Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 27 december 2018, 22:39   #1
fdd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2018
Berichten: 4
Geslacht:
Haaruitval

Beste forumleden,

Op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer en zou ik graag mijn verhaal met jullie willen delen. Ik ben een 46 jarige vrouw, 2 kinderen en sinds een tijdje al enorm last van haaruitval (ca. 5 maanden). Na 1 maand ben ik direct naar de huisarts geweest, want ik merkte dat ik erg gestrest raakte om mijn haren elke dag te zien uitvallen. In eerste instantie zei de dokter dat het om een vitamine D tekort ging en kreeg ik supplementen voorgeschreven. Hij gaf aan dat het wel 3 maanden kon duren tot herstel. Inmiddels, een paar maanden verder, heb ik nog steeds erge haaruitval. Mijn vitamine D is inmiddels weer op level, er is niks te zien in het bloed en ook de andere vitaminen zijn in orde. Geen oorzaak te vinden dus. Met veel moeite een doorverwijzing gekregen naar de dermatoloog. Hij keek naar mijn hoofd en zei gelijk: Ik zie het al, je hebt veel haaruitval. Ook hij heeft een paar (aanvullende) bloedtesten gedaan, maar geen resultaat. Hij heeft mij gebeld en veel succes gewenst met mijn probleem. Ik voel mij totaal onbegrepen en word aan het lot overgelaten.

In het verleden (ongeveer 15 jaar terug) heb ik ook last gehad van haaruitval. Ook toen was er geen oorzaak en zei de oren dat het tussen de oortjes zat. Na enkele vreselijke jaren is de oorzaak gevonden: mijn schildklieren. Inmiddels heb ik hier medicatie voor en lijkt deze nu ook gewoon in orde. Dus ook dit is de oorzaak niet. Mijn stresslevel is oké, de laatste tijd veel meer in verband met de uitval.. maar daarvoor gewoon stabiel.

Ik weet niet meer zo goed wat te doen en denk er continu aan. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben niet zo heel bekend met forum, maar lees veel leden praten over minoxidil voor vrouwen. Deze kon de dermatoloog mij voorschrijven, maar is voor mij niet te betalen maandelijks.. Nu las ik ook dingen als bestellen via e-bay, maar heb ik hier totaal geen ervaring en kennis van. Ik zou graag jullie ervaringen willen weten hoe hiermee om te gaan en mogelijk met jullie opzoek naar oplossingen die jullie hebben gevonden?

Ik hoor het graag van jullie!

Groet,
Vivien
fdd is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.