Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2013, 19:44   #1
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Basis behandelplan voor man en vrouw

Drie maanden geleden kwam ik erachter dat mijn kruin kalend was. Ik wist dat mijn inhammen iets dieper werden en mijn haar steeds meer als stro aanvoelde, en dat vond ik vervelend maar niet zo erg om er wat aan te doen. Echter toen ik achter mijn kalende kruin kwam (2x een grap en veel haarverlies) besloot ik er wat aan te doen.

Gelijk heb ik fina (via bevriende arts) en minoxidil in huis gehaald in een impuls. Lezend over erectieverlies en iemand die zei wallen te accepteren omwille van de haren, besloot ik door te zoeken.

Hier ben ik op uitgekomen, en de resultaten mogen er voor mij zijn. Zelf had ik een paar maanden geleden behoefte aan een lijstje wat te doen zonder medicijnen, dus daarom dit topic.

1. Hair Skin and Nails van Solgar (en ook goed voor je huid)
Belangrijkste ingredrient is MSM.

'Wetenschappers leveren steeds vaker het bewijs dat MSM (methylsylfonylmethaan), een vorm van organische zwavel, een cruciale rol speelt voor de groei van je haar en nagels. Zwavel is de bouwsteen van keratine, een naam die je waarschijnlijk bekend in de oren klinkt, want het wordt gebruikt in een breed gamma van haarproducten. Keratine is een eiwit dat zeer belangrijk is voor de conditie van huid, haar en nagels. Na kalk en fosfor is zwavel het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is.'

Bron: klik

2. Raw multi one a day
http://www.gardenoflife.nl/ontdek-raw/multi-one-a-day/

Misschien duurder dan de concurrentie, maar de marketingteksten hebben me overgehaald. Met deze multi icm Solgar Hair Skin Nails krijg ik alle stoffen binnen die belangrijk zijn voor het haar volgens de bliss link (op silicium na).

'De vitaminen en mineralen in de RAW voedings-supplementen zijn RAW en in een natuurlijke voedingsbodem gekweekt. Dat betekent dat ze geen extra bewerking hebben ondergaan, zoals overmatige verhitting. Verhitting van voedsel kan leiden tot verlies van voedingsstoffen. Hierdoor weet je zeker dat deze voedingsstoffen zo optimaal mogelijk behouden blijven.'


3. Hoofdhuid voeden met olie
Zoals ik mijn gezicht insmeer met creme heb ik voor mijn hoofdhuid nu ook oliën. Ik heb argan olie en van Kevin Murphy heb ik Young Again. Dit doe ik om de hoofdhuid te voeden, en te beschermen tegen felle zon.
Over beide genoeg te lezen op internet.

4. Masseren van de hoofdhuid
Let goed op hoe je dat doet, anders kun je schade aan jouw haren brengen. Staat in de link.

'Voor een goed functioneren van de hoofdhuid is het belangrijk dat het stromen van bloed en lymfe in de hoofdhuid optimaal is. In de nevenstaande
foto kunt u zien hoe de bloedvaten in ons hoofd verdeeld zijn. De hoofdhuid bevat relatief weinig bloedvaten, vandaar dat massage zeer belangrijk is.'

Bron: klik

5. Shampoo
Ik gebruik geen shampoo meer als ik niet zeker weet dat er geen paraben, sulfiten etc in zitten. Nu gebruik ik Beaver keratin, en daar ben ik tevreden over. Maar kan er ook niet iets zinnigs over zeggen.

NOTE1: Ik ben geen arts. Dit plan heb ik voor mezelf na veel inlezen ontwikkeld. En het werkt voor mij.
NOTE2: Naast deze punten onderga ik mesotherapie. Kost een hoop geld, maar geen invloed op je hormoonbalans.
NOTE3: Door stress was mijn haarverlies 3 maanden geleden erg groot. Misschien dat het daarom voor mij goed te behandelen is. Aan de mensen waaraan ik vertel dat ik hier mee bezig ben reageren verbaasd omdat ze het bij mij nog niet zagen.
NOTE4: Ik heb nergens belangen in. Dus niet mee aankomen. En als je de producten te duur vindt (vooral de Solgar, RAW en de Kevin Murphy zijn duurder dan de concurrentie): prima maar val mij er niet mee lastig. Iedereen kan voor zichzelf de afweging maken. Als je een speciale aanbeveling hebt hoor ik die natuurlijk graag.

Laatst gewijzigd door handeninhethaar; 9 juni 2013 om 19:49
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2013, 23:39   #2
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Misschien kan je nog een shampoo aanschaffen met ketoconazole. Daar heb je vast iets over gelezen. Nizoral, Revita, Regenepure zijn de bekendsten.

Wanneer gebruik jij de olie? in de ochtend? heb je dan geen last van vettige haren?
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 13:04   #3
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Misschien kan je nog een shampoo aanschaffen met ketoconazole. Daar heb je vast iets over gelezen. Nizoral, Revita, Regenepure zijn de bekendsten.

Wanneer gebruik jij de olie? in de ochtend? heb je dan geen last van vettige haren?
Die Kevin Murphy gebruik ik s'ochtends, want die trekt gelijk in.
Argan olie gebruik ik idd alleen s'avonds.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.