort of teveel aan substantie in je lichaam als oorzaak heeft?
fakkertje, ik ben benieuwd hoe vaak en hoe je bioscalin gebruikt.... graag zo specifiek mogelijk, misschien doe ik iets anders waardoor het bij mij beter werkt...... (p.s. ik probeer dus alleen te helpen....niet te zeuren)

groetjes,
pkeijzer72
__________________
Regime:

Bioscalin Elixer : 25-12-2004
Bioscalin Shampoo : 25-12-2004
Plantina multi fit : 5-2-2005
Haarbalans : 5-2-2005
Q10 : 12-2-2005
Gingko Biloba : 18-2-2005


laatste foto-post: 15-2-2005 : resultaat :
pkeijzer72 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 12:03   #9
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Fakkertje heeft dit topic bijna 3 jaar geleden gestart, weinig kans dat hij zal reageren met zn 2 posts
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 10:07   #10
pkeijzer72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Almere
Berichten: 59
Unhappy stom he??.

niet eens op gelet eigenlijk, pizzapoes......

Ik had gezocht op bioscalin, en gelijk gereageerd.....ik zal idd wat beter op de data gaan letten..... tnx

groetjes
pkeijzer72
__________________
Regime:

Bioscalin Elixer : 25-12-2004
Bioscalin Shampoo : 25-12-2004
Plantina multi fit : 5-2-2005
Haarbalans : 5-2-2005
Q10 : 12-2-2005
Gingko Biloba : 18-2-2005


laatste foto-post: 15-2-2005 : resultaat :
pkeijzer72 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 15:10   #11
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
De laatste keer dat fakkertje online was, was op 12 April 2002. Dat kan een goed teken zijn, de knul kan inmiddels wel een bos haar hebben.

@ pkeijzer72. Ik heb de shampoo en de elixer besteld. We zullen zien of er enig resultaat te behalen valt. Nooit geschoten is altijd mis. Ik hou je op de hoogte.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 16:39   #12
cabello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 41
Lucky,

Ik ben wel heel benieuwd hoe bioscalin in jouw schema past. Ik zie dat je ook minox, fluridil en rooscure gebruikt
cabello is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 18:13   #13
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ja Cabello, die gaan eruit, sowieso minox. Ik heb het goedje sinds september 2004 op de kruin gesmeerd en heb er geen haar bijgekregen terwijl het daar toch juist geschikt voor moest zijn. Het is hoogstens wat gestabiliseerd.

Fluridil stop ik ook ff mee, maar ik hou de ontwikkelingen in de gaten. Rooscure kan ik nog gewoon gebruiken, geen probleem.

Beide hebben me dus niks gebracht wat betreft hergroei en veel groei heb ik niet nodig om de boel weer 'op orde' te krijgen, daarom ben ik nou juist ook zo teleurgesteld. Nu ga ik 't dus met bioscalin proberen en ik heb de dosis fina verdubbeld, slik 't nu 2x per dag. Duim voor me.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 20:04   #14
cabello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2004
Berichten: 41
Ik zal voor je duimen. Ik heb toevallig vandaag juist Minox gehaald, maar wordt niet echt vrolijk van de bijsluiter:

"De haargroeistimulatie wordt waargenomen na circa 4 of meer maanden toepassing en is verschillend van patiënt tot patiënt. Na 4 maanden wordt bij slechts een gering percentage van de patiënten enig effect waargenomen, terwijl bij minstens 2/3 van de patiënten geen effect wordt gezien. Na 12 maanden is er bij ongevoor 1/3 van de patiënten sprake van enige hergroei"

Je hoort dus kennelijk bij die meerderheid waarbij het niet helpt. Ik hoop dat ik dit keer tot de uitzonderingen behoor. Ze zijn tenminste wel eerlijk.
cabello is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 21:48   #15
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cabello
Ik zal voor je duimen. Ik heb toevallig vandaag juist Minox gehaald, maar wordt niet echt vrolijk van de bijsluiter:

"De haargroeistimulatie wordt waargenomen na circa 4 of meer maanden toepassing en is verschillend van patiënt tot patiënt. Na 4 maanden wordt bij slechts een gering percentage van de patiënten enig effect waargenomen, terwijl bij minstens 2/3 van de patiënten geen effect wordt gezien. Na 12 maanden is er bij ongevoor 1/3 van de patiënten sprake van enige hergroei"

Je hoort dus kennelijk bij die meerderheid waarbij het niet helpt. Ik hoop dat ik dit keer tot de uitzonderingen behoor. Ze zijn tenminste wel eerlijk.
ik hoop het ook voor je maar ik vind het idd ook een kleine groep die er blijkbaar baat van heeft
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar kan ik Rooscure krijgen (HELP) ??? Bootyman Medicijnen/haargroeimiddelen 11 8 februari 2005 17:50
Wie heeft hier de consumentengids...? pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 26 8 februari 2005 08:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.