Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 14 december 2008, 15:30   #1
hannalotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2008
Berichten: 9
Geen behandeling mogelijk!?

Hallo allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig. Want ik wordt helemaal gek. Weet even niet hoe verder en misschien heeft iemand van jullie raad.

Ik zal me kort voorstellen. Ben 36 jaar. In 1999 is bij mij AGA vastgesteld en heb ik toen de Diane-35 en Androcur voorgeschreven gekregen. Het was toen nog niet heel ernstig en ik denk wel dat de situatie redelijk stabiliseerde. Ivm kinderwens ben ik eind 2002 gestopt met de pil. Na de geboorte van mijn kinderen wilde ik dit jaar toch echt weer iets voor mijn haren doen want het ging steeds slechter en dat samen met het bekende haarverlies na een zwangerschap maakte de situatie niet beter. Eerst hier bij de dermatoloog geweest die vrij snel zij niets voor mij te kunnen betekenen. Bloedonderzoek liet niets bijzonders zien behalve een verhoogde bezinking. Ze heeft me toch even doorgestuurd naar Nijmegen en daar kon ik in juni terecht. Na weer uitgebreid bloedonderzoek kreeg ik het volgende te horen: er is sprake van objectiveerbaar, niet ciatricieel haarverlies, Ludwig classificatiegraad I-II. Geen hormonale afwijkingen of andere afwijkingen in mijn bloedonderzoek; verder onderzoek in de vorm van een biopt of een trichogram werden me voorgesteld alleen zou dit geen behandelconsequenties hebben omdat er geen effectieve behandeling is voor haarverlies volgens het vrouwelijke patroon. Dit begrijp ik nog steeds niet helemaal. Ik heb juist zo veel gelezen dat bij AGA er vaak geen hormonale afwijkingen zijn en dat hierbij juist de pil en andere middelen gebruikt worden om het testosteroon in het bloed zo laag mogelijk te houden.

Dit werd wel door een gyn herkend en die heeft me toen de Diane pil voorgeschreven. Met androcur wilde hij nog even wachten om te zien hoe het met de pil alleen ging. Nou kreeg ik de merkloze Diane voorgeschreven en naar een maand slikken was ik zo lusteloos, depri etc. dat ik acuut gestopt ben met deze pil. Ik heb van mijn huisarts de yasmin voorgeschreven gekregen. Nu ben ik 2 maanden verder en vind ik dat mijn hoofdhuid steeds beter zichtbaar wordt en begin ik hopeloos te worden. Weet niet zo goed wat ik moet doen omdat geen arts die ik tot nu gesproken heb echt mijn vertrouwen heeft.

Ik hoop dat er iemand is die mijn vragen mbt de behandeling van AGA kan beantwoorden en misschien adviezen wat ik nog zou kunnen proberen.

Alvast bedankt!

Hannalotte
hannalotte is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rene furterer behandeling elstak Overige behandelingen 32 25 juni 2008 00:53
[Kliniek]Laser Aesthetic Chris Chirurgische behandelingen 122 28 februari 2008 11:21
Iemand anders ook totaal geen shedding met Minoxidil gehad? Helen64 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 24 oktober 2006 00:15
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
m'n nichtje van 9 jaar heeft helemaal geen haar meer. jetli AA bij kinderen 1 8 juli 2002 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.