Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 8 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 februari 2002, 10:27   #31
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
5 mg

Rocco bedankt voor je uitleg,

Je tip om 5 i.p.v. 1mg Fina te gebruiken zal ik in acht nemen. Ik hoop dat het dan bij mij ook zal werken daar ik ook heb gelezen dat het geen verschil uitmaakt welke dosering je inneemt, het resultaat blijft hetzelfde bij 1mg Fina. Maar het is het proberen waard en aangezien Duta toch voor de deur staat kan het voor de lange termijn toch geen schadelijke bijwerkingen opleveren.
Thanks.

Groeten, Mathijs.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2002, 14:01   #32
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Cool 5 mg fin.

Rocco, je zegt dat je nu 5 mg slikt , is dat per dag of voor een aantal dagen? Als het per dag is , is dat wel verstandig? Nu met die Duta vertraging,wanneer denk jij dat het uitkomt, binnenkort of aan het einde van dit jaar?(i.v.m. het slikken van een hogere dosis fin.)

Groeten, Russel
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2002, 16:16   #33
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Unhappy Duta vertraging?

Rocco,

Hoe kom je aan de informatie dat Duta vertraging heeft?
Dit heb ik nog nergens kunnen lezen, ik ga er nog gewoon vanuit dat het aan het eind van deze maand of anders begin maart te krijgen is.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2002, 17:29   #34
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Russel

Ik heb overwogen om over te gaan op 5 mg ( dagelijks ) , omdat 5 mg een veel grotere suppressie van dht heeft dan 1 mg. De waardes verschillen voor elk lichaam. Sommigen reageren goed op 1 mg en anderen beter op 5 mg. Ik heb nu 2 jaar 1 mg gebruikt maar m'n haarlijn begon weg te trekken. Nu op 5 mg heb ik hier geen last meer van. 5 mg blocked veel meer dht dan 1 mg. Er zit toch gauw een verschil van 10 tot 15 % meer dht suppressie in je bloed bij 5 mg en iets van 10 % meer dht suppressie in je hoofdhuid. Dit kan voor een persoon's lichaam doorslaggevend zijn. Kijkend naar de bijwerkingen op lange termijn : tja, die zal ik wel voor lief moeten nemen. Ik had weinig bijwerkingen op 1 mg ( wel een beetje gewicht aangekomen ) veel verschil zal 5 mg niet opleveren.je zal toch een keuze moeten maken . of je haren of een klein beetje meer bijwerking ( als die bijwerkingen uberhaupt wel groter worden ). Ik ken mensen die al 5 jaren 5 mg nemen zonder erger aan veel bijwerkingen.


Mathijs


de 12 e aanstaande is er een bijeenkomst van doctoren ( urologen enzo ) Glaxo zal daar duta presenteren. Gepland was dan ook dat na die presentatie , dat Duta op de 25 e ( februari ) zou worden vrij gegeven voor de markt. Maar nu schijnt dat Glaxo een aanvraag heeft gedaan op een bepaald soort goedkeuring om zo Duta tegen Fina te laten concurren ( om meer geld voor Duta te kunnen vragen ). Deze goedkeuring schijnt een half jaar in beslag te nemen. Dus dan zouden wij uitkomen op juni of juli dit jaar. dat zou erg erg erg balen worden voor ons.

Maar ik heb erg veel vertrouwen op de 25 e van deze maand. Ik denk dat een groot bedrijf als Glaxo een reputatie hoog heeft te houden. Terwijl er mensen zijn die vergaan van de pijn aan hun prostaat ( laat staan mensen als wij aan de stress van onze haaruitval ) zal het Glaxo niet echt goed doen, als ze ons nog langer laten wachten.

Laten we onze hoop niet verliezen.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2002, 21:37   #35
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Voor alle vrienden die Finasteride gebruiken.

Het is beter als we de dagelijkse dosis verdelen over meerdere tijdstippen.

Ik zelf gebruik 5 mg fina per dag. Maar ik neem in de ochtend 2.5 mg en in de avond 2.5 mg. Dit heeft een betere dht onderrukkende werking dan in een keer 5 mg innemen.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2002, 19:54   #36
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Citaat:
Originally posted by Rocco
Voor alle vrienden die Finasteride gebruiken.

Het is beter als we de dagelijkse dosis verdelen over meerdere tijdstippen.

Ik zelf gebruik 5 mg fina per dag. Maar ik neem in de ochtend 2.5 mg en in de avond 2.5 mg. Dit heeft een betere dht onderrukkende werking dan in een keer 5 mg innemen.


Groetjes
Mjuh waarom je lichaam in 1 keer de vernieling in helpen als het ook in etappes kan?

