Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2005, 17:36   #16
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim de la Parra
...
Mooi verhaal. De theorie dat succesrijken relatief minder rondhangen op haarforums lijkt wel te kloppen. Hoe hevig en lang waren die sheddings bij jou?
krullo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 18:49   #17
Pim de la Parra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Mooi verhaal. De theorie dat succesrijken relatief minder rondhangen op haarforums lijkt wel te kloppen. Hoe hevig en lang waren die sheddings bij jou?
Ik moet zeggen dat ik de duur van de sheddings moeilijk kan aangeven. Ik merkte gewoon dat ik soms meer hoofdhuid zag bovenop. Maar ik had het idee dat dat altijd maar van korte duur was. Ook denk ik dat ik er wel 3 gehad heb. En dan vond ik ook wat meer haar in mijn bed en in de kam.

Jij?
__________________
-------------
my regime:

- Propecia 1 mg (sinds 22-3-04)
- Multie vitamine A-Z van Kruidvat
- Vita's voor haar en nagels van Kruidvat
- shampo's met voedende werking (verschillende)



bijwerkingen:

- vette hoofdhuid
- moeheid (niet overdreven)
Pim de la Parra is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 22:51   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zag het verhaal van Hopefull en Pim en het leek me wel aardig om het mijne bij te voegen.

Ik ben 35 en ik heb eigenlijk altijd al best dun blond haar gehad. Ik herinner me nog toen ik 12 was en mijn vader een huis tuin en keukenmiddeltje toepaste ... rauwe ei op mijn kruin. Het hielp, maar waarschijnlijk omdat ik me toen bewust werd van die kale plek en ophield met krulletjes draaien

Toen ik de 30 voorbij was begon het me vooral op foto's op te vallen dat mijn haar toch wel erg dun was. Soms kon ik mijn kale kruin door het haar heen zien. Ik voelde me daar niet prettig bij en na wat onderzoek op internet heb ik begin 2002 bij een digitale apotheek in Nederland 2% minoxidil besteld.

Dankzij die minoxidil stabiliseerde mijn haargrens aan de voorkant en werd mijn kruin langzaam maar zeker weer bedekt. Afgezien van de wat diepere inhammen heb ik daardoor zo'n beetje mijn oude haardos teruggekregen.

Ik ben een tijd tevreden geweest met dit resultaat, maar na een jaar of twee begon ik toch te zoeken naar nieuwe middelen om meer resultaat te krijgen bij de inhammen. Overal las ik wel dat resultaten bij inhammen moeilijk te behalen waren, maar het was me al opgevallen dat ik veel hele dunne haartjes erbij had gekregen en het idee dat dat wel eens echte haren konden worden prikkelde me.

In juli 2004 bestelde ik daarom via het internet (in India) finasteride (1mg). Het effect is niet uitgebleven, een deel van die donshaartjes is nu toch bijna zo dik als echte haren en al twee cm lang (die groeien nu vast verder door). Ze staan tussen de gewone haren in en ook iets buiten de haarlijn, ik heb er dus vertrouwen in dat mijn inhammen zullen verminderen. Ik heb wel een beetje last van bijwerkingen van de finasteride. Ik schrijf het tenminste daar aan toe: wat vaker vermoeidheid en (een beetje genant ) meer last van nadruppelen na het plassen. Ik ben wel een beetje benieuwd of anderen van dit laatste ook last hebben.

Van sheddings waar ik ook over las op dit forum heb ik nooit bewust last gehad. Het zou kunnen dat er wel eens perioden met meer haaruitval waren, maar dat is me dan ontgaan. Geen grote aantalen haren op mijn kussen, mijn colbert of in het doucheputje dus.

Pas kwam ik per toeval op dit forum en ik kwam enthousiaste berichten tegen over rooscure. Kleine succesjes smaken naar meer en sinds twee weken gebruik ik dat dus ook, dagelijks een klein beetje na het wassen met een gewone shampoo. De shampoo is -voor een shampoo- best prijzig, maar als het effect vergelijkbaar is met dat van minoxidil, dan is het absoluut een koopje.

Ik heb ook nog even overwogen of ik misschien een kleine haartransplantatie zou nemen, liefst eentje die minimale littekens na laat. Maar ik heb besloten dat dat op dit moment pure ijdelheid is en dat ik beter nog even kan afwachten wat het resultaat is over een half jaartje of zo.

