Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 maart 2016, 21:56   #1
maikel44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Question creatine, oestrogeenblokker en finasteride

Goedeavond allemaal!

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot finasteride. Ik gebruik het nu voor ongeveer anderhalf jaar in combinatie met minoxidil. Helaas heb ik de laatste twee maanden meer last gekregen van verschillende bijwerkingen, daarover heb ik de volgende vragen:

1 heeft iemand ervaring met oestrogeen blockers met betrekking tot de bijwerkingen? en zo ja met welk specifiek product.

2 heeft iemand ervaring met creatine en bijwerkingen van finasteride?

3 is het handig om bijvoorbeeld ieder jaar twee à drie weken te stoppen met finasteride en het daarna weer te gaan gebruiken. Dit om bijwerkingen te verminderen.

4 zijn er andere opties die helpen de bijwerkingen te verminderen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!
maikel44 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2016, 23:31   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
1. Nee

2. Nee niet in combinatie. Wel het feit dat creatine zorgt voor verhoging DHT. Wat bij mij alles aangezet heeft.

3. Dit heeft geen nut. Je kunt dan beter permanent een lage dosis gebruike. Voorbeeld: zie mijn handtekening

4. Niet dat ik weet. Als je ze krijgt. Dosis verminderen of stoppen.

Gr
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2016, 09:27   #3
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
@Themen Hoe bevalt 0.625 om de dag? En hoe beviel 0.5mg per, enig resultaat geboekt?
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2016, 10:50   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maikel44 Bekijk bericht
Goedeavond allemaal!

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot finasteride. Ik gebruik het nu voor ongeveer anderhalf jaar in combinatie met minoxidil. Helaas heb ik de laatste twee maanden meer last gekregen van verschillende bijwerkingen, daarover heb ik de volgende vragen:

1 heeft iemand ervaring met oestrogeen blockers met betrekking tot de bijwerkingen? en zo ja met welk specifiek product.

2 heeft iemand ervaring met creatine en bijwerkingen van finasteride?

3 is het handig om bijvoorbeeld ieder jaar twee à drie weken te stoppen met finasteride en het daarna weer te gaan gebruiken. Dit om bijwerkingen te verminderen.

4 zijn er andere opties die helpen de bijwerkingen te verminderen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!
Persoonlijk zou ik zeggen: "stoppen met creatine, dan heb je ook meer aan je finasteride"
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2016, 10:58   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanchez123 Bekijk bericht
@Themen Hoe bevalt 0.625 om de dag? En hoe beviel 0.5mg per, enig resultaat geboekt?
Met 0.5 mg elke dag had ik wel resultaat. heb het maar 10 maanden gebruikt. Had er geen fijn gevoel bij dus heb me toen ook niet gefocust op resultaat. Wel dat uitval minder is. Probleem is, mensen als wij kijken op ELKE haar die uitvalt terwijl uitval een normaal proces is en niet is terug te brengen naar 0.

Op dit moment bevalt het, dan bedoel ik 0,625 om de dag.

Op dit moment geen bij werkingen. Libido lijkt wel verdubbeld. We gaan het zien, ik blijf dit minimaal 1 jaar doen om te zien of het enig verschil teweeg brengt. Daarbij doel ik op uitval. Ik gebruik gel en einde vd dag voor ik douche kam ik door mijn haren. Tel ze globaal. Als dat NIET afneemt, heeft fina misschien wel geen effect. uiteraard kijk ik ook naar of het haar wellicht dikker wordt.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2016, 12:38   #6
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
@themen

Wil zelf 0.2 mg om de dag
weer gaan proberen om de
doosjes op te maken, maar
merk je echt verschil bij om
de dag gebruiken?

Heb hier een grafiek en zie
zelf niet zoveel verschil namelijk.

http://home.arcor.de/tiurihw/GRAPH8.gif
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2016, 15:09   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Klopt. Maar je ziet wel dat 1 dosis langer effect heeft dan 1 dag.

Het is ook gevoelsmatig fijner. Puur persoonlijk. Theoretisch maakt t miss niet uit. Praktisch voor mij wel
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2016, 07:43   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Creatine doet zover ik het weet niets met haar, sommige sneaky supplementmakers doen er wel stiekem anabolen sterioden in, zodat kopers beter resultaat boeken en meer hen spullen kopen. Dat laatste is natuurlijk wel een killer voor je haar, maar zuiver creatine doet niets, houdt alleen vocht vast onder je spieren. Boek je trouwens ook weinig resultaat mee, hooguit 2-4 kilo erbij en dan moet je het blijven gebruiken.

Arimidex of aromasin kan je als oestrogeen blocker gebruiken, indien je mogelijke bijwerking van fina wil onderdrukken. Ik zou zeggen start eerst met gebruik van fina en check even of je uberhaupt last krijgt van bijwerkingen. Is niet bij iedereen ter sprake namelijk. Ingewikkeld verhaal, heeft te maken met de nieuwe hormoonbalans die je lichaam creert na fina als stimulans. Ieder lichaam kan daar anders op reageren, dus ga niet meteen aan oestroblock. Ben je er paar maanden mee bezig, zeg maar 3 maanden en je merkt vervelende bijwerkingen, ok, denk dan pas na over oestrogenieblock, of door middel van weinig dosis vermindering oestrogenieproductie.

suc6!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2016, 11:27   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19741313/
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2016, 13:07   #10
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@Kalekop,