Wat je hier doet is een schadelijk middel innemen en dan ook nog in een overdosis. Als jou haar je zoveel waard is dat de rest van je lijf er serieus onder gaat lijden dan moet je dat maar doen. Ga deze onzin alleen niet aan andere mensen aanpraten. Zomaar ff de dosis 5 of 10 voudigen. Ben je gestoord ofzo?
__________________
Never give up

Laatst gewijzigd door Savior; 9 februari 2002 om 19:57
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2002, 15:41   #37
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Citaat:
Originally posted by Savior


waarom je lichaam in 1 keer de vernieling in helpen als het ook in etappes kan?:
Hoi Savior,

Kun je vertellen waarom je vind dat het innemen van Finasteride ervoor zorgt dat je je lichaam vernieldt?

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2002, 02:46   #38
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
""Mjuh waarom je lichaam in 1 keer de vernieling in helpen als het ook in etappes kan?

Wat je hier doet is een schadelijk middel innemen en dan ook nog in een overdosis. Als jou haar je zoveel waard is dat de rest van je lijf er serieus onder gaat lijden dan moet je dat maar doen. Ga deze onzin alleen niet aan andere mensen aanpraten. Zomaar ff de dosis 5 of 10 voudigen. Ben je gestoord ofzo?""


>> Beste Savior. We waarderen je goedwilligheid. Maar zoals je zelf ook weet, haaruitval is GEEN keuze.Het is een LOT waaraan arme mensen als wij voor moeten knielen.

Natuurlijk willen wij geen medicijnen slikken die ons lichaam uit balans halen. Maar hebben we een keus?

De keus is aan jou. Je kunt kiezen . Of je wordt gewoon kaal of je probeert je kaalheid te stoppen. Om ons haaruitval te stoppen zijn wij genoodzaakt om een POTENT medicijn als Fina te slikken. Goedschiks of kwaadschiks , veel ander keus is er niet.

Ik praat hier niemand wat aan. Ik probeer hier mijn mede LOTgenoten, vrienden te advieseren. Het laatste wat ik zou willen is dat zij meer haar verliezen.De rede dat ik 5 mg zeg is omdat het daadwerkelijk meer effect heeft dan 1 mg. Vooral bij mensen die zeggen dat hun haarlijn wegtrekt.Ik gebruik het zelf ook.Het is inderdaad beter dan 1 mg.

Ps: Fina is een bewezen , effectief drug. Middelen die zogenaamd ook ZOUDEN moeten helpen zoals Saw palmetto en andere. Daar doe ik geen uitspraak over. Daar heb ik geen ervaring mee.

Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2002, 15:49   #39
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Vrienden check ff deze site :

http://www.gsk.com/financial/q42001.htm

PUNT NR 19.


Duta wordt dit jaar nog gelanceerd. Laten we het beste hopen. Misschien hebben we het al binnen een paar weken. Of anders op z'n laatst in mei - juni.

Tja, beter laat, dit jaar, dan laat volgend jaar

Zo te zien komt ie eerst in Canada uit onder de naam AVOLVE.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2002, 17:12   #40
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Cool

He Rocco,

Het zit er nu echt aan te komen. Nu kun je je teminste ergens op focussen en dat werkt alleen maar positief.

Ik ben er van overtuigd dat dutasteride velen malen beter resultaat zal opleveren dan finasteride.

Nog even vol houden vrienden, dit moet lukken !

Groeten Russel.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2002, 23:30   #41
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Duta uit in tweede helft van het jaar


Ik had gehoopt dat het binnen enkele weken uit zou komen.Maar niets is minder waar. Helaas.


"A spokesman for Europe's biggest pharmaceutical firm said on Monday the drug had been filed for approval by regulators in both the United States and Europe and should be launched in the second half of this year."



Bron : http://uk.news.yahoo.com/020225/80/csxdh.html


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2002, 23:57   #42
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Duta up-date


Duta Effectief en veilig


Bron : http://www.gsk.com/press_archive/press_02252002.htm


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2002, 11:03   #43
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Question Binnenkort?????

Wanneer komt die DUTA!!
Ik ga er maar vanuit dat dit zo rond juni/juli zal zijn.
Hopelijk eerder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Greet, .
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2002, 23:00   #44
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Mathijs

Dat hoop ik ook. Maar Duta zal het wachten dubbel en dwars lonen. Er is licht aan het einde van de tunnel. Zometeen zitten wij allemaal met een op onze gezicht en hebben we onze op en lopen we met een bos ( waaiend in de wind ) haren


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2002, 23:17   #45
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
Thumbs up Het betere vooruitzicht

Ja, dit zijn zeker wel de betere vooruitzichten!!!!!
Ik moet voor die tijd alleen nog wel even een kopen.
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.