Ik zie dat anderen ook vermelden dat ze mulivitaminen en dergelijke slikken. Dat doe ik ook al vanaf mijn 20e ongeveer, aangevuld met extra vitamine C en E. Ik rook en drink niet en ik leef verder redelijk bewust gezond.

Een beetje een rommelig verslag, maar ik vond het leuk om mijn ervaring even te delen. Ik ben in ieder geval van plan om dit forum te blijven volgen, nieuwsgierig als ik ben naar nog meer resultaat.

Waar ik op dit moment vooral nieuwsgierig naar ben en waar ik verder weinig over lees is, is het behouden van resultaat. Is het bijvoorbeeld zo dat iedere haar die je met een bepaald middel 'terugwint' weer verloren gaat als je stopt met dat specifieke middel. Of zou het zo kunnen zijn dat een krachtig middel als dutasteride ervoor zorgt dat haren die door minoxidil en finasteride uit hun schuilplaats zijn gelokt behouden blijven ook al stop je met die middelen ....
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 23:56   #19
Pim de la Parra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 8
Hallo AnthonieH,

Welkom op haarweb. (Ik zelf heb nog niet veel gepost, volg het wel ongeveer 2 jaar hier). Goed leuk stuk van je. Ik denk dat wat je terug wint met medicijnen ook weer snel kunt verliezen. Dit omdat je haren iets extra’s (hormonen, vitamines, enz.) nodig hebben gehad om tot dit resultaat te komen. En wanneer je dat exta’s weer weglaat zullen die haren weer verdwijnen omdat die stoffen weer ontbreken die ze nodig hebben gehad. Je haargroei zal weer vervallen naar zijn eigenlijke natuurlijke groei hoe je lichaam het wilt.

Het is ook algemeen bekend (op dit forum) dat wanner je stopt met fina of datu, je haar gaat verliezen. Fina en datu zorgen voor stabilisatie en of hergroei (datu meer % kans). Maar stop je er mee. Dan stopt de stabilisatie en of hergroei ook.

Ik ga er voor kiezen om mijn levenstijl nog veel te verbeteren en misschien over te stappen naar Datu. Maar dat kan later nog.

Ik zeg de groeten.
__________________
-------------
my regime:

- Propecia 1 mg (sinds 22-3-04)
- Multie vitamine A-Z van Kruidvat
- Vita's voor haar en nagels van Kruidvat
- shampo's met voedende werking (verschillende)



bijwerkingen:

- vette hoofdhuid
- moeheid (niet overdreven)
Pim de la Parra is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 01:12   #20
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door foobar
Je reactie is niet correct. Trump heeft echt zijn eigen haar nog.
Edoch het ziet er werkelijk niet uit! ongeacht echt of nep.

Edit...Het is altijd mooi om een lekker positief verhaal te horen.
Zoals Barry Hughes zou zeggen "Vooral zo doorgaan!"
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 11:55   #21
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Anthonie, dat nadruppelen herken ik helemaal .
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 17:23   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
wat een zalige thread is dit!!

ik hoop over een aantal maandjes hier ook een mooi verhaaltje in te kunnen posten. Help me hopen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 17:25   #23
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Hoop niet dat je het over nadruppelen hebt??
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 17:28   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Hoop niet dat je het over nadruppelen hebt??
Hahahaha

apart dat sommigen nadruppelen ervaren! Fina/duta zijn namelijk oorspronkelijk middelen tegen benigne prostaathyperplasie, een aandoening waarbij de prostaat zo groot wordt dat het zorgt voor een obstructie van de plasbuis. Op zo'n moment komen er problemen met plassen: vaker het gevoel dat je moet plassen, vaker lukt het niet, vaker langer nadruppelen etc.

Fina/duta zijn beide effectief in de behandeling van BPH, dus daarom zou je juist niet verwachten dat het zorgt voor problemen met plassen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 17:31   #25
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ja, dat vind ik ook erg vreemd. Voorheen was mijn zusje altijd degene met de zwakke blaas in de familie, nu lijkt het alsof ik langzamerhand in haar voetsporen treed. Moet er wel bij zeggen dat ik het vooral heb als ik, om wat voor reden dan ook, mijn plas lang heb opgehouden.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 18:38   #26
Metalenhoofd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2004
Berichten: 21
Helemaal eens met Anthonie H.
Ik zit in dezelfde leeftijdsklasse en kan mij herinneren dat al op vroege leeftijd ik letterlijk al de haren uit mijn kop kon trekken. Een klein TV-tje bij mijn bed (pas op straling riep men dan) kreeg daarvan de schuld.