Volgens mij speelt creatine dus wel een rol, als ik ook zo de link lees die @Themen had aangegeven. Beter dus niet met creatine te beginnen in verband met erfelijke kaalheid, als er geen zekerheid over is. Daarbij lijkt me normaal voedsel stukken beter voor de sportieve aanmaak van je lichamelijke benodigdheden.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2016, 03:13   #11
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...-creatine.html

Algemeen zeer betrouwbaar website, citaat uit de page:

Het resultaat van creatine
Creatine zorgt ervoor dat er in een korte tijd meer energie verbrand kan worden, waardoor inspannende oefeningen langer volgehouden kunnen worden. Denk aan korte oefenen als push-ups of lifts. Creatine leidt echter niet zomaar tot extra spieropbouw of een verhoging van de conditie. Het is een middel waardoor je in staat bent om korte intensieve oefeningen optimaal in te vullen. In plaats van 50 pushups zal creatine je in staat stellen om 60 pushups te doen. Op een gegeven moment is je lichaam, ook zonder creatine supplementen, gewend om 60 pushups te halen, maar dit resultaat wordt door training behaald, niet door de creatine zelf. Creatine geeft het lichaam de mogelijkheid om meer uit een training te halen om zich zodoende verder te ontwikkelen.

Daarnaast bevordert creatine de spieropbouw. Ten eerste zorgt creatine ervoor dat de spieren, waar 95% van de aanwezige creatine in zit, meer vocht vasthouden. Ook zorgt vocht voor meer spanning op de spieren waardoor de spieropbouw sneller gaat bij het sporten.

Door het vasthouden van het vocht en de opbouw van de spiermassa zal het gewicht na gebruik van creatine vaak met een paar kilo toenemen. Mensen die sporten met het doel om af te vallen moeten hier rekening mee houden.


Bovenstaande citaat is ook zo beetje algemeen geaccepteerd in de sportwereld, loop al een tijdje mee, heb zelf ook 10 jaar geleden ongeveer een jaar aan creatine gezeten, doet geen moer overigens, leuk voor paar kilotjes extra vocht in feite.

Themen, onderzoek beweerd dat er toename is van DHT bij rugbyspelers die creatine innamen. Zou graag de hele onderzoek willen zijn, voor DHT aanmaak in eerste instantie is er dus behoefte aan aanmaak van testosteron. Creatine als testo stimulans? Jeetje, zie ook bron:

Wat is creatine?
Creatine is een lichaamstof die wordt aangemaakt in de lever, de nieren en de alvleesklier. Creatine wordt gecreëerd door aminozuren. Aminozuren zijn zuren die zorgen voor de opbouw en het herstel van spieren, maar zijn ook belangrijk voor het functioneren van de hersenen. De aminozuren maken dagelijks ongeveer een gram creatine aan. Een normaal functionerend lichaam verbrandt ongeveer twee gram creatine per dag. Het restant wordt gehaald uit voeding, voornamelijk uit vlees en vis (vooral rood vlees, varkenshaas, zalm en haring bevatten creatine), echter is deze hoeveelheid beperkt (bij biefstuk bedraagt de hoeveelheid creatine ongeveer vier gram per kilo). 95% van de creatine in het lichaam bevindt zich in de spieren.


Wat doet creatine?
Zoals aangegeven, kan er met het normale creatine gehalte in de spieren enkele seconden intensieve spierinspanning worden geleverd, waarna het lichaam terugvalt op eiwitten. Extra creatine zorgt ervoor dat de inspanningsduur verlengd kan worden, zodat er geen aanspraak gemaakt hoeft te worden op eiwitten in de spieren. Daarnaast maakt creatine in je lichaam meer creatinefosfaten aan, waardoor het de voorraad creatine in de spieren weer sneller op een goed peil brengt.

Wil wel die hele onderzoek eens zien, deel het als je het hebt, met name de methods ben ik benieuwd naar, ontbreekt trouwens in de abstract.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2016, 11:46   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Compleet onderzoek kan ik niet vinden.

http://mobile.journals.lww.com/cjspo...icle=00009#ath

Dit misschien nog, maar dat is gewoon hetzelfde denk. Maar er staat toch genoeg in?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2016, 17:01   #13
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Bevat het onderzoek niet, of de pdf ontbreekt.

In de abstract wordt niet vermeld hoe creatine tot meer aanmaak van test en hiermee DHT zorgt. Men beweerd alleen dat inname tot verhoging dht leidt. Maar creatine staat niet bekend als testo-stimulans. Hoe kan een middel die niet tot meer aanmaak van testo en hiermee ook DHT leiden tot meer haaruitval?

Daarom zijn de methods van een onderzoek belangrijk, ik zou de methoden weleens willen zien die de onderzoekers hebben gebruikt en tevens het hele verhaal. Technisch gezien klopt die onderzoek al niet denk ik, zie ik al van de abstract.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2016, 18:13   #14
maikel44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Harstikke bedankt voor alle reacties iedereen. Ik had inderdaad gelezen over een onderzoek waarbij dht door creatine werd verhoogd. Alleen ik hoorde ook dat er meerdere soorten dht zijn en vandaar dat ik me af vroeg of het schadelijk zou zijn. Ook zijn er verschillende soorten creatine dus ik ben vooral benieuwd naar ervaringen in combinatie met finasteride.
maikel44 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2016, 19:27   #15
maikel44
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Oke, ik heb verder gezocht naar oplossingen. is er iemand die ervaring heeft met beta alanine?
maikel44 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen, creatine, finasteride, oestrogeen, oestrogeen blocker

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.