Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2004, 15:48   #61
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
De eerste resultaten laten normaal gezien een 3-tal maanden op zich wachten.
alleen zeer snelle responders (5%) hebben na 3 maanden al resultaat. Je kunt pas echt beoorden of finasteride wat voor je doet na 8 tot 14 maanden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 22 juli 2004, 15:49   #62
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mijn situatie is als volgt. Ik heb behoorlijke inhammen, maar verder wel heel veel haar nog bovenop. Het is bovenop wel wat dunner, maar omdat er zoveel haar op zit valt het niet op. Als ik nu finas neem, heb ik dan goede kans het zaakje te behouden?
je zult het hoogstwaarschijnlijk behouden (voor de komende 5 jaar zeker) en er is een goeie kans (30 tot 50%) dat het dunne haar bovenop dikker zal teruggroeien.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:02   #63
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
betekent dat niet dat ze geen hergroei bij de inhammen hebben kunnen vaststellen, maar dat ze er wel naar gekeken hebben?
Het betekent dat ze er niet naar hebben gekeken. Ik geloof (ben niet zeker) dat dit de standaard methode is om producten te evalueren. Ik geloof dat dit dus ook het geval is bij de Minoxidil studies. Dat heb ik althans gelezen, maar ben te lui geweest tot nu om die studie te lezen. In deze link:

http://www.hairlosstalk.com/resourcelibrary/index.htm

kan je een studie lezen over het effect van Finasteride op het frontale haargebied. Het is een PDF file, dus je hebt adobe acrobat nodig om het te lezen. Zelf heb ik het nog niet gelezen omdat ik adobe niet werkt op mijn pentium 1 pc. Als je het kan openen kan je het misschien hier even copy/pasten voor me, als het niet te groot is?
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:08   #64
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mijn situatie is als volgt. Ik heb behoorlijke inhammen, maar verder wel heel veel haar nog bovenop. Het is bovenop wel wat dunner, maar omdat er zoveel haar op zit valt het niet op. Als ik nu finas neem, heb ik dan goede kans het zaakje te behouden?
Haarmannetje, ga AUB aan de fina, shampoo's als Rooscure (en misschien ook Rozemarijn) kunnen het haar wel goed verzorgen met een lichte anti-androgenic werking, maar heeft geen of zeer weinig 5-ar inhibiting. Je bent nog jong, onderschat AGA niet, vroeg of laat krijgt het je te pakken, en daarom is vroeg beginnen met medicatie juist zo belangrijk (voorkomen is beter dan genezen).
DHTkiller is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:10   #65
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Die redenen zijn er wel hoor. Kijk maar eens naar deze studie:

http://www.hairlosshelp.com/html/Propecia5yrstudy.cfm

Na 5 jaar is er dramatisch veel minder haar dan na 1 jaar, hoewel het nog altijd meer is dan toen er begonnen werd met propecia. Maar je kunt je afvragen wat er nog opzit na bijv. 7, 8 of 10 jaar. Fina verliest na verloop van tijd duidelijk kracht.
Hey dat is wel een interessant artikel Laurensj. Het benadrukt ook de verschillende reacties van individu tot individu. Er wordt namelijk ook gezegd dat de mensen die het meeste verbetering zien in het eerste jaar, het meeste kans hebben om die resultaten te behouden op lange termijn. Ik vermoed dat dit vooral die mannen zijn die er vroeg bij zijn.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:13   #66
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
ik hoor nu van alles over als je er vroeg bij bent is het beter in ben 19 het begon rond me 17de dat is toch wel redelijk vroeg toch. heb ik nu meer kans op hergroei?
high is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:18   #67
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
ik hoor nu van alles over als je er vroeg bij bent is het beter in ben 19 het begon rond me 17de dat is toch wel redelijk vroeg toch. heb ik nu meer kans op hergroei?
Begin vroeg, dan heb je de grootste kans om je haren te behouden+hergroei.
DHTkiller is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:19   #68
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
fina frontaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
Het betekent dat ze er niet naar hebben gekeken. Ik geloof (ben niet zeker) dat dit de standaard methode is om producten te evalueren. Ik geloof dat dit dus ook het geval is bij de Minoxidil studies. Dat heb ik althans gelezen, maar ben te lui geweest tot nu om die studie te lezen. In deze link:
http://www.hairlosstalk.com/resourcelibrary/index.htm
kan je een studie lezen over het effect van Finasteride op het frontale haargebied. Het is een PDF file, dus je hebt adobe acrobat nodig om het te lezen. Zelf heb ik het nog niet gelezen omdat ik adobe niet werkt op mijn pentium 1 pc. Als je het kan openen kan je het misschien hier even copy/pasten voor me, als het niet te groot is?
Het gaat hier om deze studie: http://www.hairlosstalk.com/download/finfront.pdf