En zo langzamerhand werden de inhammen hoger en hoger, en ook schoof de haarlijn op. En de laatste jaren zie ik op foto's dat het boven op mijn kop wel erg dun wordt en zit er eigenlijk alleen nog haar aan de zijkanten.

Ik ben twee jaar geleden begonnen met fina (uit india) , en na de succesverhalen ook minox van kirkland. Omdat dit nogal vettig spul is gebruik ik ook de echte voor gelegenheden waar een vettige kop niet prettig is.

Toch ben ik in december gestopt met fina. Heel bekend klinkt het na-druppelen en ook de verhalen van het libido mij niet onbekend klinken. Ik had het gevoel dat er even een balans moet worden hersteld.

Nu ga ik weer voorzichtig verder met fina, misschien één pil per twee dagen of zo. Of nog minder.

Maar wat je natuurlijk echt wil weten .. het resultaat:
Op de kruin is het weer wat dichter geworden Op foto's zie je bijna geen hoofdhuid meer. Misschien een klein verschil maar het is meer dan ik ooit durfde te hopen.

De inhammen zijn het zelfde gebleven. Maar de haargrens op het voorhoofd is weer iets naar beneden getrokken en het donshaar begint hier en daar weer wat kleur te krijgen en heb ik op deze voormalige kale plaats laatst zelfs een paar haren moeten afknippen omdat ze te lang waren.

Nogmaals .. verwacht geen wonderen. Je betaalt HEEL VEEL GELD voor een paar plukjes haar. Maar ik ben er dol blij mee.

Over de fina maak ik me wel zorgen. AL kan ik het niet hard aantonen, ik denk wel dat het dingen met je lijf doet die je niet wilt. Denk daar nog eens over na !
Metalenhoofd is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 19:19   #27
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Edit...Het is altijd mooi om een lekker positief verhaal te horen.
Zoals Barry Hughes zou zeggen "Vooral zo doorgaan!"
Ik geloof niet dat ik Barry Hughes dat ooit heb horen zeggen, Barry Stevens wel.

Bedankt voor de positieve verhalen mannen, put ik weer hoop uit. Ik heb goede hoop dat me kruin weer helemaal dichtgroeid, het is aan het dunnen over een plek van 10 bij 10 cm, het moet gewoon kunnen en de rest moet bewaad blijven.

Met een NW3 of NW3A ben ik tevreden en zit ik lekker in me vel.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 19:51   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het klinkt raar, maar het stelt me een beetje gerust dat anderen gelijksoortige probleempjes ervaren als ik. Dan hoort het er maar een beetje bij, klein ongemak. Ik deel ook de ervaring van Jongen25 dat het vooral erg is als ik heel nodig moest

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring na een korte stop met finasteride, Metalenhoofd. Ik kwam op internet een opmerking tegen van iemand met libido-problemen die een maand gestopt was en toen hij weer begon ervoer hij dat probleem niet meer.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 15:33   #29
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Hebben jullie de eerste maanden ook meer haaruitval gehad aan de voorkant (dus het verschuiven van de haarlijn en meer inhammen)? En zo ja, kwam de haarlijn nog terug (of werden de inhammen iets kleiner, met nadruk op iets) na een aantal maanden, of was de haarlijn voorgoed naar achteren. Zijn er dus goede verhalen met een slecht begin?
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 15:35   #30
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Grappig dat je het vraagt.. Ik ervaar precies hetzelfde. Gebruik het iets langer dan een half jaar en mijn inhammen zijn duidelijk op drift geraakt, vooral de 'zwakke' (linker).. Of het zich nu stabiliseert, kan ik (nog) niet zeggen. Wel heb ik de indruk dat dit bovenop het geval is. Ik wacht dus af. In een andere thread geeft 'doctor Proctor' een interessant antwoord..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er ook succesverhalen???? Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 1 13 september 2004 14:31
Succesverhalen ikke Haarproblemen bij vrouwen 1 7 maart 2003 22:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.