Bedankt voor de link Zwarflai, goeie info!! bij mij werkt het wel maar ben nu te gaar om me door zo'n lap droge engelse universiteitstekst te worstelen, zal het binnenkort eens lezen. Het is iig te groot om hier te copypasten en bovendien zitten er een hoop belangrijke plaatjes/grafieken bij.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
Hey dat is wel een interessant artikel Laurensj. Het benadrukt ook de verschillende reacties van individu tot individu. Er wordt namelijk ook gezegd dat de mensen die het meeste verbetering zien in het eerste jaar, het meeste kans hebben om die resultaten te behouden op lange termijn. Ik vermoed dat dit vooral die mannen zijn die er vroeg bij zijn.
dat vermoed en hoop ik ook, jammer dat ze de resultaten niet ook per leeftijdscategorie ordenen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:20   #69
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
alleen zeer snelle responders (5%) hebben na 3 maanden al resultaat. Je kunt pas echt beoorden of finasteride wat voor je doet na 8 tot 14 maanden.
Er zijn wel veel mannen die na 3-4 maanden resultaten hebben. Met resutaten bedoel ik dan verbeterde kwaliteit van het nog aanwezige haar, geen hergroei.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:22   #70
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
ja dat heb ik ook wel maar ik wil toch echt hergroei hebben, en dat ik meer pigment krijg bij me inhammen haren zijn vet blonder dan de rest
high is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:25   #71
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Haarmannetje, ga AUB aan de fina, shampoo's als Rooscure (en misschien ook Rozemarijn) kunnen het haar wel goed verzorgen met een lichte anti-androgenic werking, maar heeft geen of zeer weinig 5-ar inhibiting. Je bent nog jong, onderschat AGA niet, vroeg of laat krijgt het je te pakken, en daarom is vroeg beginnen met medicatie juist zo belangrijk (voorkomen is beter dan genezen).
Ja, maar het is al bezig bij mij, het gaat alleen heel langzaam (gelukkig). Maar stel je nu voor dat ik weer wat hergroei krijg. Mijn inhammen hoeven echt niet helemaal dicht ofzo. Kan ik dan weer stoppen zodat mijn haar weer met hetzelfde tempo uitvalt en dan vervolgens weer beginnen, wanneer ik het nodig vind? Of moet je voor altijd door blijven gaan?

En het klopt he, dat je lichaamshaar er niet minder van wordt?
Haarmannetje is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:32   #72
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
ja dat heb ik ook wel maar ik wil toch echt hergroei hebben, en dat ik meer pigment krijg bij me inhammen haren zijn vet blonder dan de rest
Ja, dat willen we allemaal wel natuurlijk. Maar we moeten het stellen met de producten die nu op de markt zijn. Mijn advies is, als je na een jaar met Finasteride niet tevreden bent met je resultaten, Minoxidil bij je behandeling toe te voegen (beginnen met 5% minox).
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:35   #73
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Haarmannetje als je met Finasteride begint moet je ermee blijven doorgaan.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:37   #74
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja, maar het is al bezig bij mij, het gaat alleen heel langzaam (gelukkig). Maar stel je nu voor dat ik weer wat hergroei krijg. Mijn inhammen hoeven echt niet helemaal dicht ofzo. Kan ik dan weer stoppen zodat mijn haar weer met hetzelfde tempo uitvalt en dan vervolgens weer beginnen, wanneer ik het nodig vind? Of moet je voor altijd door blijven gaan?

En het klopt he, dat je lichaamshaar er niet minder van wordt?
Vanaf de 25e levensjaar wordt de haarstructuur dunner en mensen met AGA krijgen dan de volle laag, receptorcellen openen hun deuren en het kwaad kan dan naar binnen.

5-ar remmers hebben geen invloed op lichaamsbeharing, tenminste, niet bij mij.
DHTkiller is offline  
Oud 22 juli 2004, 16:38   #75
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
Haarmannetje als je met Finasteride begint moet je ermee blijven doorgaan.
Ja dat snap ik, maar stel je nu voor dat je tot een bevredigend resultaat bent gekomen na een jaar of 2. Dan neem ik aan dat de haarzakjes "genezen" zijn (tenminste, de haarzakjes die weer gezond haar produceren). Kan het nu niet zo, dat ik dan zeg: ok nu is het even genoeg ik stop voor een jaar. Dan valt het haar uiteraard weer uit. Maar valt het dan versneld uit of weer met dezelfde snelheid als dat het eerst uitviel.

Weet iemand precies waar DHT op onze leeftijd nodig voor is? Wat is de functie?
Haarmannetje is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.